20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 369209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1530 på: 21. Jan. 2011, 11:16 »
Generelt bruker jo klubbene veldig lite penger i Januar, i utgangspunktet skal vi være veldig fornøyd med "bare" det at vi har fått Ben Arfa inn permanent.

Nettop! Det pleier i det hele tatt å være lite aktivitet i Januar-vinduet, og så godt som aldri noen store overganger. De overgangene som har blitt gjennomført til nå er jo ikke akkurat blant de vi tørster etter uansett.

Poenget er vel at med skade på Smith og Gosling, samt at Routledge kanskje forsvinner, så bør man benytte dette vinduet til å forsterke, da stallen viser seg å være skremmende tynn.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1531 på: 21. Jan. 2011, 11:21 »
Tja, vi får se. Vi har utrolig nok klart å føre en fornuftig økonomisk politikk de siste sesongene, så det spørs hvor mye penger vi kan være villige til å kaste etter en klubb for å få en spiller. Problemet er at spillere som regel er latterlig dyre i Januar sammenlignet med sommeren, men selvfølgelig skulle vi ideelt sett hatt inn flere.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1532 på: 21. Jan. 2011, 11:23 »
Selvfølgelig. Jeg følte bare for å poengtere vitkigheten av det fred skrev her: at vi sørger for å beholde stammen av spillere samtidig som vi ser på nye muligheter. Deretter ville jeg påpeke av at de spillerne som har skiftet klubb til nå, så er det egentlig svært få vi ville hatt til Newcastle, altså ikke altfor mange "missed oppurtunities". Ser vel for meg at det ikke blir noe utlån av Routledge nå, og etter Tottenham og deretter Fullham er Tioté tilbake, i tillegg har vi også en ekstra uke (FA Cup) til å få friskmeldt noen spillere igjen.

At vi mister Gosling IGJEN likt med at Smith mister resten av sesongen for ting til å se litt mørkt ut akkurat nå, men vi må bare håpe at dette ikke får Pardew til å finne på noe desperat på overgangsmarkedet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1533 på: 21. Jan. 2011, 12:00 »
Vist vi ikke for inn noen spillere, blir det mer spilletid på våre kommende stjerner kansje.
Haris Vuckic, når skadefri
Ferguson, sikkert god nok
Ranger, god nok bare han jobber med sine avslutnings ferdigheter
Yven Moyo, ikke sikker på hvor god er
Lua Lua, når komme tilbake, vist veldig god form før skade.
Mange unge spillere å velge i mellom.

Lurer på om Løven spilte endel ving i sin tid hos Rangers.
Ireland, veldig usikker på om jeg vil ha han.
Problemet er at de spillerene vi blir linket til IKKE passer inn i den transferplanen som Ashley evt har da.
Ja, vi kan låne spillere ut sesongen, men skal man bruke penger burde det være spillere som forsterker første 11 eller gode unge talenter.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1534 på: 21. Jan. 2011, 12:25 »
Tatt fra NO: SkySportsEd on twitter - big nufc transfer news on the way...

STORE nyheter også. Kan det være Ireland? Eller Lallana? Spent..
« Siste redigering: 21. Jan. 2011, 12:29 av InspectorC »

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1535 på: 21. Jan. 2011, 12:31 »
Tatt fra NO: SkySportsEd on twitter - big nufc transfer news on the way...

STORE nyheter også. Kan det være Ireland? Eller Lallana? Spent..

Caulkin

On #NUFC front, Pardew had 2nd meeting inside a week with Ashley y'day & is still fighting for 'experienced' signing. In this case Ireland.




Er nok mest sannsynlig Ireland ja. Knip igjen Ashley.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1536 på: 21. Jan. 2011, 12:34 »
Jeg tipper også Ireland på lån.

Også fra N-O;
FootballAgentPM Peter Morrison
Could be some BIG news for all you #nufc fans coming up shortly. Watch this space!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1537 på: 21. Jan. 2011, 12:34 »
Er bare 2 år siden han var en av de beste offensive spillerne i PL. Er kun 24 år. Er vel litt sensitiv og trenger å komme til en klubb som kan gi ham litt TLC. Får vi ham på lån med opsjon er jeg veldig fornøyd. Men kjøp med en gang vil jeg ikke være med på.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1538 på: 21. Jan. 2011, 12:36 »
Jeg er også positiv til et lån der vi ikke bruker mye midler. Skjønner at folk er skeptisk, men slår han til er han en kjempespiller. Villa var nok ikke den rette klubben å komme til i sommer.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1539 på: 21. Jan. 2011, 12:37 »
Skjønner ikke helt hvordan folk kan være positive til Bentley og negative til Ireland. De har vel bevist ca det samme (både fantastiske og elendige sider). Eneste forskjellen er at Bentley er kjekk og Ireland er støgg.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1540 på: 21. Jan. 2011, 12:40 »
Er bare 2 år siden han var en av de beste offensive spillerne i PL. Er kun 24 år. Er vel litt sensitiv og trenger å komme til en klubb som kan gi ham litt TLC. Får vi ham på lån med opsjon er jeg veldig fornøyd. Men kjøp med en gang vil jeg ikke være med på.

Problemet med Ireland er at han virker å ha null vilje eller hjerte for spillet. En typisk spiller som ikke kunne brydd seg mindre om fotballen, og kun tenker penger. Selvsagt tenker alle/de aller fleste på penger, men det finnes grader osv.

For eksempel BAE - driter i fotball, men innsatsen og viljen er til stede.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1541 på: 21. Jan. 2011, 12:46 »
Forskjellen er at Irland er en bedre spiller enn Bentley. Var jo enkelte som hevdet at Villa hadde gjort en fantasisk god avtale, fordi de anså Ireland som en bedre spiller en Milner.  Milner er nå, som forventet, på reservebenken i City. 

Det er nettopp Irelands snåle atferd som gjør at vi har råd til å hente ham.. En "normal" Ireland har et  prisnivå som er langt over hva vi har råd til. Lån med opsjon er det perfekte for oss. I tillegg regner jeg med at vi klarer å fremforhandle en god avtale med Villa siden de akkurat har investert tungt i Bent.  Med andre ord er dette en risiko som kan lønne seg . Kommer han tilbake i god gammel form, har vi plutselig en spiller i £20 millionersklassen. Det er nettopp dette som gjorde at vi fikk råd til Barton også. Og Ben Arfa. Tror vi har nok erfaring og en godt sammensveiset spillergruppe som kan gi Ireland den omsorgen han trenger.
« Siste redigering: 21. Jan. 2011, 12:51 av InspectorC »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1542 på: 21. Jan. 2011, 12:51 »
Er bare 2 år siden han var en av de beste offensive spillerne i PL. Er kun 24 år. Er vel litt sensitiv og trenger å komme til en klubb som kan gi ham litt TLC. Får vi ham på lån med opsjon er jeg veldig fornøyd. Men kjøp med en gang vil jeg ikke være med på.

Problemet med Ireland er at han virker å ha null vilje eller hjerte for spillet. En typisk spiller som ikke kunne brydd seg mindre om fotballen, og kun tenker penger. Selvsagt tenker alle/de aller fleste på penger, men det finnes grader osv.


Snarere det motsatte. Etter overgangen til Villa, slaktet Ireland de nyrike unge spillerne i City som kun brydde seg om penger uten å ha oppnådd så mye på banen. Mao. er det ikke pengene Ireland bryr seg om. Tror heller han er oversensitiv fordi han ikke akkurat representerer  den stereotype engelske fotballspilleren (piker, vin og sang).  Jeg tror rett og slett det er noe på hans personlige plan som gjør at han er fjern på banen (mistrives i klubben, følelsesproblemer etc), penger er ikke hans motiv. Det  han trenger er omsorg, akkurat som Ben Arfa.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1543 på: 21. Jan. 2011, 12:56 »
Hvis Ireland kommer i form, har vi faktisk en pervers midtbane neste år.

Ben Arfa  -  Ireland -  Tiote  -  Barton

En god spiss sammen med Carroll og vi kommer garantert til Europa. CL hvis Arfa slår til også.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1544 på: 21. Jan. 2011, 12:56 »
Slik jeg ser det er det vel og bra at vi tar inn denne "typen" spillere, men jo flere av dem man har jo mer øker spenningsnivået. Kanskje har vi ikke kapasitet til å håndtere *så* høyt/mye spenningsnivå?

Det blir litt som ett glass. Det holder så-så mye vann før det renner over. Hver av disse "typene" kan tenkes og fylle glasser halvveis. Og har vi da tre slike spillere (Barton, Ben Arfa, kanskje Carroll og nå muligens Ireland) så kanskje det til syvende og sist renner over?

Akkurat *det* bekymrer meg litt selv om det selvfølgelig hadde vært bonus og få inn en Ireland som trives og presterer...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!