20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 588258 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4230 på: 16. Mai 2014, 22:46 »
Når vi solgte Cabaye skrev vi ikke lengre 29. desember, og tabellsituasjonen var noe mer i ingenmannsland. Rett skal være rett.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4231 på: 17. Mai 2014, 00:32 »
Hans. Samtidig har Keegan flere ganger også påpekt at det er Ashley som sitter på toppen og kontrollerer derifra med jernhånd.
Du må gjerne håpe - men jeg anser det enda naivt.
Det er så mange klare tegn på at Ashley er fornøyd med middelmådighet og en trygg tilværelse midt på tabellen. Da vi havnet på 5. plass hadde vi alle tiders sjanse til å bygge videre på det. En hel verden så at vi ikke hadde en brei nok stall til å takle både EL og PL i en sesong. Samtidig hadde vi en førsteellever som var særs spennende og med investeringer av noen kvalitetsspillere til hadde stått langt sterkere rustet. For å vokse må der investeres. Det ble ikke gjort - og hele sesongen ble en eneste lang blåmandag.
Igjen kommer vi til et januarvindu der ting på forhånd ser lyst ut - samtidig som alle indikasjoner var at klubben var fullstendig klar over at Cabaye kom til å selges.  Enhver klubb med et snev av profesjonalitet og ikke minst ambisjoner ville da sørget for at mulige erstattere var på vei inn. Dette ble ikke gjort. Fordi vi hadde samlet så mye poeng opp at vi kom til å ende opp midt på tabellen. Helt greit for Ashley det. Ikke greit for meg.

Angående Pardew - så er det jo desto mer frustrerende at når vi må slite med en eier som ikke har ambisjoner for klubben, må vi oppleve dobbel smerte med fotball uten ambisjoner. Med det mener jeg trist, konservativ, defensiv innstilling foran hver kamp. Ikke greit for meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tremblem

  • Gjest
Sv: Mike Ashley
« Svar #4232 på: 17. Mai 2014, 10:47 »
Når vi solgte Cabaye skrev vi ikke lengre 29. desember, og tabellsituasjonen var noe mer i ingenmannsland. Rett skal være rett.

Mulig det kommer dårlig fem, men poenget var at det var situasjonen før overgangsvinduet. Det meste  som har skjedd i klubben etter dette, er bare trist og viser mangel på ambisjoner.

Tabellen 29.januar, når Cabaye signerte for PSG:

4     Liverpool                            23    14    4    5    57    28    29    46
5     Tottenham Hotspur            23    13    4    6    30    31    -1    43
6     Everton                            23    11    9    3    35    24    11    42
7     Manchester United            23    12    4    7    38    27    11    40
8     Newcastle United            23    11    4    8    32    28    4    37
9    Southampton                    23    8    8    7    31    27    4    32

Og bare for å drodle litt videre, her er plasseringene til Stoke og Crystal Palace 29.jan:

14       (14)    Crystal Palace                    23    7    2    14    15    31    -16    23
16       (16)    Stoke City                    23    5    7    11    22    37    -15    22

Vi hadde fortsatt bra heng på lagene foran, og absolutt ikke i noe ingenmannsland.

Hadde det blitt hentet en erstatter for Cabaye og en reell forsterkning eller to til, er jeg overbevist om at denne våren hadde sett annerledes ut.  Resultatet er at Stoke ender 1 poeng foran Newcastle, Crystal Palace ender 4 poeng bak. Newcastle tar i denne perioden 12 poeng, Crystal Palace tar 22, Southampton 24 og Stoke 28!!!! 

Pengene var der i januar, men målet om 10. plass var så og si i boks. Klubben ga faen, eieren ga faen og da gir spillerne også faen. Med litt ambisjoner kunne vi kjempa med Man U, Everton og Spurs. I stedet blir vi tatt igjen og forbigått av andre småklubber som vi burde vært langt bedre enn.

Syns alt dette plukker argumentene til Hans J i fillebiter.

Pardew OUT!

Ashley OUT!

Man kan alltids sitte å håpe på at Ashley våkner opp og finner glede av å drifte en klubb som kan vise litt ambisjoner. Bare understreke at jeg med ambisjoner ikke mener vi skal øse ut penger som City eller Chelsea, men at vi bør klare å utkonkurrere klubber som Swansea, Southampton oge Everton på overgangsmarkedet. Men, er fint lite som tyder på det etter min mening.
« Siste redigering: 17. Mai 2014, 11:13 av Tremblem »

Tremblem

  • Gjest
Sv: Mike Ashley
« Svar #4233 på: 18. Mai 2014, 16:32 »

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4234 på: 21. Mai 2014, 13:39 »
Syns alt dette plukker argumentene til Hans J i fillebiter.

I beg to differ.

La meg igjen presisere at eg snakkar om den økonomisk-rasjonelle motivasjonen til Ashley her. Å kjempe med Spurs, Stoke, Southampton og Man Utd denne sesongen, og kanskje slå dei, vil i konsekvens vere å sikre Europa League til neste år. Det finst sikkert fans som vil hevde at det er verdt å kjempe for, men utgiftene ved deltaking er store kontra nytte (krever vesentlig forsterking av stall, lite premiepengar å hente). La meg berre ytterst tydeleg presisere at eg er fullstendig på nett med siddis sitt fabelaktige innlegg (#4234). Eg trur han summerer opp mykje av det vi alle har kjent på dei siste tre-fire månadene.

For Ashley eksisterer berre to reelle utfall: Nedrykk eller Champions League. Alt som måtte finne stad mellom desse to ekstrema er for han irrelevant, og han prøver såleis å vere i denne limboen til ein kuttpris. Økonomisk-rasjonelt? Ja. Resultatet for oss som ser kampane, derimot, vert då eit veldig uinspirerande lag med løgner om ei betre framtid slengt ned frå toppen.

Her er poenget med å få fotballkompetanse inn i administrasjonen: 1) Påvirke Ashley til å tru at CL er innanfor rekkevidde. Dette vil frigjere større midlar (i påvente av at han forventar å få dei tilbake med renter om vi kvalifiserer oss til Champions League), og vil lokke betre spelarar/auke sjansen for at vi får dei over linja (ref. Modric, ref. Bony, ref. alle gode folk med to bein som potensielt kunne spelt for oss om viljen hadde eksistert). 2) Om ein har fotballkompetanse inn i administrasjonen, vil Pardew kunne få den hjelpa han treng, samtidig som han lettare vil kunne få fyken dersom vi fortsatt skal underprestere sportsleg. Ein kan snu heile det "sjå der vi var kontra der vi er no"-argumentet tvert: Om Liverpool - som var bak oss - kunne snu trenden, kvifor kan ikkje vi? Er det mange ingrediensar som manglar?

Korleis denne bodskapen skal kunne kanaliserast frå fans til Ashley? Vel, start i alle fall med aksjonar som fungerer. Boikottar som rammar han direkte, for han gir presumptivt faen i at folk hatar han. Eit ev. inntektstap for han vil derimot auke sjansen for at kommunikasjonen kan vere noko meir enn det patetiske vi har sett dei siste åra. Fans som roper profanitetar mot ein vegg og ein klubb som stenger ute pressefolk. Kan det bli dummare enn det? Neppe. Så kvifor ikkje prøve å snu trenden? Sjølvsagt, det finst ingen garanti for at Pardew og Ashley skal lytte til fornuft. Men svaret frå fansen sin side bør uansett ikkje vere ufornuft.

"Deluded"-stempelet er på full fart tilbake til oss; også dette ei skjebne vi har klart å ta frå Liverpool anno 2012.

tigerstaden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 155
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4235 på: 21. Mai 2014, 16:55 »
Det at MA tenker penger er jo ikke noe nytt, har sett over noen tall siden 10/11 sesongen til nå.
Ca tallene sier at vi har solgt for 74m euro og kjøpt for 58m, dog bare ca tall da.

http://nr.soccerway.com/teams/england/newcastle-united-football-club/664/transfers/

Dette er tross av alt bare overgangspenger, så kommer billetter,drakter og det man kan kjøpe på SJP osv
i tillegg.
Noen må jo tjene penger her...
Og at  vi får 77.000.000 for tv avtale i år, er jo en dobling fra i fjor som mener burde bety et bra overgangsvindu. ha ha.
Men hvis vi ikke setter alle kluter til nå i dette vinduet her tror jeg det vil gå veldig dårlig med oss.
Jeg vil jo tru at de fleste bruker litt i sommer siden de har fått litt å rutte med pga. tv avtalen.
Dette gjelder spesielt lagene som ligger rundt og under oss på tabellen.
I all galskapen må jeg si at det er bra vi har en eier som tenker litt penger men det er da måter på.

A club with a rich heritage and a huge ‘pull.’ A club that sat proudly among the world’s top 20 – ranked by revenue – little more than 12 months ago.

Bare dette burde vise at vi har muskler til og gjøre noen meget gode kjøp, men de kommer jo ikke.

Så jeg sier bare, kast MA på havet.
Udugelig eier som bare tenker på seg selv og ikke de 52 000 som kommer uke etter uke.
« Siste redigering: 21. Mai 2014, 16:57 av tigerstaden »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4236 på: 21. Mai 2014, 17:55 »
Kan ikke se at der er så mange andre enn Michael Owen og deg som drar opp deluded-kortet, jeg...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4237 på: 21. Mai 2014, 18:57 »
Kvifor skulle det eventuelt ikkje passe? Kva med avstanden mellom mål og middel her? Målet for oss alle er at klubben skal gjere det godt, oppfylle sitt potensiale, etc. Middelet som ein har sett brukt dei siste månadene er utelukkande ting som Ashley neppe bryr seg særleg om, og som sikkert ikkje vil få han til å endre seg. Banner, å gå midt i 2. omgang (etter å ha betalt billettane), eit hav av meldingar på sosiale medier som aldri kjem til å nå han. Då er det klart at aksjonane og engasjementet er meir ekspressivt enn rasjonelt.

La oss seie at målet for mange no hovudsakleg er å få fjerna Pardew og Ashley. Kan ein ikkje bruke den same logikken her? Er det ikkje då bedre å boikotte kampane, slik at inntektene ikkje strøymer inn til Ashley? Det språket forstår han. Då må han engasjere seg (enten ved at han skjerpar seg, eller trekk seg ut av det). Då blir det kanskje endring; kanskje til og med ein journalist kan sleppe til med eit intervju ein vakker dag?

Det er sikkert mange som synest synd på Newcastle-fansen, og sikkert mange fans frå andre klubbar som har sympati for situasjonen vi er i. Men om vi skal bli ein fanskare som ingen treng å synest synd på, så må ein kanskje begynne å ta grep som faktisk rammar dei ein mislikar. Til dess, så synest eg 'deluded'-stempelet er heilt rettkoment.
« Siste redigering: 21. Mai 2014, 19:27 av Hans J »

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4238 på: 23. Mai 2014, 08:15 »
Alt som er sagt av ukvemsord er sjølvsagt riktig. Raseriet er på sin plass.

 Det veit fleire fraksjonar av Toon Army godt, som arrangerer ein aldeles patetisk - og utelukkande ekspressiv - "walk out" under Cardiff-kampen. Korleis i all verden skal dette ramme Ashley, som allereie har fått billettpengane deira? Eg skal ikkje ein gong starte med å skrive om Che Ben Arfa-banneret, som dreg ein parallell mellom ein frustrert mann utan speletid til ein frustrert mann utan hjernemasse.



Vel. Spørs hvor iskald og ufølsom Pardew er, men når du får slike demonstrasjoner mot deg, kan det umulig være bra for laget, noe en eier forstår,,, og å i det hele tatt ville bli ydmyket kamp etter kamp, pepet ut når du står på sidelinjen, og bare fortsette tross dårligste resultater på lang tid...Kan umulig være hyggelig. Og denne motstanden mot manageren, i stedet for å støtte han gjør det bare vanskeligere for han å føre Newcastle til resultater og dermed få en brukbar managerjobb senere i karrieren. Når du kan trekke deg med delvis hevet hode, og delvis redde ryktet ditt som en brukbar manager, så kan det være lurt å trekke seg mens leken er "god"...Samtidig regner jeg med Pardew til en viss grad har følelser, og det er nok tungt å bli forhatt så sterkt som de viser han.. Dette kunne vært meget effektivt for å presse han ut... Både Pardew kan få lyst å trekke seg,,, mens eiern kan forstå at det ikke er lurt å ha en manager supporterne overhodet ikke står bak....  Nå hjalp riktignok ikke dette ser det ut til,,, selv om vi for en ukes tid siden så ut til å miste Pardew... Men dette dreier seg ikke om bilettinntekter. Supporterne er ikke så dumme... Hadde ikke eier og trener vært så iskalde og sta så kunne fort dette fått Pardew vekk....

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4239 på: 23. Mai 2014, 08:40 »

Ashley er ein businessmann og veit kva innverknad nedrykk og den riktige europacupen kan ha på pengestraumen. Kvifor bladde han opp for Cissé då han gjorde det? Fordi vi var i posisjon til CL. Kvifor bladde han ikkje opp for anna enn Anita den påfølgjande sommaren? Fordi vi berre fekk EL, som både dei økonomisk rasjonelle og dei idrettsemosjonelle bør gje ein god faen i. Kvifor bladde han opp for framandlegionen i januar 2013? Fordi vi var i posisjon til å rykke ned. Er vi i posisjon til noko, er det fullstendig usannsynlig at Mike Ashley seier "Nei, la det skure og gå! 10. plass er livet!". Han er ein vinnar i business, og han veit at det å vere ein vinnar i fotballen også vil gi inntekter. Hadde han solgt Cabaye om vi låg i posisjon til CL? Nei, eg tvilar sterkt. Legg merke til kva tidspunkt han har gjort noko radikalt på transferfronten. Det har alltid sett økonomisk-rasjonelt ut, så langt mine uskuldsblå kan skode.


Ja, Ashley er en businessmann, og lite av uttalelser og handlinger tyder på noe som helst annet enn at han er drit fornøyd så lenge klubben holder seg på trygg plass, og han kan bruke klubben som reklameplakat for Sports Direct. Det sportslige ellers, driter han langt i, noe uttalelsene om cupene langt på vei bekrefter.

Argumentet ditt rundt salget av Cabaye henger ikke på greip i det hele tatt etter mitt skjønn. 29.des lå vi 3 poeng bak Liverpool! 3!!!!! Hva gjør vi? Selger Cabaye, henter ingen erstatter!!Hadde vi hatt en eier med snev av ambisjoner, hadde vi hatt en erstatter klar FØR Cabaye ble solgt, samt hentet en spiller eller to til for å pushe på for en CL-plass! Når klubben heller selger sin beste spiller, driter i å hente erstattet OG manageren allerede på dette tidspunktet begynner å fable om at "plassen er trygg" og "heldigvis er vi ikke i Eruopa", hva gjør det med motivasjonen i en spillertropp? Jo, 3,5 måned etterpå ligger vi 35 poeng bak! No guts, no glory!

Tør også minne om at vi endte FORAN Liverpool for 2 sesonger siden. Hva har skjedd etter det? Vi har solgt spillere som Demba Ba og Cabaye uten å hente erstattere og sunket som en stein. Hva har Liverpool gjort? Støtta manageren sin med fornuftige spillerkjøp som har sørget for både bredde og kvalitet. Coutinho, Sturridge, Mignolet.....

Nå er det langt fra sikkert at det var noen gode erstattere for Cabaye verken før eller etter han ble solgt... Kanskje det var men de ble rådyre.... At vi kanskje virkelig prøvde, men alle bud ble avslått, eller prisene var latterlig høye... Og da ble det til syvende å sist lurest å spare disse pengene....Dessuten om vi hadde visst at Cabaye skulle bort,, og hentet en erstatter før han ble solgt, ville de fleste tatt det som et tegn på at han plutselig var til salgs, og prisen ville blitt vesentlig lavere for Cabaye... At Cabaye ville bort, gjorde det nok vanskelig å beholde han,, eller få noe ut av han som spiller i den grad vi gjorde tidligere... Den summen vi fikk var fin nok for en spiller i den alderen, som også ønsket seg bort...

At vi endte foran Liverpool sier mer om deres utvikling... Skulle vi endt foran dem i år hadde vi vunnet ligaen... Demba Ba hadde en klausul som følge av at vi fikk han gratis og han kunne kreve litt mer i kontrakten...Derfor kunne vi ikke beholdt Ba. Og heller ikke fått Ba om vi ikke hadde gitt han kontrakten han forlangte... Var selvfølgelig ingen ideel klausul, og selvfølgelig heller ikke noe Newcastle ville ha med i kontrakten, men noe Ba krevde, og vi måtte gå med på for å få han... Vil minne om at etter salget av Ba, har vi hentet "erstattere" i Sissoko, Haidara, Mbwia. Lånt De Jong og Remy med klausuler. Dessverre gjorde Remy det så bra at han sikkert forsvinner, mens De Jong så svakt at han også forsvinner.. Og Ba og Cisse fungerte aldri sammen... Jeg hadde mye mer sansen for Cisse da han var i form, og så mye større potensiale i han, og savnet ikke Ba spessielt mye...Etter Cisse kom tilføyde Ba oss ingenting, og jeg ville heller spilt med en 5er på midten med Cisse alene... Cabaye ble ikke akkurat solgt 1 Januar, så det ble knapt med tid på å finne en erstatter, noe som visstnok er ekstra vanskelig i Januar vinduet.. Vi lå forsåvidt greit ann på tabellen, men med meget tøff konkurranse om top 4 om man skal være realistisk... Nå får vi forhåpentlig inn noen gode spillere i sommer til bra priser som vi har fulgt over tid etter at Cabaye forsvant... Etter opprykket har vi vel 700 mill i pluss, samtidig som vi etter min mening har et sterkere lag enn da vi rykket opp.... Er vi tolmodige, bruker pengene fornuftig, og ikke stresser med å hente en rådyr erstatter som fort kan bli en flopp,,, så vil vi både finansielt og sportslig utvikle oss.. Om vi skal spy ut penger på nødløsninger til en hver tid, vil vi gå i minus, og ikke ha råd til å hente alle spillerne vi trenger...Og attpåtil måtte selge unna for å dekke tapene... Vår transferpolicy etter opprykket med 700 millioner i pluss og en haug med potensielt gode spillere, sammenlignet med laget som rykket opp,,, vil jeg nesten genierklære....

Liverpool har også solgt unna spillere.... Carroll, Adam, lånt bort Reina, Downing, Shelvey... At Sturridge som ikke fikk sjansen i Chelsea plutselig blomsta så jeg aldri komme... Tror ikke treneren var direkte dum, men at Sturridge er en spiller som er vanskelig å håndtere... Coutinho er et mysterim at Inter solgte såpass billig, uten at jeg har peiling på hvordan han var i Inter, og noe mer bakgrunn rundt dette... Og Mignolet har selvfølgelig vært solid, som forventet... Men husk at Liverpool har nok mye høyere sponsorinnteker, salg av drakter etc enn oss. Salg og kjøp tror jeg de er i ganske så stort minus etter bomkjøp som Downing og Carroll,, Henderson har jo blomstret men var jo også relativt dyr...  Det blir så sinnsykt etterpåklokskap å si at Liverpool gjorde det rette.. Ja, de kjempet om gull til siste serierunde, men hvem hadde trodde at de i det hele tatt skulle komme til CL før sesongen... Til tross for at vi visste hvem Liverpool hadde hentet inn... Suarez hadde sitt livs sesong,, og var hovedårsaken til den gode sesongen. Dette er en spiller Liverpool hentet flere år siden... Sterling blomstret plutselig.. Dette er heller ikke et resultat av at Liverpool investerte... Henderson ble plutselig god igjen,, Så disse 3 kjøpene er bare en brøkdel av alle tingene som gjorde Liverpool så mye sterkere.. Med tanke på salgene brukte de ikke mye penger netto.... Så at Liverpool satset så voldsomt vil jeg ikke si... Sett bort i fra at de tok en CL plass som gir penger og de beste spillerne,,, så vil jeg si vi har vært med vår finansielle situasjon overlegne Liverpool de seneste årene..
« Siste redigering: 23. Mai 2014, 09:03 av mr. fresh »

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4240 på: 23. Mai 2014, 09:22 »
Hans. Samtidig har Keegan flere ganger også påpekt at det er Ashley som sitter på toppen og kontrollerer derifra med jernhånd.
Du må gjerne håpe - men jeg anser det enda naivt.
Det er så mange klare tegn på at Ashley er fornøyd med middelmådighet og en trygg tilværelse midt på tabellen. Da vi havnet på 5. plass hadde vi alle tiders sjanse til å bygge videre på det. En hel verden så at vi ikke hadde en brei nok stall til å takle både EL og PL i en sesong. Samtidig hadde vi en førsteellever som var særs spennende og med investeringer av noen kvalitetsspillere til hadde stått langt sterkere rustet. For å vokse må der investeres. Det ble ikke gjort - og hele sesongen ble en eneste lang blåmandag.
Igjen kommer vi til et januarvindu der ting på forhånd ser lyst ut - samtidig som alle indikasjoner var at klubben var fullstendig klar over at Cabaye kom til å selges.  Enhver klubb med et snev av profesjonalitet og ikke minst ambisjoner ville da sørget for at mulige erstattere var på vei inn. Dette ble ikke gjort. Fordi vi hadde samlet så mye poeng opp at vi kom til å ende opp midt på tabellen. Helt greit for Ashley det. Ikke greit for meg.

Angående Pardew - så er det jo desto mer frustrerende at når vi må slite med en eier som ikke har ambisjoner for klubben, må vi oppleve dobbel smerte med fotball uten ambisjoner. Med det mener jeg trist, konservativ, defensiv innstilling foran hver kamp. Ikke greit for meg.

Hvis du måtte velge i januar... Ville du hatt en middels midtbanespiller til overpris,,, eller ventet til sommeren og antakelig fått en bedre midtbanespiller til en fin pris. Det virket som vi prøvde hente erstattere, men de ble for dyre i forhold til kvaliteten... Sånn er det visstnok ofte i januarvinduene, og da syns jeg det er greit å forsterke laget ytterligere i sommer... Nå som vi er 700 millioner i pluss etter opprykket kan det fort hende at vi punger ut her og der for noen virkelig klassespillere. Ashley vil ha penger, og resultater gir penger... Problemet er Chelsea og City som plutselig er uendelig rike, og med Manu, Liverpool og Arsenal, og til dels Tottenham vil jeg si at å investere oss til en CL plass skal veldig mye til... Om vi skulle gjøre et serriøst forsøk år etter år tipper jeg vi hadde endt opp med et sterkere lag, men til slutt ville pengesekken gått tom, siden top 4 er det eneste som gir penger i kassa... Disse spillerne ville nok også ikke gitt så mye av pengene tilbake ved eventuelt salg i forhold til å tenke langsiktig... Sett bort i fra Cabaye salget mener jeg vi på papiret har blitt sterkere og sterkere for hvert år... Og dette var uungåelig slik jeg har forstått det... Før dette salget hadde vi allerede 500 mill i pluss på 3 år og det sterkeste laget på kanskje 10 år, med lave spillerlønninger...  At vi klarer å tjene penger så kjapt, og styrke laget med spennende spillere samtidig år, er etter min mening både sportslig og økonomisk bra.. Det økonomiske kan også styrke oss sportslig som sagt når vi skulle trenge en eller flere klassespillere, har vi jo enorme summer å bruke...Alt dette pratet om at vi ikke satser etter Cabaye ikke ble erstattet har gått for langt.. Regner med at om vi hadde funnet en god spiller til rett pris hadde vi slått til... Se på oss før salget av Cabaye hvor mye vi har utvikla oss år for år både sportslig og økonomisk... At Cisse skulle bli vaksinert mot å score,,, at Ben Arfa(muligens burde blitt satsa på) ikke ble brukt,, er 2 ting som ikke har noe med å satse... Tror også laget fikk en mental svikt etter å ha mistet Cabaye, og vi med noen gode kjøp i sommer, en frisk start der vi ikke var dømt å havne midt på tabellen, er ikke Cabaye salget(og mangel på erstatter) så avgjørende som resultatene tilsier.....

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4241 på: 23. Mai 2014, 10:04 »
Syns alt dette plukker argumentene til Hans J i fillebiter.
Her er poenget med å få fotballkompetanse inn i administrasjonen: 1) Påvirke Ashley til å tru at CL er innanfor rekkevidde. Dette vil frigjere større midlar (i påvente av at han forventar å få dei tilbake med renter om vi kvalifiserer oss til Champions League), og vil lokke betre spelarar/auke sjansen for at vi får dei over linja (ref. Modric, ref. Bony, ref. alle gode folk med to bein som potensielt kunne spelt for oss om viljen hadde eksistert). 2) Om ein har fotballkompetanse inn i administrasjonen, vil Pardew kunne få den hjelpa han treng, samtidig som han lettare vil kunne få fyken dersom vi fortsatt skal underprestere sportsleg. Ein kan snu heile det "sjå der vi var kontra der vi er no"-argumentet tvert: Om Liverpool - som var bak oss - kunne snu trenden, kvifor kan ikkje vi? Er det mange ingrediensar som manglar?


Folk med fotballkompetanse? Om du mener folk som er dyktige, men realistiske, vil de forstå at å kjempe seg inn i top 4 er per dags dato en omtrent umulig oppgave.. City og Chelsea med evig pengesekker.. Et normalt presterende United, som egentlig også er økonomisk(og generelt sportslig) ganske overlegne de fleste... Manu sin sesong var et engangstilfelle, og de vil stort sett alltid kjempe om gull. Allerede fra neste sesong spår jeg en lett 3. plass på Manu... Så har vi Liverpool som virker ekstemt gode nå, og alltid er en kandidat til top 4. Nå mer en kandidat til gull... Arsenal som alltid klarer komme top 4. og har et utrolig spennende lag til enhver tid.. Dette er 5 lag som er ganske overlegne de fleste sportslig og stort sett økonomisk. Så har vi Tottenham som nå har en haug spennende spillere, etter salget av Bale, men ting gikk litt skeis denne sesongen... Så har vi Everton som virker å ha noe utrolig spennende på gang med spillerne og treneren sin.. Nå fikk de riktignok låne Lukaku, Delfuso og Barry, men allikevel, et utrolig sterkt lag.. Uansett å kjempe seg blant top 5 er umulig nok i seg selv, så skal vi attpåtil komme blant top 4 for å få CL.... Å spy ut penger for å oppnå en top 4 plasering høres for meg mer ut som et urealistisk og ikke spessielt økonomisk smart valg... SELVFØLGELIG  vil jeg til CL. Men med disse 2 fantasisumlagene blir det nesten umulig, og det er utrolig trist at folk skal leke seg med pengene på den måten, og ikke gi andre lag en sjans til å utfordre dem...Med Manus fanskare og årlige inntekter på draktsalg, sponsorer etc. er nok de også ganske økonomisk overlegne oss... Og skal vi tjene på å komme til CL holder det ikke å bruke masse penger å klare det den ene ganger vi har griseflaks... Vi må gjenta bedriften år etter år for at dette skal være lønnsomt... Sammenligningen med at Liverpool var bak oss og plutselig var der oppe blir litt feil synes jeg... Liverpool har alltid vært en outsider til top 4 og spilt jevngodt mot toplagene, men ofte rotet bort mye poeng.  Vi derimot er en kandidat til 6-7 plass om vi får omtrent maks ut av laget.. Samtidig spår jeg en 4. plass på Liverpool nå. Et spisspar med så mange mål vil nok ikke gjenta bedriften i like stor grad... Føler de overpresterte litt,, i forhold til hva jeg forventer fremover,,, levde på en ekstrem formkurve til de tapte mot Chelsea,,,(man så jo hvor mye de rakna etter det tapet),,, og at Sturridge er en type spiller som bare trenger litt motgang før han ikke er i nærheten av den formen han har hatt i år... Suarez er så overlegent mye bedre enn alle våre spillere,, Sterling har alltid vært et ekstremt talent, og nå er han en helt ekstremt god spiller,,, Gerrard er en klassespiller uten tvil,,, Coutinho en av mine favoritter... Når han har dagen har han gjenombruddspasninger som man ikke skulle tro var mulig, og er kun 20 år... Spiller for spiller, sett bort i fra Suarez var de kanskje ikke sååå mye sterkere enn oss,,, men Liverpool er en av verdens aller største klubber, vil alltid generere inntekter på supporterutstyr, sponsorer etc. og lokke større spillere til seg enn oss... Sist vi var i CL var verken City eller Chelsea rike... Da kunne vi fort kjempe om en 3-4 plass. og det hadde vært mye mer aktuelt å sprenge banken for å komme til CL... Med en  maksimalt god sesong nå kan vi kanskje klare 5-6 plass.. Så at det er økonomisk lønnsomt å gå for å generere inntekter gjennom å prøve kjøpe seg til CL skjønner nok de fleste at er lite sansynlig pr dags dato..........

pane

  • Gjest
Sv: Mike Ashley
« Svar #4242 på: 04. Juni 2014, 16:26 »

For temmelig nøyaktig et år siden var jeg selv på SJP for siste gang, da for å spille kamp selv. Det var et øyeblikk jeg aldri kommer til å glemme, men da jeg stor der midt utpå vår en gang så stolte stadion slo det meg - Vi er ingen fotballklubb lenger. Det var Sports Direct-skilter overalt. Det var smått utrolig hvor mange det var. Jeg har alltid lagt merke til at det har vært mange, men når stadion er tilnærmet tom får du virkelig et overblikk over hvor "tacky" innsiden av St. James' Park egentlig er.

Jeg har et eneste ønske for neste sesong. Jeg håper vi rykker ned.

Hvorfor? Fordi jeg elsker klubben min. Eller i hvertfall det som er igjen av den.
Slik jeg ser det er det som må til for at onskapen selv, Mike Ashley, skal selge klubben. Mindre publisitet for Sports Direct ville vært gode nyheter for oss som klubb, og desto dårligere for Mike Ashley.

Newcastle United kunne i dag like gjerne hett Sports Direct United. Sistnevnte er alt som betyr noe for eieren vår, og han driver klubben som sin egen kjede av billig sportsutstyr. Små utgifter, store inntekter. Den eneste forskjellen er at han ønsker at sitt eget varemerke skal vokse. Newcastle som varemerke driter han i.

Vi er en klubb som på langt nær har mistet all sjel. Tidligere var Newcastle-supportere kjent for å blant de mest lidenskapelige i verden. Nå er vi en gjeng med apatiske idioter som betaler sinnsyke summer for å se et lag totalt blottet for lidenskap og kvalitet, slik et Newcastle-lag skal være.

Vi har en utrolig svak manager i Alan Pardew. Mannen som ikke aner hvordan han skal bruke noen av de mest talentfulle spillerene vi har hatt i min tid som supporter av klubben. Det er smått utrolig hvordan talenter som Ben Arfa, MYM, Santon, Krul m.fl, har stagnert under denne dinosauren. Etter over 3,5 år som manager har vi absolutt ingen spillestil. Ikke kan vi forsvare oss, og ikke kan vi angripe. Pardew har fått resultater på grunn av enkeltsspilleres kvaliteter, ikke på grunn av hans taktiske sluhet, eller filosofi.

Mannen som har vunnet 1 av 6 lokalderby, og tapt de to siste på hjemmebane 0-3 sitter fortsatt trygt. Hvorfor? Fordi vi er i Premier League, og Ashley får god PR for selskapet sitt ved at vi er i det gjeveste selskap.

Denne sølvreven er en sleip faen. Han lurer og lyger, og de mindre innsiktsfulle supporterne sluker det meste rått. Pardew er en "yes-man" som fungerer som et symptom på selve sykdommen- Ashley. Og vi har mange av disse "yes-mennene" i klubben. De fleste av de britiske spillerene er "Yes-men". Støtteapperatet, muligens det svakeste i hele PL, er fulle av dem. Det er trist at en legende som Peter Beardsley kan finne seg i å være en del av dette.

Hadde en manager som har tapt halvparten av alle kampene han vært manager for oss, inkludert noen horrible derbyresultater fortsatt hatt jobb under et regime med antydning til ambisjoner? Ikke et snev av sjanse. Men det er greit for Ashley.

Jeg har aldri følt meg mer distansert fra klubben enn det jeg har vært de siste par årene. Newcastle er ikke Geordienes klubb lenger. Det er Ashleys, og kun hans.

Selv kommer jeg ikke til å bruke en eneste krone til på klubben til eieren er borte. Jeg har til og med sluttet å abonnere på TV2 PL, rett og slett fordi jeg vet at en slant går rett i lommen til Ashley.
Selv regner jeg med å ta en tur eller to til Newcastle i løpet av sommeren og høsten, men da blir det uten Newcastle-kamp på menyen. Jeg elsker byen og folkene der, men fotballklubben er jeg mer eller mindre ferdig med. Kanskje en tur på Gateshead-kamp? Synd de misset i opprykksfinalen.

Det er mange år siden jeg har vært på dette forumet, og dette jeg skriver her har helt sikkert blitt ramset opp og ned og i mente flere ganger tidligere, men jeg kjente at jeg trengte å lufte ut litt.

TLDR ::p


Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4243 på: 04. Juni 2014, 17:51 »
 :gp:

Spot on pane!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4244 på: 04. Juni 2014, 18:06 »
Veldig enig i stort sett alt du skriver, og skjønner deg jo utmerket.
Har også smått leflet med ideen om at nedrykk nå kanskje er eneste måten klubben kan reddes fra denne elendigheten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida