20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 670139 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1245 på: 12. Mai 2008, 16:03 »
Riise er Liverpools svakeste ledd? Er det derfor han nærmer seg 300 kamper for denne klubben?
« Siste redigering: 12. Mai 2008, 16:04 av danield »

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1246 på: 12. Mai 2008, 16:03 »
Får automatisk et inntrykk av at Riise ville vært en kjempesigning her inne? Stiller da spørsmålet: Mener dere oppriktig at John Arne Riise ville vært en "trophysigning" eller en spiller som danker ut Enrique og kan være med på å spille Newcastle til en femteplass i løpet av de neste to årene?

Riise har jo vunnet mer enn de aller fleste på Newcastle så..Han er rutinert og har vært med på mye, og har vunnet masse i Liverpool. Og ikke minst prestert bra! Per dags dato er han bedre enn Enrique, et godt kjøp for Newcastle!

Og den listen din ovenfor her, det er noe av det dummeste jeg har lest.....du sliter med noen sperrer du og?

Dette blir for dumt, selv for deg kø1, eller? Herregud, hva har erfaring og rutine og si når du ikke har tilstrekkelige ferdigheter. Det er en grunn til at Aurelio danker han ut, og det sier litt, for Aurelio har ikke annet enn en innleggsfot. Dere legger ikke lista høyt ser jeg, med håp om spillere som Riise. Michael Ball og Jan Kromkamp er vel også høyt opp på ønskelisten da vil jeg tro?

Det verste er jo at dere hadde tatt til takke med dette skrapet. Som Lasse sier, vi havnet på NEDRE HALVDEL denne sesongen, og vi kan takke spesielt Michael Owen for at vi ikke rykket ned. Nicky Butt, Alan Smith, Geremi og hele den gjengen der har jo drøssevis med erfaring og meritter. Gjorde det ting bedre eller? Riise til Newcastle? Grøss og gru!

Dette blir berre for dumt, til sjølv deg å vera! Skal du prestera å sei at Butt og Geremi ikkje var med å redda oss frå nedrykk?
Riise er profesjonell til tusen han, men er usikker på om eg vil at vi skal kjøpa han.

Ja, dette ble jo fryktelig dumt, der traff du spikeren på hodet. Gratulerer! Alt blir visst for dumt til meg å være. Har du gått tom for argumenter gutt? Eller henger du deg bare på resten av folket her, uten egne meninger? Flott, jeg ser at du også har fått med deg at Riise er profesjonell. Men og så da? Hva prøver du å si?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1247 på: 12. Mai 2008, 16:05 »
Riise er Liverpools svakeste ledd? Er det derfor han har fått ca. 350 kamper for de?

Sett at Benitez er i det generøse hjørnet og gir Riise tillit fra start, hvem mener du er dårligere enn Riise i startelleveren, eller i 16-mannstroppen for den del? Jeg kan være enig i at Voronin og Kuyt er i samme sjanger, men ingen er klart dårligere enn Riise.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1248 på: 12. Mai 2008, 16:18 »
Får automatisk et inntrykk av at Riise ville vært en kjempesigning her inne? Stiller da spørsmålet: Mener dere oppriktig at John Arne Riise ville vært en "trophysigning" eller en spiller som danker ut Enrique og kan være med på å spille Newcastle til en femteplass i løpet av de neste to årene?

Riise har jo vunnet mer enn de aller fleste på Newcastle så..Han er rutinert og har vært med på mye, og har vunnet masse i Liverpool. Og ikke minst prestert bra! Per dags dato er han bedre enn Enrique, et godt kjøp for Newcastle!

Og den listen din ovenfor her, det er noe av det dummeste jeg har lest.....du sliter med noen sperrer du og?

Dette blir for dumt, selv for deg kø1, eller? Herregud, hva har erfaring og rutine og si når du ikke har tilstrekkelige ferdigheter. Det er en grunn til at Aurelio danker han ut, og det sier litt, for Aurelio har ikke annet enn en innleggsfot. Dere legger ikke lista høyt ser jeg, med håp om spillere som Riise. Michael Ball og Jan Kromkamp er vel også høyt opp på ønskelisten da vil jeg tro?

Det verste er jo at dere hadde tatt til takke med dette skrapet. Som Lasse sier, vi havnet på NEDRE HALVDEL denne sesongen, og vi kan takke spesielt Michael Owen for at vi ikke rykket ned. Nicky Butt, Alan Smith, Geremi og hele den gjengen der har jo drøssevis med erfaring og meritter. Gjorde det ting bedre eller? Riise til Newcastle? Grøss og gru!

Dette blir berre for dumt, til sjølv deg å vera! Skal du prestera å sei at Butt og Geremi ikkje var med å redda oss frå nedrykk?
Riise er profesjonell til tusen han, men er usikker på om eg vil at vi skal kjøpa han.

Ja, dette ble jo fryktelig dumt, der traff du spikeren på hodet. Gratulerer! Alt blir visst for dumt til meg å være. Har du gått tom for argumenter gutt? Eller henger du deg bare på resten av folket her, uten egne meninger? Flott, jeg ser at du også har fått med deg at Riise er profesjonell. Men og så da? Hva prøver du å si?

Kva i helvette er det du pratar om? Det er jo dine argument som er heilt på viddene! Ingen her kan nekta for at Riise er ein god spelar som ville forsterka dei fleste frå topp 6-7 og nedover. Men eg vil likevel sei at vi bør gå for ein an.
Og skjønnar ikkje kvifor du gang på gang skal ta alt så personleg...trenge ikkje vera frekk.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1249 på: 12. Mai 2008, 16:19 »
Riise skal ikkje til Newcastle. Han er blandt Liverpools svakaste ledd, og det er ikkje det vi treng hit. Er 100% sikker på at han hadde vorte middelmådig i Newcastle, styr unna! Det at han er en jævla kødd hjelper ikkje akkurat heller.

Der fant vi et kronksempel på personer som har sett seg blinde på noen tekstmeldinger, en ferrari og noen intervjuer med Dorthe Skappel!!

Du finner faen meg ikke mange fotballspillere som er så proffesjonelle og seriøse som John Arne Riise!!

Nok et eksempel på en bortforklaring. Du leser blindt over at han faktisk er LIVERPOOLS SVAKESTE LEDD, og flytter heller blikket mot at han er så profesjonell og seriøs. Hva faen hjelper det da? Geremi er profesjonell han, Nicky Butt er profesjonell. Erik Hagen, Djemba-Djemba og Leacock, limet i Derbys forsvar, er også profesjonelle og seriøse, men hva har det å si da, når de ikke kan trille ball?

Bortforklaring? Jeg valgte å kommentere kun den siste setningen, min feil at jeg siterte hele innlegget..... Det er stort sett du som driver med bortforklaringer her!! Dessuten kommer du med usaklige argumenter, trekker inn Erik Hagen og Djemba Djemba..... ;D

Du mener altså at Riise ikke kan noenting....han er faktisk elendig på alt!!!! Merkverdig at en slik spiller har 70 landskamper og spilt flere hundre kamper for et av de beste lagene i europa...Men det er vel Benitez sin generøsitet det også tenker jeg..

Riise er en spiller som utvilsomt vil ta oss et steg videre.. Han vil være en god spiller for oss, dessuten kan han være bra for utviklingen til Enrique, fordi det blir konkurranse.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1250 på: 12. Mai 2008, 16:22 »
Nok et eksempel på en bortforklaring. Du leser blindt over at han faktisk er LIVERPOOLS SVAKESTE LEDD, og flytter heller blikket mot at han er så profesjonell og seriøs. Hva faen hjelper det da? Geremi er profesjonell han, Nicky Butt er profesjonell. Erik Hagen, Djemba-Djemba og Leacock, limet i Derbys forsvar, er også profesjonelle og seriøse, men hva har det å si da, når de ikke kan trille ball?

Jøss!! Er Riise Liverpools svakeste ledd? Da mener du dårligste spiller eller?

Denne sesongen har Riise 28 kamper fra start for Liverpool + 12 som innbytter, det er ikke så dårlig det om han skal være så håpløs som det du sier!

Totalt har Riise siden 2001 startet 293 kamper, + 51 som innbytter. På disse kampene har han scoret 31 mål!! Hvilke andre backer i PL har scoret like mange? Skulle likt å sett en statistikk som viser antall assist også, for det er ikke få!

Så da mener du Fredrik at dette Riise til nå har oppnådd i Liverpool ikke er godt nok? At disse statistikkene ikke er bra nok?

For de som husker Liverpool - ManU på Anfield tidligere i sesongen så vel hvordan Riise avkledde Ronaldo fra sin backplass da! Årets spiller i PL fikk ikke til en "damn shit"! Å si at Riise kun får spilletid fordi at Benitez er generøs blir så ufattelig dumt!  ;D
« Siste redigering: 12. Mai 2008, 16:23 av Frode »

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1251 på: 12. Mai 2008, 16:22 »
http://www.abola.pt/nnh/index.asp?op=ver&news=140737&tema=4

Miguel Veloso.

Jeg og han er faktisk like gammel på dagen :o 22år på 11 Mai ;D

"O médio, de resto, continua a ser muito cobiçado, sobretudo por alguns clubes ingleses. Ontem, o The Sun noticiava que o Newcastle fará chegar a Alvalade, nos próximos dias, uma proposta de 22,5 milhões de euros para o contratar..."

"The sun melder at Newcastle vil komme til Alvalade de nærmeste dagene med et bud på 22,5 millioner euro"

Jeg er ingen ekspert på mannen, sett noen få kamper med han, og han har virkelig imponert meg. er en balangserende midtbane med gode teknsike egenskaper. Han er ingen propell på samme måte som Butt, men han er hardt arbeidende og vil med litt tid kunne spille seg inn i Newcastle drakten.

Moutinho er en liten Emre. Knøtt liten kaptein i Sporting med godt overblikk og glimrende teknikk. Men han er en PINGLE!:D en liten liten Pingle! Viana kunne sikkert banka han lett, så dette er spillere som ikke vil gå direkte inn å forsterke, men etter et år vil de bli enorme ressurser for Newcastle.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1252 på: 12. Mai 2008, 16:27 »
Riise skal ikkje til Newcastle. Han er blandt Liverpools svakaste ledd, og det er ikkje det vi treng hit. Er 100% sikker på at han hadde vorte middelmådig i Newcastle, styr unna! Det at han er en jævla kødd hjelper ikkje akkurat heller.

Der fant vi et kronksempel på personer som har sett seg blinde på noen tekstmeldinger, en ferrari og noen intervjuer med Dorthe Skappel!!

Du finner faen meg ikke mange fotballspillere som er så proffesjonelle og seriøse som John Arne Riise!!

Nok et eksempel på en bortforklaring. Du leser blindt over at han faktisk er LIVERPOOLS SVAKESTE LEDD, og flytter heller blikket mot at han er så profesjonell og seriøs. Hva faen hjelper det da? Geremi er profesjonell han, Nicky Butt er profesjonell. Erik Hagen, Djemba-Djemba og Leacock, limet i Derbys forsvar, er også profesjonelle og seriøse, men hva har det å si da, når de ikke kan trille ball?

Bortforklaring? Jeg valgte å kommentere kun den siste setningen, min feil at jeg siterte hele innlegget..... Det er stort sett du som driver med bortforklaringer her!! Dessuten kommer du med usaklige argumenter, trekker inn Erik Hagen og Djemba Djemba..... ;D

Du mener altså at Riise ikke kan noenting....han er faktisk elendig på alt!!!! Merkverdig at en slik spiller har 70 landskamper og spilt flere hundre kamper for et av de beste lagene i europa...Men det er vel Benitez sin generøsitet det også tenker jeg..

Riise er en spiller som utvilsomt vil ta oss et steg videre.. Han vil være en god spiller for oss, dessuten kan han være bra for utviklingen til Enrique, fordi det blir konkurranse.


Djemba-Djemba og company var bare for å understreke et poeng vet du. Ja, han er visst Norges beste venstreback, men det sier jo ikke så mye i internasjonal sammenheng og på Premier Leagues nivå. Han har vel ingen konkurrenter på landslaget. Hangeland og Hagen spiller også på landslaget. Vil du si at disse ville forsterket oss også? Antall landskamper for et landslag som ligger hav etter toppnasjonene på FIFA-rankingen er ikke interessant i denne sammenhengen. Men hvis du mener Riise er en kjempespiller som kunne forsterket oss så skal du få lov til å mene det, men hvordan kan du si at ingen av argumentene mine stemmer. Jeg sier at Riise er treg. CHECK. Han er vel blant PLs tregeste backer, om ikke allover. Jeg sier at han har en oppskrytt venstreslegge som han lever på i norsk media. Si meg, når scoret Riise med sin berømte venstreslegge sist, og hvor mange mål har han scoret de siste 5 årene? Sier ikke at antall mål er viktig for en back, men siden han visstnok har denne kjempesleggen så må det være lov til å stille spørsmål ved den. Står selvsagt også ved resten av argumentene mine, men hvis du var uenig i noen, kan du si meg hvilke så kan vi ta det opp til diskusjon?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1253 på: 12. Mai 2008, 16:32 »
Nok et eksempel på en bortforklaring. Du leser blindt over at han faktisk er LIVERPOOLS SVAKESTE LEDD, og flytter heller blikket mot at han er så profesjonell og seriøs. Hva faen hjelper det da? Geremi er profesjonell han, Nicky Butt er profesjonell. Erik Hagen, Djemba-Djemba og Leacock, limet i Derbys forsvar, er også profesjonelle og seriøse, men hva har det å si da, når de ikke kan trille ball?

Jøss!! Er Riise Liverpools svakeste ledd? Da mener du dårligste spiller eller?

Denne sesongen har Riise 28 kamper fra start for Liverpool + 12 som innbytter, det er ikke så dårlig det om han skal være så håpløs som det du sier!

Totalt har Riise siden 2001 startet 293 kamper, + 51 som innbytter. På disse kampene har han scoret 31 mål!! Hvilke andre backer i PL har scoret like mange? Skulle likt å sett en statistikk som viser antall assist også, for det er ikke få!

Så da mener du Fredrik at dette Riise til nå har oppnådd i Liverpool ikke er godt nok? At disse statistikkene ikke er bra nok?

For de som husker Liverpool - ManU på Anfield tidligere i sesongen så vel hvordan Riise avkledde Ronaldo fra sin backplass da! Årets spiller i PL fikk ikke til en "damn shit"! Å si at Riise kun får spilletid fordi at Benitez er generøs blir så ufattelig dumt!  ;D

1) Hva mener du Riise er bedre på enn Enrique, og hvorfor skulle vi kaste vekk penger på en back som er omtrent like god som Enrique?
2) Du kan ikke forvente at en spiller av J.A.Rs kaliber skal avkle spillere som C. Ronaldo hver uke, dette var nok en engangsforseelse.
3) Det med at Benitez er generøs hvis han gir Riise spilletid, sier jeg som et resultat av at han knapt nok har spilt i det siste. Aurelio har tatt plassen.
4) Mener du oppriktig at Riise ville vært den optimale signeringen hvis vi i det hele tatt skal sikte oss inn på en venstreback? Jeg mener, siden han ikke er bedre enn Enrique engang, hvorfor?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1254 på: 12. Mai 2008, 16:47 »
Det er vell ingen tvil om at Riise er en god fotballspiller, men vil han forsterke Newcastle like mye som f.eks Bridge ville gjort?
Og når han spilte fast på Liverpool, hadde han egentlig så mye konkuranse om den plassen som han har nå?
Han vil kanskje forsterke oss neste sessong, men så tror jeg ikke han vil bli noe mere.
Grunnen har vi sett tidligere, han er til tider for ustabil.
Og kommer han, må vi regne med at mora hans kommer på samme lasset

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1255 på: 12. Mai 2008, 16:49 »
Jeg gidder ikke å forklare deg Fredrik mer enn det jeg allerede har gjort angående Riise!
Om du synes Enrique er så utrolig fantastisk er det helt greit for meg, men jeg for min del synes han sliter voldsomt til tider. Og ja, Riise er mange flere hakk foran Enrique.

Vet ikke hvor du vil legge lista, men jeg ser 2 gode potensielle forsterkninger på venstrebackplassen, den ene er Riise, og den andre er Bridge (Shorey er ikke god nok). Men i og med at Bridge er 1 år eldre, har sagt nei til "oss" før (har han ikke?) og stort sett har sliti benken i Chelsea (først under Asier del Horno så under A. Cole) gjør at jeg foretrekker Riise. Han har bevist at han med tillit er en strålende spiller i PL, god offensivt og som bidrar med mål og assist få om noen andre backer i PL kan måle seg med.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1256 på: 12. Mai 2008, 16:49 »
J. A. Riise oppsummering:

1) Usannsynlig treg
2) Hjelpeløs/håpløs med høyrefoten
3) Grusomt dårlig dribler med 0 uforutsigbarhet
4) Har en "ut-av-denne-verden" opphypet venstreslegge, som vi år stifte bekjentskap med ca. en gang i skuddåret.
5) Blottet for overblikk
6) Norges og Liverpools flaggskip ifølge norsk media.
7) Prøver og prøver å farge håret, men det går ikke John Arne!
8 ) Hvem prøver vi å lure? Gutten er ikke annet enn en medioker venstreback som sikkert kunne erstattet Konchesky i Fulham eller noe i den duren. På tide å få bakkekontakt igjen. Riise har gjort det bra i Liverpool som følger av at han har spilt på et godt fotballag, samtidig som han har god arbeidskapasitet, slik at han ikke alltid ser ut som en rundingsbøye.
9) Bemerkelsesverdig bedre defensivt enn offensivt, forresten...
10) Han er "bare" 27 år ja. Rene youngsteren sammenlignet med gamlefar Carragher, som visstnok bare er 30 år(!), forstå det den som kan.

For første gang i mitt liv er jeg enig med Fredrik. Det eneste Riise har hatt er fysikk og fart og den er han i ferd med å miste med årene. Om et par år tviler jeg sterkt på at Riise i det hele tatt er god nok for PL. Som dere sier har Riise 7 sesonger og over 300 kamper bak seg i Pool, men hvorfor i helvette vil Benitez kvitte seg med ham om han fortsatt holder mål?

I mine øyne er det mange spillere som er mye, mye bedre enn Riise og som vi har sjansen til å hente. Nicky Shorey er nevnt av flere, og jeg vil mye heller hente ham enn Riise. Wayne Bridge er selvsagt en annen spiller jeg kunne tenke meg...

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1257 på: 12. Mai 2008, 17:32 »
Riise? Herregud er han et tema igjen nå. JA han har spilt masse kamper for Liverpool og Norge, men formkurven hans de siste årene har pekt kun en vei. 19 år gamle Insua er jo foran han i køen nå!

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1258 på: 12. Mai 2008, 17:38 »
Riise? Herregud er han et tema igjen nå. JA han har spilt masse kamper for Liverpool og Norge, men formkurven hans de siste årene har pekt kun en vei. 19 år gamle Insua er jo foran han i køen nå!

Ja, perplekst nok står han visst øverst på ønskelisten til majoriteten her inne.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1259 på: 12. Mai 2008, 17:43 »
Har du begynt å trekke dine egne konkusjoner også nå?

Faen du er en liten tulling...det at folk mener han er et bra kjøp betyr ikke at han står øverst på ønskelisten!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM