20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 661732 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1905 på: 24. Mai 2012, 12:58 »
Bør jo gjøre det for å få bort utkjøpsklausulen på 7 mill £.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1906 på: 24. Mai 2012, 13:07 »
Vi har, etter hva jeg har skjønt, en meget lovende spiss i Adam Campbell. Men det er litt tidlig for han å spille i PL, så må nok vente litt. Hvis ryktene stemmer om at Ba har avslått kontrakten, eller at vi ikke kommer til å tilby han en ny en, må vi på spissjakt igjen..

http://www.nufcblog.com/2012/05/24/newcastle-refuse-to-offer-demba-ba-a-new-contract/?
Adam Campbell skal være et stort talent ja. En del landskamper allerede, gleder meg til å se han om noen år!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1907 på: 24. Mai 2012, 13:13 »
Adam Campbell så lovende ut bedømt fra de to matchene annern (?) la ut link til på Young Magpies-tråden ihvertfall. Det skal dog sies at han ikke er den første unge spissen de siste åra som har blitt veldig opphypa fra våre egne rekker. De fleste har endt opp i periferien.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1908 på: 24. Mai 2012, 13:57 »
Med Dembas oppførsel og kongeform i det siste, begynner det å lukte good riddance for min del faktisk. Tror uansett Moses/Hoilett kunne gjort det skarpere sammen med HBA og Cisse, enn Ba.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

FM Ruler

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1909 på: 24. Mai 2012, 14:08 »
Dersom lønnskostnaden er overkommelig er det bare å hente Bosingwa på free. Jeg har sansen for han. Han er 30, holder i 2-3 år og er minst like god som Simpson.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1910 på: 24. Mai 2012, 14:11 »
Adam Campbell så lovende ut bedømt fra de to matchene annern (?) la ut link til på Young Magpies-tråden ihvertfall. Det skal dog sies at han ikke er den første unge spissen de siste åra som har blitt veldig opphypa fra våre egne rekker. De fleste har endt opp i periferien.
Gutten har jo allerede debutert for England på et aldersnivå høyere enn sitt eget, så at han er et stort talent kan ingen nekte for. Men han har selvfølgelig en lang vei å gå.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1912 på: 24. Mai 2012, 14:14 »
Herregud folkens.. Greit nok at det er free transfers, men Kalou og Bosingwa? Er en grunn til at de blir løslatt..

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1913 på: 24. Mai 2012, 14:15 »
Hehe, var vel det man sa om Sibierski i sin tid også  ::p Neida, er enig. Styr unna.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1914 på: 24. Mai 2012, 14:25 »
Han hadde jeg helt glemt faktisk! Haha!

The news today is that Newcastle have decided not to offer Demba Ba a new deal, and we can only think that may be because Ba and his agents have said they wouldn’t sign it.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1915 på: 24. Mai 2012, 15:12 »
Demba Ba var fantastisk i høst, men etter Cissé kom har han vært dårlig. Jeg vil gå så langt som å si at han har vært vår dårligste spiller (av de som har spilt regelmessig) i vår. Det har jo noe med at han har blitt skjøvet ut til venstre, men i de siste kampene spilte han jo spiss igjen. Når han nå ikke vil signere ny kontrakt, tyder alt på at han drar. Av de bedre klubbene ser jeg bare Tottenham som et mulig stoppested. Kanskje han drar til PSG eller Malaga eller noe sånt. Jeg synes det er helt greit at klubben ikke vil strekke seg lengre for å holde på han, da dette bryter med den filosofien som har vært svært fruktbar etter nedrykket.

Ba må erstattes, og jeg kan godt se for meg Moa dersom han ikke koster mer enn max £7-10M. Moas situasjon har forandret seg etter Mame Biram Diouf kom. Han har ofte startet på benken eller blit byttet ut tidlig i 2. omgang. Kanskje H96 ville være villig til å la han dra?

Andre angripere som jeg tror vil passe bra inn i klubben er Hoilett og Rhodes, men ikke som fullverdige erstattere av Demba Ba.
Black and white since 1996

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1916 på: 24. Mai 2012, 15:16 »
Vil ikke ta det for tungt om Demba Ba forsvinner ut portene i år. Aller helst vil jeg beholde han, men han har gjort en god innsats for oss, og kun vært her ett år. Han har ingen spesiell tilhørlighet og har fungert bra som en "leiesoldat" som noen nevnte tidligere i år..

Vi har jo vært mye linket til både Rhodes og Luuk de Jong, så en av de hadde vært spenstig! Har vi offisielt vært linket til Hoilett?


Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1917 på: 24. Mai 2012, 15:16 »
Bare jeg som er kåt på Moses som Bas erstatter?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Christian

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1918 på: 24. Mai 2012, 15:22 »
nufc.com:

Sitat
Ba toon doubts 
 
As expected, speculation over the future of Newcastle striker Demba Ba is continuing to provide column inches for journalists in the close season.

The Senegal international striker who turns 27 on Friday is under contract at SJP for another two seasons, but that deal includes a £7m release clause, as 'Arry Redknapp helpfully revealed back in January:   

From The Telegraph, Thursday:

Newcastle....could have tried to remove the clause by offering the Senegal international an increase in his £50,000 weekly wage.

But managing director Derek Llambias will not be forced into offering improved terms to a player after just 12 successful months as he feels this would be a dangerous precedent.

As a result, Ba, will be able to talk to any club who bids £7million when the transfer window opens next month, with Tottenham, Chelsea and Manchester United already linked to him.

... there is a chance Ba will find it difficult to complete a move because of long-standing medical concerns.... insurance could still be a problem for any interested parties to activate the release clause.

Given what we've seen in the five years that Mike Ashley has been in control of this club, the separate elements of this story all look to build up into something substantial:

1. Ba's age is at the upper end of the club's squad profile.

2. Despite his availability to play throughout last season, concerns over his fitness do remain and his knee issue has been described as a degenerative one ie it won't improve.

3. Assuming his selection for Senegal, Ba faces a further absence next season for African Nations Cup final duty - along with fellow forward Papiss Cisse. That's not a particularly satisfactory situation if it can be avoided.

4. A reluctance to offer a wage increase and saddle the club with another long-term high earner, plus a desire to avoid a domino effect amongst the squad - the days of "highest earner" deals and parity-type contracts are over.

5. A reluctance to be dictated to by agents - it was reported that Ba's advisors were seeking to renegotiate terms with NUFC - something that a number of other players tried and failed to achieve ie Barton, Nolan etc.
Tiote's extended deal by contrast came out of the blue and was awarded to him by the club.

It's not beyond the realms of possibility that Ba's failure to find the net in the closing stages of last season could  count against him in terms of a similar new deal 'reward' - despite the team benefit his performances provided.   

6. The availability of younger strikers playing international football for European nations, who can be recruited on smaller wages and contracts more in favour of NUFC eg Luuk De Jong (Twente) and Bas Dost (Heerenveen). They also potentially have a higher sell-on value, if they make a successful transition to the Premier League.

7. The availability of strikers who were previously scouted/ approached by United who for various reasons weren't acquired previously eg Modibo Maiga (wage demands too high) and Kevin Gameiro (opted to join PSG instead but is now seemingly on his way out of there).
 
8. In twelve months time the player will be a year older, may have continued the poor run of goalscoring form of the second half of last season and may not have other clubs chasing him - especially if his fitness has declined.

And if the sell-on clause means that United can't profit from a bidding war among other clubs, then theoretically they could use the situation to their advantage if a player at one of those clubs is a transfer target - or there's a fight on between United and one of those clubs to sign something from a different club. 

9. A previously-stated desire by the club to trade but maintain their competitiveness: putting aside a repeat of the Carroll mega bid scenario for Cisse, doing a deal for Ba could be the least-worst scenario, although we remain apprehensive about both Tiote and Krul's futures.   

10. The exception to many of the previous points is Fabricio Coloccini, who successfully won a new four year deal back in March at the age of 30.

The public support of and praise for his captain by Alan Pardew suggests though that Colo was his "first pick" and he used up his wild card on pushing that deal through.     

Putting all that together, it can be argued that to not get rid of Demba Ba would be against the club's stated policy for transfer dealings. Equally however, a new contract for the player could just as easily be announced tomorrow...

PS: Ba and compatriot Papiss Cisse were due to be in friendly action for Senegal against Egypt today, but that match was postponed due to a dispute over the venue.

Senegal play World Cup Qualifiers against Liberia and Uganda early next month, but there seems to some dispute over who will be in their side - with claims on African websites that Ba hadn't responded to his callup invitation and it was uncertain whether he'd feature.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #1919 på: 24. Mai 2012, 15:34 »
Herregud folkens.. Greit nok at det er free transfers, men Kalou og Bosingwa? Er en grunn til at de blir løslatt..

Selvom det er en grunn til at Kalou blir løslatt(Etter 6 år i Chelsea), så betyr ikke det at han ikke er god nok for oss eller andre PL-klubber! Han blir løslatt pga Chelsea skal handle superduperstjerner.
Same old Shearer, always scoring!