20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Interjvu med Mike Ashley i NOTW  (Lest 5954 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« på: 13. Jan. 2008, 01:39 »
Her er et herlig intervju av Mike Ashley der han blant annet svarer for kritikken han har fått for å sparke Allardyce og for å ha stått sammen med Toon Army under kampene!
Dette ga meg noe positivt å tenke på etter den begredlige bortekampen mot Manure, og jeg håper Ashley klarer å opnå sin visjon for klubben!


I will run this club my way
Mike Ashley breaks Toon silence
Exclusive by Rob Beasley

MIKE ASHLEY dramatically broke his silence over the turmoil on the Toon and defiantly declared: "I had to act and now I'll do it MY way!"
Newcastle's' billionaire owner insists he is ready to step out of the background to run the club the way HE wants to from now on.

On Tuesday he will jet back from a Far East business trip to join forces with chairman Chris Mort as they strive to bring success to St James's Park.

And there will be times when he swaps his trademark Newcastle shirt and returns to civvies as he plots the way ahead in the wake of the departure of boss Sam Allardyce.

Today, in an exclusive News of the World interview, Ashley outlines his New Year vision for Newcastle including the qualities he's looking for in the club's next manager.

He said: "I want a team that will go all out to try to give Chelsea a walloping, that'll try to stuff Tottenham and that will be brave and bold enough to attack Man Utd.

"To date I have invested £250m to try and make it happen.

"And I'm not the only one who could see it wasn't working with things as they were.

"So when my chairman told me it was time for a change I knew it had to happen.

"I just knew it was time for me to become involved.

"After all I bought this club to make it a success and the harsh truth is there wasn't much prospect of that.

"I bought this club to have some fun and I wasn't having much fun at all. So I did what I should have done in the first place and decided it was time to run the club the way I wanted.

"I must admit that when I bought this club my gut instinct was to bring in my own team to run it straight away, including a new manager.

"That's no reflection on Sam, that's just the way I have always done things.

"But for once in my life I ignored my intuition and, looking back, that was a mistake.

"My instinct had never let me down in the past, in fact it's been one of my biggest strengths, one of the major reasons behind my success.

"Yet I went against that better judgement after buying Newcastle.

"Now is the time to put away my Newcastle shirt. I'm not saying I will never go back on the terraces but now I have to be in the boardroom — I have to be hands on."

Ashley was left desperately disappointed with the return on his massive investment.

A procession of poor performances, ropey results and off-field problems was a shocking reward for his massive outlay.

It was not Ashley's vision for the sleeping giants of English football.

Passion

He added: "I want a team that is going to be admired up and down the country because of our brilliant, attacking football.

"Like they did when Kevin Keegan was in charge here.

"In those days everyone in the land loved to watch Newcastle in action. I certainly did.

"And I am determined it will be like that again."

That sort of stylish, buccaneering football has only been rarely glimpsed at St James's Park this season and Ashley makes no apologies for demanding Newcastle play the way the loyal Toon Army desire.

He added:"People might mock me for that and reckon that's all pie in the sky.

"But this is a football club, remember — it's about passion, about dreams, about glory. If it's not, then why bother?

"Make no mistake I bother, I care and so I will try my hardest to make this club successful.

"And I know I don't stand alone — I stand at the head of the Toon Army.

"Remember this is a club with a real passion running through it — not least from all those Geordie fans.

"And I share that passion."

Yet Ashley has still taken a battering over events last week with Allardyce elbowed after just eight months in charge of the Magpies.

But those pundits who would have you believe Ashley's a mug punter who does not know what he is doing should beware.

After all this is a guy who built his Sports Direct business empire up from nothing.

A man who at just 41 years of age boasts a fortune of £1.6billion — put it another way that's one thousand six hundred million pounds.

Some mug, then!

Yet Ashley is big and brave enough to accept some of the blame, even though he sees positives in his controversial decision to take a back seat so far.

He explained: "My thinking was to come into Newcastle United and examine the club from every angle and from every aspect. I wanted to see how it ran, how it worked, what the staff could offer and what the supporters were all about.

"I wanted to understand what made this club tick, I wanted to find its soul.

"I have done that now and taken a lot of flak along the way.

"People have complained I have been in the background too much, not done enough. Are you sure?

"Let's get this straight. I paid £140million to buy this club.

"I've also paid off £100million worth of debt so today this club doesn't owe a buck to anyone.

"And I also gave Sam funds for new players.

"Yet I've been hammered by certain people and for what?

"Yes, wearing my Newcastle shirt and sitting with the fans.

"The critics were suggesting in some way that this was just a cheap trick that would boost sales of shirts in my own stores.

"But anyone who knows anything about Newcastle knows all the fans already have their shirts so it's all nonsense, just unbelievable.

"And do you know something? I don't regret those days with our supporters at all.

"I might own the club but they are the heartbeat and I had a lovely time with them.

"And I guarantee that you haven't seen the last of me out there with the lads and lasses.

"I will do it again from time to time. That's because among the fans he felt at home but when he sat in his own directors' box he was condemned as unconventional.

He explained: "I can't stand this self-imposed etiquette in the boardroom and directors' box.

"You're supposed to wear a suit, a shirt and tie and behave like a headmaster.

"Why? It's like one of those , snobby, snooty golf clubs where they have rules for this and that. It's nonsense and I won't go along with it.

"I want to go to football and enjoy it.

"I want to celebrate when my team scores, when my team wins.

"It's a game of drama and emotion — of highs and lows, of highlights and heartbreaks. And I want to live it.

"So from now on it's all down to me.

Dream

"I am here because I want to be here and because I want to win trophies.

"That's it — period — to get trophies in the cabinet and have a ball doing it. I can't see anything wrong with that at all.

"Buying a football club is something I've always wanted to do so it's living a dream.

"I always said I bought this club to become part of its passion.

"I'd like to think I've done that. Now I want to channel that passion into bringing success and I just can't wait until it happens."



http://www.newsoftheworld.co.uk/1301_ashley.shtml

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #1 på: 13. Jan. 2008, 01:40 »
Leste det nettopp, la ut link i en annen tråd, men bra at du la det ut her for dette var gledelig lesning! Endelig en liten opptur :)

Ser for meg at den neste manageren får M Y E penger å handle for.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #2 på: 13. Jan. 2008, 01:55 »
Gir i allefall sparkinga av Sam mer mening, men det rettferdiggjør ikke at han ønsket å erstatte ham med Harry Redknapp...

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #3 på: 13. Jan. 2008, 01:59 »
Absolutt ikke.

Altså, jeg er ikke helt sløv. Jeg skjønner at Ashley vil gjøre ting på sin måte, men det visse punkter jeg er uenig med han. Feks tidspunktet å sparke han på, og selvsagt at han vil ha Redknapp.

Ingenting ville gjort meg mer gla enn å se Newcastle underholde fotballverdenen med sin offensive og flotte fotball igjen! Og hvis Ashley får til dette så skal jeg løpe naken fra Sarpsborg til Oslo på 17 Mai neste år.

Jeg HÅPER på Keegan og Shearer nå, to ikoner, to ledere og to Newcastle helter!
Desverre er Shearer på ferie, men det ventes at han er tilbake på Tirsdag, håper vi får en kunngjørin så fort som mulig!

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #4 på: 13. Jan. 2008, 02:12 »
Absolutt ikke.

Altså, jeg er ikke helt sløv. Jeg skjønner at Ashley vil gjøre ting på sin måte, men det visse punkter jeg er uenig med han. Feks tidspunktet å sparke han på, og selvsagt at han vil ha Redknapp.

Ingenting ville gjort meg mer gla enn å se Newcastle underholde fotballverdenen med sin offensive og flotte fotball igjen! Og hvis Ashley får til dette så skal jeg løpe naken fra Sarpsborg til Oslo på 17 Mai neste år.

Jeg HÅPER på Keegan og Shearer nå, to ikoner, to ledere og to Newcastle helter!
Desverre er Shearer på ferie, men det ventes at han er tilbake på Tirsdag, håper vi får en kunngjørin så fort som mulig!

Forstått såpass at du ikke er så sløv/dum ja :)

Mente bare på et generelt grunnlag. Er helt enig i hva du sier ellers :)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #5 på: 13. Jan. 2008, 02:27 »
Ingenting ville gjort meg mer gla enn å se Newcastle underholde fotballverdenen med sin offensive og flotte fotball igjen! Og hvis Ashley får til dette så skal jeg løpe naken fra Sarpsborg til Oslo på 17 Mai neste år.

Jeg HÅPER på Keegan og Shearer nå, to ikoner, to ledere og to Newcastle helter!
Desverre er Shearer på ferie, men det ventes at han er tilbake på Tirsdag, håper vi får en kunngjørin så fort som mulig!

Det første, trekk det tilbake, det er langt, det er kaldt og politet vil mest sannsynlig ikke la deg komme så langt......  ;D

Det andre, er det ikke også ventet at Ashley kommer tilbake på tirsdag!? Mener å ha lest det. Om både Ashley og Shearer kommer hjem samme dag kan vi kansje vente oss en kunngjøring da??

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #6 på: 13. Jan. 2008, 05:20 »
INGETING forsvarer Sams sparking, an han vil ha ting på sin måte er en ting, men når han ikke engang har "sitt valg" til å ta over plassen+ at Harry takker nei håper jeg han skjønner at han allerede har driti seg max ut ved oppsigelsen. 6-0, skal litt mer en Harry Redknapp og et par millioner pund i transfers for at denne klubben skal kjempe igjen, noe jeg håper han skjønner
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #7 på: 13. Jan. 2008, 07:26 »
Det mest herlige med det intervjuet er at jeg skjønner at dersom jeg lykkes med mine økonomistudier og blir en jævla suksessrike kar, er jeg mer enn kyndig nok til å kjøpe opp en fotballklubb.

Ashley høres ut som en helt vanlig fotballfan, som selvfølgelig vil ha pen fotball, men som antakeligvis mangler litt gangsyn. Mannen trenger å se på hvordan Newcastle United har vært drevet de siste årene, samt hvor de har stått rent sportslig. Samt også sett hva Sam faktisk prøvde på pluss skjønt at Sam faktisk fikk latterlig lite penger sammenlignet med de fleste av sine konkurrenter i sommer.
Og dersom han faktisk aldri ville hatt Sam, kunne han faktisk heller fjernet seg med han fra starten av, istedet for å sette Big Sam i den situasjonen at han bare fikk halvveis støtte.
Mannen hadde vel antakeligvis gjort bedre i å sittet der direktører sitte enn å være rundt enkelte boo-boys.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #8 på: 13. Jan. 2008, 08:35 »
Etter ønske skal jeg la være å løpe naken nesten år !;)

Er veldig enig med deg Kristoffer, Sam ble urettferdig behandlet og burde aldri ha blitt sparket på nåværede tidspunkt. Men vi får desverre ikke gjort noe med det nå.. Forhåpentligvis så klarer de å rette så godt som mulig opp i feilene sine, også får vi håpe de drar lærdom av hva som har skjedd de siste dagene her.

laddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 245
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #9 på: 13. Jan. 2008, 10:14 »
Greit nok at jeg var imot sparkingen av Big-Sam, men etter å ha lest dette kan jeg nok stille meg på en annen måte mot Ashley. Han har jo bygget opp en formue fra ingenting, noe som betyr at han ikke er hvem som helst. Slik businessinnstinkt får deg langt i dagens fotball, får bare håpe at han kan får den suksessen han har hatt med sportsworld over i NUFC!
"The first 90 minutes are the most important"

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #10 på: 13. Jan. 2008, 10:21 »
Det mest herlige med det intervjuet er at jeg skjønner at dersom jeg lykkes med mine økonomistudier og blir en jævla suksessrike kar, er jeg mer enn kyndig nok til å kjøpe opp en fotballklubb.

Mulig jeg misforstår litt nå, men hvorfor det?

Om du sikter til Ashley så har vel ikke han utdannelse i det hele tatt!? Mener å ha lest at han droppet ut av skolen allerede som 16 åring å startet sin forretningsans fra da av........

Rett meg om jeg tar feil........

laddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 245
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #11 på: 13. Jan. 2008, 10:25 »
Det mest herlige med det intervjuet er at jeg skjønner at dersom jeg lykkes med mine økonomistudier og blir en jævla suksessrike kar, er jeg mer enn kyndig nok til å kjøpe opp en fotballklubb.

Mulig jeg misforstår litt nå, men hvorfor det?

Om du sikter til Ashley så har vel ikke han utdannelse i det hele tatt!? Mener å ha lest at han droppet ut av skolen allerede som 16 åring å startet sin forretningsans fra da av........

Rett meg om jeg tar feil........

Riktig det, er vel det sportsworld som han eier som er mye større enn jjb for eksempel.
"The first 90 minutes are the most important"

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #12 på: 13. Jan. 2008, 10:58 »
Et flott intervju der Ashley sier sånn ca det vi vil høre. Men etter den styringen vi har vært vitne til frem til nå, pluss at man faktisk forsøker å hente Harry Redknapp som manager så skal det mer til enn et posetivt intervju før jeg lar meg imponere. Det har vært mange tunge stunder som Newcastle supporter opp gjennom årene nå, og man ka bare drømme seg tilbake til Keegans velmaktsdager da vi iallfall nesten lyktes samt var en fryktet fotballklubb. Det begynner å bli en stund siden nå, og akkurat da jeg trodde det var i ferd med å snu så er det den samme gamle leksa igjen. Jeg liker ikke å si (skrive) dette, men jeg er snart i ferd med å gi opp hele komiklubben Newcastle. Da skal det litt mer til enn det intervjuet der for å få meg til å se lyst på fremtiden igjen!

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #13 på: 13. Jan. 2008, 11:17 »
Ashley høres ut som en helt vanlig fotballfan, som selvfølgelig vil ha pen fotball, men som antakeligvis mangler litt gangsyn. Mannen trenger å se på hvordan Newcastle United har vært drevet de siste årene, samt hvor de har stått rent sportslig. Samt også sett hva Sam faktisk prøvde på pluss skjønt at Sam faktisk fikk latterlig lite penger sammenlignet med de fleste av sine konkurrenter i sommer.
Og dersom han faktisk aldri ville hatt Sam, kunne han faktisk heller fjernet seg med han fra starten av, istedet for å sette Big Sam i den situasjonen at han bare fikk halvveis støtte.
Mannen hadde vel antakeligvis gjort bedre i å sittet der direktører sitte enn å være rundt enkelte boo-boys.

Hvorfor tror du Big Sam fikk "latterlig lite penger" i sommer?? Kanskje fordi han aldri var tiltenkt rollen i Ashleys øyne?? Er bra med en eier som ikke kaster millioner av £ etter en manager som han mener ikke passer til jobben. Tviler på at Big Sam hadde fått så veldig mye mer av Fat Fred heller. Mannen har kvittet seg med £100Mill i gjeld som gjorde at klubben sto på konkursens rand. Du som studerer økonomi skjønner vel også at det nytter ikke kjøpe "utstyr til en fabrikk som ikke skal produsere noe". Ashley vil drive sjappa på sin måte og ikke la seg diktere av den tidligere eierens valg av ansatte.
Enig i at han kunne sparket Big Sam med en gang for å unngå å gjøre det midt i en sesong, men samtidig skjønner jeg at han ventet. Det KUNNE ha fungert. Du og alle andre må være enige at måten vi har tapt et par kamper på i år kunne vært unngått ved en litt annen taktikk enn den Big Sam valgte.

At han har vært en del blant fansen synes jeg beviser at mannen ønsker å være en del av sjelen i klubben, og jeg ser absolutt ikke noe galt i det. Han viser for fansen at han er ikke en høy konge som ruver milevis over de. Folket i Newcastle er i all hovedsak arbeiderklassen og tradisjonelt sett har det ofte blitt store "gnisninger" mellom arbeiderklassen og de som opptrer som overklasse. Dette gapet har han effektivt hindret ved å være nede på gulvet sammen med fansen en periode. Nå varsler han også at han vil gjøre endringer på dette punktet fremover, men at han nok av og til vil være å se sammen med fansen igjen.
Mannen er i mine øyne den perfekte fremtidige eieren av klubben!

1. Jeg (og de fleste andre av dere her inne) ønsket Fat Fred vekk fra klubben i lengre tid. ENDELIG ble vi kvitt han.
2. Jeg ønsket heller ikke at klubben skulle havne i hendene på amerikanske, russiske eller thailandske eiere. Klubben er fortsatt i britiske hender noe jeg også ser på som veldig positivt.
3. Han ønsker å utfordre de store klubbene og han ønsker at klubben skal underholde. Det er vel derfor de aller aller fleste her inne en gang i tiden ble supportere av Newcastle - Vel nå lover han at det skal komme igjen.

Konklusjon: Han er den rette for denne klubben.

PS! Nå meldes det jo også at han leter utenfor England etter manager så her kan spennende navn bli aktuelle.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Interjvu med Mike Ashley i NOTW
« Svar #14 på: 13. Jan. 2008, 12:02 »
Gir i allefall sparkinga av Sam mer mening, men det rettferdiggjør ikke at han ønsket å erstatte ham med Harry Redknapp...

Ønsker festfotball og har Redknapp som førstevalg gir null mening. Tar dette intervjuet med en stor klype salt. Nå vil jeg ha handling og ikke tullprek som vi har for vane å få servert  uke på uke. Skulle han f.eks ansette Houllier nå sier det ganske så mye om hvor mye fotball han har sett de siste årene. Liverpool fansen var rasende over den defensive stilen laget hadde under franskmannen.

Handling og støtte er det jeg krever fra Ashley nå.
« Siste redigering: 13. Jan. 2008, 12:05 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."