20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192146 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #195 på: 19. Sep. 2011, 18:01 »
Den amerikanske kopien av the office er jo bare tragisk. Den britiske originalen derimot med Ricky Gervais må være noe av det morsomste som noensinne har gått på tv!!

Jeg hyller deg, min gode venn. ALL HAIL! :-*
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #196 på: 19. Sep. 2011, 18:01 »
Håper du også har sett da andre sesonger enn de to første av den amerikanske. Selv syns jeg den amerikanske, skapt av Gervais som producer, er helt genial. 3. og 4. sesongen er vel noe av det beste jeg har sett noensinne av komiserier.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #197 på: 19. Sep. 2011, 18:02 »
Steve Carell <3

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #198 på: 19. Sep. 2011, 18:04 »
Poenget er at det kun er briter som klarer å mestre en slik type humor. Gervais spiller den sjefen på en måte som gjør at du bare får lyst til gjemme deg bak en pute fordi det er så pinlig morsmomt.

Takk Boris, må si vi er to herrer med elegant smak :-*

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #199 på: 19. Sep. 2011, 18:07 »
Jeg anser da meg selv for å digge britisk humor - men jeg syns Steve Carrel spilte helt fantastisk selv som sjef, serien er full av grusomt pinlige øyeblikk, samtidig som du også evner få empati for alle sentrale skikkelser i serien uten at det blir klisjeaktig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #200 på: 19. Sep. 2011, 18:08 »
  ;D

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #201 på: 19. Sep. 2011, 18:09 »
Den amerikanske kopien av the office er jo bare tragisk. Den britiske originalen derimot med Ricky Gervais må være noe av det morsomste som noensinne har gått på tv!!

Jeg hyller deg, min gode venn. ALL HAIL! :-*

Enig med dere. The Office UK er legendarisk. Noe av det morsomste programmet jeg har sett. Det samme kan sies om Extras, også med Ricky Gervais i hovedrollen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #202 på: 19. Sep. 2011, 18:14 »
Dette lukte trekant lang vei. :P
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #203 på: 19. Sep. 2011, 18:19 »
http://www.noob.us/humor/the-office-fire-drill/

Ler så jeg griner hver gang av denne!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #204 på: 19. Sep. 2011, 23:29 »
Twin Peaks: Mesterstykke! Om man ikke har sett den enda så bør den flyttes opp på toppen av lista. Så den første gang når jeg gikk på ungdomsskolen og forsto litt den gang, vokste seg enda mer sjef når jeg så den igjen for en ti år siden. Er vel på tide med en ny gjennomgang tror jeg. :)
Two And A Half Men: For meg ikke morsomt, har kanskje trekt på smilebåndet et par ganger, men styrer stort sett unna.
How I Met Your Mother: Les Two And A Half Men, men ler litt oftere av denne.
Big Bang Theory: Simpel humor, men er tidvis comedy gold for nerden i meg. Har vokst opp i et lagidretts-/treningsmiljø med mye fokus på det, og lite på nerden i meg. Kjenner meg igjen i flere situasjoner der altså.  :)
The Office: Synes ikke sammenligningen mellom UK og US er helt god bortsett fra at det er "samme" show.  :P Begge er konge på hver sin måte synes jeg, men humoren er såpass forskjellig at det ikke er helt sammenlignbart. Om jeg må differensiere så vil jeg si at Ricky Gervais nok trekker det lengste strået da det var kvalitet fra begynnelse til slutt, samt at oppførselen hans er mye mer gjenkjennelig klein i forhold til det virkelige dagliglivet. US med Carell er litt opp og ned, men jeg har virkelig ledd mye der også.
The Extras: Konge som stort sett alt med Gervais er!

Ellers går jeg og tripper på ny sesong med Dexter om et par uker!   8)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #205 på: 19. Sep. 2011, 23:35 »
Så ferdig sesong 1 og 2 av Dexter på noen få dager, så slet jeg meg igjennom sesong 3 på noen uker. Glamour og spennende i forhold. Hoter Cæsar er krem i forhold. Fy faen! Etter det har jeg ikke klart å fortsette. Det frister mer og få eldre damer til å drite ned kuken min enn å se sesong 4 av Dexter. Sesong 1 pg 2 var bra, men 3 var så dårlig at jeg ikke har takla å fortsette, selv om 4 skal være den beste til nå. ???
Nei.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #206 på: 19. Sep. 2011, 23:43 »
Sesong 3 var helt klart svakeste så langt, og den ble etterhvert skikkelig ass. Sesong 4 er helt konge ja, og muligens den beste. sesong 5 er desverre litt mer medioker igjen men med noen spennende plot lines. Ser frem til sesong 6 og håper vi går tilbake til "The Avenging Angel Returns" som jo er årets tagline!  ;D

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #207 på: 19. Sep. 2011, 23:55 »
Hvordan ser vi NRK-nettTV fra Danmark? Er veldig viktig  :D

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #208 på: 19. Sep. 2011, 23:58 »
Tidenes 5 beste TV-serier:

- House
- Dexter
- Six Feet Under
- Twin Peaks
- 24

I en eller annen rekkefølge. Synd at alle enten er ferdige, eller sannsynligvis synger på siste verset.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #209 på: 20. Sep. 2011, 00:00 »
Hvordan ser vi NRK-nettTV fra Danmark? Er veldig viktig  :D

Jeg bruker VPN nå når jeg er i USA, den har jeg gjennom jobben. Tror det finnes tjenester som tilbyr dette uten at jeg vet hvem, hva, hvor eller pris.