20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045  (Lest 31138 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #225 på: 04. Feb. 2016, 08:26 »
Er enig Siddis! Fekk ikkje sett heile kampen men nesten heile 1 omg og 10 min av starten på 2 omg.
Korfor startar ikkje Mitro når planen er å slå høge ballar mot spissen vår?? Og i dette tilfellet mot Ayoze!!
Korfor blir ikkje Winjandum bytta ut og Mitro inn? Så kunne Ayoze vore den som gjekk på løp og Mitro vore oppspillspunktet!!
Men til MacClarens forsvar skal da seiast at det var FOR mange svake utpå der i går.
Men planen i utgangspunktet den var feil, og det får han ta delar av skulda for!!

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #226 på: 04. Feb. 2016, 08:35 »
Og til slutt, er Colo skada nå og Lascelles utestengt i 3 kamper?

Lascelles er bare utestengt i en kamp så han er tilbake neste helg. Colo spilte hele kampen, men Mbemba og Dummett måtte begge ut med skade.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

bonnafs

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #227 på: 04. Feb. 2016, 09:04 »
En ny superswag? :P

Anyways... Hvis vi kvitter oss med Mcclaren, vil ikke problemet forsvinne. Det vil bare komme nye problemer i form av en ny manager. Jeg frykter da at Pulis, Moyes eller en eller annen håpløs manager. Dermed vil problemet bare fortsette i en ny manager

Haha, med tanke på at dette var mitt første innlegg her på nærmere 3 år, så ble det altså et lengre innlegg enn planlagt. Jeg har ingen planer om å fortsette med milelange innlegg, og om du leser korrektur er jeg og ovennevnte natt og dag  :) Klubben har blitt helt ugjenkjennelig, og Newcastle United slik jeg kjenner det i dag er ikke det Newcastle United jeg en gang begynte å holde med. Det blir altså fort 3 år til neste innlegg

Laget og prestasjonene er en ting, men varme, optimisme og ikke minst identitet virker eksempelvis å være helt fraværende, samtidig som klubbens mål er helt avvikende. Som flere har sagt; fansen krever ikke at de vinner, men at de i det minste gjør et ærlig forsøk. Det faktum indikerer at det er flere faktorer enn prestasjoner (eller mangel på) som spiller inn på sviktende interesse blant geordiene. Ashley, din feite cockney jævel, nå er det på tide..


Takk for meg. God diskusjon!  :)
« Siste redigering: 04. Feb. 2016, 09:13 av bonnafs »
There is only one No.9.. Alan Shearer

Newcastle - Manchester United: 5-0

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #228 på: 04. Feb. 2016, 09:09 »
Slik jeg ser det så er det på midtbanen at det er skikkelig ille. Den hverken evner å se pasningsmuligheter, være bevegelig eller samhandle defensivt. Et relativt elendig forsvar får utrolig nok for mye pepper til tider, da de som regel blir overveldet av motstandere som slippes/feilmarkeres eller er totalt fristilt av våre midtbanespillere. Rene hønsegården der alle springer etter alt.

Saivet trekkes frem som en god spiller i denne kampen. Vel han er i det minste i press og tar i et tak, men skaper jo hverken rom eller slår pasninger utover Tiotsk nivå.  At han får godkjent kan kun være relativt til den totale vimsebukken Shelvey.

Shelvey var stort sett alltid for sent inne i situasjoner og fremover skapes absolutt ingenting. Men så er det ikke lett å skape noe heller med det vingspillet som ble presentert igår. Må heve seg ca. 1.000 hakk.

Sissoko - eller Hr. "1-touch-pr-10-meter" - får stort sett bare til å snuble en 5 meters pasning eller å miste ballen. Hederlig unntak på ett innlegg. Han hadde 8 driblinger i kampen, 1 var vellykket... Kun Townsend er i nærheten med 1 vellykket på 4 forsøk.   :-*

Townsend demonstrerte vel stort sett kun evne til å bli løpt opp i denne kampen. Eller, han demonstrerte også den interessante ferdigheten å stoppe opp for å ta overstegsfinte - slik at han kan miste ballen. Fantastisk!

Wijnaldum kunne like gjerne latt være å stille, han slo 20 pasninger, vant en hodeduell (tapte 2) og en takling (tapte 2) og mistet ballen 1 gang. Det var bidraget.

Perez kan jo ikke være ensom targetman, det ser alle utenom de som får betalt for det. Han trenger rom og nedfallsfrukt, ikke duellspill.

Tror at disse spillerne kan prestere godt nok til at vi holder oss, og skal selvsagt ikke dømme basert på 1 kamp, men her må det drastiske endringer til.

Selv om McLars ikke kan spille for de, må han ta sin del av æren for prestasjonen ute på banen. Det forteller mye at han ikke virker til å klare å motivere denne gjengen til noe annet enn å ta på seg drakta. Legger vi til det taktiske så mener jeg absolutt at vi må sende han ut døra, helst igår.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #229 på: 04. Feb. 2016, 09:11 »
Nokon som hugsar Sissoko sine bidrag under Carver førre sesong? Kampen i går var eit skikkeleg gufs frå 1 år sidan, på mange måtar.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #230 på: 04. Feb. 2016, 09:33 »
Det går vel an å fastslå at Sissoko har flere svake kamper enn gode for oss når karrieren skal oppsummeres.
Han er ekstremt viktig når vi presterer godt, og vi presterer vanligvis godt når han har dagen. Men det er ikke ofte nok.

Skulle gjerne sett en Kevin Keegan inn som nødløsning ut sesongen. Men det er pratet til en håpløs romantiker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #231 på: 04. Feb. 2016, 09:40 »
Slik jeg ser det så er det på midtbanen at det er skikkelig ille. Den hverken evner å se pasningsmuligheter, være bevegelig eller samhandle defensivt. Et relativt elendig forsvar får utrolig nok for mye pepper til tider, da de som regel blir overveldet av motstandere som slippes/feilmarkeres eller er totalt fristilt av våre midtbanespillere. Rene hønsegården der alle springer etter alt.


Når du bytter middelmådig med middelmådig og kombinerer dette med planløshet, inkompetanse og dårlig motivasjonsevne, blir det slik. Kampen avgjøres nå i begge ender, men en fungerende midtbane skal være oljen i maskineriet, ikke lim i samme maskineri som her.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #232 på: 04. Feb. 2016, 09:57 »
Problemet igår var at de ikke er en del av maskineriet i det hele tatt.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #233 på: 04. Feb. 2016, 10:01 »
Man kan dra det så langt man vil og alle har rett:)
Det er fakta.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #234 på: 04. Feb. 2016, 12:23 »
Spørsmålet mitt er hvor lenge skal vi være tålmodige med McClaren?
Er det noe press på han i det hele tatt fra styretrommet?
Han ba om 12 kamper og nå har vi rundet det dobbelte. I mine øyne klarer jeg ikke å se de store forbedringene. Han har sagt i intervjuer at laget skal spille underholdende angrepsfotball, men det skjer bare med glimt av og til.
Er det ikke head coach med tilhørende støtteapparat som skal få det beste ut av spillerne, skape samhold og motivere til kamp hver uke? Hvis det er slik at det er en kampplan men spillerne ikke akter å følge den, så virker det som at McClaren ikke har spillerne med seg.


"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #235 på: 04. Feb. 2016, 13:45 »


Gjennomsnittlig posisjon for våre spillere i går viser en død venstreside. Dette var vel ikke det Townsend ble kjøpt inn for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #236 på: 04. Feb. 2016, 14:29 »
Spørsmålet mitt er hvor lenge skal vi være tålmodige med McClaren?
Er det noe press på han i det hele tatt fra styretrommet?
Han ba om 12 kamper og nå har vi rundet det dobbelte.

Jeg har faktisk blitt mer tålmodig av alle ting. Det er selvfølgelig veldig spesielt siden jeg var sterkt i mot ansettelsen i utgangspunktet, men det er av den simple grunn at vi skriver februar og jeg tror ikke mange er i stand til å ta over dette kaoset og gjøre en bedre jobb. McClaren burde vært sparket etter de 12 kampene han ba om, nå tror jeg det er for sent.

Spørsmålet alle stiller seg er jo hvem Ashley vil hente som fast ansatt eller som caretaker(som det sannsynligvis vil bli)? Vi kjenner jo alle den horrible historikken og ikke at jeg gidder Kinnear og Carver om igjen. Etter at Ashley tok over (i 2007) har klubben rykket ned én gang og utenom det blir vel dette den tredje sesongen hvor klubben er godt plassert i nedrykkstriden. Vi har faktisk knapt vært over nedrykksstreken denne sesongen.

I går spilte vi med en nærmest nykomponert midtbane på grunn av skader og nyervervelser etter et desperat overgangsvindu. Det hjalp selvfølgelig ikke at vi var uheldige med skader på Mbemba og Dummett og at McClaren måtte erstatte disse med Aarons på back (som ikke er back) og Lascelles som ikke har spilt særlig 1.lagsfotball denne sesongen. Som ensom spiss hadde vi "målgarantisteren" og "oppspillspunktet" Ayoze. Skadene/byttene tvang også McClaren til å bruke en råtten Townsend i 90(!) minutter. Hvorfor måtte Townsend starte i det hele tatt?

Hvis McClaren skal være et så unikum av en trener som noen skal ha det til, så hvorfor kan han ikke få jobb som trener da? Og så driter klubben i denne jævla head coach-greia og ansetter en manager som representerer en moderne fotball. Må jo være en god løsning det? Men dette er ikke mi greie så arrester meg gjerne om det er en dårlig ide.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #237 på: 04. Feb. 2016, 16:04 »


Gjennomsnittlig posisjon for våre spillere i går viser en død venstreside. Dette var vel ikke det Townsend ble kjøpt inn for.

Her var det jo mye å ta tak i. Plasseringen av Townsend er bare en liten del av problemet.
Død venstreside ser vi jo helt fra forsvaret, Dummett har jo teltet på 16-meteren omtrent.
Våre sentrale midtbaner tråkker omtrent hverandre på tærne.
Angrepet vårt enda mer så, innen en diameter på 5 meter.
Sissoko og Janmaat står også mer eller mindre og leier hverandre.

Ikke rart det er lite rom å slå på.

Kunne vært interessant å sett samme bilde, men når vi er med og uten ball.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle 03.02.16 kl. 2045
« Svar #238 på: 04. Feb. 2016, 16:20 »
Dette kampresultatet kunne jeg ha spådd på forhånd da jeg så lagoppstillingen vår. Jeg mener Mclaren gjør helt elementære feil  i sine lagvalg. Skal man ha en spiss alene på topp må han være fysisk sterk, god i lufta,  ha et godt touch og være dyktig til å holde på ballen. Perez har de to førstnevnte, men når han blir alene på topp har han ikke de fysiske forutsetningene til å ta vare på ballen mens resten av laget flytter etter. Han trenger i så fall ballen i fot, ikke i lufta. I tillegg mangler Perez tempo. Det vil si at motstanderen kan stå høyt uten at det får konsekvenser for dem i form av kontringer. Det betyr også at de unngår innlegg i boks fra ugunstige situasjoner (les kanten fra 16 m). Som en ekstra bonus for motstanderen blir det heller ingen motsatte bevegelser på topp. Det er når vi har en spiss som stusser og en som går i rom at man virkelig klarer å lage usikkerhet i motstanderens forsvarslinje (skal vi støte eller falle av??)
Med det oppsettet Mclaren hadde i går, var i altså helt avhengig av å få innlegg fra kant. Men det ville i så fall ikke hjulpet mye fordi vi hadde bare en god hodespiller i hele boksen, Gini. Og det skaper ikke mye hodebry for et duellsterkt Everton.

Hvis ikke Shelvey skjerper seg, og Mclaren går over til å spille med to spisser kommer vi garantert til å rykke ned. Bare slik får vi etablert et angrep slik at spissen ikke blir for isolert. Med to spisser må også forsvaret til motstanderen stå lavere, og det tar presset av forsvaret vårt. Svakheten med det systemet er at man er avhengig av at alle jobber som piska skinn bakover, spesielt spissene og at vingene også er med i forsvar, og ikke sluntrer unna, som Sissoko.