20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 670255 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5715 på: 04. Sep. 2008, 10:19 »
Ser at gravesen er free agent. skulle fått ham 1års kontrakt ut sesongen. Var ikke god i Celtic, men han kunne vært en grei spiller å hatt i bakhånd hvis det skulle komme skader.

Nei, nei og ATTER nei!
Butt er langt bedre.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5716 på: 04. Sep. 2008, 12:10 »
Ser at flere av dere fokuserer på at vi må rydde opp i økonomien før vi kan ta neste steg, og det synet støtter jeg fullt ut. Det er helt greit hvis Ashley sier at "i dette overgangsvinduet må du selge for å kjøpe", han har tross alt slettet £100m i gammel morro siden Mai i fjor, så det er jo ikke slik at han ikke bruker penger...

Det som ikke er tolererbart er som mange sier at noen andre bruker pengene som KK skulle ha, til å kjøpe spillere som kanskje ikke passer inn i hans syn på spillestil og fremtoning. Når det er sagt, så er jeg ikke så sikker på om MA virkelig ville selge Owen (Trorniok han ville selge Barton), men at han hadde delegert disse beslutningene til styret sitt. Vi må ikke glemme at NUFC er bare en av mange forretninger han driver, og at han nok ikke har tid til å ha en fin ger med i alt som skjer.

Jeg ønsker derfor at MA kvitter seg med DW og DL, og lar Jimenez fortsette under KK sin styring. På det viset kan vi få utnyttet kontaktnettet til Jimenez til å hjelpe KK å skaffe spillerne han vil ha.

Tror mange her ser alt for svart/hvitt på ting (kanskje derfor vi er skjærer), men husk at en person ikke nødvendigvis er idiot selv om han har samarbeidsproblemer i en organisasjon. Det er noe som heter organisasjonskultur, som er veldig viktig i en bedrift, og hvis den er pill råtten (som under FFS) eller helt ny (som nå), så skjer det ofte at rollene til enkeltpersoner i organisasjonen krasjer. Ikke pga drittsekktendenser, men pga uklare roller. Jeg har selv nylig sluttet i min drømmejobb, fordi min rolle ble endret i organisasjonen fordi det kom inn nye folk med egne ideer. Det betydde ikke nødvendigvis at disse personene var møkkamenn (selv om jeg personlig ikke liker dem), men at de ahr et annet syn på hvordan jobben skal gjøres.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5717 på: 04. Sep. 2008, 13:27 »
Men at Ashley sletter 100mp i lån i klubben tilsier bare at han har mindre renter og forholde seg til og at Klubben stiger med 100mp i verdi.

Når det nå også snakkes om en tredje part som har gitt penger til tranfer begyner jeg å lure. . Se i Ashley forumet.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5718 på: 04. Sep. 2008, 16:13 »
Hva med å drite i venstreback og begynne å spille 3-5-2? Evt. 3-6-1 for den slags skyld.

Beye - Taylor - Coloccini

Resten...

Så elendig som forsvaret er allerede er det selvmord å gjøre noe sånt. ;D

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5719 på: 04. Sep. 2008, 16:54 »
Men at Ashley sletter 100mp i lån i klubben tilsier bare at han har mindre renter og forholde seg til og at Klubben stiger med 100mp i verdi.

Når det nå også snakkes om en tredje part som har gitt penger til tranfer begyner jeg å lure. . Se i Ashley forumet.

Så det er "uten verdi" for oss??? Get real.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5720 på: 04. Sep. 2008, 17:20 »
Men at Ashley sletter 100mp i lån i klubben tilsier bare at han har mindre renter og forholde seg til og at Klubben stiger med 100mp i verdi.

Når det nå også snakkes om en tredje part som har gitt penger til tranfer begyner jeg å lure. . Se i Ashley forumet.

Så det er "uten verdi" for oss??? Get real.

Ashley sparer jo på alle plan og å slette gjelda er billigere enn og ha ei stor gjeld og betale på. Ein meget tynt grunnlag for og gi ashley gudestatus..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5721 på: 04. Sep. 2008, 17:30 »
Det kan godt være Ashely tar bort gjelden fordi det da blir billigere å drive klubben for hans del, men det er jo også posetivt for oss som er glade i NUFC at gjelden blir slettet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5722 på: 04. Sep. 2008, 17:34 »
Om vi var så nær ved å rett og slett gå konkurs, så er det nok snakk om MYE mer enn £100 mil. Flere PL-klubber har mer enn £4-500 mill...

Sondre

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5723 på: 04. Sep. 2008, 18:20 »
å slette gjelda vår er ikke en unnskyldning god nok for ashley synes jeg. Ashley får mindre på bok, men tjener mer penger på ett salg seinere, evnt tjener mer i det lange løp.
Det kan vel knapt kalles å tenke buisness... alle med IQ over 50 ser vel den. uten at kjenner alle reglene rundt det ;p


Det spesielle er jo at det fra starten av virka som han hadde en langsiktig plan for klubben, og ashley er garantert ikke dum. Jeg liker mye av det ashley har gjort, men å bruke omtrent minst penger på spillere av alle klubbene i hele ligaen, når spillerstallen er så tynn... Det henger ikke på greip.... Hva skjedde med en langsiktige planen? Sånn jeg ser det kommer han til å selge seg ut.

luny_81

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 186
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5724 på: 04. Sep. 2008, 18:32 »
skulle bare solgt te di araberene når di spurte om di kunne kjøpe klubben...

men ashley va vel redd newcastle skulle bli en storklub igjen og lande foran tottenham

Sondre

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5725 på: 04. Sep. 2008, 18:35 »
Han måtte bare ødelegge litt før han stakk.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5726 på: 04. Sep. 2008, 19:28 »
Når en spiller stikker til en annen klubb fordi han er ute etter mer penger, er han "judas" og "hore" og det som måtte være. Spillere som setter klubben forann økonomi, får heltestatus. Vi snakker om klubber med "sjel" kontra "kjøpeklubber". Men når vår egen klubb ikke bruker mer enn 150 millioner på nye spillere, skriker vi om katastrofe med én gang. Vi har henta inn 6 nye spillere og noen av dem kan bekle forskjellige posisjoner. Er det egentlig så jævla mye å sutre for?

Til dere som sitter her og bare prater om hvor kjip Ashley er fordi han ikke brukte flere hundre millioner på stjernespillere og skulle ønske vi var eid av arabere; jeg regner med at dere aldri har kritisert Chelsea i det lange løp? Uten å mene å tråkke noen på tærne, så syns det begynner å bli en litt utbredt "bortskjemt"-holdning hos mange Newcastlesupportere om dagen, noe det aldeles ikke skulle være noen grunn til. Jeg vil selvsagt også at Newcastle skal bli en toppklubb igjen, men det er vi ikke... og det er ikke bare mtp. sportslige resultater.

Misforstå meg rett; jeg ønsker at Mike Ashley drar til helvete. MEN: Det har utelukkende årsak i hvordan han har driftet klubben og handlet bak Kevin Keegan sin rygg. Jeg ønsker aldeles IKKE at Newcastle blir kjøpt opp arabere, russere, thailendere eller nord-afrikanere. Det jeg derimot ønsker er eiere som er åpne og ærlige med det de driver med og holder seg helt og holdent unna den sportslige driftingen av klubben. At man forsøker å holde seg på et sunt lønnspolitisk nivå, syns jeg bare er bra. Hvis man ser bort i fra Tottenhams sportslige nedtur de siste sesongene, er de et godt eksempel på at det er mulig å satse sportslig uten astronomiske lønninger. Som det er nevnt tidligere i tråden her, har spillere valgt å gå til Spurs til tross for at de har blitt tilbudt høyere lønn hos oss. Men det er en annen diskusjon...

For å kvotere Roeder på SkySports i dag; Newcastle er en tragedie. Det stadige bråket og ustabiliteten på ledersiden i klubben preger vårt bilde utad for tiden og jeg tror rett og slett at spillere ikke vil til klubben, fordi de er alt for klar over akkurat hvor ustabile og inkompetente vi er på eier-, leder- og trenersiden. Skulle denne farsen ende med at Keegan trekker seg, tror jeg rett og slett ikke vi har flere føtter igjen å skyte oss i.

Mitt poeng (om noe utydelig) er i allefall, at så lenge vi ikke får inn stabilitet på leder- og trenersiden, spiller det ingen rolle hvor mye penger vi splasher rundt. Og vi har tross alt brukt endel i dette vinduet...
Oscillons From The Anti-Sun

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5727 på: 06. Sep. 2008, 13:57 »
Når en spiller stikker til en annen klubb fordi han er ute etter mer penger, er han "judas" og "hore" og det som måtte være. Spillere som setter klubben forann økonomi, får heltestatus. Vi snakker om klubber med "sjel" kontra "kjøpeklubber". Men når vår egen klubb ikke bruker mer enn 150 millioner på nye spillere, skriker vi om katastrofe med én gang. Vi har henta inn 6 nye spillere og noen av dem kan bekle forskjellige posisjoner. Er det egentlig så jævla mye å sutre for?

Til dere som sitter her og bare prater om hvor kjip Ashley er fordi han ikke brukte flere hundre millioner på stjernespillere og skulle ønske vi var eid av arabere; jeg regner med at dere aldri har kritisert Chelsea i det lange løp? Uten å mene å tråkke noen på tærne, så syns det begynner å bli en litt utbredt "bortskjemt"-holdning hos mange Newcastlesupportere om dagen, noe det aldeles ikke skulle være noen grunn til. Jeg vil selvsagt også at Newcastle skal bli en toppklubb igjen, men det er vi ikke... og det er ikke bare mtp. sportslige resultater.


Enig!

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5728 på: 06. Sep. 2008, 14:56 »
PhillipeA:

Du har gode poenger, men tror du ser vekk i fra hovedpoenget her. Jeg (kan ikke snakke for andre, men regner med det er endel) hater ikke Ashley for overgangsvinduet, tvert i mot. Jeg er ganske fornøyd med dette vinduet, og liker den nye politikken vår. Grunnen til at jeg vil se Ashley og Co bli penetrert med en dildo så stor at den kommer ut kjeften på han er måten han har behandlet KK på. Og det har faktisk ikke noe med KK å gjøre heller. Om det så hadde vært Souness som var manger, så er denne måten å styre en klubb på HELT uholdbar. Er man manager, SKAL man ha kontroll over spillere inn/ut. Det er et minstekrav. Og det fyller ikke Ashley opp. Det har INGEN VERDENS ting med å gjøre at han ikke har brukt 700 mill på spillere.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5729 på: 06. Sep. 2008, 15:02 »
Du har helt rett, Lasse!
MEN, jeg må legge til at jeg alikevel er litt skuffa på mengden resurser som ble brukt i sommer. Skal vi konkurrere med våre like klubber kreves det investeringer i kvalitetsspillere. Penger styrer, uansett hvordan en vrir og vender på det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida