20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 369028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1845 på: 29. Jan. 2011, 00:37 »
Haha, håper virkelig Suarez går til Liverpool. Han kommer til å floppe fullstendig. I følge enkelte kommentatorer er årsaken til Suarez sin gode statistikk at han scorer bøttevis mot de dårligste lagene. Samtidig scorer han få mot de beste. Og det er mange lag i Pl som er bedre enn de dårligste i Nederland. Det Pool trenger er spillere som er i stand til å avgjøre mot de bedre lagene. De vinner jo normalt med de svakeste lagene uansett, takket være god defensiv organisering og et par meget gode offensive spillere. Med Suarez kommer de kanskje til å vinne sikrere mot de dårligste lagene, men likevel tror jeg at hans inntreden ikke vil ha betydning for lagene på øverste halvdel. Og det er disse Pool må vinne mot om de skal ha håp om CL igjen.

Prøver du å si at Suarez ikke er en god fotballspiller?

Jeg skulle gjerne sett han i NUFC sammen med Carroll på topp. Han har jo det meste av ferdigheter en spiss trenger å ha.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1846 på: 29. Jan. 2011, 00:58 »
Jeg skal ikke si for mye om Suarez, da begynner jeg bare med ord som overhodet ikke egner seg i noen som helst diskusjon. Jeg hater den mannen så intenst, som det er mulig å hate en mann jeg aldri har møtt. Og jeg håper virkelig, hvis han kommer til Premier League, at De Jong settes på saken. Jeg er personlig villig til å betale De Jong for å fikse biffen.

Det er det nærmeste jeg kommer å ønske livet av mannen.
Jeg vil aldri, aldri, aldri, aldri, aldri mer se han på en fotballbane...






... Med mindre alternativet heter Adrian Mutu, som vi av useriøse kilder ble linket til forleden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1847 på: 29. Jan. 2011, 01:14 »
haha, håper VIRKELIG torres går til chelsea, da tror jeg vi ender høyere på tabellen enn poodle i år......
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1848 på: 29. Jan. 2011, 01:16 »
Hva har Suarez gjort deg Joakim siden du hater han så jævlig?

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1849 på: 29. Jan. 2011, 07:18 »
Han fratok Annan en semifinaleplass :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1850 på: 29. Jan. 2011, 08:24 »
Han fratok Annan en semifinaleplass :)

 :P

nemiarwen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 358
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1851 på: 29. Jan. 2011, 08:38 »
Rykter igjen om Carroll til Spurs, £25 mill....
Får for guds skyld håpe det ikke stemmer, tror Cashley er villig til å akseptere det og overstyre hva enn Pardew måtte mene.
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1852 på: 29. Jan. 2011, 09:02 »
Haha, håper virkelig Suarez går til Liverpool. Han kommer til å floppe fullstendig. I følge enkelte kommentatorer er årsaken til Suarez sin gode statistikk at han scorer bøttevis mot de dårligste lagene. Samtidig scorer han få mot de beste. Og det er mange lag i Pl som er bedre enn de dårligste i Nederland. Det Pool trenger er spillere som er i stand til å avgjøre mot de bedre lagene. De vinner jo normalt med de svakeste lagene uansett, takket være god defensiv organisering og et par meget gode offensive spillere. Med Suarez kommer de kanskje til å vinne sikrere mot de dårligste lagene, men likevel tror jeg at hans inntreden ikke vil ha betydning for lagene på øverste halvdel. Og det er disse Pool må vinne mot om de skal ha håp om CL igjen.

Prøver du å si at Suarez ikke er en god fotballspiller?

Jeg skulle gjerne sett han i NUFC sammen med Carroll på topp. Han har jo det meste av ferdigheter en spiss trenger å ha.

I følge enkelte som ser ham hver uke i Nederland så er det et problem at han kun scorer mot svakere lag. Å være god i Nederland er vidt forskjellig fra å dominere i PL. Og det er nok av eksempel på folk som har spilt et godt VM, men vist lite i etterkant når de har blitt solgt til større ligaer. Suarez er en god avslutter, men jeg tror ikke han har ekstremegenskapene som trengs for å dominere i PL.  Da jeg så Kezman spille mot oss i UEFA-cupen tenkte jeg at den mannen ikke kom til å gjøre det godt i PL, fordi han ikke hadde fysikken og ikke var rask nok, hvilket viste seg å stemme. Mannen som scorte flere mål for PSV enn Van Nistelrooy ble avkledd. Mao er det ikke noe sammenheng mellom mange mål i NL og dyktighet i PL.

Liverrpool betaler alt for mye. De må nå ut med £22 millioner for en spiss som er 24 år som etter rapportene ikke har spilt godt for Ajax denne sesongen. I tillegg er det  usikkerhet ifht om han klarer å tilpasse seg verdens rasketeste og mest fysisk tøffe liga. Da ville jeg heller ha betalt "bare" £2 millioner mer og kjøpt en spiss som har bevist i en årrekke at han behersker PL: Bent er 2 år eldre, men har til gjengjeld bøttet inn mål for alle klubbene han har vært i, bortsett fra Tham.

Forøvrig er jeg skeptisk til Larsson nå. Vært for mye styr rundt ham. Har bevist null denne sesongen og skulle gjerne sett litt mer iver fra hans side når han fikk muligheten til å spille for en mye større klubb. Tydeligvis er han kun opptatt av gryna.
« Siste redigering: 29. Jan. 2011, 09:09 av InspectorC »


Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1854 på: 29. Jan. 2011, 10:00 »
Krampetrekninger.
Vist Ashley sier ja, noe jeg ikke tror han gjør. Kommer sikkert Carroll til å si nei :P Så det er bare å ta det med ro.

Larsson, det og vente til siste min for å se om enn kan få til en overgang, ja det er jo smart. Kansje han ikke krever så mye i lønn denne gangen. Men jeg hadde håpet på andre spillere enn Larsson da.

Jeg har sett at det snakkes om at Keane kommer til å bli tatt vekk ifra 25 manns troppen til Spurs, vist dette stemmer, burde han jo selv si ja takk til £30.000 i uka, vist ikke skjønner enn jo hva som er viktigst. Det som det ligger på er at ingen vil betale prisen, de vil heller låne med mulighet for kjøp til sommeren.

Samme er det med Ireland, men her tror jeg vi drar han i land. Lån med mulighet for kjøp til sommeren. Jeg tror ikke det bare er lønnen det diskuteres om i denne saken, å hvor mye penger vi evt må legge på bordet vist vi skal kjøpe han til sommeren. Alt over £5mill er for meg for mye.

Spennende og nervepirrende dager nå.
« Siste redigering: 29. Jan. 2011, 10:03 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1855 på: 29. Jan. 2011, 10:49 »
Haha, £25 millioner for Andy er jo alt for lite når Suarez går for £22. Spurs kommer ikke til å kvalifisere seg for CL neste sesong, og da er avstanden mellom klubbene minimal. Vi er like gode på venstrekant (Bale vs Ben Arfa), bedre på defensiv midtban, bedre på høyrekant (Bartons vs Lennon),  bedre i angrep,  (Carroll vs søppel). Får vi tak i Ireland og får ham i gammelt slag er vi like gode på offensiv midtbane (fjerten). Og vi er definitivt bedre på venstreback. Eneste svakheten da er en stopper som passer til Colo, og vi bør ha inn en angriper som passer til Carroll. Mao er det snakk om et par smarte, god kjøp og vi er fullt på høyde med Tham. Når vi i tillegg har de beste supporterne og en fantastisk stadion og Carroll er en lokal gutt, så finner jeg ingen grunner for at Carroll drar til Tham.

Dessuten tror jeg ikke MA er interessert i å selge ham. Greit at han  får £25 mill. Men han må huske på at hvis han i fremtiden skal selge, så vil verdien på klubben bli tilsvarende redusert.. Jo bedre stall= jo høyere verdi. Og uro rundt klubben betyr også salgsproblemer, hvilket har blitt bevist flere ganger. For en ting er sikkert, uro og opprør oppstår hvis Carroll selges.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1856 på: 29. Jan. 2011, 10:51 »
09.41 @skysportsrobp: Houllier has also rejected suggestions that Stephen Ireland could be set to leave Villa Park before the transfer window closes on Monday.

Hmm, hvem skal komme da?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1857 på: 29. Jan. 2011, 10:58 »
09.41 @skysportsrobp: Houllier has also rejected suggestions that Stephen Ireland could be set to leave Villa Park before the transfer window closes on Monday.

Hmm, hvem skal komme da?

Må ikke stole på alt som kommer ut i media. Dette kan være en bevisst lekkasjestrategi fra VIllas side for å få newcastle til å trykke på panikknappen. Castle har gode kort på hånden. Hvis Villa ikke jekker seg ender de opp med å betale HELE lønnen for en som sitter på benken. Da er det tross alt bedre at Castle betaler noe i stedet for at Villa sitter igjen med hele regninga. Dette vet Villa innerst inne, noe Castle er klar over. Dette er det siste desperate forsøket fra Villa før de aksepterer Castles krav på mandag.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1858 på: 29. Jan. 2011, 11:07 »
Haha, £25 millioner for Andy er jo alt for lite når Suarez går for £22. Spurs kommer ikke til å kvalifisere seg for CL neste sesong, og da er avstanden mellom klubbene minimal. Vi er like gode på venstrekant (Bale vs Ben Arfa), bedre på defensiv midtban, bedre på høyrekant (Bartons vs Lennon),  bedre i angrep,  (Carroll vs søppel). Får vi tak i Ireland og får ham i gammelt slag er vi like gode på offensiv midtbane (fjerten). Og vi er definitivt bedre på venstreback. Eneste svakheten da er en stopper som passer til Colo, og vi bør ha inn en angriper som passer til Carroll. Mao er det snakk om et par smarte, god kjøp og vi er fullt på høyde med Tham. Når vi i tillegg har de beste supporterne og en fantastisk stadion og Carroll er en lokal gutt, så finner jeg ingen grunner for at Carroll drar til Tham.

Dessuten tror jeg ikke MA er interessert i å selge ham. Greit at han  får £25 mill. Men han må huske på at hvis han i fremtiden skal selge, så vil verdien på klubben bli tilsvarende redusert.. Jo bedre stall= jo høyere verdi. Og uro rundt klubben betyr også salgsproblemer, hvilket har blitt bevist flere ganger. For en ting er sikkert, uro og opprør oppstår hvis Carroll selges.

Hehe. Akutt anfall av optimisme når du skrev det innlegget?  :P

Jeg er enig i at Spurs sine spisser ikke kan måles med Carroll på nåværende tidspunkt, at Enrique er bedre enn Assou-Ekotto, og at Tiote er klart bedre enn spillere som Palacios. Men Tottenham bugner over av gode midtbanespillere. De har en Huddlestone som i form er en minst like god spiller som Tiote, og selv en Ireland i toppform er ikke i nærheten av Modric og van der Vaart. Ben Arfa har igjen mye å bevise før du kan si at han er like god som Bale. Barton vs. Lennon på høyre er en veldig vanskelig sammenligning, for de er så vidt forskjellige. Men i utgangspunktet vil jeg ikke si at Barton løser den posisjonen noe bedre enn Lennon, som også har vært veldig god. Når man legger til at Tottenham har klart bedre stoppere, en klart bedre keeper, noe bedre alternativer på høyreback, og en mye, mye breiere stall. Det vil kreve flere sesonger med gode resultater, gode overganger og godt arbeid med talenter for at vi skal kunne bli like gode som Tottenham igjen.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1859 på: 29. Jan. 2011, 11:40 »
I følge enkelte som ser ham hver uke i Nederland så er det et problem at han kun scorer mot svakere lag. Å være god i Nederland er vidt forskjellig fra å dominere i PL. Og det er nok av eksempel på folk som har spilt et godt VM, men vist lite i etterkant når de har blitt solgt til større ligaer. Suarez er en god avslutter, men jeg tror ikke han har ekstremegenskapene som trengs for å dominere i PL. 

Liverrpool betaler alt for mye. De må nå ut med £22 millioner for en spiss som er 24 år som etter rapportene ikke har spilt godt for Ajax denne sesongen. I tillegg er det  usikkerhet ifht om han klarer å tilpasse seg verdens rasketeste og mest fysisk tøffe liga. Da ville jeg heller ha betalt "bare" £2 millioner mer og kjøpt en spiss som har bevist i en årrekke at han behersker PL: Bent er 2 år eldre, men har til gjengjeld bøttet inn mål for alle klubbene han har vært i, bortsett fra Tham.

Stort sett uenig i alt du skriver her.
Du kan ikke sammenligne ett godt VM og det å ha dominert i Eredivisie igjennom flere sesonger. Det er ganske høyt nivå i den nederlandske ligaen og det er vel også drøssevis av spillere som har gjort det meget godt i PL etter å ha kommet derfra. Er vel spillere fra den ligaen sammen med den franske Ligue 1 som har hatt mest suksess i PL.

Videre snakker du om usikkerthet om spilleren kan tilpasse seg osv. Det er en risk alle klubber tar uansett pris, og spesielt de som handler fra andre land/ligaer.

Jeg synes heller ikke prisen er for dyr. Gode spillere koster penger og Liverpool har en ambisjon om å være helt i toppen, og ser man på lagene som kjemper om å vinne PL så skjønner man at det må handles på øverste hylle, og der er det sjelden du får spillere på "tilbud".
Chelsea og ManCity var ikke tittelutfordrere før de hadde muligheten og pengene det koster å hente de beste spillerne. ManU har alltid brukt mye penger når de finner en spiller de vil ha. Arsenal har vært litt sparsommelige de siste sesongene og det er kansje derfor det nærmer seg 8-10 sesonger siden de vant PL også.
Tottenham har f.eks. gode spillere men må nok opp enda ett nivå når de skal handle spillere om de vil være med å kjempe om PL gull, og det vet jeg ikke om de har råd eller mulighetene til.

Til sist vil jeg si at det kan godt hende at Suarez vil floppe, men inntil videre synes jeg spissduoen Torres - Suarez høres veldig god ut. Men det er ikke bare ett slik kjøp LFC må gjøre om de vil opp flere plasser på tabellen. Må nok ut med solide summer for ihvertfall en ving og en midtstopper også. Om ikke blir de å finne sammen med Tottenham på tabellen og kjempe om 5. plassen, kansje der NUFC også kan befinne seg.