20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 369086 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1440 på: 19. Jan. 2011, 12:08 »
Får vi han på 1-2 millioner og prestasjonsbasert lønn, så er det greit.
Må vi betale 6-7 millioner, 50 000 i lønn og et par mill i sign-on-fee, så er det ikke greit.

Enig i den. SWP KUN til riktig pris! Hvor gammel er han egentlig nå? 30? Han bør jo tenke litt på karrieren sin og kanskje være interessert i lavere lønn hvis det kan skyte fart på karrieren hans igjen. Dog lukter det litt "Ny Duff" av denne, så om han stikker til Craven Cottage i stedet så er det egentlig greitt for meg. Når man tenker helhetspakken, spiller, alder, "situasjon i forhenværende klubb" (altså lite spilletid i SWPs tilfelle), og pris (sign-on fee pluss lønn) så må det finnes bedre alternativer. Dog ikke mange med samme erfaringen fra Premier League.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1441 på: 19. Jan. 2011, 12:15 »
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/8798636.Wright_Phillips__agent_confirms_Newcastle_interest/?

Agenten hans konfirmerer at vi er interessert, og sier at det finansielle ikke vil bli et problem.

Sorry, jeg må bare. Det heter bekrefter på norsk. ;) Å konfirmere er noe vi gjør når vi er 15 år, selv om ordet har utspring i det samme.

Å konfirmere kan vel brukes for å bekrefte/stadfeste andre ting enn konfirmasjonen i kirka?  f.eks: styrets forslag ble konfirmert av generalforsamlingen
sunt pueri pueri puerilia tractant

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1442 på: 19. Jan. 2011, 12:17 »
Du glemte: gjesp...

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1443 på: 19. Jan. 2011, 12:19 »
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/8798636.Wright_Phillips__agent_confirms_Newcastle_interest/?

Agenten hans konfirmerer at vi er interessert, og sier at det finansielle ikke vil bli et problem.

Sorry, jeg må bare. Det heter bekrefter på norsk. ;) Å konfirmere er noe vi gjør når vi er 15 år, selv om ordet har utspring i det samme.

Å konfirmere kan vel brukes for å bekrefte/stadfeste andre ting enn konfirmasjonen i kirka?  f.eks: styrets forslag ble konfirmert av generalforsamlingen

Det kan det, det er bare ikke veldig vanlig, og ikke helt god norsk, i alle fall ikke noe som vil være "korrekt" i dagligtalen.

Fantastisk diskusjon.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1444 på: 19. Jan. 2011, 12:34 »
Gjesp².

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1445 på: 19. Jan. 2011, 12:42 »
Geir, jeg gjør det nesten kun fordi jeg veit du har påpekt det tidligere! :D
Er klar over at å bekrefte er langt mer riktig i norsk :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1446 på: 19. Jan. 2011, 12:45 »
Jeg vil ikke ha SWP eller Camoranesi permanent. Et lån ut sesongen for å sikre plassen i PL ville vært utmerket. SWP må spille veldig god for oss om han skal bli solgt til en klubb i sommer.
Det er vel beldig lenge siden han har spilt kamper, og jeg er usikker på hbor god han er i dag?
Wayne Bridge har ikke akkurat imponert for WH. De spillerne som en gang var topp klasse har kan ha tapt seg i City.

Jeg ser heller at vi går for de unge spillere fra CCC ala Hamill eller Tarapt.
En til ung fransk driblefant på vingen hadde goså vært konge  :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1447 på: 19. Jan. 2011, 12:53 »
Geir, jeg gjør det nesten kun fordi jeg veit du har påpekt det tidligere! :D
Er klar over at å bekrefte er langt mer riktig i norsk :P

For å komme med en morsom anekdote her så traff jeg noen brasilianere gjennom felles kjente som sa det at da de hadde kommet til Norge hadde norskundervisningen vært litt halvveis. Dette førte igjen til at de prøvde å lese seg opp på språket på egen hånd, og pga dette stadig brukte ord som var korrekte, men ikke passet inn i konteksten, som f.eks. "skal vi møtes klokken 7 i morgen? ja, skal vi konfirmere det."

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1448 på: 19. Jan. 2011, 13:19 »
Meanwhile, Wayne Routledge is poised to join QPR on loan until the end of the season in a switch that could become permanent at the end of the campaign.

The Chronicle revealed QPR’s interest on Monday night but, despite talk in London that QPR starlet Adel Taarabt will be heading the other direction, I understand that a move for the 21-year-old may not happen until the summer.

Pardew was still working away on a list of transfer targets today but, while Shaun Wright-Phillips has been made readily available by Manchester City, the Toon boss has other priorities on his list to work through first.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/01/19/john-carver-has-key-role-at-united-pardew-72703-28014137/2/#ixzz1BU0lggCU

Den reflekterte

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1449 på: 19. Jan. 2011, 14:43 »
Fra mitt ståsted, som er klart det mest reflekterte ståstedet, burde vi aldri investere i spillerkjøp igjen. Kjøp av spillere har vist seg å være en feiltakelse som trosser både etiske og gledens prinsipper. Jeg gremmes over hvilke pretensøse dumheter som kommer frem i denne tråden, samtidig som jeg synes at livet er overflødig å diskutere i en slik sammenheng.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1450 på: 19. Jan. 2011, 15:15 »
Haha! :P
En ting er sikkert, velger SWP oss er det nok isåfall fordi han har et ekte ønske om å spille for klubben vår. Mtp at der er flere andre interesserte PL-klubber føler jeg meg ganske sikker på at vi ikke vil tilby den mest lukrative lønningspakken.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1451 på: 19. Jan. 2011, 15:18 »
Haha! :P
En ting er sikkert, velger SWP oss er det nok isåfall fordi han har et ekte ønske om å spille for klubben vår. Mtp at der er flere andre interesserte PL-klubber føler jeg meg ganske sikker på at vi ikke vil tilby den mest lukrative lønningspakken.
Spørs litt på konkurrentene våre også. Craven Cottage er ikke akkurat den mest glamorøse Premier League destinasjonen i London...  :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1452 på: 19. Jan. 2011, 15:19 »
De klarte da signere Duff fra oss! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1453 på: 19. Jan. 2011, 15:30 »
Da var vel vi i Championship, da er alle Premier League-klubber mer attraktive :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1454 på: 19. Jan. 2011, 17:11 »
Da var vel vi i Championship, da er alle Premier League-klubber mer attraktive :)

Lønningen hans var fortsatt høy hos oss, tror ikke han gikk ekstremt mye ned i Fulham, men selvfølgelig mulig jeg tar feil? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida