20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den store drinktråden!  (Lest 15454 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #15 på: 27. Aug. 2011, 15:02 »
Hadde bare en flaske tequila i går, og ettersom jeg synes tequila smaker spy på flaske for seg selv, så måtte jeg eksprimentere litt, og kom faktisk opp med en ganske så god drink!
Jeg tok ca et shotteglass med tequila, masse is, deretter tok jeg battery og isté(fersken) blandingsforholdet mellom disse var ca 2/3 battery og 1/3 isté. jegblandet alt dette sammen før jeg presset en halv lime på toppen. Det ble faktisk VELDIG godt, så den anbefales på det sterkeste ;)

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #16 på: 27. Aug. 2011, 15:56 »
En godt blandet Piña Colada må være det beste man kan få  :D
Man kan lage den ved å mikse knust is, juice fra en halv lime, 4 cl Malibu og 6-8 cl ananasjuice. Hell dette i glasset og tilsett 4 cl fløte (matfløte).

Den tar litt tid å lage, og ettersom man bruker Malibu med alkoholprosent 21, blir den med dette blandingsforholdet ikke sterkere alkoholdel enn rundt 4-5%, altså omtrent som vanlig øl. Fordelen for de som ikke er spesielt glad i vin, er at Malibu går på vinkvoten i taxfree  ;)

Ellers er en veldig grei drink å lage, som jeg ihvertfall kan drikke en del av GT.
Ha is i glasset, gin og tonic water, blndingsforhold 1+4. Press ut limejuice fra en limebåt, og ha så limebåten i glasset.

Jägerbomb er også en enkel og fin drink. Men for egen del tar jeg alltid shoten ut, så det blir vel egentlig bare Red Bull + Jäger. Men den bør selvfølgelig uansett shotes  ;)

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #17 på: 05. Sep. 2011, 21:57 »
Hadde bare en flaske tequila i går, og ettersom jeg synes tequila smaker spy på flaske for seg selv

Sniff en stripe salt, ta et shot tequila, og klem en lime over øynene. Da blir plutselig tequilashottet det diggeste du gjør de 5 sekundene. Testet det faktisk 3 ganger på en fest. God og full fra før heldigvis.

nikman@SJP

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 237
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #18 på: 05. Sep. 2011, 23:31 »
Jägerbomb er også en enkel og fin drink. Men for egen del tar jeg alltid shoten ut, så det blir vel egentlig bare Red Bull + Jäger. Men den bør selvfølgelig uansett shotes  ;)
Hørte om jägerbomb for ca ett halvt år siden, men neste gangen jeg var på fylla klarte jeg å overbevise både meg selv og personalet på utestedet at jägerbomb er en halvliter øl + shotglass jäger :-\ don't try this at home, kids!
Gan canny doon Toon!

LazyLeif

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 246
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #19 på: 05. Sep. 2011, 23:52 »
Baylies, wiskey(konjakk), melk(eller kaffe) eller bare baylies og wiskey

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #20 på: 06. Sep. 2011, 00:52 »
En del sprit, like stor del burn, fyll opp glasset med sprite!

En annen bra en er bare Vikingfjord Blåbær blandet med sprite, får med den gode smaken fra Vikingfjord.

Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #21 på: 06. Sep. 2011, 07:40 »
Jägerbomb er også en enkel og fin drink. Men for egen del tar jeg alltid shoten ut, så det blir vel egentlig bare Red Bull + Jäger. Men den bør selvfølgelig uansett shotes  ;)
Hørte om jägerbomb for ca ett halvt år siden, men neste gangen jeg var på fylla klarte jeg å overbevise både meg selv og personalet på utestedet at jägerbomb er en halvliter øl + shotglass jäger :-\ don't try this at home, kids!

Hehe. Tror nok personalet ga deg den med et aldri så lite glis rundt munnen  :)

Gjorde samme tabbe selv en gang. Hadde akkurat smakt Red Corona som var utrolig godt, og for å få den rød så trodde jeg de hadde i Campari (eneste røde drikken jeg kom på i farta). Måtte selvfølgelig vise dette til  en kompis neste gang jeg var på byen, og spanderte coronas og en shot med campari som skulle helles i coronaen etter å ha stått på mitt der den stakkars bartenderen forsøkte å forklare at det ikke kom til og smake særlig godt. Det hadde hun helt rett i, og jeg så hun lo av oss etter første sippen. Det smakte sure hesteballer, og mr.kompis var ikke særlig imponert for å si det mildt.

Fant ut senere at det er grenadine man har i, noe som ved ettertanke passer mye bedre med tanke på hvordan en Red Corona faktisk smaker  :-[

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #22 på: 06. Sep. 2011, 08:13 »
Hvordan lage en BMW:

Like deler av:
(B)aileys
(M)alibu
(W)hiskey

Put det i en shaker og gå bananas. Ha i noen isbiter og voila. Trenger bare et par sånne så er festen i gang (eventuelt over) ;)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

vampish

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 305
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #23 på: 06. Sep. 2011, 09:08 »
Hadde bare en flaske tequila i går, og ettersom jeg synes tequila smaker spy på flaske for seg selv

Sniff en stripe salt, ta et shot tequila, og klem en lime over øynene. Da blir plutselig tequilashottet det diggeste du gjør de 5 sekundene. Testet det faktisk 3 ganger på en fest. God og full fra før heldigvis.

Haha ;D Takk for at du muntret meg opp tidlig på arbeidsdagen :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #24 på: 06. Sep. 2011, 10:04 »
Hvordan lage en BMW:

Like deler av:
(B)aileys
(M)alibu
(W)hiskey

Put det i en shaker og gå bananas. Ha i noen isbiter og voila. Trenger bare et par sånne så er festen i gang (eventuelt over) ;)
Kanskje mer det siste ja, vil jeg tro :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #25 på: 06. Sep. 2011, 11:24 »
Den er faktisk god da. Så en bra, om enn noget kort fest er det verdt :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #26 på: 27. Feb. 2012, 12:04 »
Hvor mye sprit i forhold til gelè vil det være kurrant å ha i jellyshots?

Aldri laget det selv, men tenker å prøve på torsdag/fredag.  :)

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #27 på: 27. Feb. 2012, 20:54 »
Hvor sterk sprit bruker du? Hvis du blander med vodka burde det gå helt fint med ca 80% sprit, 20% vann. Det smaker ikke så mye sprit pga pulveret er såpass søtt. Så må du heller ikke koke opp spriten av åpenbare årsaker :P holder lenge at du bare varmer den opp såpass at du får blandet ut pulveret.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #28 på: 28. Feb. 2012, 00:19 »
bruker eple-spriten fra smirnoff fordi alt annet smaker dritt. Så den ligger vel på 40 % i alkoholvolum, tenker å lage til sammen 1 liter.

Men 80/20? haha, høres drøyt sterkt ut..

Tenkte mer at 60/40 hadde vært mer sympatisk

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Den store drinktråden!
« Svar #29 på: 28. Feb. 2012, 00:22 »
Hehe må huske på at i en vanlig shot er det 100% sprit da, i tillegg til at gelepulveret fjerner det meste av spritsmaken. 60/40 går nok fint det også, men da blir det jo ikke en "shot" på samme måte :P