20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Luuk de Jong  (Lest 9839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Luuk de Jong
« på: 30. Jan. 2014, 11:15 »
Da har vi signert Luuk de Jong på lån, med opsjon. Fortjener da en egen tråd. Svært spent på denne høyreiste spissen som har stjålet Jonas sitt gamle nummer. Skal innrømme at jeg aldri har sett en kamp han har spilt, men han går for å være god i lufta og en sterk avslutter. Har 7 landskamper for Nederland, så potensialet skal være der, selv om han ikke har slått helt til i Borussia Mönchengladbach. Velkommen skal du være!


Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #1 på: 30. Jan. 2014, 11:42 »
Tror ikke dette er spilleren som skyter oss til noe som helst, basert på magefølelse. Men han er hvertfall bedre enn det vi har, så sånt sett bringer han, om ikke mer, hvertfall bredde og flere strenger å spille på.
Og lån, med opsjon, er ikke så risky det heller.
Noen som vet hva opsjonen ligger på?

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #2 på: 30. Jan. 2014, 11:48 »
Har dessverre heller ikke helt troa på Luuk, men håper han motbeviser meg!

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #3 på: 30. Jan. 2014, 12:15 »
Egentlig litt deilig med en spiller man har lave forventinger til. Da kan bare overraskelsen bli positiv. Det var ikke akkurat hæla i taket da Demba Ba ble henta i sin tid. Resten er historie....

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #4 på: 30. Jan. 2014, 13:05 »
Var ikke store forventningene til Gouffran heller, og jeg er sjeleglad vi signerte han for en såpass lav pris. Likevel må jeg innrømme at jeg har enda lavere forventninger til Luuk enn jeg hadde til Gouffran.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #5 på: 30. Jan. 2014, 13:13 »
Har dessverre heller ikke helt troa på Luuk, men håper han motbeviser meg!

Det har igrunn ikkje eg heller, då eg ikkje veit noko som helst om han. Det ein bør få med her, er jo at dette er ein spelar me har vore ute etter før og ein ting me har vore ganske gode på dei siste åra er å peila ut gode spelara. Det har vore lite Nachos, Luque, Boumsong, Bassedas og Marcelino -kjøp dei siste åra.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #6 på: 30. Jan. 2014, 13:26 »
Dette er en mann som har 7 landskamper for Nederland. Et landslag som ikke akkurat sliter med offensive krefter. Så burde vel ikke være noen tvil om at mannen har noe i seg.
Vi håper på det beste!
Same old Shearer, always scoring!

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #7 på: 30. Jan. 2014, 15:48 »
Dette er som sagt, liten risiko, men potensiell høy avkastning! Regner ikke med allverdens, men håper på at han gir oss mer å spille på offensivt!!
Toon till I die.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #8 på: 30. Jan. 2014, 19:10 »
Tror han blir knall, hvertfall de 6 første månedene;)

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #9 på: 30. Jan. 2014, 19:45 »
Fungerer han som "Leon Best" i starten, for så å bli ein "Ba" til høsten  er eg stor fornøyd.
Berre ikkje han blir ein Pappis i vår, og for seinare bli den Cisse me har i dag  :-[.
Det er i allefall klart at me treng fleire alternativ på topp enn Shola Ameobi og Cisse  :phui:
« Siste redigering: 31. Jan. 2014, 08:29 av Jonny »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #10 på: 30. Jan. 2014, 19:52 »
I utgangspunktet tror jeg der bor masse potensiale i De Jong. Det eneste er at det er tvilsomt hvorvidt han vil prestere fra start av etter så lite matchtrening og tillit siste året.
Men vi får se. Heller De Jong enn Shola fra start mot Mackems.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #11 på: 31. Jan. 2014, 13:35 »
Det kommer garantert til å bli Shola fra start mot Mackems. Men skulle vi trenge en scoring er det jo håp om at Luuk får sjansen. Men tror nok Sammy står foran han i køa, enn så lenge.

Jeg har forventninger til at Luuk De Jong skal være veldig mye bedre enn Shola Ameobi. Jeg forventer ingen toppscorer, men jeg forventer at han bidrar med å holde på ball, vinne dueller og skape rom for medspillere. Og jeg forventer selvsagt en og annen nettkjenning. Scorer han omtrent like mange som Guffen gjør fra vingposisjon tror jeg vi skal være ganske godt fornøyd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyosla

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #12 på: 01. Feb. 2014, 15:41 »
Han var boss! Ikkje mykje å glede seg over ved han
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #13 på: 01. Feb. 2014, 15:48 »
Han var boss! Ikkje mykje å glede seg over ved han

Vist ikke allverden idag, men syntes ikke vi skal dømme han ut fra denne kampen for å være ærlig.
Toon till I die.

oyosla

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
    • Vis profil
Sv: Luuk de Jong
« Svar #14 på: 01. Feb. 2014, 15:51 »
Det siste vi trenge er ein spiss til som ikkje scorer mål. Han har vist ingenting i Bundesliga. Er redd han blir ein fiasko. Burde satsa på Cisse og håpa på at han fann igjen forma.
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.