20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tour de France 2010  (Lest 12917 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #15 på: 29. Juni 2010, 00:16 »
Den optimale sommardagen er solsteik ute, aleine heime uten mas, og ligge heile dagen på sofaen med datan på fanget og TDF på TV :P

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #16 på: 29. Juni 2010, 00:47 »
Den optimale sommardagen er solsteik ute, aleine heime uten mas, og ligge heile dagen på sofaen med datan på fanget og TDF på TV :P

True! Kunne ikke vært mer enig.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #17 på: 29. Juni 2010, 02:50 »

 Samme med den grønne egentlig. Der føler jeg vi har to gode norske utfordrere, med Edvald som den antatt beste av de to.


Tror vi skal være mer nøkterne til forventingene til Edvald. Vi kan håpe på en etappeseier, men tror ikke han vil gå for den grønne. Han trives ikke særlig godt i massespurter, så tror han går for seire på mer kuperte etapper. Thor er nok vårt beste i kort i kampen om den grønne. Cavendish har ikke vært overbevisende sålangt i år, men han kan finne formen. Uansett så har han ikke et like sterkt tog i år, så han skal streve med å ta flere en tre etappeseire i år tror jeg.

Når det gjelder den gule er alt åpent, bak Contador. Hvis han får en dårlig dag som han er kjent for eller noe annet skjer så blir det mangen om benet. Spennende å se hva som skjer med Kløden og Leipheimer hvis Armstrong ikke strekker til. Får de ta sjansene. Se opp for Kreuziger og Fuglsang(hvis han ikke får en ren hjelperytterrolle).

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #18 på: 29. Juni 2010, 19:49 »

 Samme med den grønne egentlig. Der føler jeg vi har to gode norske utfordrere, med Edvald som den antatt beste av de to.


Se opp for Kreuziger og Fuglsang(hvis han ikke får en ren hjelperytterrolle).

Siste kan man kanskje se bort fra etter nyhetene i Saxo Bank. Dette kan ødelegge hele TdF for de.

Peter

  • Gjest
Sv: Tour de France 2010
« Svar #19 på: 30. Juni 2010, 11:14 »
Heia Bjarne Dop! :P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #20 på: 01. Juli 2010, 20:03 »
Vil bare si at TV2 er like kommersielle og showpregede i sin dekning av TdF som av norsk og internasjonal fotball. Men akkurat i dette tilfellet, så kjøper jeg det glatt. Jeg er ingen stor sykkelentusiast, og derfor passer TV2s opplegg meg fint. Jeg liker å følge med på hvordan de norske gjør det, og jubler stort hvis Thor, Edvald eller Kurt skulle vinne en etappe.

Men jeg ser også at for de som er langt mer interessert i selve sykkelsporten, som har mye kunnskap fra før av, som for eksempel Christian, så kan TV2s opplegg være for mye sirkus og for lite kunnskap. På samme måte er det for meg med fotball.

Når jeg ser fotballkamper er jeg ikke interessert i sirkus, jeg vil ha nøytrale kommentatorer, faglig sterke analyser, ikke noe mas om enkeltspillere som gjør ditt og datt og dommere som gjør ditt og datt. Jeg har hørt av enkelte at Alsaker og Semb har fortsatt mobbingen sin av Anthony Annan i VM, og det gjør at jeg er veldig glad for trofast å følge VM på svensk TV. Mange sier at svenske kommentatorer er kjedelige å høre på. De er ikke så engasjerte som Langli og Alsaker. Det skal jeg være enig i, men det er nettopp det jeg hater ved Øyvind Alsaker og elsker ved Chris Härenstam i SVT.  De gauler ikke i en halvtime per målsjanse og mål og roper seg hese for en overstegsfinte. De har også faglig sterke ekspertkommentatorer. Kongsvinger-trener Tony Gustavsson er et veldig godt eksempel, selv om Glenn Strömberg er enda litt bedre. Ola Andersson i SVTs studio er også mange ganger bedre enn Bohinen, og kan fortelle oss ting vi ikke vet fra før. Bohinen kan som de fleste vet bare fortelle oss ting alle vet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #21 på: 02. Juli 2010, 10:59 »
Andy Schleck er vel for gammel for ungdomstrøya Christian?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #22 på: 02. Juli 2010, 11:10 »
Sitat
Hvit trøye (fr. Maillot blanc), også kalt ungdomstrøya, bæres/vinnes av den beste unge rytteren sammenlagt i Tour de France. Vinneren må ikke ha fylt 25 år 1. januar det året rittet går.

Andy Schleck fylte 25 10. juni i år, så det vil si at dette er siste året han kan være med å kjempe om den hvite trøya.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #23 på: 02. Juli 2010, 13:36 »
Det blir det siste året han vinner den ja :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #24 på: 03. Juli 2010, 18:03 »
"Nå er vel Kaggestad en av Nord-europas mest etterpåkloke. Han som skrøt om hvor fantastisk det var når Landis kom på sisteplass ene dagen og førsteplass neste dag. Nei Kaggestad, hold deg til å kommentere geografi. Å høre deg kommentere sykling er pinlig."

I frå kommentarfeltet til denne artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2010/07/03/sport/sykkel/tour_de_france/johan_kaggestad/lance_armstrong/12409818/

Det er jo bare vås. Kaggestad kan ikke som kommentator antyde at noen er dopa før han har håndfaste bevis heller, uansett hvor synlig det er. Sånn er det bare. Hva skal han som kommentator gjøre da i en slik situasjon?

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #25 på: 03. Juli 2010, 19:21 »
Poenget var det med "Nei Kaggestad, hold deg til å kommentere geografi. Å høre deg kommentere sykling er pinlig.".

Gratulere med dagen Christian!!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #26 på: 03. Juli 2010, 19:30 »
Det kalles en dyktig kvalitet å kunne gjøre en sending mer interessant og helhetlig med fakta omkring omgivelsene, i tillegg til Kaggestads åpenbare kunnskaper rundt sporten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #27 på: 03. Juli 2010, 20:00 »
Enig Kristoffer.

Men da var årets Tour endelig i gang, og Fabian Cancellara vant overraskende prologen  ::)
Boasson Hagen gjorde en bra figur, men ble mektig skuffet over Andy Schleck. Hadde håpet på en litt bedre start.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #28 på: 03. Juli 2010, 20:24 »
Mange som har lag på TDF-manager på TV2? Lage en Newutd-liga?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2010
« Svar #29 på: 03. Juli 2010, 20:29 »
Regna egentlig med det! Takk:)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/