20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Leeds United - Newcastle United 13.05.2023 kl. 13.30 Viaplay Sport PL  (Lest 1122 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Bortekamp mot nedrykkstruede Leeds, med selvsikre Sam Allardyce bak spakene. Vi har 1-2-2 pÄ de siste 5 mot Leeds, ikke et lag vi har gjort det spesielt bra mot altsÄ.

Leeds har 0-1-4 pĂ„ siste 5, bedriten form, men med nevnte Big Sam som nyutnevnt redningsmann. Forvent et kompakt og defensivt lag som kommer til Ă„ lĂžpe seg i hjel.  5-15 i mĂ„lforskjell pĂ„ de siste 5, spennende Ă„ se om de klarer snu trenden nĂ„?

Newcastle med 3-0-2 og 13-8 i mÄlforskjell. Vil pÄstÄ vi hadde uflaks som ikke fikk med noe i Arsenal-kampen, spillet var tidvis bra, med mange gode sjanser. Utrolig syns jeg Ä sitte Ä vÊre glad for at Longstaff mest sannsynlig er tilbake til denne. Han er viktigere enn vi tror, dekker mye rom. SÄ fÄr vi tÄle at avslutteregenskapene ikke er de beste. Tviler pÄ vi stiller med Isak og Wilson fra start igjen. Tipper Joelinton ut pÄ venstre, og Wilson fra start? Har vÊrt "on fire" i det senere.

Toon, toon, howay the lads! Trenger 3 poeng her for Ă„ holde Scum og Liverpool bak oss!  :-X

No fate but what you make

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Blir nok tÞft, men har troen. Klarer vi ikke CL herfra og inn sÄ har vi vel ingenting der Ä gjÞre enda heller, sÄ blir spennende Ä se hvordan laget takler presset nÄ.

Vil utvilsomt se Isak og Wilson fra start. Regner med at vi kommer til Ä ha ballen mye og mÞte et lavtliggende og kompakt Leeds. Da trenger vi vÄre beste angrepsspillere fra start. Isak pÄ kant tror jeg vil vÊre smart her, bÞr fÄ gode arbeidsforhold mot en Ayling som ikke har en sÊrlig god sesong.

Synes det er veldig spesielt at mange avskriver Isak og Wilson sammen fra start etter en kamp mot et meget godt Arsenal-lag. De har vist meget god kombinasjonsevne i tidligere kamper og har trua.

Unntaket er kanskje om Longstaff er tilbake som du sier, som vel vil pushe Joe opp i en kantrolle, men jeg tror ikke Howe kaster Longstaff rett inn.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Jeg er ogsÄ litt for Isak og Wilson fra start sammen, forhÄpentligvis sÄ vil vi styre mer av spillet denne kampen enn i forrige kamp. Maximin er jo ogsÄ et alternativ. Longstaff KAN bli klar til helga, men hvis ikke sÄ blir han nok tilgjengelig mot Brighton. Og ja, jeg har selv gitt Longstaff mye tyn tidligere i sesongen, men han er vel en slags Carrick/Fletcher type. Man skjÞnner ikke helt hva man har fÞr man mister det. Trioen mot Arsenal har ikke fÄtt det helt til de kampene som de har hatt sammen pÄ midten den siste tiden. MÄ innrÞmme at jeg er skikkelig nervÞs. Avgir vi poeng her sÄ kommer usikkerheten, og spillerne vil nok ogsÄ kjenne pÄ den. Leeds kommer til Ä prÞve Ä frustrere oss sÄ mye som mulig. Dette blir en stor mental test.
« Siste redigering: 11. Mai 2023, 20:34 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Joelinton skal ogsÄ vÊre usikker til kampen. Kan hende vi mÄ starte med Anderson pÄ midten dersom begge er ute.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Jeg er ogsÄ litt for Isak og Wilson fra start sammen, forhÄpentligvis sÄ vil vi styre mer av spillet denne kampen enn i forrige kamp. Maximin er jo ogsÄ et alternativ. Longstaff KAN bli klar til helga, men hvis ikke sÄ blir han nok tilgjengelig mot Brighton. Og ja, jeg har selv gitt Longstaff mye tyn tidligere i sesongen, men han er vel en slags Carrick/Fletcher type. Man skjÞnner ikke helt hva man har fÞr man mister det. Trioen mot Arsenal har ikke fÄtt det helt til de kampene som de har hatt sammen pÄ midten den siste tiden. MÄ innrÞmme at jeg er skikkelig nervÞs. Avgir vi poeng her sÄ kommer usikkerheten, og spillerne vil nok ogsÄ kjenne pÄ den. Leeds kommer til Ä prÞve Ä frustrere oss sÄ mye som mulig. Dette blir en stor mental test.

FÞler at Maxi ofte fungerer bedre mot lag som Arsenal som har ballen mer og hvor han fÄr rom Ä lÞpe i.

Mot lavtliggende lag som holder gode avstander og gjÞr sikringsjobben sÄ sliter han mer. Blir litt hakkete og han ender alt for ofte med Ä holde i ballen i 4-5 sekunder for lenge. Tror han blir en lett jobb for Allardyce Ä finne ut av skulle han starte.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Vi trenger 7 poeng i vÄre siste 4 kamper for sikker CL plass i Premier Leauge. Kampen imorgen blir hard og disse 13:30 kampene er ikke alltid lette pÄ bortebane. Syntes Leeds virket sterke borte mot City sist sÄ vi mÄ spille pÄ vÄrt beste for Ä ta poeng her.

HÄper virkelig ikke vi snubler nÄ inn mot slutten.
For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Samme lag som sist, bare med Almiron inn for Murphy!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Newcastle ser ikke ut som et lag som Þnsker CL. Ser ut som et lag som prÞver sitt aller beste for Ä unngÄ det. Weird.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
NÄ har vi sluppet inn i fÞrste omgang 3 kamper pÄ rad.. Vi gjÞr det vanskelig for oss selv.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Vanskeleg vinna nĂ„r me slepp inn minst 1 mĂ„l i kvar kamp og mĂ„ dĂ„ skĂ„ra minst 2 for Ă„ vinna. Slepp jo plutseleg inn mĂ„l for moro, ei stund var det umogleg Ă„ skĂ„ra pĂ„ oss.  Les at dei skĂ„ra 2-2 pĂ„ ein «deflection». Samtidig var me visstnok ikkje pĂ„ topp og dĂ„ er da vanskeleg vinna mot eit lag som mĂ„ vinna for Ă„ berga plassen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Vanskeleg vinna nĂ„r me slepp inn minst 1 mĂ„l i kvar kamp og mĂ„ dĂ„ skĂ„ra minst 2 for Ă„ vinna. Slepp jo plutseleg inn mĂ„l for moro, ei stund var det umogleg Ă„ skĂ„ra pĂ„ oss.  Les at dei skĂ„ra 2-2 pĂ„ ein «deflection». Samtidig var me visstnok ikkje pĂ„ topp og dĂ„ er da vanskeleg vinna mot eit lag som mĂ„ vinna for Ă„ berga plassen.

Enig, synes forsvarsspillet har blitt gradvis dÄrligere utover i sesongen. Vi slipper ikke til sÄ sykt mye sjanser, men nÄr det fÞrst kommer sjanser i mot sÄ sitter jeg alltid med hjertet i halsen. Arsenal kom vel alene med keeper 2-3 ganger utenom mÄlene? De kunne fort scoret mer. Vi har nÄ 1 clean sheet pÄ de siste 15 kampene. Heldigvis scorer vi litt mer nÄ ogsÄ, men skulle Þnske forsvaret var enda litt tryggere.
« Siste redigering: 13. Mai 2023, 19:30 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Dette kunne endt verre, men vi kunne ogsÄ dratt fra Leeds med alle 3 poengene. Litt usikker pÄ byttene idag. Wilson tror jeg burde fortsatt, men mulig han «spares» litt iht. torsdagens kamp mot Brighton.

NÄ venter to hjemmekamper mot Brighton og Leicester for oss. Liverpool mÞter Leicester (B), Villa (H) og Soton(B). FÄr virkelig hÄpe Liverpool ikke fÄr full pott, men vi er i CL med 6 poeng, uansett.

For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Har nÄ telt cornermÄl, og vi har sluppet inn 5 mÄl som fÞlger av corner pÄ de siste 19. I samme periode har vi scoret et mÄl pÄ corner, og det var et selvmÄl. I denne perioden har vi fÄtt 127 cornere og kun 57 i mot! Vi har sluppet inn pÄ 9% av cornerne i mot og scoret pÄ 0,8% av de vi har fÄtt. Corner i mot er 11 ganger mer mÄlfarlig enn vÄres cornere! Dette koster oss!
« Siste redigering: 13. Mai 2023, 19:44 av Eriksen »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
2 «cupfinalar» heima pĂ„ eit fullsatt St James Park pĂ„ kvelden. Viss ikkje det motivera oss spelarane nok til Ă„ fĂ„ oss Ăžve mĂ„llinja, sĂ„ ja dĂ„ veit eg ikkje


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Har nÄ telt cornermÄl, og vi har sluppet inn 5 mÄl som fÞlger av corner pÄ de siste 19. I samme periode har vi scoret et mÄl pÄ corner, og det var et selvmÄl. I denne perioden har vi fÄtt 127 cornere og kun 57 i mot! Vi har sluppet inn pÄ 9% av cornerne i mot og scoret pÄ 0,8% av de vi har fÄtt. Corner i mot er 11 ganger mer mÄlfarlig enn vÄres cornere! Dette koster oss!

Skulle gjerne sett en annen enn Trippier kunne ta en del av cornere og dĂždballer.
No fate but what you make