20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192152 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #285 på: 07. Des. 2011, 01:25 »
Gervais står bak begge. Selv er det jeg har hørt delt. Har vel også endel å si hva du starter med først - for den amerikanske versjonen er stort sett ganske lik den britiske 1. og antakeligvis 2. sesong også. Egentlig blir bare den amerikanske bedre og bedre fra 2. sesong og utover. 3. og 4. sesong er helt episk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #286 på: 07. Des. 2011, 01:36 »
Kun den britiske som er sebar. Den amerikanske er ikke stort bedre enn BBT og HIMYM
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #287 på: 07. Des. 2011, 01:47 »
Kun den britiske som er sebar. Den amerikanske er ikke stort bedre enn BBT og HIMYM

Must be hard being this negative..
Same old Shearer, always scoring!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #288 på: 07. Des. 2011, 02:03 »
Om å ikke like dritt er å være negativ, så er jeg jammen meg fornøyd med å være negativ. :thumbu:
Nei.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #289 på: 07. Des. 2011, 02:21 »
Støtter deg på den Boris. Bare briter som klarer å mestre den sjangeren (med unntak av Modern Family som virkelig har imponert meg :P)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #290 på: 07. Des. 2011, 07:44 »
Arrested Development, Community, Modern Family, Seinfeld, Curb Your Enthusiasm, Office (UK), Extras er alle serier som jeg gapskratter av og de rulleres løpende her i gården.

Med noen av disse karakterene som favoritter (Arrested Development nyter nok legendestatus her i stua ja.  :D ):
George "Gob" Bluth II
Tobias Fünke
Byron "Buster" Bluth
Mae "Maeby" Fünke
George-Michael Bluth
George Costanza
Larry "I'm George!" David
David Brent


Sikkert endel serier og karakterer jeg glemmer nå, men listen er ikke ment uttømmende.  ::) Friends er jo en serie som jeg muligens kunne tatt med, men jeg har rett og slett ikke sett det på veeldig lenge. Futurama, Family Guy, Black Adder, South Park, 30 Rock osv. er vel andre eksempler, men felles for de er at entusiasmen går litt periodevis der.

Community (Har jeg følgt helt fra starten) og Modern Family (Så alt sammen for noen uker siden og bare  :wub: ) er litt ferske, men de har tatt meg med storm! :D

Når det er sagt så er det en rekke andre komiserier som jeg fint tåler å se på uten at jeg syntes de er fantastiske, men som liksom er helt greie serier. I den kategorien finner du for eksempel Big Bang Theory, Office (US), New Girl (viser endel potensial) etc. som jeg koser meg med.

How I met your mother, Two and a half men og Scrubs skjønner jeg derimot fint lite av, de klarer jeg bare ikke. Jeg har forsøkt å se de, men jeg har enda til gode å trekke på smilebåndet og for min del er det mer "cringe" enn "comedy.

Smaken er som baken, ingen har maken!  ;D

andyman

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1266
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #291 på: 07. Des. 2011, 08:18 »
Prøv deg på Parks and Recreation, Hughie. Den kan nok falle i smak! :) Sesong 1 (som er på hele 6 episoder) er litt treig, men det tar seg opp hele tida. Fantastisk serie som man kan le seg forderva av.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #292 på: 07. Des. 2011, 08:53 »
Friends var bra når eg gjekk på ungdomsskulen og vgs. No er det ikkje so bra :P Akkurat humorseriar ser eg ikkje veldig mykje av. Og eg ser masse seriar. Men eg må trekka fram, som eit par andre har gjort, Curb your Enthusiasm. Det er ein genial serie. Akkurat som Seinfeld var genial i si tid. Eg håpar verkeleg det kjem fleire sesongar. Episoden med Michael J Fox sist sesong var fantastisk. "Mr. Parkinson would be appalled if he knew how Mr. Fox was behaving."  Har høyrt mykje bra om Arrested Development og engelske The Office, so dei må eg få sett.

Desse seriane ser eg på for tida; Dexter, Terra Nova, The Mentalist, Boardwalk Empire, The Walking Dead.

Boardwalk og Dexter er jo nokre av dei beste eg har sett nokonsinne. Og er det beste av seriar som fortsatt går.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #293 på: 07. Des. 2011, 09:20 »
How I met your mother ser jeg på av vane. Vet ikke helt hvorfor. HATER Lily, grusom skuespiller.
BigBang Theory og Modern Family er helt sjef.
Man Up, ble tipset nylig om denne serien. Litt blanding av BBT og Modern Family vil jeg si.

Walking Dead og Terra Nova er mine favoritter.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #294 på: 07. Des. 2011, 09:38 »
Når man er inne på humorserier så er det mye bra som nevnes, men jeg har til gode å se det (nest) beste av alt: The Simpsons!

Her nevnes det mange bra animasjonsserier. Family Guy kan være morsomt til tider, South Park har sine øyeblikk. Futurama er intelligent humor, men ikke alltid like god trim for magemusklene. Men The Simpsons er jo nærmest en konstant latterkule. Er det virkelig mulig at jeg er den som må nevne Simpsons?

Ellers vil jeg slå et slag for Weeds! Ikke noen sitcom, men det må kunne sies å være en komedie i formatet til en amerikansk dramaserie. Tidvis stor humor.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #295 på: 07. Des. 2011, 11:01 »
Kun den britiske som er sebar. Den amerikanske er ikke stort bedre enn BBT og HIMYM

Agreed!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #296 på: 07. Des. 2011, 11:12 »
Med tanke på at de fleste som har kommentert i denne tråden har en ekstremt sær smak når det kommer til tv-serier, så er det utrolig rart at dere liker modern family! (som btw er fantastisk).

De vant jo no emmy-greier nå.. Er ikke det for kommers for dere?

Sofia et eller annet er jo skamdeilig, tar ikke det vekk fokuset fra skuespillerprestasjonene hennes?





 :colo:
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #297 på: 07. Des. 2011, 11:19 »
The Office og Steve Carrell har jo også vunnet flere Emmyer, så da burde jo det også være for kommers da? :P
Begge de to er blant det bedre du finner ivaffal :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #298 på: 07. Des. 2011, 12:42 »
Hva med Kongen av Queens? Ser ikke den nevnt her. Kanskje min favoritt-sitcom, selv om det skal sies at jeg synes også Two and a Half Men, Scrubs osv er morsomt. Ikke noen fan av How I met your mother, og har ikke sett mer enn et par episoder av Big Bang Theory. Vurderer det som litt tidsfordriv nå etter at juleferien ble innkassert på mandag. :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #299 på: 07. Des. 2011, 12:46 »
Hehe - Kongen av Queens ja. I utgangspunktet bra - men følte jeg nådde et slags metningspunkt. Ble litt vel likt etterhvert. Samme kan sies om Alle Elsker Raymond som jeg vel liker i enda større grad i utgangspunktet. Two And A Half Men funker også får meg tålelig - helt okei å se på som tidsfordriv, selv om jeg ikke gidder laste ned og følge med på det. Har ikke sett det etter at Kutcher kom inn da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida