20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 369253 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1875 på: 29. Jan. 2011, 16:03 »
Modric var jo Spurs sin beste spiller sammen med Lennon mot oss. Modric holder i mine øyne høy klasse, skulle nesten ikke forundre meg om Sir Alex skulle gjøre fremstøt mtp Modric som Scholes-erstatter. Ellers er det vanskelig å skulle stemple Ben Arfa som like god som Bale, all den tid Ben Arfa først må bevise seg i PL. Som torfinn nevnte, Spurs bugner over av gode midtbanespillere. Selv om en spiss som Defoe ikke har kommet i gang denne sesongen så langt, ligger der også mye kapasitet i ham.

Både Modric og Van der Vaart er klassespillere. Vi er dessverre langt ifra å være like gode som Tottenham pr dags dato, dog er det lov å være patriot inspektør! :)

Når vi ser 4-5 sesonger tilbake i tid og ser på hva som har skjedd i Newcastle kontra Tottenham så skulle det også bare mangle at Tottenham er lengre kommet enn oss.

Allikevel har vi et brukbart fundament å bygge på for å kunne bli like gode som Tottenham er. Det vil måtte ta noen sesonger, og vi må ha lært av mange tidligere feil, men muligheten er så absolutt der.

Tottenham på sin side vil etterhvert nærme seg en "make or break" sesong. Det er ikke så mange årene siden vi var der oppe og spilte Champions League og luktet på store ting. Dessverre så nådde vi aldri opp, og det gikk i stedet "rett åt skogen" etterhvert. For sin egen del så må Tottenham passe seg så de ikke blir utålmodige og går i samme fella.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1876 på: 29. Jan. 2011, 16:05 »
Må jo innrømme at jeg håper Spurs detter ut av CL kjappest mulig, samt at de ikke klarer topp 4 denne sesongen. Blir da spennende å se hvorvidt noen av de større laga blir å snuse på Spuds sine beste. Samt at når Redknapp tar over England, hvem tar over? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1877 på: 29. Jan. 2011, 16:06 »
Angående Xisco så må vi prøve å få han solgt så fort som mulig;

Meanwhile, Pardew admitted forward Xisco has lost his way at the club and revealed they have contacted a number of their Spanish teams about taking him on loan.

There is also interest from Middlesbrough for the 24- year-old’s services but his reported £60,000-a-week wages could be a stumbling block.

"Disse herrer" som i sin tid scoutet Xisco og vurderte at han var verdt å satse den lønna på, MÅ ha blitt regelrett rundlurt! Så de videoer av en annen spiller og ble lurt til å tro at det var Xisco? Jeg ser en del LaLiga og husker Xisco som meget medioker og aldri noe særlig annet i et mildt sagt grått og kjedelig Deportivo!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1878 på: 29. Jan. 2011, 16:08 »
Spennende diskusjonstema, Lukas Podolski fri til sommeren. Kan det være mulig å lokke han til oss? Köln er jo helt ute å kjøre  :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1879 på: 29. Jan. 2011, 16:22 »
Må jo innrømme at jeg håper Spurs detter ut av CL kjappest mulig, samt at de ikke klarer topp 4 denne sesongen. Blir da spennende å se hvorvidt noen av de større laga blir å snuse på Spuds sine beste. Samt at når Redknapp tar over England, hvem tar over? :P

Merk at jeg også skrev "for sin egen del" da jeg påpekte at Tottenham ikke bør bli like utålmodige som Newcastle var.  ;)

Det er jo allerede rykter om at Inter vil bruke 40 mil euro på Bale til sommeren, og MænJU var interessert i Van der Vaart ifjor sommer, de ventet vel bare på at Real skulle selge til cut-price, før Tottenham snappet ham opp (en strek i regninga sir Alex?). Modric vil også få tilbud fra større klubber etterhvert. Hvis Tottenham blir nr. fem denne sesongen og ryker tidlig i Champions League så kan de miste flere av sine viktigste spillere. Og uten disse så står Tottenham igjen med mange spillere som evner å spille godt i et godt lag, men som ikke evner å bære laget. Tror kanskje det er en soleklar "ener eller leder" de mangler i forsvarsrekka idag. En del "OK\bra" forsvarsspillere, men ingen utpreget leder.

Vil virkelig Happy Harry ta over three lions? Hvis ikke en gang selveste Don Fabio får til noe med det laget, hvem skal da få til noe der...

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1880 på: 29. Jan. 2011, 16:42 »
Poenget mitt er at det er litt tidlig å avskrive Bale som dårligere enn Ben Arfa som først må bevise seg i PL først ;)

Hehe, sant nok :) Men det er ikke min feil at Ben Arfa er like god som messi ;)

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1881 på: 29. Jan. 2011, 17:32 »
Kan dere ikke lage ein Newcastle vs Tottenham, og diskutere der heller. Dette er transfervindu-tråden
Newcastlesupporter siden 1992

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1882 på: 29. Jan. 2011, 17:39 »
Kan dere ikke lage ein Newcastle vs Tottenham, og diskutere der heller. Dette er transfervindu-tråden

Helt enig!! I tillegg til en Annan tråd!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1883 på: 29. Jan. 2011, 17:42 »
Poenget mitt er at det er litt tidlig å avskrive Bale som dårligere enn Ben Arfa som først må bevise seg i PL først ;)

Hehe, sant nok :) Men det er ikke min feil at Ben Arfa er like god som messi ;)

Nei han er ikke like god som Messi. Det er feil. :) Messi er verdens beste spiller, da kan jo ikke Ben Arfa være like god. :) Pappskalle :)
« Siste redigering: 29. Jan. 2011, 17:44 av thomashaer »

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1884 på: 29. Jan. 2011, 17:45 »
Kan dere ikke lage ein Newcastle vs Tottenham, og diskutere der heller. Dette er transfervindu-tråden

Jammen det er jo ingen overganger og diskutere!  ;)

Nei, fra spøk til alvor, jeg ser poenget ditt, men ble bare litt revet med. Personlig liker jeg forum som har litt takhøyde og tillater at tråder sklir litt ut en gang iblant.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1885 på: 29. Jan. 2011, 18:12 »
Sessegnon klar for Sunderland. Hadde håpet denne ikke skulle gå gjennom...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1886 på: 29. Jan. 2011, 18:33 »
Kan ikke akkurat si at jeg gidder å bruke energi på å håpe at andre klubbers kjøp ikke skal gjennomføres.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1887 på: 29. Jan. 2011, 18:35 »
Kan ikke akkurat si at jeg gidder å bruke energi på å håpe at andre klubbers kjøp ikke skal gjennomføres.

Energivennlig du. Vil si det er naturlig å reagere på hva konkurrenter, og ikke minst hovedrivalene, bedriver på overgangsmarkedet.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1888 på: 29. Jan. 2011, 18:36 »
Sessegnon klar for Sunderland. Hadde håpet denne ikke skulle gå gjennom...

Muntari og Sessegnon inn ja! Uffameg.. Enig med deg her 17Parker!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1889 på: 29. Jan. 2011, 18:40 »
Muntari er ræva, Sessegnon er bra. Kan vel ikke akkurat regne med at andre lag i PL ikke skal forsterke.