20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 369087 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3030 på: 01. Feb. 2011, 15:00 »
Når sjefene dine sier du ikke ønsker deg mer og vil ha deg bort er jo det en ganske så god forklaring etter min emning. Alle villle gjort det samme. Jeg tror som sagt på det Carroll sier og da virker det ganske så kalrt at han ville bli.

Hvorfor henger du deg opp i dette? Er ikke noe problem i seg selv at Carroll går utenom de åpenbare som alle føler, også du regner jeg med.

Men at han signerer på at det er han selv som ønsker seg vekk er problemet. Det er her det illojale skjer!

For å ta den flåsete stråmannen deres om mitt og ditt yrkesliv.

Om min arbeidsgiver kom til meg å sa at du må gå til konkurrenten, de tilbyr oss så gode avtaler at du må ut. Kom igjen! Forlat min arbeidsplass!

Da hadde jeg jo såklart tatt min hatt og gått, spesielt til tredobbel lønn og større utfordringer. Det jeg aldri ville gjort var å signere på et papir om at det var jeg som sa opp og at det var jeg som ønsket meg vekk fra mitt arbeidsmiljø, min lønn, bedriften som jeg i 20 år hadde elsket, og på den måte pisset på alt jeg hadde gjort av arbeid, mine kolleger og de som hadde støttet meg i mitt virke.

Blir jo en så utrolig teit analogi at det blir håpløst, men om man i utgangspunktet ønsker å bli værende i klubben slik Carroll hevder, så hvorfor i alle dager signere på at du vil vekk? Fordi styret sier at du skal gjøre det? Hva skjer om Carroll ikke leverer requesten. Worst case scenario for Carroll er at Newcastle har baller av titanstål og kaster bort 4-500 millioner kroner på å holde deg på kontrakten i 5 år uten at du får spille (sannsynlig?, eller du blir solgt likevel men da med æren i behold og forstatt forståelse og respekt fra fansen. Eventuelt så trekker styret sitt krav og du får viljen din og blir der du egentlig ville være.

Agreed.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3031 på: 01. Feb. 2011, 15:03 »
Når sjefene dine sier du ikke ønsker deg mer og vil ha deg bort er jo det en ganske så god forklaring etter min emning. Alle villle gjort det samme. Jeg tror som sagt på det Carroll sier og da virker det ganske så kalrt at han ville bli.

Hvorfor henger du deg opp i dette? Er ikke noe problem i seg selv at Carroll går utenom de åpenbare som alle føler, også du regner jeg med.

Men at han signerer på at det er han selv som ønsker seg vekk er problemet. Det er her det illojale skjer!

For å ta den flåsete stråmannen deres om mitt og ditt yrkesliv.

Om min arbeidsgiver kom til meg å sa at du må gå til konkurrenten, de tilbyr oss så gode avtaler at du må ut. Kom igjen! Forlat min arbeidsplass!

Da hadde jeg jo såklart tatt min hatt og gått, spesielt til tredobbel lønn og større utfordringer. Det jeg aldri ville gjort var å signere på et papir om at det var jeg som sa opp og at det var jeg som ønsket meg vekk fra mitt arbeidsmiljø, min lønn, bedriften som jeg i 20 år hadde elsket, og på den måte pisset på alt jeg hadde gjort av arbeid, mine kolleger og de som hadde støttet meg i mitt virke.

Blir jo en så utrolig teit analogi at det blir håpløst, men om man i utgangspunktet ønsker å bli værende i klubben slik Carroll hevder, så hvorfor i alle dager signere på at du vil vekk? Fordi styret sier at du skal gjøre det? Hva skjer om Carroll ikke leverer requesten. Worst case scenario for Carroll er at Newcastle har baller av titanstål og kaster bort 4-500 millioner kroner på å holde deg på kontrakten i 5 år uten at du får spille (sannsynlig?, eller du blir solgt likevel men da med æren i behold og forstatt forståelse og respekt fra fansen. Eventuelt så trekker styret sitt krav og du får viljen din og blir der du egentlig ville være.
er ikke mulig å få sagt det bedre... dette er et valg han tok som han må leve med. prøver å sutre seg vekk fra all skyld....
Støtter innlegget 110%

Tommen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3032 på: 01. Feb. 2011, 15:03 »
Jeg har tatt mitt standpunkt vertfall. Carroll bør hylles når han atter en gang trekker på seg den svart hvite trøyen, med nye eiere på plass !

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3033 på: 01. Feb. 2011, 15:04 »
Når sjefene dine sier du ikke ønsker deg mer og vil ha deg bort er jo det en ganske så god forklaring etter min emning. Alle villle gjort det samme. Jeg tror som sagt på det Carroll sier og da virker det ganske så kalrt at han ville bli.

Hvorfor henger du deg opp i dette? Er ikke noe problem i seg selv at Carroll går utenom de åpenbare som alle føler, også du regner jeg med.

Men at han signerer på at det er han selv som ønsker seg vekk er problemet. Det er her det illojale skjer!

For å ta den flåsete stråmannen deres om mitt og ditt yrkesliv.

Om min arbeidsgiver kom til meg å sa at du må gå til konkurrenten, de tilbyr oss så gode avtaler at du må ut. Kom igjen! Forlat min arbeidsplass!

Da hadde jeg jo såklart tatt min hatt og gått, spesielt til tredobbel lønn og større utfordringer. Det jeg aldri ville gjort var å signere på et papir om at det var jeg som sa opp og at det var jeg som ønsket meg vekk fra mitt arbeidsmiljø, min lønn, bedriften som jeg i 20 år hadde elsket, og på den måte pisset på alt jeg hadde gjort av arbeid, mine kolleger og de som hadde støttet meg i mitt virke.

Blir jo en så utrolig teit analogi at det blir håpløst, men om man i utgangspunktet ønsker å bli værende i klubben slik Carroll hevder, så hvorfor i alle dager signere på at du vil vekk? Fordi styret sier at du skal gjøre det? Hva skjer om Carroll ikke leverer requesten. Worst case scenario for Carroll er at Newcastle har baller av titanstål og kaster bort 4-500 millioner kroner på å holde deg på kontrakten i 5 år uten at du får spille (sannsynlig?, eller du blir solgt likevel men da med æren i behold og forstatt forståelse og respekt fra fansen. Eventuelt så trekker styret sitt krav og du får viljen din og blir der du egentlig ville være.

Når klubbledelsen ber deg om å gjøre det og sier du ikke er ønsket syntes ikke jeg det er vanskelig å forstå at Carroll gjør det. Hvorfor jeg henger meg opp i dette? Fordi det er helt sentralt i hvorfor Carroll dro nokså uforstålig fra oss i går.


Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3034 på: 01. Feb. 2011, 15:04 »
Vi kunne klart det ja, om ikke Carroll ville ha mer penger, noe vi ikke ville tilby=transfer request

Haha og du baserer deg på handlinger

haha fy faen, er du 14 år eller? Handlingen er requesten da...Djizez

Ja, her kommer personangrepene.

Du skriver du basserer deg på handlinger for så å komme opp med ting som at vi kunne beholdt Carroll om han ikke ville ha mer penger som fakta.

Nei, herregud, poenget mitt er at du ikke kan bevise noe mer enn meg, så den går i null, og hva står vi igjen med, en signert transferrequest. Sånn er det, det er handlingen. Carroll ønsket en lønnsøkning, fair enough. Avslått, fair enough. Essensen her er at Ashley ikke prøvde så godt han kunne. Vi kunne vel lett hevet lønnen hans, men det ville vært feil det også mtp. hans nye kontrakt for 2 måneder siden, men det hindrer ikke det faktum at Carroll selv har et valg i denne saken. Og det han gjorde i går er handlinger.
Capice?

Når det er sagt. Hvorfor signe den requesten og grine i avisa dagen etter. Bare ikke signer da, og bli solgt allikevel, så hadde diskusjonen vært en helt annen.

Når det er sagt, 35mp for Carroll er blodpris og kommer til å tjene oss på sikt, om de brukes til gjeld eller nye spillere
« Siste redigering: 01. Feb. 2011, 15:07 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Tommen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3035 på: 01. Feb. 2011, 15:08 »
Pardew:
“Derek contacted Andy’s agent and said that if he wants to go we need a written transfer request, which he gave us.”

Vi har fått ett bud som vi er kjempefornøyde med, vi vil at du skal gå til LFC , men får ikke å dritte oss ut, så må du skrive under på denne requesten. Forresten vi vil ikke ha deg her heller og du får 3 ganger så mye i lønn hos LFC. For ikke glemme sign on fee og ett styre som virkelig vil noe !

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3036 på: 01. Feb. 2011, 15:11 »
Pardew:
“Derek contacted Andy’s agent and said that if he wants to go we need a written transfer request, which he gave us.”


Du glemte denne:

“It was fairly evident once that came in we would have to accept the offer, but still at that point he didn’t have to go.”
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3037 på: 01. Feb. 2011, 15:20 »
Pardew said: "The one thing I said to Mike yesterday was, 'Look, if this boy is going to go, this money has to be reinvested in the team, all of it', and he has assured me of that.


Det der ville jeg hatt skriftlig.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3038 på: 01. Feb. 2011, 15:21 »
Pardew said: "The one thing I said to Mike yesterday was, 'Look, if this boy is going to go, this money has to be reinvested in the team, all of it', and he has assured me of that.


Det der ville jeg hatt skriftlig.

 :D Hehe enig.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3039 på: 01. Feb. 2011, 15:23 »
Vi kunne klart det ja, om ikke Carroll ville ha mer penger, noe vi ikke ville tilby=transfer request

Haha og du baserer deg på handlinger

haha fy faen, er du 14 år eller? Handlingen er requesten da...Djizez

Ja, her kommer personangrepene.

Du skriver du basserer deg på handlinger for så å komme opp med ting som at vi kunne beholdt Carroll om han ikke ville ha mer penger som fakta.

Nei, herregud, poenget mitt er at du ikke kan bevise noe mer enn meg, så den går i null, og hva står vi igjen med, en signert transferrequest. Sånn er det, det er handlingen. Carroll ønsket en lønnsøkning, fair enough. Avslått, fair enough. Essensen her er at Ashley ikke prøvde så godt han kunne. Vi kunne vel lett hevet lønnen hans, men det ville vært feil det også mtp. hans nye kontrakt for 2 måneder siden, men det hindrer ikke det faktum at Carroll selv har et valg i denne saken. Og det han gjorde i går er handlinger.
Capice?

Når det er sagt. Hvorfor signe den requesten og grine i avisa dagen etter. Bare ikke signer da, og bli solgt allikevel, så hadde diskusjonen vært en helt annen.

Når det er sagt, 35mp for Carroll er blodpris og kommer til å tjene oss på sikt, om de brukes til gjeld eller nye spillere

Som sagt så sytnes jeg det ikke er forstålig at Carroll vil bort og signerer transfer requesten når han blir bedt om det og får beskjed om at han ikke er ønsket.

Sist vi solgte Milner ble det eneste kjøpet Xisco. Hvor mye Pardew får å bruke av Ashley er vedlig usikkert dessverre.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3040 på: 01. Feb. 2011, 15:26 »
Her blir altså Carroll stemplet som ein Judas fordi han gjør som klubben han elsker ønsker.


Er det seriøst mulig hvor mange trangsynte folk det er her inne?

Det er jo ingen av oss som vet hva som egentlig skjedde. Og at du mener at Carroll elsker Newcastle sier vel sitt...
Poenget står jo like godt uansett ka som er sannt og ikke.

Denne skjønner jeg ingenting av. Er det ikke riktig å stemple han som Judas hvis det faktisk ikke var klubben som ba han levere inn transfer request? Det gir jo ikke mening.

I det scenarioet: Selvsagt.

Prøvde å sikte til det som er sure på han uansett om han ble presset eller ikke. Ingen spillere med ambisjoner nekter og forlate klubben når klubbeier vil ha deg bort og alternativet er å bli i ein klubb der en ikkje er ønsket eller å gå til ein større klubb med meir lønn. Det handler ikkje om lojalitet men om å sikre karrieren.

Det som forsatt tror at Ashley kommer til å bruke desse penga på transfers burde uansett juble villt for her Nufc hinsides mye for en spiller som sikkert snart kommer til å måtte sone i fengsel for vold eller pådra seg en lei ryggskade.  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3041 på: 01. Feb. 2011, 15:36 »
Når klubbledelsen ber deg om å gjøre det og sier du ikke er ønsket syntes ikke jeg det er vanskelig å forstå at Carroll gjør det. Hvorfor jeg henger meg opp i dette? Fordi det er helt sentralt i hvorfor Carroll dro nokså uforstålig fra oss i går.

Ja, og det er jo vi helt enige om! Hvor mange ganger må jeg si at det er forståelig å gå til Liverpool når styret ikke ville ha deg i klubben. Er jo ikke det jeg pekte på eller har tatt opp i innlegget du siterer... Igjen så må jeg spørre hvorfor du henger deg opp i dette når vi er enige på dette punktet.

Du mener det åpenbart er greit å signere på en "transfer request" selv om han ikke ville signere på denne. Du tror på Carroll som sier at denne ble tvunget ned halsen på han, og det er godt mulig. Er ikke så interessert i denne spekulasjonen om hva som er riktig igrunnnen.

Under de faktiske forutsetningene som begge parter og alle historier er enige om, at Carroll har signert en transfer request før han gikk til Liverpool. Mitt spørsmål er, hvorfor gjøre dette? Samme om han gjør det av egen vilje, etter manipulasjon av agenter, eller på styrets ønske (jeg mistenker en herlig suppe av alle tre momentene, iallefall de to siste).

Du sier at eneste valget er å skrive under på requesten siden styret vil at han skal gjøre dette så de kan selge han og komme fra det med æren i behold. Jeg sier da at han hadde likevel ikke trengt å skrive under på noe som er stikk i strid med hans opprinnelige ønske og som dessuten er illojalt ovenfor fansen. Han fremstår da istedet som den stygge ulven, noe han tydeligvis har innsett og nå prøver å presentere sitt syn på saken. Forståelig, spesielt om han så til de grader urettferdig er lagt på hoggestabben av Ashley og Pardew.

For å få en klarhet i dette før jeg gidder å gjenta de samme diskusjonene om og om igjen. Hva mener dere hadde skjedd om han ikke hadde godtatt å levere en transfer request?

Jeg ser følgende alternativ:

1. Han blir solgt allikevel, budet er så bra at styret er kåte på salg og slik blir det. Fansen er skuffet over at han må gå, men forstår at han forsvinner når styret har sagt at han må gå.
Fansen sin reaksjon: Forståelse fra fansen, skuffelse over styret.

2. Newcastle tar tidenes molboavgjørelse og nekter å selge Carroll under enhver omstendighet ut kontrakten noe som fører til at det koster klubben nesten en halv milliard, halvparten av det hele klubben ble kjøpt for i sin tid.
Fansen sin reaksjon: Elsket av fansen, styret blir forhatt.

3. Han blir værende i klubben, får spille. Men blir transferlistet og blir solgt til sommeren for £2xm. 4 måneder med lange blikk fra Llambias og Ashley i gangene, men brølet fra tribunene lyder fortsatt på Carroll til han blir solgt.
Fansen sin reaksjon: Forståelse/medlidenhet fra fansen, skuffelse/sinne over styret

4. Styret må svelge kamelen og beholde ham. Han fortsetter som før, om enn med et anstrengt forhold til styret. Blir i Newcastle for overskuelig framtid og fyller drakt nummer 9 slik han (hevder han) alltid har drømt om.
Fansen sin reaksjon: Fanatisk tilbedelse av fansen, følelsene til styret blir som før januar 2011.

5. Som punkt 4, men med budrunde i sommer og han går etter mye om og men. Masse penger til Newcastle, og tid til å reinvestere.
Fansen sin reaksjon: Elsket av fansen men skuffelse over salget, følelsene til styret blir som før januar 2011.

Alle er for meg bedre enn å signere en request, med det soleklare unntak av alternativ 2 som strengt tatt er ekstremt urealistisk og knapt et handlingsalternativ.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3042 på: 01. Feb. 2011, 15:40 »
Personlig tror jeg ikke vi bruker alle pengene til sommeren, men det ser jeg heller ikke på som nødvendig. Vi bygger en klubb over sikt, og det blir mest sannsynlig ikke europa til neste år heller (realistisk sett), vi handler inn nødvendige forsterkninger og spiser oss videre ned på gjelda. Når regelen om spillerkjøp-lønninger slår inn, vil mange klubber havne i kriser som Pompey og Leeds, kanskje spesielt Villa som satser alle kort på Bent og har allerede 80% av inntektene sine bundet til lønninger. Om noen år (er ikke sikker på når regelen intreffer) er dette ikke lenger lov, og potensielt sett vil Young, Gabby og flere til havne på garasjesalg. Dette er selvfølgelig rent hypotetisk, men man skjønner tegninga.

Om noen år vil kanskje vi være helt gjeldsfrie, lettere for oss å heve oss blant andre klubber som ligger i gjørma, og klubben vil t.o.m være lettere å selge til noen fornuftige folk. (Vet jeg har forsvart Ashley i denne Carroll-komedien, men jeg er på ingen måte tilfreds med mannen, og han har garantert en finger med i spillet her.)
Det jeg ønsker er et Newcastle i Arsenal-stil, med tillegg i en lojal og åpen eier som ikke snyter oss bak ryggen. Om Carroll "må ofres" for å komme et steg nærmere dette, so be it. Fat Fred skakkjørte oss like mye som Mike mener jeg, hadde Fat fred fortsatt ville vi potensielt vært Pompey nå.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3043 på: 01. Feb. 2011, 15:40 »
Altså, å sammenligne dette med ett jævla bilverksted hahahaha. Altså, eneste som kansje  ville hatt ham solgt var MA og Derek. Hva faen snakker du om egentlig Fredd? Han har laget, trenerne, hele fuckings BYEN i ryggen. Og så skal han stikke fordi en feit tulling av en eier sier han egentlig vil at du skal gå?

Da tar jeg en annen sammenligning. Jeg jobber på Kiwi. Så hvis distriktsjefen(møtt ham 1 gang) kommer og sier at jeg har gjort en god jobb men at han egentlig vil at jeg skal stikke å jobbe på Rema1000, men Butikksjef, Ansatte, Kunder osv vil at jeg skal forsette og jobbe her, nekter jeg seff å slutte. Skriver ihvertfall ikke under på noe jævla oppsigelses brev.

Ta deg sammen. Carroll kunne lett blitt i NUFC hvis han ville.
Toon till I die.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3044 på: 01. Feb. 2011, 15:52 »
I det scenarioet: Selvsagt.

Prøvde å sikte til det som er sure på han uansett om han ble presset eller ikke. Ingen spillere med ambisjoner nekter og forlate klubben når klubbeier vil ha deg bort og alternativet er å bli i ein klubb der en ikkje er ønsket eller å gå til ein større klubb med meir lønn. Det handler ikkje om lojalitet men om å sikre karrieren.

Det som forsatt tror at Ashley kommer til å bruke desse penga på transfers burde uansett juble villt for her Nufc hinsides mye for en spiller som sikkert snart kommer til å måtte sone i fengsel for vold eller pådra seg en lei ryggskade.  :)

Kan ikke snakke for andre, men er på ingen måte sur eller uforstående for at Carroll drar. Men er ekstremt skuffa. Om han vil tilbake i fremtida så er jeg åpen for det, men han har da mer bagasje å slite med enn han hadde 30. januar for å si det mildt.

Helt forståelig at han går når ting ble som de ble. Det som er trist er at han leverer en transfer request som uansett gir inntrykk av at han ønsket seg vekk uavhengig av hva som er bakgrunnen. Dette er unødvendig å gå med på av Carroll om styret har krevd dette. Jeg vet ikke hva som er sagt på kammerset, ser noen fester lit til Pardew andre til Carroll. De om det, selv så driter jeg igrunnen i det da jeg aldri får vite det sikkert.

Jeg bare skjønner ikke hvorfor han leverer en slik request uansett. Det går jo an å gå med på salg uten at man skal levere en symbolsk transfer request for at Ashley & co skal få medlidenhet fra fansen. Har seriøse problemer med å forstå, eller føle med, spillere og agenter som går med på dette av sitt hjertes godhet fordi de vil redde ansiktet til klubbstyret. Spesielt når de likevel sparker beina under dette 12 timer senere med dementier i avisene.

Og for å ha en ting klart Benson, klubben ville så til de grader ha han. Manager, medspillere og fans ville at han skulle bli, men styret kan nok ha sett seg blinde på økonomi. De tre første konstituerer mer enn det siste for klubbens del, og som spiller så er det de tre første du absolutt ikke vil havne på kant med. Men om disse elsker deg så er det levelig, iallefall i en periode, om styret ikke elsker deg.