20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 369044 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2955 på: 01. Feb. 2011, 13:18 »
Da har jeg også sovet på dette. Leste det som Pardew skrev og jeg har STOR tro på at det var dette som skjedde. Dette viser bare at Carroll er en SVIKER. Her går flere spillere ned i lønn og alle vet at klubben prøver å holde økonomien stabil. Så skal Carroll plutselig ha ny kontrakt når han nettopp har fått en. Usmakelig og jeg er glad for at Pardew og styret ikke ga ham ny kontrakt. Stikk din pikk.
Toon till I die.

Shorty

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 32
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2956 på: 01. Feb. 2011, 13:23 »
http://www.dagbladet.no/2011/02/01/sport/fotball/premier_league/newcastle/liverpool/15272934/

Virkelig synd hvis dette stemmer.. Isåfall ble faktisk Carroll presset ut..

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2957 på: 01. Feb. 2011, 13:29 »
Det er likevel én ting som jeg virkelig ikke skjønner.
Det er kun timer igjen av overgangsvinduet, Andy ønsker seg bort. Okey, vi vil ikke ha spillere som ikke vil spille for oss her, men jeg mener vi burde holdt igjen Carroll - altså forbeholdt oss retten til å kansellere avtalen i siste sekund, som vi gjorde med James Milner en gang, da han var sekunder unna overgang til Villa - til vi var 100% sikre på at vi kom til å få inn en erstatter.

Vi forsøkte desperat å hente en spiss som erstatning helt på tampen. Men hvorfor er det så viktig å sende Carroll avgårde til Liverpool - selv om han har levert inn transfer request - at vi ikke kan ta oss tid til å være sikker? Kanskje kunne vi eventuelt kommet til enighet med Liverpool om at de kan få Carroll for samme prisen i sommer, hvis vi ikke fant en erstatter på den korte tiden som var igjen?

Og hvis nå det har seg sånn at styret ville ha Carroll ut, at de ville cashe inn, så skal ikke Carroll godta at han får skylda for det. Da skal han f... ikke skrive under på noen transfer request, slik at han får skylda i stedet for styret. Det må være åpenbart for Carroll at han i en slik situasjon vil få skylda over på sine skuldre, og bli omtalt som en judas.

Apropos Judas-begrepet. Judas svek Jesus og anga ham til Pilatus' menn. Men han forsto likevel fort galskapen i det han hadde gjort, og tok sitt eget liv i fortvilelsen over sine handlinger. For å bli en Judas, må dermed Carroll virkelig gå ned på knær og trygle om tilgivelse.

Beklager denne avsporingen.

Og de derre sms-ene ble offentliggjort alt i går kveld, og jeg anser dem ikke som noe mer troverdig i dag, enn i går.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2958 på: 01. Feb. 2011, 13:32 »
Enig Joakim, med den posisjonen Carroll har og den posisjonen Mike Ashley har er det ingen tvil om hvem man ville trodd om Carroll hadde nektet å dra for så å gå ut med dette i media, om det hadde vært sant.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2959 på: 01. Feb. 2011, 13:34 »
Carroll ble ikke presset ut, da hadde vi godtatt både Spurs sitt bud og Liverpools første bud. Selv 30mp ville vært god bussiness for oss. Han dro til Liverpool, stod å flira på treningsannlegget, og man kunne nesten se dollartegn i trynet hans når han ankom. Carroll kunne bare sagt nei til alt dette, men money talks. Selv tror jeg vi kommer styrket ut av dette. Vi avslo t.o.m budet som til slutt gikk igjennom, og da var Carroll allerede på vei, etter han leverte inn transfer-requesten.Dette stinker Judas lang vei. Ben Arfa fikk presset igjennom en overgnag, Carroll kunne fint gjort det samme, i en annen forstand, og hadde han gjort det hadde han hatt flere tusen i ryggen sin.

Det jeg tror skjedde var at Carroll ba om ny kontrakt, Ashley ville ikke gi han det, men at han kunne kjempe for en ny kontrakt over sommeren, hvor han faktisk beviser at han er verdt pengene (han har tross alt kun prestert i en halv sesong, mange spillere som har gjort det), videre sa han da at han ikke ville bli og Ashley og Derek ba han derfor påfølgende legge inn en request. Bom-Liverpool med snikegliset.

Skandalen i det hele synes jeg personlig er å ikke ha en backup-plan, men å doble det vi fikk for Insomnia for å hente han tilbake.
Dessuten har vi plukket mange poeng den siste perioden, uten Carroll.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2960 på: 01. Feb. 2011, 13:40 »

Og hvis nå det har seg sånn at styret ville ha Carroll ut, at de ville cashe inn, så skal ikke Carroll godta at han får skylda for det. Da skal han f... ikke skrive under på noen transfer request, slik at han får skylda i stedet for styret. Det må være åpenbart for Carroll at han i en slik situasjon vil få skylda over på sine skuldre, og bli omtalt som en judas.


Ikkesant, enten er han jævlig dum selv, eller så tror han Newcastle supporterne er det.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2961 på: 01. Feb. 2011, 13:40 »
Carroll vil så klart redda sjela si, med å sei han vart pressa ut av klubben.

Er vel ikke særlig lurt å si at han ville bli når han har signert for en ny klubb. Jeg har mye mer tro på AC enn Ashleys mann Pardew

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2962 på: 01. Feb. 2011, 13:44 »
Carroll vil så klart redda sjela si, med å sei han vart pressa ut av klubben.

Er vel ikke særlig lurt å si at han ville bli når han har signert for en ny klubb. Jeg har mye mer tro på AC enn Ashleys mann Pardew

Er vel ikke særlig lurt å signe en t.request når du vil bli
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2963 på: 01. Feb. 2011, 13:45 »
Carroll ble ikke presset ut, da hadde vi godtatt både Spurs sitt bud og Liverpools første bud. Selv 30mp ville vært god bussiness for oss. Han dro til Liverpool, stod å flira på treningsannlegget, og man kunne nesten se dollartegn i trynet hans når han ankom. Carroll kunne bare sagt nei til alt dette, men money talks.

Syntes du uttalelsene virker som han hadde lyst til å dra;
“Then I flew down in his (Ashley’s) helicopter. I didn’t want to leave.

“I’m gutted that I wasn’t wanted at my home team after everything I’ve done and progress I’ve made.

“I didn’t want to leave at all. Make sure they know I didn’t want to leave.

Hva tror du en spiller gjør hvis han får beskjed om at han ikke er ønsket og spørsmål om å levere inn transfer request?

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2964 på: 01. Feb. 2011, 13:46 »
Jeg har faktisk enormt tro på at Pardew snakker sant. Han virker på meg som en dønn ærlig type og jeg tror problemet hans kanskje oftere er at han snakker når han egentlig ikke burde sagt noe enn at han lyver.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2965 på: 01. Feb. 2011, 13:47 »
Jeg er nok litt midt i mellom. Tror nok at de kanskje pressa på for at han skulle gå med på en slik request - samtidig viser Carroll at han ønsket en ny kontrakt han nok ikke fortjener riktig enda - vel vitende om at LFC kommer til å slenge penger til ham.
At the end, så kunne Carroll fortsatt nektet å signere for LFC om han virkelig ikke ønsket å forlate oss. Han var vel vitende om at Pardew selv ønsket å ha ham med videre - og ikke minst at endel tusen geordier likeså. Jeg tror penger mer enn noe annet dessverre var avgjørende i denne saken, sett fra både Ashleys perspektiv og Carrolls perspektiv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2966 på: 01. Feb. 2011, 13:47 »
Personlig har jeg absolutt ingen tro på at Carroll ble tvunget til å forlate klubben!

Det gir ikke mening i det hele tatt, spesielt med tanke på at Carroll krevde ny kontrakt nå nettopp.

Og uansett, hvis han bryr seg om klubben, HVORFOR KOMMER HAN MED SÅNNE UTTALELSER ETTER AT OVERGANGEN ER GJORT??!! Uansett om det er sant eller ikke er jo dette bare skadelig for Newcastle.

Dette tjener jo ingen bortsett fra han selv, og da er det liten tvil om at han gir faen i NUFC.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2967 på: 01. Feb. 2011, 13:48 »
Det er likevel én ting som jeg virkelig ikke skjønner.
Det er kun timer igjen av overgangsvinduet, Andy ønsker seg bort. Okey, vi vil ikke ha spillere som ikke vil spille for oss her, men jeg mener vi burde holdt igjen Carroll - altså forbeholdt oss retten til å kansellere avtalen i siste sekund, som vi gjorde med James Milner en gang, da han var sekunder unna overgang til Villa - til vi var 100% sikre på at vi kom til å få inn en erstatter.

Helt enig, og det er dette man kan sette fingeren på fra klubben sin side slik jeg ser det.

Vi forsøkte desperat å hente en spiss som erstatning helt på tampen. Men hvorfor er det så viktig å sende Carroll avgårde til Liverpool - selv om han har levert inn transfer request - at vi ikke kan ta oss tid til å være sikker? Kanskje kunne vi eventuelt kommet til enighet med Liverpool om at de kan få Carroll for samme prisen i sommer, hvis vi ikke fant en erstatter på den korte tiden som var igjen?

Neppe realistisk, men man kunne hatt is i magen. Selv om man fikk 25m for Carroll i sommer hadde nok dette vært det beste for klubben sin del. Men mange har lenge hylt om dårlig økonomistyring og hvor vanvittig det har vært. Så nå er det smått utrolig og noe pussig å se de samme mener at man skal drite i å sanere gjeld, men at alt skal reinvesteres i en ny runde på karusellen. Det er etter min mening helt greit om Pardew ikke får 35m å handle for i sommer, så lenge han får en 10-15 av disse Carroll-pengene i tillegg til det man hadde tiltenkt i utgangspunktet.  Synes man skal fortsette den filosofien vi har lagt oss på etter mørkeåret en divisjon ned. Nøkternhet med lønninger, overganger, satse ungt, utvikle de spillerne man har osv.

Og hvis nå det har seg sånn at styret ville ha Carroll ut, at de ville cashe inn, så skal ikke Carroll godta at han får skylda for det. Da skal han f... ikke skrive under på noen transfer request, slik at han får skylda i stedet for styret. Det må være åpenbart for Carroll at han i en slik situasjon vil få skylda over på sine skuldre, og bli omtalt som en judas.

Ja, er selvfølgelig trist sorti om det stemmer at det foregikk slik Carroll hevder. Men hvilke pressmidler har styret overfor Carroll som er (nå var) elsket av alle i svart og hvitt, treners tillit med fast plass på topp med ikonisk trøye nr. 9, spillende for sitt lokale lag som han har fulgt siden han var gutt, og med over 5 år igjen av kontrakten? At han må vaske trøya selv?

Kan forstå at det kan bli uholdbart om man er på kant med manager og sliter med spilletid eller råtten lønn. Men gutten skrev på ny avtale for 2 måneder siden, og Pardew har gitt alle signal om at han ville bygge laget rundt Carroll. At han regelrett driter i alt som heter lojalitet og sier at han sa nei til å si at han ville gå, for så å skrive under på det samme han hevder han ikke ville er jo så illojalt og sjanseløst som det kan bli. Snakker om mangel på ryggrad.

Og de derre sms-ene ble offentliggjort alt i går kveld, og jeg anser dem ikke som noe mer troverdig i dag, enn i går.

Samme her, det der lukter redding av skinn og ansikt lang vei. Ikke utenkelig at det er en mellomting mellom styret sin versjon og Carroll sin versjon, men selv i verst tenkelige scenario der Carroll har alt rett så har han handlet respektløst og illojalt.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2968 på: 01. Feb. 2011, 13:50 »
Carroll ble ikke presset ut, da hadde vi godtatt både Spurs sitt bud og Liverpools første bud. Selv 30mp ville vært god bussiness for oss. Han dro til Liverpool, stod å flira på treningsannlegget, og man kunne nesten se dollartegn i trynet hans når han ankom. Carroll kunne bare sagt nei til alt dette, men money talks.

Syntes du uttalelsene virker som han hadde lyst til å dra;
“Then I flew down in his (Ashley’s) helicopter. I didn’t want to leave.

“I’m gutted that I wasn’t wanted at my home team after everything I’ve done and progress I’ve made.

“I didn’t want to leave at all. Make sure they know I didn’t want to leave.

Hva tror du en spiller gjør hvis han får beskjed om at han ikke er ønsket og spørsmål om å levere inn transfer request?

Han har nettopp signert en 5-årskontrakt og 100 000 geordies i ryggen, du "lever drømmen som no9". Da blir du.
Hvis du vil bli, nekter du å signere både request og kontrakt.
Tror du Carroll hadde blitt solgt om han ikke leverte inn transferen? Svaret er nei, Ashley hadde offisielt avslått budet. Og hvis det stemmer hadde han en gylden mulighet til å avduke Ashley, ved å ikke signere requesten. Hadde han ikke gjort det hadde historien hans hatt hold til tusen.
« Siste redigering: 01. Feb. 2011, 13:53 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #2969 på: 01. Feb. 2011, 13:54 »
For å si det sånn:

Enten så er Carroll dum som et brød eller så ville han til Liverpool. Mest sannsynlig gjelder begge deler.

Hadde han brydd seg om klubben og hatt mer enn 50 i IQ ville han ikke kommet med sånne uttalelser etter at overgangen er gjort.