20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bundesliga - Deutsch Fußball  (Lest 35294 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #105 på: 22. April 2012, 13:15 »
Redd for det? Vi fikk jo mange Newcastle-fans på grunn av at vi gjorde det bra under King Kev og forsåvidt under Sir Bobby også. Ekte supportere følger så videre med på laget også i dårligere perioder. Er jo positivt for Newcastle om vi får flere yngre fans de kommende åra!

Ellers - ja. Greit å sympatisere med lag - men det er noe annet enn å være supporter. Jeg har Newcastle og Glimt i hjertet mitt - slik vil det alltid være. Så har jeg enkelte lag jeg gjerne sympatiserer litt ekstra med, men det stopper også der!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • Gjest
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #106 på: 22. April 2012, 13:16 »
Nå må du ikkje mistforstå meg. Eg snakker ikkje om nye fans, men om fans som bytter klubb. T.d Man.Utd, Spurs, Chelsea fans som nå blir Newcastle supportere.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #107 på: 22. April 2012, 13:21 »
Hehe. Ser den ja! Men om du ser på yngre fans så er det vel ikke slik at det er uvanlig at de kan endre lag mens de enda er ung og naive. Forhåpentligvis forblir de Newcastle-fans når de da er "modnet" :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • Gjest
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #108 på: 22. April 2012, 13:27 »
Meget mogleg. Har berre det med å bytte lag, pga det går bra med eit lag langt opp i halsen. Skal fortelle kvifor.

Har ein bekjent som er Liverpool supporter, og har byttet norsk favorittlag etter kven som gjere det bra. Det startet med Start, så var det Brann og nå sist Molde. Itilegg har han også blitt Barca supporter på sin hals dei siste sesongene. Og denne personen er fødd på 80-talet, så er ikkje ein ung sjel som har enndå ikkje funnet sitt lag.

Derfor har eg så mykje imot folk som bytter lag, etter kva veg vinden blåser. Så det er sånne supportere eg er redd Newcastle nå skal få, som Napoli og BvB har fått i Norge.

Peter

  • Gjest
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #109 på: 22. April 2012, 13:33 »
Det er da ikke så farlig om vi får sånne fans. La dem heie på laget de vil, også får vi heller være happy om de fortsetter å følge NUFC, selvom de f.eks ikke kvalifiserer seg til CL neste sesong og opplever litt motgang.

Peter

  • Gjest
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #110 på: 22. April 2012, 13:35 »
Jeg synes btw også det er flott at Dortmund vant serien i år. Fantastisk klubb med ville fans!
Mitt favoritt/sympatilag i Tyskland er dog Bayern, så satser på at de inntar tronen neste år!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #111 på: 22. April 2012, 13:37 »
Jaja, men de anser jeg ikke som skikkelige supportere av lag heller da. Men enig - det verste eksemplet jeg har er en kompis som gikk fra Glimt til TIL nå de siste par åra. Jeg får rett og slett vondt langt inni hjertet av det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • Gjest
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #112 på: 22. April 2012, 13:39 »
Fysj! Det er ikkje bra å bytte lag, men å bytte til fienden er jo verste sort. Da kan du stille spørsmålstegn, med kor supporter egentleg den personen var.

Så har du ein Sigurd Rushfelt som byttet frå Liverpool til Chelsea.  :ler:

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #113 på: 22. April 2012, 13:40 »
Jeg kommer aldri til å bytte favorittklubb. Mitt norske lag er Start og mitt engelske lag er Newcastle. Og slik kommer det alltid til å være. Men mitt store "sympatilag" for øyeblikket er Dortmund. Jeg vil på ingen måte kalle meg en fan/supporter av det laget. Mer en beundrer.

Christian

  • Gjest
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #114 på: 22. April 2012, 13:42 »
Eriksen, det er som eg har nevnt stor forskjell mellom supporter og sympatisør. Men enkelte har stor tendens til å kalle seg supportere av lag som dei sympatisører når det går bra.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #115 på: 22. April 2012, 13:42 »
Så har du ein Sigurd Rushfelt som byttet frå Liverpool til Chelsea.  :ler:

Haha! Det der var bare helt latterlig! :ler:

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #116 på: 22. April 2012, 13:47 »
Eriksen, det er som eg har nevnt stor forskjell mellom supporter og sympatisør. Men enkelte har stor tendens til å kalle seg supportere av lag som dei sympatisører når det går bra.

Ja, det blir for dumt. Nå vet jeg ikke om det var meg dere siktet til med noen av de foregående innleggene, men slikt tar jeg stor avstand fra.

Christian

  • Gjest
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #117 på: 22. April 2012, 13:49 »
Eg kan berre snakke for meg sjølv, og eg siktet ikkje til deg. Eg snakker om generelt.

Kunne like godt ha snakket om alle dei nye Napoli "supporterene" også. (Som gjerne heier på Man.Utd eller eit annet medgangslag itilegg)

Eg har ingen problemer med at folk har sympati lag, eg har også det. Men problemet i mine auger, er når dei går ut å seier dei er supportere når laget har suksess, og forsvinner til eit nytt lag når motgangen kjem.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #118 på: 22. April 2012, 15:01 »
Jeg synes du overdriver og tar ting altfor bokstavelig Christian, som jeg nevnte til deg på twitter i går også ;)

Det er jo helt naturlig at lag som gjør det godt, lag som har noen skikkelige profiler etc. får en god del oppmerksomhet. F.eks Napoli som du nevner. Mange av kompisene mine som følger godt med på fotball og inkludert meg selv, de digger Napoli. De spiller en facisnerende fotball med tre-backs linje, og har et trekløver der fremme som er genialt. Jeg liker veldig godt å se de spille, men jeg er ikke noen Napoli-supporter - og jeg er sikker på at det ikke gjelder for noen andre heller. Annet enn at noen legger de til som et "nummer to" lag å heie på, og det synes jeg er helt fair.

Jeg har mange lag som jeg liker å følge litt ekstra med, men det er ikke noe annet enn Newcastle som betyr noe. Selv om jeg elsker å se Totti spille, koser meg med Napoli matcher, liker å se Messi når jeg kan OSV... Og om fire-fem år så er det helt sikkert noen andre lag eller profiler jeg kommer til å følge litt ekstra med på. That´s it.

Det er kun en generell interesse for fotball og de som følger godt med, de vil sikkert la seg begeistre av det Hatem Ben Arfa og Papiss Cisse holder på med om dagen.. Jeg skjønner ikke problemet med dette og det er ikke slik at det er mange som driver å bytter lag, det der høres nesten ut som et engangstilfelle for din del.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Christian

  • Gjest
Sv: Bundesliga - Deutsch Fußball
« Svar #119 på: 22. April 2012, 19:01 »
Har ikkje noko problem med folk som har eit forhold til Napoli som ditt, så her har du misforstått poenget mitt.

Eg snakker om folk som bytter favorittlag, og ikkje folk som bytter sympati lag.