20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 368948 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3015 på: 01. Feb. 2011, 14:48 »
Vi kunne klart det ja, om ikke Carroll ville ha mer penger, noe vi ikke ville tilby=transfer request

Haha og du baserer deg på handlinger

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3016 på: 01. Feb. 2011, 14:49 »
Her blir altså Carroll stemplet som ein Judas fordi han gjør som klubben han elsker ønsker.


Er det seriøst mulig hvor mange trangsynte folk det er her inne?

Det er jo ingen av oss som vet hva som egentlig skjedde. Og at du mener at Carroll elsker Newcastle sier vel sitt...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3017 på: 01. Feb. 2011, 14:50 »
Når ledelsen i den klubben du elsker sier "vi har akseptert budet, og vi ser helst at du går, men før du gjør det, vær snill og signer denne transfer requesten", hva skal spilleren da gjøre? Jeg tror en kort telefonsamtale med agenten ville ført til at enhver spiller hadde gjort det samme, signer den jævla requesten og dra til helvete bort herfra. Vil de ikke ha deg, så er det deres tap. Ikke ditt.

Men klart, Carroll hadde naturligvis muligheten til å blånekte. Teknisk sett så har han fremdeles krav på å være her i fem år til. Men når alt kommer til alt, tror dere Alan Shearer hadde blånektet på å bli solgt hvis Ruud Gullit hadde sagt "kom deg vekk, jeg vil ikke ha deg her", og et reellt tilbud fra ManU eller Liverpool lå på bordet? Shearer har jo selv sagt at - på tross av at han var aldri så lojal - så hadde han trolig vært nødt til å forlate klubben om Ruud Gullit hadde fortsatt som manager.

Men klart, pengene har garantert fristet Carroll, og han er ikke helt uten skyld han heller. Men det virker ganske åpenbart at her har presset fra styret vært ganske sterkt. Litt for sterkt til at en 22-åring med ambisjoner skal stå imot.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3018 på: 01. Feb. 2011, 14:51 »
Nå er ikke akkurat Newcastle en arbeidsplass som et bilverksted heller da, noe mange glemmer her.
Hadde Carroll stått opp mot styret ville han blitt en enda større helt enn det han allerede var. Han hadde hatt en sjef som støttet han og ville bygge laget rundt han, hele Newcastle elsker han, han lever sin drøm og var populær blant kollegaer. Er ikke akkurat som Kjøpmannen på Kiwi mener du burde gå til Rema fordi de trenger en ny racer i kassa.
Men for all del, Ashley er nok strålende fornøyd med pengene, og det burde han være også. Carroll kosta mer enn Villa for faen, etter en halv sesong i PL.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3019 på: 01. Feb. 2011, 14:52 »
Hentet fra clockwatch:

4:40
   
   
The Editor:
Newcastle have broken their silence on the Andy Carroll saga - and have said a second bid from Liverpool has been rejected.

5:19
   
   
The Editor:
More twists in the Andy Carroll saga. Newcastle have accepted a transfer request from the striker - in spite of Liverpool's two rejected bids.

5:28
   
   
The Editor:

Statement on Liverpool website: Liverpool FC confirmed this afternoon that Newcastle United have accepted a club record offer for the transfer of Andy Carroll.
The club have been given permission by Newcastle to discuss personal terms with the player, who will now travel to Liverpool for a medical.

En stund før budet ble akseptert så gikk det også sterke rykter på at Carroll allerede var på vei nedover til Merseyside. Det var jo en sjokkvending i saken i går, da det ble rapportert at budet var avslått av Newcastle. Det er her det er noe som skurrer....

Da var det jo snakk om at han kjørte ned, noe han da ikke gjorde siden man så helikoperet lande. Nå er ikke jeg noen pilot, men timingen stemmer ganske greit overens med requesten.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3020 på: 01. Feb. 2011, 14:53 »
Nå er ikke akkurat Newcastle en arbeidsplass som et bilverksted heller da, noe mange glemmer her.
Hadde Carroll stått opp mot styret ville han blitt en enda større helt enn det han allerede var. Han hadde hatt en sjef som støttet han og ville bygge laget rundt han, hele Newcastle elsker han, han lever sin drøm og var populær blant kollegaer. Er ikke akkurat som Kjøpmannen på Kiwi mener du burde gå til Rema fordi de trenger en ny racer i kassa.
Men for all del, Ashley er nok strålende fornøyd med pengene, og det burde han være også. Carroll kosta mer enn Villa for faen, etter en halv sesong i PL.

Tror du et er lett å tenke slik hvis du får beskjed om at du ikke er ønsket?

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3021 på: 01. Feb. 2011, 14:53 »
Her blir altså Carroll stemplet som ein Judas fordi han gjør som klubben han elsker ønsker.


Er det seriøst mulig hvor mange trangsynte folk det er her inne?

Det er jo ingen av oss som vet hva som egentlig skjedde. Og at du mener at Carroll elsker Newcastle sier vel sitt...
Poenget står jo like godt uansett ka som er sannt og ikke.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3022 på: 01. Feb. 2011, 14:54 »
Vi kunne klart det ja, om ikke Carroll ville ha mer penger, noe vi ikke ville tilby=transfer request

Haha og du baserer deg på handlinger

haha fy faen, er du 14 år eller? Handlingen er requesten da...Djizez
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3023 på: 01. Feb. 2011, 14:55 »
Nå er ikke akkurat Newcastle en arbeidsplass som et bilverksted heller da, noe mange glemmer her.
Hadde Carroll stått opp mot styret ville han blitt en enda større helt enn det han allerede var. Han hadde hatt en sjef som støttet han og ville bygge laget rundt han, hele Newcastle elsker han, han lever sin drøm og var populær blant kollegaer. Er ikke akkurat som Kjøpmannen på Kiwi mener du burde gå til Rema fordi de trenger en ny racer i kassa.
Men for all del, Ashley er nok strålende fornøyd med pengene, og det burde han være også. Carroll kosta mer enn Villa for faen, etter en halv sesong i PL.

Tror du et er lett å tenke slik hvis du får beskjed om at du ikke er ønsket?

Vel hvis han ikke har hukommelse som en gullfisk burde det ikke være et stort problem
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

SveinInge

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 215
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3024 på: 01. Feb. 2011, 14:56 »
Jeg velger å tro mest på Carroll i denne saken, noe jeg også skrev igår før artikkelen kom ut igår. Jeg tror han er blitt presset til å levere inn transfer requesten sånn at styret kunne forsvare et salg. At han ber om en forbedret kontrakt når klubben sier nei til bud på 30M er enkelt å greit sånn fotballen fungerer. Det gjør alle. Jeg studerer fotballindustri og vi har hatt foredrag fra flere spillere som har gått gjennom prosedyrene når det kommer inn bud på dem. Kan dessverre ikke gå i detalj eller nevne navn, men sånn er det bare. Newcastle trenger pengene og tilbudet var for godt til å si nei til. Hele fotballeuropa rister på hodet over prisen vi klarte å få for han.

SveinInge

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 215
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3025 på: 01. Feb. 2011, 14:57 »
Når ledelsen i den klubben du elsker sier "vi har akseptert budet, og vi ser helst at du går, men før du gjør det, vær snill og signer denne transfer requesten", hva skal spilleren da gjøre? Jeg tror en kort telefonsamtale med agenten ville ført til at enhver spiller hadde gjort det samme, signer den jævla requesten og dra til helvete bort herfra. Vil de ikke ha deg, så er det deres tap. Ikke ditt.

Men klart, Carroll hadde naturligvis muligheten til å blånekte. Teknisk sett så har han fremdeles krav på å være her i fem år til. Men når alt kommer til alt, tror dere Alan Shearer hadde blånektet på å bli solgt hvis Ruud Gullit hadde sagt "kom deg vekk, jeg vil ikke ha deg her", og et reellt tilbud fra ManU eller Liverpool lå på bordet? Shearer har jo selv sagt at - på tross av at han var aldri så lojal - så hadde han trolig vært nødt til å forlate klubben om Ruud Gullit hadde fortsatt som manager.

Men klart, pengene har garantert fristet Carroll, og han er ikke helt uten skyld han heller. Men det virker ganske åpenbart at her har presset fra styret vært ganske sterkt. Litt for sterkt til at en 22-åring med ambisjoner skal stå imot.

AMEN

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3026 på: 01. Feb. 2011, 14:58 »
Når sjefene dine sier du ikke ønsker deg mer og vil ha deg bort er jo det en ganske så god forklaring etter min emning. Alle villle gjort det samme. Jeg tror som sagt på det Carroll sier og da virker det ganske så kalrt at han ville bli.

Hvorfor henger du deg opp i dette? Er ikke noe problem i seg selv at Carroll går utenom de åpenbare som alle føler, også du regner jeg med.

Men at han signerer på at det er han selv som ønsker seg vekk er problemet. Det er her det illojale skjer!

For å ta den flåsete stråmannen deres om mitt og ditt yrkesliv.

Om min arbeidsgiver kom til meg å sa at du må gå til konkurrenten, de tilbyr oss så gode avtaler at du må ut. Kom igjen! Forlat min arbeidsplass!

Da hadde jeg jo såklart tatt min hatt og gått, spesielt til tredobbel lønn og større utfordringer. Det jeg aldri ville gjort var å signere på et papir om at det var jeg som sa opp og at det var jeg som ønsket meg vekk fra mitt arbeidsmiljø, min lønn, bedriften som jeg i 20 år hadde elsket, og på den måte pisset på alt jeg hadde gjort av arbeid, mine kolleger og de som hadde støttet meg i mitt virke.

Blir jo en så utrolig teit analogi at det blir håpløst, men om man i utgangspunktet ønsker å bli værende i klubben slik Carroll hevder, så hvorfor i alle dager signere på at du vil vekk? Fordi styret sier at du skal gjøre det? Hva skjer om Carroll ikke leverer requesten. Worst case scenario for Carroll er at Newcastle har baller av titanstål og kaster bort 4-500 millioner kroner på å holde deg på kontrakten i 5 år uten at du får spille (sannsynlig?, eller du blir solgt likevel men da med æren i behold og forstatt forståelse og respekt fra fansen. Eventuelt så trekker styret sitt krav og du får viljen din og blir der du egentlig ville være.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3027 på: 01. Feb. 2011, 14:59 »
Vi kunne klart det ja, om ikke Carroll ville ha mer penger, noe vi ikke ville tilby=transfer request

Haha og du baserer deg på handlinger

haha fy faen, er du 14 år eller? Handlingen er requesten da...Djizez

Ja, her kommer personangrepene.

Du skriver du basserer deg på handlinger for så å komme opp med ting som at vi kunne beholdt Carroll om han ikke ville ha mer penger som fakta.

Tommen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3028 på: 01. Feb. 2011, 14:59 »
Newcastle ikke er en bilverksted, nei, det er verre en som så, det er jo Glamour x 10 og kun med negative krefter !

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3029 på: 01. Feb. 2011, 14:59 »
Her blir altså Carroll stemplet som ein Judas fordi han gjør som klubben han elsker ønsker.


Er det seriøst mulig hvor mange trangsynte folk det er her inne?

Det er jo ingen av oss som vet hva som egentlig skjedde. Og at du mener at Carroll elsker Newcastle sier vel sitt...
Poenget står jo like godt uansett ka som er sannt og ikke.

Denne skjønner jeg ingenting av. Er det ikke riktig å stemple han som Judas hvis det faktisk ikke var klubben som ba han levere inn transfer request? Det gir jo ikke mening.