20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Reisebrev fra Tyskland-VM  (Lest 1339 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Reisebrev fra Tyskland-VM
« på: 12. Aug. 2006, 14:33 »
På grunn av sykdom og problemer med harddisk kom aldri mitt reisebrev fra Tyskland-VM. Jeg har dog lyst til å kommentere den desidert største happeningen på hele turen, 0-0-kampen mellom Argentina-Nederland.

[...] Jeg og en kompis skulle til Frankfurt for å se Nederland-Argentina, mens de 4 andre reisende tok turen til Dortmund for å lade opp til Japan-Brasil dagen etter. Vi satte oss på et komfortabelt ICE-tog (Inter City Express) og var fremme etter en drøy time. Det var nesten umulig å ikke legge merke til hordene av oransje fans i gatene, men også Argentina-fansen satte sine spor på finansbyen. Trikken til stadion var overfylt av argentinske fans som lagde et helvetes leven. Jeg var i utgangspunktet nøytral foran denne kampen, men atmosfæren i trikken gjorde at jeg valgte å holde med Argentina.

Vi hadde tenkt å sitte på en pub for å nye stemningen før kampen, men også dèt ble lettere sagt enn gjort. Stadion var plassert midt inne i en svær skog, og det endte med at vi satte oss på en trebenk bak noen trær for å drikke oss i kampstemning. Der møtte vi en artig russer som fortalte oss at han hadde klart å snike seg inn på England-Paraguay tidligere i mesterskapet, en kamp som ble spilt på samme stadion. Etter å ha tatt farvel med "Oleg" tok vi turen inn på arenaen. Setene våre var oppe i et hjørne, men utsikten var faktisk ganske bra. Vi fant imidlertid kjapt ut at vi hadde kommet i et relativt nøytralt hjørne uten den helt store stemningen. I pausen klatret vi over til Argentina-fansen, og det viste seg å være et sjakktrekk av dimensjoner. Sør-Amerikanerne lagde en fantastisk stemning gjennom hele kampen og sang ut de overtallige Holland-supporterne etter alle kunstens regler. Følelsen av å stå midt i smørøyet med slike lidenskapelige fans rundt deg kan ikke beskrives, det må bare oppleves!

Oppgjøret endte 0-0, men stemningen reddet alt. Det å se stjerner som Messi, Riquelme, Robben og Crespo i aksjon var også helt spesielt. [...]

Klipp:

PS! Ikke filmet av meg. Jeg stod midt i klacken :)

Andre klipp av Argentina-fansen i VM:

- før Serbia-matchen
- før en eller annen kamp
- Nederland-kampen
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Reisebrev fra Tyskland-VM
« Svar #1 på: 12. Aug. 2006, 14:34 »
Neste VM foreslår jeg at FIFA kutter ut 90% av VIP-billettene og gir dem til folk som kan lage stemning. Unikt!

NewUtd.no: av supportere - for supportere!