20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 669975 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #180 på: 23. Feb. 2008, 16:38 »
Stemmer det! :D
Er forresten ikke han en spiller som kan spille overalt offensivt, og ikke bare spiss?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #181 på: 23. Feb. 2008, 16:42 »
Han spillers vist mest ving i Celtic...


Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #183 på: 23. Feb. 2008, 21:57 »
Begynne faktisk å lure på om N'Zogbia likevel kjem til å forlate oss i sommar. Formkurven hans har berre dalt, og han ser rett og slett ut som han gir blaffen.

Trur desverre det blir tøft for Newcastle å hente klassespelerar til paradis slik tilstanden er no.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #184 på: 24. Feb. 2008, 06:30 »
Dette er ikke et lag. Dette er en arbeidsplass hvor hver fotballspiller får penger for å spille for seg selv. Kun et fåtall spillere, eksempelvis Milner, Duff, keeperene virker til å ha den virkelige gløden.
Per nå er jeg faktisk jævla stolt over å bære en Newcastle-drakt med 16 MILNER bakpå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #185 på: 24. Feb. 2008, 12:53 »
Begynne faktisk å lure på om N'Zogbia likevel kjem til å forlate oss i sommar. Formkurven hans har berre dalt, og han ser rett og slett ut som han gir blaffen.

Trur desverre det blir tøft for Newcastle å hente klassespelerar til paradis slik tilstanden er no.

Trur nok han er den første som vil vekk fortsette vi å tapa. Er vel ein grunn til formkurven hans, lettar å verta sett på transfer-lista.

kico

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #186 på: 24. Feb. 2008, 16:18 »
Dette er ikke et lag. Dette er en arbeidsplass hvor hver fotballspiller får penger for å spille for seg selv. Kun et fåtall spillere, eksempelvis Milner, Duff, keeperene virker til å ha den virkelige gløden.
Per nå er jeg faktisk jævla stolt over å bære en Newcastle-drakt med 16 MILNER bakpå.
Vise ord
Walking in a Keegan wonderland!

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #187 på: 24. Feb. 2008, 18:40 »
Tabloidenes søndagsrykter
Hver eneste søndag er de britiske tabloidene fulle av overgangsrykter, og denne søndagen er intet unntak. Her er en liten oppsummering av hva tabloidene melder i dag, og vi oppfordrer til å ta det med en klype salt.

* Kevin Keegan ønsker Liverpools argentinske venstreback, Emiliano Insua. Newcastle-manageren var tilstede da reservelaget møtte Newcastles reserver på St. James Park forrige uke, og skal ha blitt imponert over den tidligere Boca Juniors-spilleren, melder Sunday Express.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #188 på: 24. Feb. 2008, 18:45 »
Hehe, er nok ikke derfor Keegan var tilstede. Håper jeg ihvertfall.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #189 på: 24. Feb. 2008, 19:09 »
Sånn ser eg på situasjonen foran sommarvinduet:

Ingenting i klubben å gjere:

Alan Smith
Shola Ameobi
Peter Ramage
Stephen Carr
Joey Barton
David Rozehnal

Desse kan vi godt erstatte:

Michael Owen
Damien Duff
Nicky Butt
Geremi
Shay Given
Emre

Gjer ingenting om forsvinner:

Alle utenom Milner, N'Zogbia og Harper(reservekeeper).

Trenger:

Ny keeper, venstreback, midtstoppar, venstrekant, høgrekant, 2 stk sentral midtbane, 1-2 stk spiss.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #190 på: 24. Feb. 2008, 19:14 »
 :o :o Et nytt lag m.a.o  ;D ;D

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #191 på: 24. Feb. 2008, 19:27 »
Haha, EN dårlig sesong er nok til å forvandle en helt til syndebukk. Given kan vi IKKE erstatte. Hvorfor faen tror folk at Given har utkonkurrert Harper på keeperplassen i ti år snart? EN sesong var visst nok til å gjøre "legenden" Shay Given til "møkkaspilleren" Shay Given. Ja, han kan vi faktisk gjerne erstatte for min del, rett og slett fordi han er ALTFOR god for klovneklubben Newcastle og klubbens "støttende" supportere. Det er VI som ikke er GIVEN verdig, skal jeg fortelle dere. Ikke omvendt! Angrepet, midtbanen og spesielt forsvaret er ikke Given verdig heller.

Nei, vi får heller støtte oss på Harper som spilte EN god kamp mot Manutd (der han forresten slapp inn tre mål på 45 min, hvorav en av disse var et langskudd han godt kunne tatt), og som ellers spilte middelmådig i et par kamper i høst. Dessuten var han en vandrende KATASTROFE hver gang han fikk spilletid forrige sesong.

Og hvem skal vi egentlig erstatte Given med? Innbilder faktisk noen seg at det finnes EN ENESTE keeper der ute som er bedre enn Given og som faktisk VIL til Newcastle? Lykke til med å finne den keeperen, sier nå jeg. Ganske enkelt fordi det ikke eksisterer en slik keeper. Og hvorfor i helvete kan vi godt erstatte Emre? Jeg stusset litt på Duff, men EMRE!? Og Geremi kan vi ikke "godt erstatte", han kan vi VELDIG godt erstatte. Kast han ut!

Rart at Harper nevnes som en av våre beste her også. Nei, her sier du mye rart, Øyvinden. VELDIG mye rart faktisk.
« Siste redigering: 24. Feb. 2008, 19:37 av geordie-olav »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #192 på: 24. Feb. 2008, 19:50 »
Vi trenger mange nye spillere til sommeren. Sam Allardyce har stelt i stand et lag som ikke fungerer sammen. Spillere som Dyer og Solano har blitt erstattet med Smith og Barton. Hardtarbeidende spillere, ja, men fart og kreativitet som vi fikk med Dyer og Solano mangler. Geremi er en skygge av seg selv. Viduka er bare skadet og har spilt et PAR gode kamper i løpet av  denne sesongen. Baye og Faye skal få tommelen opp av meg, og de vil jeg gjerne forsette med å ha i klubben.
Vi har alt for like spillere og troppen utfyller seg ikke mange steder.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #193 på: 24. Feb. 2008, 19:56 »
Sånn ser eg på situasjonen foran sommarvinduet:

Ingenting i klubben å gjere:

Alan Smith
Shola Ameobi
Peter Ramage
Stephen Carr
Joey Barton
David Rozehnal

Desse kan vi godt erstatte:

Michael Owen
Damien Duff
Nicky Butt
Geremi
Shay Given
Emre

Gjer ingenting om forsvinner:

Alle utenom Milner, N'Zogbia og Harper(reservekeeper).

Trenger:

Ny keeper, venstreback, midtstoppar, venstrekant, høgrekant, 2 stk sentral midtbane, 1-2 stk spiss.

Hvorfor i helvete skal vi kvitte oss med Given og Duff. Given har gitt alt for Newcastle i over 10år. Han har alltid vert en av våre beste, men denne sesongen har han som resten av laget, vert dårlig. Men er det noen god grunn til å kvitte oss med han?

Duff har jo nå etter at KK tok over begynt å vise litt av gamle takter igjen, og eg trur at han kommer bare til å bli bedre og bedre.


Ellers er eg nesten enig med resten av valga dine Øyvind. Zoggi vil eg egentlig ikkje ha med videre, han er litt som Shola, stort talent som aldri kommer til å slå igjennom. I tillegg syter og sutrer han heila tiå. Fikk nok av han då han klikket sist sesong om då han ikkje fekk spille fra start og bare gikk. Vi trenger ikkje spiller som setter seg selv før laget.
Newcastlesupporter siden 1992

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #194 på: 24. Feb. 2008, 20:05 »
Haha, EN dårlig sesong er nok til å forvandle en helt til syndebukk. Given kan vi IKKE erstatte. Hvorfor faen tror folk at Given har utkonkurrert Harper på keeperplassen i ti år snart? EN sesong var visst nok til å gjøre "legenden" Shay Given til "møkkaspilleren" Shay Given. Ja, han kan vi faktisk gjerne erstatte for min del, rett og slett fordi han er ALTFOR god for klovneklubben Newcastle og klubbens "støttende" supportere. Det er VI som ikke er GIVEN verdig, skal jeg fortelle dere. Ikke omvendt! Angrepet, midtbanen og spesielt forsvaret er ikke Given verdig heller.

Nei, vi får heller støtte oss på Harper som spilte EN god kamp mot Manutd (der han forresten slapp inn tre mål på 45 min, hvorav en av disse var et langskudd han godt kunne tatt), og som ellers spilte middelmådig i et par kamper i høst. Dessuten var han en vandrende KATASTROFE hver gang han fikk spilletid forrige sesong.

Og hvem skal vi egentlig erstatte Given med? Innbilder faktisk noen seg at det finnes EN ENESTE keeper der ute som er bedre enn Given og som faktisk VIL til Newcastle? Lykke til med å finne den keeperen, sier nå jeg. Ganske enkelt fordi det ikke eksisterer en slik keeper. Og hvorfor i helvete kan vi godt erstatte Emre? Jeg stusset litt på Duff, men EMRE!? Og Geremi kan vi ikke "godt erstatte", han kan vi VELDIG godt erstatte. Kast han ut!

Rart at Harper nevnes som en av våre beste her også. Nei, her sier du mye rart, Øyvinden. VELDIG mye rart faktisk.

OK, ikkje ta dette personlig Olav. Given er eit stort idol for meg også, eg prøvar ikkje å gjere han til noko syndebukk, har tross alt ikkje vore noko verre enn dei fleste andre denne sesongen.
Men det skal e.m.m ikkje bety at han skal være freda berre fordi han heiter Shay Given, keeperplassen er ein posisjon vi har mulighet til å forbedre. Ja, det er godt mulig Given kjem tilbake sterkare om ei stund, men eg er lei av denne ventinga på alle som har så stort potensiale. Duff, Emre, Taylor, Smith osv, og no Given. Det blir alt for mykje om/hvis/men. Eg gidde ikkje vente lenger på desse, no er det på tide å hente inn mannskap som har prestert i nyare tid. Geremi har resten av sesongen på å overbevise meg, men vi presterte ihvertfall langt bedre med hann som kaptein og sentral i laget.

Eg setter også spørsmålstegn til Givens kommunikasjon med forsvaret. Er det tilfeldig at Given aldri har hatt et velorganisert forsvar foran seg, og at uansett kven vi hentar inn er forsvaret like rævva? Eg har ikkje peiling men det er en mulighet. Det er på tide å prøve noko nytt syns eg ihvertfall. Thierry Henry forlot Arsenal uten at laget var svekka av den grunn.

Når det gjeld å erstatte Given burde ikkje det være noko problem. Jaaskelainen fra Bolton og Hahnemann fra Reading er blandt PL's beste keepera denne sesongen, og i fleire sesongar no. Skulle ikkje være for stort problem å hente en av desse til Newcastle. Et anna alternativ er å la dei yngre kreftene få sleppe til, syns vi er altfor lite flinke med å gi talenta våre muligheten på A-laget, til tross for det håpløse A-laget vi stiller med. Både Forster og Krul skal gjere det bra, men at vi skal få sjå dei fra start med A-laget virkar fjernt. Har ikkje sagt at Harper skal være førstekeeper, men så tålmodig han er med å sitte på benken i tillegg til bra ferdigheter er han i mine auge den perfekte reservekeeper.


Mulig eg skrive mykje rart, men skrive berre det eg trur vil være det beste for Newcastle.