20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]  (Lest 36345 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« på: 30. Jan. 2008, 14:45 »
Jepp. Klart for kamp igjen, og dette er en kamp vi MÅ vinne. Hvis vi ikke kaprer tre poeng hjemme mot Middlesbrough, er vi brått i nedrykksstriden.

Håper på dette laget:

:::::::::::::::::::::::GIVEN:::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
CARR:::::::TAYLOR::::CACAPA:::::::ENRIQUE
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
DUFF::::::::::BUTT::::::EMRE::::::::N'ZOGBIA
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::::::OWEN::::::VIDUKA::::::::::::::::::


Emre er klar igjen etter susp, og Zoggys susp starter ikke før kampen mot Villa.... Jeg vil hvile Milner, pga elendig form i det siste....

Howay the lads!

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #1 på: 30. Jan. 2008, 14:52 »
Har ikke følt så mye med på Afrikamesterskapet, men er det sjanse for at noen kommer tilbake til helgens kamp hvis Nigeria taper?

Ellers er vel laget lite å si på.
« Siste redigering: 30. Jan. 2008, 14:56 av Ipt »

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #2 på: 30. Jan. 2008, 14:57 »
Har ikke følt så mye med på Afrikamesterskapet, men er det sjanse for at noen kommer tilbake til helgens kamp hvis Nigeria taper?


Nei, det tror jeg ikke de rekker uansett. Er det ikke fredag eller lørdag de spiller kamp?

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #3 på: 30. Jan. 2008, 16:08 »
Endelig en seier igjen.
Gleder meg til vi skal spille buksene av middelsbjørg. Håper publikum for en oppløftende kamp å se på. Stiller meg bak lagoppstillingen til EivindI, men et unntak kansje er å bytte Butt med Barton.
Er jo bare å satse på at Viduka blir spilleklar, vist ikke hadde jeg gått for Carroll sammen med Owen, med Smith som innbytter.
Ja, la Milner få en kamps hvile. Ser virkelig ut som han trenger det.
3-1 seier, eller det viktigeste er seier nå.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #4 på: 30. Jan. 2008, 17:03 »
Helt enig i lagoppstillingen din EivindI. Får Barton spille denne kampen?

Forresten noen som vet hvorfor Enrique ikke spilte mot Arsenal? Sannsynligvis må han ha vært skadet, men jeg kan liksom ikke huske noe sånn... Suspendert?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #5 på: 30. Jan. 2008, 17:10 »
Helt enig i lagoppstillingen din EivindI. Får Barton spille denne kampen?

Forresten noen som vet hvorfor Enrique ikke spilte mot Arsenal? Sannsynligvis må han ha vært skadet, men jeg kan liksom ikke huske noe sånn... Suspendert?
Han er iallefall ikke suspendert? Har han spilt nok til å få 5 gule kort da ;)
Jeg så ikke kampen, satt han ikke på benken heller altså? Vist han ikke gjorde det, så er han nok skadet. Jeg mener han har spilt ganske bra i de siste kampene jeg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #6 på: 30. Jan. 2008, 17:22 »
Håper for all del Enrique er tilbake. N'Zogbia viste nok en gang at han ikke har de deffensive kvalitetene til å spille back.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #7 på: 30. Jan. 2008, 18:18 »
Har ikke følt så mye med på Afrikamesterskapet, men er det sjanse for at noen kommer tilbake til helgens kamp hvis Nigeria taper?


Nei, det tror jeg ikke de rekker uansett. Er det ikke fredag eller lørdag de spiller kamp?
Beye og Faye spiller etter planen i morgen, og kan rekke tilbake til søndag, dersom Senegal (forhåpentligvis) ryker ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #8 på: 30. Jan. 2008, 18:36 »
Håper på dette laget:

:::::::::::::::::::::::GIVEN:::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
CARR:::::::TAYLOR::::CACAPA:::::::ENRIQUE
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
MILNER:::::BUTT:::EMRE/BARTON::::::::DUFF
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::::::SMITH::::::AMEOBI::::::::::::::::::

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #9 på: 30. Jan. 2008, 18:48 »
Her skal vi virkelig kontre Boro i senk, ser jeg. Smith og Ameobi faktisk. Det var en spisskombinasjon jeg ikke ventet å se.
Alan Smith jobber steinhardt og er vår beste hodespiller, til tross for at han er den laveste av våre hodesterke spisser (jeg regner verken Oba eller Owen som hodesterke, selv om begge har scoret mål med pannebrasken). Ameobi kan være Maradona og Martin fra Tufte i en og samme fotballkamp, og i en og samme situasjon. Du vet aldri hvor du har den mannen, men ingen av de to der er vel kjent for å være storscorere? Smith er vel den eneste av de to som har krøpet over 10 ligamål i en sesong. Og det er åtte år siden.

Dersom Viduka og Owen begge er friske og raske, så skal de to selvfølgelig starte mot Boro. Det er en kamp vi MÅ vinne, og de er, dessverre, våre mest målfarlige spisser av de som er tilgjengelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #10 på: 30. Jan. 2008, 19:08 »
Hvorfor kontre dem igjennom midten?  Hvorfor kontre i det hele tatt? Slik jeg har forstått via dette forumet, så er det å kontre en form for helvettes defensiv fotball. Slik Sam holdt på med.
Akkurat nå ser jeg ikke på Owen Viduka som noe særlig raskere enn Smith Ameobi uansett.
Hva med at vi vinner duellene inne i feltet fra alle innleggene Carr, Milner og Duff, Enrique kommer med? Fordel og ha spillere inne i boksensom faktisk klarer og vinne dueller, og faktisk ta ned en ball og ikke sette støttepasninger hele tiden.
Ser heller en Smith som springer istedenfor en Viduka som jogger og som faktisk har sluttet helt og hoppe etter en ball.

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #11 på: 30. Jan. 2008, 19:58 »
Synes vi bør prøve Emre og Barton sammen.
Jeg synes Carroll og kanskje Lua Lua bør stå før Smith og Ameobi i spisskøen. Hva er vitsen med å ha 2 "store" talenter som ikke spirer på benken/tribunen, og ha 5 "etablerte" spisser der 2,3,4 av de er  for dårlige for klubben. Ser ikke for meg at Smith og Ameobi har en fremtid i Newcastle. Usikker med Owen og Viduka. Som nevnt i en annen tråd har det mye med selvtillit å gjøre
« Siste redigering: 30. Jan. 2008, 20:01 av Ipt »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #12 på: 30. Jan. 2008, 23:35 »
Jeg mener Barton og Emre er for like til å fungere godt sammen. I en treermidtbane, med en Butt-type bak, så kanskje. Men i 4-4-2? Da blir de altfor like. Det er sløseri med begges talenter om den ene skal holde igjen, mens den andre skal storme frem. Gerrard-Lampard fungerte vel aldri spesielt bra for England? Noen som tror Capello kommer til å satse på den duoen, fremfor Carrick, Hargreaves og kompani? Englands midtbane fungerte alltid bedre med Gerrard/Lampard sammen med Carrick/Hargreaves. Både under Svennis og McClarens ledelse. Hvorfor skulle da  Newcastles midtbane fungere bedre med to så offensive midtbanespillere som Emre-Barton, fremfor Emre/Barton - Butt/Faye?

Kevin Keegan spilte vel som regel med Lee-Batty evt. Clark-Batty på midten av 90-tallet, om jeg ikke husker helt forferdelig feil? Kan aldri huske at Lee Clark OG Rob Lee spilte sammen sentralt på midten?

Nå ble jeg riktignok frelst først sommeren 2006, og fulgte ikke så veldig godt med den første halve sesongen, men jeg drømmer vel ikke nå, gjør jeg vel? Kan noen "veteraner" hjelpe meg på vei?

LuaLua er vel midtbanespiller, ikke spiss, så det er vel bare rett og rimelig at han går inn bak Smith og Ameobi i spisskøen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #13 på: 30. Jan. 2008, 23:36 »
Vi skal angripe med alt og alle allikevel! Kjør på med Barton og Emre !! :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #14 på: 30. Jan. 2008, 23:38 »
Jeg vil nødig se at vi blir like hjelpesløse bakover som under Keegans første periode her. At vi angriper med mange mann er vel og bra. Men en defensiv midtbanespiller burde vel ikke være for mye forlangt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon