20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 369209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1350 på: 17. Jan. 2011, 23:32 »
Jonas er ikke noen skytter heller, så da kan han like godt være på høyre og skjære inn derfra. Jb kan overlappe for å komme til innlegg og ferguson kan få litt matching. Alternativt kan gosling ta hm og Jonas holde seg p venstre

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1351 på: 17. Jan. 2011, 23:38 »
Taarabt kan fint spille på kanten. Han har sinnsykt bra teknikk og dribbleegenskaper, samt at farten er brukbar. Innleggene og avslutningene er av vesentlig høyere kvalitet enn det vi har fra før i Jonas og Routledge.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1352 på: 17. Jan. 2011, 23:55 »
Jonas er ikke noen skytter heller, så da kan han like godt være på høyre og skjære inn derfra. Jb kan overlappe for å komme til innlegg og ferguson kan få litt matching. Alternativt kan gosling ta hm og Jonas holde seg p venstre

Det er uansett bedre for en høyrebent spiller å skjære innover fra venstrekanten.  Det er alltid en fordel å føre ballen med den foten som er lengst fra forsvareren, og han vil også få flere pasningsmuligheter med sin høyrefot på venstrekanten. Fra høyrekanten blir det dermed mer unatiurlig for en høyrebent spiller å skjære innover.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1353 på: 18. Jan. 2011, 00:04 »
Bent klar for Liverpool sies det av diverse kilder på twitter...
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1354 på: 18. Jan. 2011, 08:17 »
Bent klar for Liverpool sies det av diverse kilder på twitter...

Haha, la det være sant. Bent er en klassisk boksspiller og er avhengige av kanter for å score. Er det en ting Pool ikke har for tiden, så er det kantspill..
« Siste redigering: 18. Jan. 2011, 08:59 av InspectorC »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1355 på: 18. Jan. 2011, 10:21 »
Bent klar for Liverpool sies det av diverse kilder på twitter...

Haha, la det være sant. Bent er en klassisk boksspiller og er avhengige av kanter for å score. Er det en ting Pool ikke har for tiden, så er det kantspill..

Denne kom som et sjokk. Daren Bent har lagt inn en transferrequest og er sannsynligvis på vei til Villa for den nette sum av £18 mill, og beløpet kan stige opp til £24
http://www.teamtalk.com/news/2483/6667885/Bent-set-for-163-18m-Villa-move

Hvis ikke Bent lykkes i Villa, tror jeg de rykker ned.  Det som kan være bekymrende er at Tham også har vært et klassisk vinglag, akkurat som Villa, men Bent lyktes ikke der..


Nå blir jeg bare forvirra her Inspector... :P Mener du at han skal ha, eller ikke skal ha gode vinger rundt seg? Jeg mener Bent er typisk bakromsspiss, som er mer avhengig av gode stikkere i lengderetningen. Samtidig er han vel en ganske god allrounder, og burde egentlig lykkes uansett.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1356 på: 18. Jan. 2011, 10:30 »
Bent klar for Liverpool sies det av diverse kilder på twitter...

Haha, la det være sant. Bent er en klassisk boksspiller og er avhengige av kanter for å score. Er det en ting Pool ikke har for tiden, så er det kantspill..
Hmm... Daglish som vil tilbake til en god gammel 4-4-2 som han pleier å spille da, eller er Torres på vei ut? Uansett litt komisk å tenke på at "sauen" Kuyt var mest-scorende i Æresdivisjonen i treskolandet før han kom til Liverpool og ble transformert fra en målmaskin til en arbeidshest av Benitez. Kunne vært en tanke å la ham prøve seg som spiss fremfor å "splash the cash" på Bent. Men Liverpool om det. Er det forresten noe hint om hvorfor Bent vil vekk? Noe må det jo være hvis fyren seriøst vurderer kjedelige Villa i bunnen fremfår Sunderland som ligger trygt forankret på øvre halvdel av tabellen...

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1357 på: 18. Jan. 2011, 10:33 »
Jonas er ikke noen skytter heller, så da kan han like godt være på høyre og skjære inn derfra. Jb kan overlappe for å komme til innlegg og ferguson kan få litt matching. Alternativt kan gosling ta hm og Jonas holde seg p venstre

Det er uansett bedre for en høyrebent spiller å skjære innover fra venstrekanten.  Det er alltid en fordel å føre ballen med den foten som er lengst fra forsvareren, og han vil også få flere pasningsmuligheter med sin høyrefot på venstrekanten. Fra høyrekanten blir det dermed mer unatiurlig for en høyrebent spiller å skjære innover.
Hadde vært enig hvis vi snakket om en spiller som evnet å crosse en ball eller i det minste slå en pasning på 10 meter eller mer. Nå har jo Jonas faktisk en helt OK venstrefot til pasningsspill, så akkurat poenget med å føre ballen med foten lengst vekk fra forsvareren bør ikke by på alt for store problemer. Kanskje er det letter for ham å slå gode innlegg fra høyrekanten???

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1358 på: 18. Jan. 2011, 10:45 »
Bent klar for Liverpool sies det av diverse kilder på twitter...

Haha, la det være sant. Bent er en klassisk boksspiller og er avhengige av kanter for å score. Er det en ting Pool ikke har for tiden, så er det kantspill..

Denne kom som et sjokk. Daren Bent har lagt inn en transferrequest og er sannsynligvis på vei til Villa for den nette sum av £18 mill, og beløpet kan stige opp til £24
http://www.teamtalk.com/news/2483/6667885/Bent-set-for-163-18m-Villa-move

Hvis ikke Bent lykkes i Villa, tror jeg de rykker ned.  Det som kan være bekymrende er at Tham også har vært et klassisk vinglag, akkurat som Villa, men Bent lyktes ikke der..


Nå blir jeg bare forvirra her Inspector... :P Mener du at han skal ha, eller ikke skal ha gode vinger rundt seg? Jeg mener Bent er typisk bakromsspiss, som er mer avhengig av gode stikkere i lengderetningen. Samtidig er han vel en ganske god allrounder, og burde egentlig lykkes uansett.

Hehe, nå er jeg spent. Tør jeg tippe at han har en meget god forklaring?  ;D

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1359 på: 18. Jan. 2011, 11:58 »
Bent klar for Liverpool sies det av diverse kilder på twitter...

Haha, la det være sant. Bent er en klassisk boksspiller og er avhengige av kanter for å score. Er det en ting Pool ikke har for tiden, så er det kantspill..
Hmm... Daglish som vil tilbake til en god gammel 4-4-2 som han pleier å spille da, eller er Torres på vei ut? Uansett litt komisk å tenke på at "sauen" Kuyt var mest-scorende i Æresdivisjonen i treskolandet før han kom til Liverpool og ble transformert fra en målmaskin til en arbeidshest av Benitez. Kunne vært en tanke å la ham prøve seg som spiss fremfor å "splash the cash" på Bent. Men Liverpool om det. Er det forresten noe hint om hvorfor Bent vil vekk? Noe må det jo være hvis fyren seriøst vurderer kjedelige Villa i bunnen fremfår Sunderland som ligger trygt forankret på øvre halvdel av tabellen...

Jeg vet ikke annet enn at det visstnok var noen som twitra om at han ikke kunne fordra Gyan.
Og det skulle ikke forundre meg om det var en krangel/uenighet av noe slag.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1360 på: 18. Jan. 2011, 12:09 »
Jeg syntes det var rart at Bent ikke slo til i Tham. Men jeg mener han fikk for lite tillit der. Ikke at jeg har sett så mye av Bent, men det inntrykket jeg sitter med er at han er god i boksen, men kan også stikke i bakrom. I S'land har de vel spilt en 4-5-1 formasjon med Bent på topp? Det kan vel tale for at han kommer til å passe godt inn i Villa. Etter det jeg har lest på NO spekuleres det i at han har spilt dårlig i det siste pga en kombinasjon av at han vil vekk, samtidig som at han ikke passer inn i 4-4-2 med Guyan.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1361 på: 18. Jan. 2011, 13:20 »
Bent har strengt tatt scora mål overalt hvor han har vært, så det gjør han nok regardless av om det er LFC eller Villa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Chrols87

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 132
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1362 på: 18. Jan. 2011, 14:14 »

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1363 på: 18. Jan. 2011, 14:24 »
Ja takk. Jeg ville hatt Sissoko på permanent kontrakt. Husker fra tiden i pool at han var en elendig pasningspiller, men veldig god deffensivt. Han er bare 25 år, og har forhåpentligvis utviklet pasningsferdighetene i tiden i Serie A.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1364 på: 18. Jan. 2011, 15:11 »
Jepp, og etter målet i VM var han omtrent den svakeste på det Sør Afrikanske laget...

Nå har du mista det. Stor gamble, ja. Verdt en gamble, you bet!