20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 369115 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommi H

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 80
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3045 på: 01. Feb. 2011, 15:57 »
viss det stemmer som carroll sier at han ble pressett ut døra- så tar jeg tilbake alt det jeg sa om carroll..

og viss det stemmer så kommer carroll tilbake til oss..
viss han elsker newcastle så ser vi han tilbake..

og alt dette her er MA som ville ha penger. det jeg sier. fotball var bedre får 10 år siden

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3046 på: 01. Feb. 2011, 16:00 »
Jeg gjentar her noe av det jeg har skrevet under carrolltråden: Årsaken til at Carroll ble bedt om å legge inn en transferrequest kan være for å unngå at han da i etterkant har krav på 10% av kjøpesummen, hvilket (i følge NO) han har hvis han selges mot sin vilje.. Carroll går til 80 000 i uka, så økonmisk er det ikke synd på ham. Castle har derimot mye gjeld og vi trenger å få betalt ned.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3047 på: 01. Feb. 2011, 16:00 »
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10013878

Ashley har vel ikke sagt noe  ang. overgangen? Han burde i såfall kommet med en uttalelse og tilbakevist at klubben ønsket han bort. Så sant dette ikke skjer, så ser jeg ingen grunn til at carroll skal juge for hele verden. Trengte vi egentlig disse pengene så sårt? Ashley har nok av penger! Hvis ikke skuddpremien på Ashley øker nå, så forstår jeg ingen ting
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Tommi H

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 80
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3048 på: 01. Feb. 2011, 16:03 »
om MA solgte han pga av pengene så skal jeg begynne ¨å grine!

hvordan kan han selge vår spiss.

Tommi H

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 80
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3049 på: 01. Feb. 2011, 16:09 »
viss MA solgte vår juvel får pengenes skyld. så skal jeg aldri tilgi han igjen

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3050 på: 01. Feb. 2011, 16:10 »
om MA solgte han pga av pengene så skal jeg begynne ¨å grine!

hvordan kan han selge vår spiss.


Fordi vi har en milliard i gjeld. Fra et økonomisk perspektiv er salget forståelig. Men vi supportere tenker i følelser. Om Pool hadde kommet med et bud på en 60 millioner så ville jeg fortsatt takket nei fordi han er Carroll og kommer fra castle

Tommi H

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 80
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3051 på: 01. Feb. 2011, 16:14 »
carroll kommer tilbake til oss kansje en dag.

viss han har et hjerte og en sjel så gjær han det..

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3052 på: 01. Feb. 2011, 16:18 »
alan pardew har gått ut og sagt at carroll ba om ny kontrakt og at dei ikje ville selge han.....vanskelig å vite kem en skal tru på....men sitte med en følelse at carroll har blitt stormannsgal og ville vekk grunnet penger og status som nr 9 i liverpool.....


http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/02/01/boss-picks-up-pieces-and-eyes-carlton-cole-72703-28092672/

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3053 på: 01. Feb. 2011, 16:26 »
Problemet er også de forbanna agentene. De tjener penger på at spillere skifter klubb. Dermed tenker de i liten grad sportslig utvikling, men økonomi og rådene Carroll fikk i går kan være preget av dette.  F.eks kan jo Carroll i utgangspunktet ha sagt nei, men så kommer agenten og sier at han vil tjene 80 i Pool. En mer nøytral person ville kanskje gått for fremforhandling av kontrakt med castle i stedet fordi det totalt sett, når man faktorerer inn det sportslige, er bedre for Carroll. Jeg tviler sterkt på at Carrol fikk det rådet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3054 på: 01. Feb. 2011, 16:31 »
Når klubbledelsen ber deg om å gjøre det og sier du ikke er ønsket syntes ikke jeg det er vanskelig å forstå at Carroll gjør det. Hvorfor jeg henger meg opp i dette? Fordi det er helt sentralt i hvorfor Carroll dro nokså uforstålig fra oss i går.

Ja, og det er jo vi helt enige om! Hvor mange ganger må jeg si at det er forståelig å gå til Liverpool når styret ikke ville ha deg i klubben. Er jo ikke det jeg pekte på eller har tatt opp i innlegget du siterer... Igjen så må jeg spørre hvorfor du henger deg opp i dette når vi er enige på dette punktet.

Du mener det åpenbart er greit å signere på en "transfer request" selv om han ikke ville signere på denne. Du tror på Carroll som sier at denne ble tvunget ned halsen på han, og det er godt mulig. Er ikke så interessert i denne spekulasjonen om hva som er riktig igrunnnen.

Under de faktiske forutsetningene som begge parter og alle historier er enige om, at Carroll har signert en transfer request før han gikk til Liverpool. Mitt spørsmål er, hvorfor gjøre dette? Samme om han gjør det av egen vilje, etter manipulasjon av agenter, eller på styrets ønske (jeg mistenker en herlig suppe av alle tre momentene, iallefall de to siste).

Du sier at eneste valget er å skrive under på requesten siden styret vil at han skal gjøre dette så de kan selge han og komme fra det med æren i behold. Jeg sier da at han hadde likevel ikke trengt å skrive under på noe som er stikk i strid med hans opprinnelige ønske og som dessuten er illojalt ovenfor fansen. Han fremstår da istedet som den stygge ulven, noe han tydeligvis har innsett og nå prøver å presentere sitt syn på saken. Forståelig, spesielt om han så til de grader urettferdig er lagt på hoggestabben av Ashley og Pardew.

For å få en klarhet i dette før jeg gidder å gjenta de samme diskusjonene om og om igjen. Hva mener dere hadde skjedd om han ikke hadde godtatt å levere en transfer request?

Jeg ser følgende alternativ:

1. Han blir solgt allikevel, budet er så bra at styret er kåte på salg og slik blir det. Fansen er skuffet over at han må gå, men forstår at han forsvinner når styret har sagt at han må gå.
Fansen sin reaksjon: Forståelse fra fansen, skuffelse over styret.

2. Newcastle tar tidenes molboavgjørelse og nekter å selge Carroll under enhver omstendighet ut kontrakten noe som fører til at det koster klubben nesten en halv milliard, halvparten av det hele klubben ble kjøpt for i sin tid.
Fansen sin reaksjon: Elsket av fansen, styret blir forhatt.

3. Han blir værende i klubben, får spille. Men blir transferlistet og blir solgt til sommeren for £2xm. 4 måneder med lange blikk fra Llambias og Ashley i gangene, men brølet fra tribunene lyder fortsatt på Carroll til han blir solgt.
Fansen sin reaksjon: Forståelse/medlidenhet fra fansen, skuffelse/sinne over styret

4. Styret må svelge kamelen og beholde ham. Han fortsetter som før, om enn med et anstrengt forhold til styret. Blir i Newcastle for overskuelig framtid og fyller drakt nummer 9 slik han (hevder han) alltid har drømt om.
Fansen sin reaksjon: Fanatisk tilbedelse av fansen, følelsene til styret blir som før januar 2011.

5. Som punkt 4, men med budrunde i sommer og han går etter mye om og men. Masse penger til Newcastle, og tid til å reinvestere.
Fansen sin reaksjon: Elsket av fansen men skuffelse over salget, følelsene til styret blir som før januar 2011.

Alle er for meg bedre enn å signere en request, med det soleklare unntak av alternativ 2 som strengt tatt er ekstremt urealistisk og knapt et handlingsalternativ.

Dette kommer til å bli mitt siste innlegg om saken, og enig mye her. Det er åpenbart at en transferrequest gjør det hele enda mer uforstålig, og som jeg har sagt har jeg mest tro på at dette ble presset på av styret. Hvis Ashley og Llambias gjør det klart at Carroll ikke er ønsket med videre syntes jeg ikke det er rart at Carroll føler han må dra og signerer trasnferrequesten.

Likevel tror jeg på Carroll uttalelser om at han egentlig ikke ønsket seg bort (hvert fall ikke til Liverpool), men når situasjonen blir som den blir er det ingen overaskelse at det blir en overgang. Tror de fleste fotballspillere ville dratt.

Jeg syntes også det virker som klubben hele tiden har vært åpent for salg skulle et slikt bud komme inn. Det har vært rykter og som Shepard sa; hadde vi være helt klare på at han ikke skulle dra når interessen kom hadde historien vært en annen. I tillegg vil jeg nevne at alle våre siste stor overganger i PL under Ashley så har det virket uttad som spillerne selv vil gå (Milner, N'Zogbia, Given, Faye og nå til dels Carroll). Forskjellige saker i de fleste tilfeller tilfeller dog.

Nå skal ikke jeg renvaske Carroll for all skyld for fotballspillere er stort sett veldig egoistiske og at han ønsket en bedre kontrakt er nok en del av historien. Agenter som selv tjener svært gode penger på en så stor overgang, men samtidig skal hjelpe spilleren med råd spilte nok også en rolle.

Når det er sagt hadde jeg ikke tro på at Liverpool skulle bla opp £35+ for han, og økonomisk kan det forsvares. Det er absurd mye penger for en spiller som har prestert i en halv sesong i PL. Over £1m per mål han har socret for oss. Selvfølgelig har han stort potensial, men han har også noen problemer utenfor banen og er skadet.

Nå har ikke jeg aldri snakket om noe billverksted heller som det påstås.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3055 på: 01. Feb. 2011, 16:34 »
Det er bittert. Men vi tenk på alle talentene vi kan få inn for disse gryna. Slik prøver jeg å tenke nå. Men det kommer likevel å ta en god stund før jeg er over salget.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3056 på: 01. Feb. 2011, 16:37 »
Jeg gjentar her noe av det jeg har skrevet under carrolltråden: Årsaken til at Carroll ble bedt om å legge inn en transferrequest kan være for å unngå at han da i etterkant har krav på 10% av kjøpesummen, hvilket (i følge NO) han har hvis han selges mot sin vilje.. Carroll går til 80 000 i uka, så økonmisk er det ikke synd på ham. Castle har derimot mye gjeld og vi trenger å få betalt ned.

Har vært borte i dette før, men var av den oppfatning av at dette beløpet var et mellomliggende mellom spiller og kjøpende klubb, mens det offisielle beløpet som budet pålyder i sin helhet skal tilfalle selgende klubb. Altså at dette beløpet mer skal inngå som et minste utgangspunkt for sign-on-fee ved kontraktsforhandlingen, men godt mulig at jeg har msforstått denne. Har du en annen kilde enn andre forum?

I så tilfelle er det noe annerledes for Carroll sin del, og det kan da være mer forståelig at han går med på å levere en request. Likevel synes jeg det er rart at han da ikke nevner i klartekst at han sa ifra seg £3.5m for å hjelpe økonomien til sin gamle klubb. Samme at ikke Harry nevner dette i sin edder og galle igår når han sa at klubber ber om dette for å redde ansikt hos fansen.

Det må jo være ti ganger bedre for ham å si dette, da han slipper å si at han ikke ville spille for Liverpool og pådrar seg skepsis i den leiren slik han gjør nå. Samtidig så vil de av oss som synes dette var respektløst ha mer forståelse for valget og han vil få poeng for å ha omsorg for oss selv om han lar oss i stikken.

Han har jo uansett sagt åpent at transfer requesten er humbug, og således kan ikke dette fra eller til medføre noen sanksjon på at Newcastle uansett må gi fra seg disse 10% til Carroll? Juridisk må det jo være likestilt om man sier fra seg denne summen basert på velvilje for at arbeidsgiver skal enten redde ansikt eller beholde mer penger?

Tommi H

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 80
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3057 på: 01. Feb. 2011, 16:40 »
Det er bittert. Men vi tenk på alle talentene vi kan få inn for disse gryna. Slik prøver jeg å tenke nå. Men det kommer likevel å ta en god stund før jeg er over salget.

ikkje domt sakt dette her. det finns alltid andre spillere som tar annsvar. håper NIle gjør det samme nå.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3058 på: 01. Feb. 2011, 16:45 »
Du snakket kansje ikke om et bilverksted Fredd. Men du snakket om at sjefene ett sted ikke vil ha deg der. Dette er derrimot eiern, ikke en person som påvirker deg daglig på jobb(treningsfeltet osv). I ditt daglige er alle positive til deg og alle vil ha deg der. + hele byen.

Hvem faen bryr seg om MA ikke vil ha deg der. Det gir faen ingen mening. Hvorfor skal han skrive under på det papiret da, når den eneste som faktisk tjener på det er MA.
Toon till I die.

svell

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 124
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3059 på: 01. Feb. 2011, 16:46 »
Hva gjelder denne transferrequesten syntes jeg det er ganske enkelt;

Hvis klubben absolutt ville selge han, mot hans vilje, hvorfor skulle han da gå med på å signere den? En ting er at han velger å dra fordi han føler seg uønsket, men hvorfor skulle han signere denne på veien for å redde skinnet til de som visstnok skal ha presset han ut? Det er det jeg ikke forstår. Jeg kan som sagt skjønne at han velger å reise fordi han føler seg uønsket. Men det henger jo ikke på greip i det hele tatt at han skal signere dette papiret for å hjelpe Ashley og co. Så at folk snakker om at de skjønner at han følte seg presset til å signere requesten FATTER jeg ikke.
Det er jo Carroll som sitter med alle kortene i så måte. Han kan nekte å skrive under den requesten, og da blir det opp til klubben om de vil selge eller ikke.