20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2012  (Lest 380421 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #570 på: 20. Nov. 2011, 13:09 »
Men det argumentet med at vi selger stadionnavnet for å klare å holde på spillere blir jo plutselig skylt ned i dass :)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #571 på: 20. Nov. 2011, 13:31 »
Altså, alle argumenter FOR å skifte stadionnavnet hører hjemme i dass, så det er ikke noe problem...  :wink:

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #572 på: 20. Nov. 2011, 14:31 »
Men det argumentet med at vi selger stadionnavnet for å klare å holde på spillere blir jo plutselig skylt ned i dass :)

Jupp! :)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #573 på: 20. Nov. 2011, 14:32 »
Men i prinsippet er jeg enig med Pards: Alle spillere er til salgs om summen er høy nok. Så lenge vi ikke klarer å etablere oss rundt 2-4plassen er det en virkelighet vi må forholde oss til, dessverre.

Ja, desverre.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #574 på: 20. Nov. 2011, 16:44 »
Tviler litt på at vi får mer enn £30m for han. Er det noengang solgt en DM til over £20m?  ??? Det spørs litt hvor skjæringspunktet går mellom hva Chelsea er villig til å by og hva vi er villige til å selge for. Jeg synes likevel vi bør kreve hinsides mye!

Om man får bud som er så syke på en spiller og det kommer fra en toppklubb så tror jeg forøvrig at spilleren blir solgt uansett om vi får £0m eller £100m for et stadionnavn. Selv om man kan stå imot en sesong eller to så blir det som regel salg til slutt er min erfaring, iallefall hvis spilleren selv vil bort.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #575 på: 20. Nov. 2011, 16:58 »
Men det argumentet med at vi selger stadionnavnet for å klare å holde på spillere blir jo plutselig skylt ned i dass :)

Ikke nødvendigvis. En stadionavtale kan jo nettopp være en faktor som gjør at klubben kan si nei takk til bud i 20millionersklassen. Det er mye penger, spesielt når vi regner inn hvor mye vi ga for ham, men det er på langt nær nok for en av Tiotes kaliber.  Det tror jeg MA også er klar over. Vi kan si mye om han og Derrick, de har vist seg å være noen slu jævler i forhandlinger. De avtalene som er dratt i land er imponerende.

Ma, Pards og Derrick viste gjennom forhandlingene rundt Carroll at det skal mye til for å slippe våre beste spillere. Og nå er klubbens økonomiske tilstand enda bedre. Jeg tror vi må tilbake til carroll-vilkår for at de i det hele tatt skal vurdere et salg.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #576 på: 20. Nov. 2011, 17:08 »
Tviler litt på at vi får mer enn £30m for han. Er det noengang solgt en DM til over £20m?  ???

Michael Essien kostet litt over 24 mill. pound da han gikk til Chelsea, men er vel den eneste jeg kan komme på sånn foreløpig ihvertfall.

Ellers er det jo noen få defensive midtbanespillere som har gått for 15-18 mill pound. Blandt dem er jo Nigel de Jong, Makelele, Hargreaves, Carrick og Mikel.
Jeg tror også det er i denne prisklassen Tiotè hører hjemme i. Å tro at vi kan få 30 mill pound for han eller mer er jo altfor drøyt. Lurer på hvor mye Llambias og co evt vil la han gå for?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #577 på: 20. Nov. 2011, 17:20 »
Tviler litt på at vi får mer enn £30m for han. Er det noengang solgt en DM til over £20m?  ???

Michael Essien kostet litt over 24 mill. pound da han gikk til Chelsea, men er vel den eneste jeg kan komme på sånn foreløpig ihvertfall.

Mange sammenligner Tiote med Essien, men jeg tror han kan bli enda bedre. Ergo er £24 mill for lite :)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #578 på: 20. Nov. 2011, 17:42 »
Tviler litt på at vi får mer enn £30m for han. Er det noengang solgt en DM til over £20m?  ???

Michael Essien kostet litt over 24 mill. pound da han gikk til Chelsea, men er vel den eneste jeg kan komme på sånn foreløpig ihvertfall.

Mange sammenligner Tiote med Essien, men jeg tror han kan bli enda bedre. Ergo er £24 mill for lite :)

Foreløpig er han langt unna nivået som Essien har når han er skadefri, da er han verdensklasse, kanskje også den aller beste i sin posisjon. At det kun er 3 år mellom dem gjør ikke saken så mye bedre.
Essien spiller alltid veldig godt uansett hvilke posisjon han blir plassert i. Har jo vikariert på en rekke forskjellige plasser og levert bestandig. Har jo også vært i verdenstoppen i flere år allerede. Synd at skadene har satt han utenfor de siste 1-2 sesongene.

2. tabben på rad for Mikel nå. Begge med mål imot som resultat. Er ikke positivt om han fortsetter sånn frem til januar for vår del.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #579 på: 20. Nov. 2011, 19:44 »
Hvorfor skal vi ønske en av våre beste og viktigste spillere vekk? Penger er bare penger.

Skal vi selge en så viktig spiller, så burde det være for å investere de pengene i en erstatter(Dette blir diskutert i det uendelige, men de får faen meg finne andre penger å nedbetale gjeld/stappe penger i lomma på MA osv enn å selge alle våre beste spillere)

Et fotballag skal spille fotball, ikke drive business.. Hvertfall det som var utgangspunktet :/
Same old Shearer, always scoring!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #580 på: 20. Nov. 2011, 20:02 »
Hvorfor skal vi ønske en av våre beste og viktigste spillere vekk?

Hvem er det som ønsker noen av våre beste spillere vekk?

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #581 på: 20. Nov. 2011, 20:03 »
Ja det lurer jeg og på hvor du har lest?

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #582 på: 20. Nov. 2011, 20:11 »
Har ikke Tiote 5 år igjen av kontrakten eller? :) I så fall mener jeg de må ut med over £30 mp.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #583 på: 20. Nov. 2011, 20:21 »
Ja det lurer jeg og på hvor du har lest?

lurer på det sjæl.
Same old Shearer, always scoring!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2012
« Svar #584 på: 20. Nov. 2011, 20:37 »
Vi bør iallefall ikke selge han for £20m, det mener jeg bestemt!