20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør mclaren sparkes?

Ja
47 (95.9%)
Nei
1 (2%)
Vet ikie
1 (2%)

Stemmer totalt: 49

Skrevet av Emne: Steve McClaren  (Lest 88495 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #15 på: 11. Juni 2015, 07:21 »
Et stykke unna mitt førstevalg, men til mer jeg tygger på det til mer kan jeg vende meg til ham. Det positive her er at han virker å ha god kjemi med de rundt ham i klubben. At han får velge sitt eget støtteapparat må tale til hans fordel. Samtidig at man må forvente mer av resultatene.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #16 på: 11. Juni 2015, 07:39 »
Som for flere av dere, var ikke McClaren mitt førstevalg heller. Samtidig har vi fått inn en mann som har en god CV, og som er et hav bedre enn både Pardew og Carver. Veldig spent på hvordan dette kommer til å gå.

Jeg støtter McClaren 100%, og håper at vi skal få tilbake glød og optimisme neste sesong :)

Velkommen!

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #17 på: 11. Juni 2015, 10:41 »
Som for flere av dere, var ikke McClaren mitt førstevalg heller. Samtidig har vi fått inn en mann som har en god CV, og som er et hav bedre enn både Pardew og Carver. Veldig spent på hvordan dette kommer til å gå.

Jeg støtter McClaren 100%, og håper at vi skal få tilbake glød og optimisme neste sesong :)

Velkommen!

Støttes! :)

Nå skal han få 1 sesong av meg til å bevise at han er rett mann som hovedtrener i Newcastle.

De punktene som jeg ønsker at det skal være en merkbar fremgang på er:

- En definert spillestil, slik at supporterne kan si utad at "Ja, det er sånn Newcastle spiller" (..her kan det jo være både offensivt anrettet eller defensivt trygghet, men som Newcastle-supporter så er jeg selvfølgelig svak for offensiv spillestil og mange 4-3 kamper). Om dette blir tilfellet gjenstår å se, men jeg ønsker at Newcastle skal ha en spilleidentitet, ihvertfall. Noe som har vært fraværende under Pardew og gjøken Carver.

- Renske opp i trener-apparatet og ansette kompetente fysiologer; som deretter må ta tak i de mange skadene som Newcastle-spillerne får i løpet av en sesong. Dette har pågått i så mange år nå så det må være høyt prioritert.

- Slutte med tåkeprat når det gjelder kamputfall, spillersigneringer og hvordan ledelsen i klubben ønsker å bli sett på. Kall gjerne en spade for en spade, men ikke tro at supporterne er dumme gjøk (ala Carver) som ikke ser gjennom løgnene som vi tidligere har fått servert fra manageren/hovedtreneren og ledelsen.

- Mer innsats og guts fra førstelagsspillerne. Uttrykket "blø for drakta" begynner jeg å se sjeldnere og sjeldnere i Newcastle sin spillertropp. Treneren må tenne gløden og få inn entusiasmen i spillerne sine når løper ut på St. James Park og representerer 50.000 geordiere.
Jeg kan gjerne ta imot et 0-2 tap, gitt at man kan fysisk se at spillerne har jobbet og slitt hele kampen, men bare vært uheldig med resultatet eller rett og slett ikke vært flinke nok foran mål.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #18 på: 11. Juni 2015, 11:40 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/steve-mcclaren-newcastle-united-head-9430090

Han er i hvert fall optimistisk og veldig offensiv i starten. Klart mål om å vinne cup, samt rett tilbake blant topp 8. Sier også at han får penger å bruke og henviser til Ashleys intervju før Hammers-kampen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #19 på: 11. Juni 2015, 11:40 »
Som jeg skulle sagt det selv Nemo. Og jeg føyer gjerne til et punkt.
Transfers vil legge mye av grunnlaget for det du sier.. En god transfersommer vil skape en sårt tiltrengt entusiasme blant fansen. McClaren må vise at han kan tiltrekke seg spillere som ferdighetsmessig ligger i det segmentet vi ønsker å være, innenfor de rammene vi har. Overganger ut og inn må vise ambisjoner og ha et mål som f.eks. Talentfull, etablert, ferdigheter, posisjoner vi trenger osv.Selvsagt er ikke han alene om dette, men mye faller på ham.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #20 på: 11. Juni 2015, 11:42 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/steve-mcclaren-newcastle-united-head-9430090

Han er i hvert fall optimistisk og veldig offensiv i starten. Klart mål om å vinne cup, samt rett tilbake blant topp 8. Sier også at han får penger å bruke og henviser til Ashleys intervju før Hammers-kampen.

Kanskje pirk, men håper han har andre referanser enn det lite troverdige intervjuet...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #21 på: 11. Juni 2015, 12:23 »
McClaren må vise at han kan stå for underholdende fotball. Greier han ikke det kan han drite og dra. Er så lei kjip fotball i Newcaste nå at jeg er på randen til å i opp alt som heter fotball og bruke mer tid på andre interesser.Å bruke tid på et lag som ikke greier å underholde på banen er bortkastet tid.
Nei.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #22 på: 11. Juni 2015, 13:16 »
Hva er underholdende fotball? Er alle enige om hva dette er?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #23 på: 11. Juni 2015, 14:42 »
Hva er underholdende fotball? Er alle enige om hva dette er?

Vel, i mitt hodet betyr underholdende eit lag som er angrepsvillig, spiller hurtig fotball og sjelden legger seg bakpå. Veit ikkje kva andre legger i det, men kan vel ikkje vere så veldig langt unna dette vel? :P Ønskjer eit lag som alltid går for seieren på heimebane.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #24 på: 11. Juni 2015, 14:44 »
Det må verta moro å sjå ein Nufc-kamp att, har det nokon sinne vore verre enn no(?), men trur ikkje ein skal forventa for mykje. Det er jo ikkje berre manageren det kjem an på.
Eit Tyskland på sitt beste er for meg underhaldande fotball. Eller USA for den slags skuld. Og for å ta det litt merkelege eksempelet. USA er ikkje eit lag med verdenstjerner, men dei gir alt og har ein offansiv spelestil.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #25 på: 11. Juni 2015, 14:53 »
Det var vel egentlig ganske underholdende tidvis under Hughton. Alle så at vi hadde et begrensa mannskap - men der var en glød og vilje i det laget på tross av at filosofien var tidvis ganske simpel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #26 på: 11. Juni 2015, 17:39 »
Det var vel egentlig ganske underholdende tidvis under Hughton. Alle så at vi hadde et begrensa mannskap - men der var en glød og vilje i det laget på tross av at filosofien var tidvis ganske simpel.

4-5-1. Langt opp mot Carroll. Men det var innsats, vilje og glød blant de britiske spillerne vi hadde da, sammen med Coloccini og Jonas. De brydde seg. Det er forskjellen.

Er godt fornøyd med ansettelsen av Steve McClaren. En dyktig trener med stort sett gode resultater med mindre klubber. Dyktig taktikker og har utrolig mange nåværende og ex-spillere som gir han gode skussmål. Dette er etter min mening ett godt og trygt valg.

Håper han får litt å rutte med i overgangsmarkedet. Spillerstallen er altfor svak.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #27 på: 12. Juni 2015, 03:55 »
Det er mange måter å spille underholdende fotball på. Ja, tiki-taka med 394 trekk i høyt tempo langs bakken som avsluttes med å trille ballen i mål kan være det, det samme med en lang ball mot en langhåra jævel med påfølgende stuss og ettertrykk fra flere spillere med høy innsats. Poenget er at hvis McClaren kan få oss til å vinne fotballkamper, kommer mange, ja for å ikke å si de fleste, til å være fornøyde. Og mer enn det synes jeg ikke vi kan forlange.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #28 på: 12. Juni 2015, 06:45 »
Hva er underholdende fotball? Er alle enige om hva dette er?

Underholdende fotball kan vært så mangt, og selvfølgelig er vi ikke det. Det vet du også. Men jeg er avhengig at Newcastle greier å underholde meg for å kunne opprettholde min interesse for fotball, og Newcastle United. Hadde det vært snakk om noe annet enn Newcastle hadde jeg gitt opp for noen år siden, men siden jeg er såpass glad i Newcastle har jeg levd i håpet. Men min tålmodighet er snart borte, og jeg har kun en siste sjanse igjen enn så lenge. Feier den holder jeg meg nok borte i noen sesonger. Jeg forventer ikke at Newcastle plutselig skal bli et kjempeunderholdende lag igjen neste sesong, og det trenger det heller ikke, men jeg må se et lag som har en viss X-factor, et som pirrer min interesse og ikke minst som gjør at jeg kan glede meg til kamp igjen. Det er et must for meg, men det er dessverre flere sesonger siden sist det skjedde, og derfor siste sjanse for nå.

Å kaste bort to timer på en bedriten film er ille, men å kaste bort to timer på bedriten fotball med Newcastle er verre da det faktisk er snakk om følelser. Det er bare dritskuffende og jævlig stusselig.
Nei.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Steve McClaren
« Svar #29 på: 12. Juni 2015, 09:02 »
Jeg vet selvsagt at ikke alle er enige om hva dette er. Og det er selvsagt subjektivt, selvom det ikke er mange som mener at vi spilte underholdene de siste årene under Pardew/Carver.

Grunnen til at jeg spør er at begrepet "underholdende fotball" ofte kommer opp i slike diskusjoner. Det som er underholdende for Kristoffer er ikke nødvendigvis underholdende for Milburn. Jeg tror at vi kan samles rundt at det skal være spennende. Spenning er på mange måter underholdning i seg selv. Jeg vil mye eller se et godt organisert Newcastle som kontrer inn 1-0 mot city på slutten enn et Newcastle som vinner ballbesittelsestatistikken, men taper kampen  0-3 og der kampen er punktert til pause.

Apropos subjektiv, så setter jeg like stor pris på en susende sklitackling som en tunnel. Jeg håper at vi kan bli et lag som har kapasitet til å stå høyt i banen i press til tider, men at vi er kloke nok til å sette oss ned langt bak i andre perioder. Samtidig håper jeg at vi kan styre noen kamper mot antatt dårligere motstand. Kanskje for mye for langt, men vi kan starte med å blø for drakten, vise tæl, mot og innsats.

Newcastlefansen har rykte på seg for å være uvanlig kravstore. 50k tilskuere denne sesongen samt et banner som sier: "we don't demand a team that wins, but a team that tries", og som jeg synes er gjennomgangstonen hos de fleste, Viser det motsatte.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."