20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brighton - Newcastle United, 13.08.22 - 16.00  (Lest 1288 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Brighton - Newcastle United, 13.08.22 - 16.00
« på: 11. Aug. 2022, 10:45 »
Etter suksess i åpningshelgen starter jeg neste kamptråd også.

Meget interessant møte mellom to lag som begge spilte godt i første runde. Når det er sagt så sto vel Man U og Forest også for de to svakeste prestasjonene, så veldig vanskelig å si hvor mange svar vi egentlig fikk.

Det får vi utvilsomt nå. Brighton er blitt et meget stabilt og godt fotballag under Potter som må være høyt på listen over undervurderte managere.

Hjemmeformen til Brighton var ikke spesielt sterk i fjor, så absolutt lov å håpe på tre poeng her.

Vil overraske stort om ikke begge lag stiller med samme 11 som forrige helg. Mulig Potter ønsker en mer mobil Maupay over Welbeck. Fra vår side er det vanskelig å se Botman få sin debut fra start etter prestasjonene forrige uke, men det er isåfall det eneste spørsmålstegnet jeg kan se rundt vår ellever.

Tipper en 2-1 seier til oss.
« Siste redigering: 12. Aug. 2022, 10:41 av Andymag »

Magpie93

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 334
    • Vis profil
Sv: Brighton - Newcastle United, 13.08.22 - 16.00
« Svar #1 på: 12. Aug. 2022, 14:58 »
Føler de to neste kampene indikerer hvor gode vi faktisk er.

Fjorsesongen har lagt seg og alle starter med blanke ark. To poeng skilte disse lagene i fjor, men Brighton har altså mistet kanskje sine to beste spillere i Bissouma og Cucurella. Hvis fjorsesongen vår er noen indikasjon, så må man få lov til å forvente minst ett poeng her.

Samme med City hjemme neste kamp. Vi tok ekstremt lite poeng mot topp 6 i fjor og fikk tidvis bank. Forventer bedring på det området også.

Denne 11´ren som vi kommer til å stille i morgen med skadefrie Wilson og Trippier, mener jeg skal ha meget gode sjanser mot Brighton, og jeg skjønner ikke helt hvorfor Brighton er oddsfavoritt.

0-2 Wilson og Willock!  :D

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Brighton - Newcastle United, 13.08.22 - 16.00
« Svar #2 på: 13. Aug. 2022, 16:48 »
Pasningene ASM slenger rundt seg er virkelig sjokkerende svake.
Nei.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Brighton - Newcastle United, 13.08.22 - 16.00
« Svar #3 på: 13. Aug. 2022, 18:05 »
En skikkelig realitetssjekk dette. Rett og slett griseheldige utover i denne kampen. Synes Brighton og Caicedo lykkes i å ta ut Bruno og Joelinton og da sliter vi.

ASM har en dårlig match, men det vil sånne spillertyper alltid ha innimellom, ikke noe å overdramatisere synes jeg. Almiron synes jeg hadde en meget godt første omgang. Stort minus for begge er hvor lett de har for å overdramatisere/filme, flaut å se på.

Botman kom greit igjennom debuten, mom går selvfølgelig til Pope.

Synes forøvrig Trippier viser store svakheter i defensive en-mot-en situasjoner, litt urovekkende.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Brighton - Newcastle United, 13.08.22 - 16.00
« Svar #4 på: 13. Aug. 2022, 20:48 »
0-0 borte mot Brighton er helt kurant. Vi er langt unna City/Liverpool nivå, og en U borte mot et lag som Brighton er godkjent tenker jeg.

Det sagt, vi har en del å gå på, og kommer til å ta tid før vi er stabile. Blir spennende å se hva vi kan få inn av nye spillere, samt se utviklingen med de nye vi har.

Tror vi uansett får en meget bedre sesong enn forrige!
« Siste redigering: 13. Aug. 2022, 20:51 av Geordie »
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Brighton - Newcastle United, 13.08.22 - 16.00
« Svar #5 på: 14. Aug. 2022, 09:14 »
Godkjent med 1 poeng i går og MOTM går til Pope. Starter sesongen med 2 clean sheets og ligger på en foreløpig 4 plass, mens Man Utd ligger på 20 plass.  :-X

Vi trenger fortsatt 2 offensive spillere inn. Så på byttene vi gjorde i går. Har en sterk første elver, men en svak benk. Håper Targett er tilbake mot Man City neste helg.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.