20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor er de nå?  (Lest 171348 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #525 på: 25. Okt. 2013, 13:08 »
Edmundsson og Söderberg (som forsåvidt står ok når han får sjansen i Molde) har aldri vært blant klubbens største talenter. Ingen av dem fikk noen gang sjansen på a-laget (eller kan Söder ha stått i en cupkamp?), og det betyr at de heller aldri var gode nok. Ole er en middels Tippeliga-keeper, og var en middels reservelagskeeper i England. Joan var ikke god nok for reservelaget, og heller ikke god nok for Tippeligaen.

Hva gjelder det generelle nivået på våre talenter er det ganske åpenbart at de aller aller aller færreste er gode nok for Premier League, men vi ser flere av våre rejects i mindre klubber rundt om på øya eller på kontinentet. Nivået er ikke SÅ ille, men det er heller ikke mye å skryte av.

De eks Newcastle-spillerne som er å finne i Premier League nå, er vel enten unge bærebjelker i Sir Bobbys lag, eller spillere som Carroll og Nolan, som ble solgt fordi de var dyre i drift og hadde feil nasjonalitet.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tremblem

  • Gjest
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #526 på: 25. Okt. 2013, 13:24 »
Ser det er en del spillere rundt om i lavere ligaer, som spilte på U-laget for 10-15 år siden. Et par eksempler er James Coppinger i Doncaster og Lewis Guy i Carlisle. At jeg i det hele tatt husker dette, er et resultat av alt for mange timer med CM og senere FM!  :spytt:

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #527 på: 25. Okt. 2013, 13:29 »
Hei, takk. Der ga du meg nettopp gode tips til min spalte i MagZine. :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tremblem

  • Gjest
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #528 på: 25. Okt. 2013, 13:52 »
Hei, takk. Der ga du meg nettopp gode tips til min spalte i MagZine. :P

Satt å googlet litt på emnet, og er MYE interessant å finne her: http://www.transfermarkt.co.uk/en/newcastle-united/transfers-alle/verein_762.html

Fascinerende å se vi fort brukte 20-30 millioner pund på overganger en vanlig sommer på 90-tallet!

Også fascinerende å se alle spillerne jeg har glemt faktisk har vært i klubben! Guiseppe Rossi anyone?? Har jo bøtta inn mål for blant annet Villareal i senere år.
« Siste redigering: 25. Okt. 2013, 13:54 av Tremblem »

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #529 på: 25. Okt. 2013, 17:21 »
Å sjå ein x-Newcastle spelarar (Edmundsson) spele i 3.div mot eit lokalt 3div lag var litt av ein opplevelse. Snakket med han etter kampen, og han sa sjølv problemet var kamptrening. Å være på eit akadami i England gir begrensa med kamptrening om du ikkje er blant dei bedre. (Itilegg var den gamle reserveligaen ganske få kamper, mot dagens U21 tunering). Så det har vært ein medvirkande årsak, men så klart skinner det igjenom at han ikkje er god nok. Dog jævla god i 3.div  ::p (Og det som var ekstra artigt han gikk frå å møte 3.div spelarar, til å spele landskamp for Færøyane helga etterpå mot Italia)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #530 på: 10. Nov. 2013, 01:13 »
Var en annen Newcastle-fan som posta den 4-1-videoen fra da vi sist (?) slo Spurs på WHL på Tryneboka.
Og selv om samtlige av disse har i større og mindre grad har høyst tvilsom stjerne blant oss Newcastle-fans: På sitt beste i sin Newcastle-karriere, ville dere foretrukket trioen Oba-Owen-Viduka eller Remy-Cisse/Gouff-Ben Arfa?

Smått inspirert av fangruppa til Newcastle på FB :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #531 på: 10. Nov. 2013, 01:55 »
Hvis jeg kunne fått Remy - Cisse - Ben Arfa, alle tre på sitt beste så hadde jeg tatt den uten betenkningstid!

Cisse i formen han hadde første halvåret etter han kom til klubben, Ben Arfa slik vi alle vet han kan være og Remy som rett og slett oser kvalitet. Bankers!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #532 på: 10. Nov. 2013, 09:46 »
Oba - Viduka - Owen for min del. Utrolig at Owen valgte NUFC i sin beste alder (26) når han gikk fra Real Madrid. Er jo uten tvil en av de aller beste spissene England noensinne har hatt, men skader ødela mye av dette. Viduka var jo en avslutter av rang, mens Oba Martins ikke trenger noen videre beskrivelse. Etter min mening den svakeste av disse 3 men allikevel overgår han de fleste på den andre trioen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #533 på: 11. Nov. 2013, 12:08 »
Helt enig med Frode her altså. Den trioen oste egentlig klasse. Goalgetter i verdensklasse i Owen, den slepne, dvaske teknikeren Viduka og den totalt uforutsigbare Martins som kunne gjøre det helt sinnsyke i rette humøret.
Det målet til Owen i 4-1-kampen mot Spurs eksemplifiserer hvor bra de tre kunne være sammen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #534 på: 11. Nov. 2013, 13:00 »
Eg hugsar veldig godt den vårkampen mot Reading i 2008, då vi fekk det beste ut av dette fantastisk flotte trekløveret (3-0, mål frå Duke, Owen og Oba). Støtter meg på Frode og Kristoffer her, og vil samtidig hevde at vi ikkje er så veldig langt frå å kunne ha ein liknande konstellasjon anno 2013/2014.

Det vi manglar er ein fullverdig substitutt for Viduka, noko eg håpar vi allereie har på plass (jf. at ein avtale der Gomis trer inn i januar ikkje er veldig usannsynleg).

Martins: Fart, uforutsigbar trickery, god til å utfordre ryggande forsvarar, bra skuddfot.
- Ein slik type har vi i både Rémy og Ben Arfa.

Owen: Ein spelar som kan 'ghoste' inn i boksen, og som kan plukke opp alt mogleg av nedfallsfrukt.
- Vi har ingen goalgetter à la Owen i troppen, men Rémy har vore brukbart klinisk så langt. Cissé er god inne i boksen, gitt at han faktisk er nettopp der - i boksen.

Viduka: Flink til å halde på ballen, god teknisk, skaper rom for både Martins- og Owen-typen i trioen på topp.
- Ameobi er den næraste i dagens tropp, men er fullstendig avhengig av å ha ein liknande type ved sidan av seg (jf. Ba/Ameobi mot manure i den fantastiske januarslakten). Gomis inn vil vere utsøkt.

Midtbanen mot Reading: Butt, Barton og Geremi.
- Ein defensivt anlagt, ein offensivt anlagt og eit balansepunkt. Om ein plasserer Tioté, Cabaye og Anita inn i desse tre rollene, så har ein ei oppgradering frå det same laget i 2008. Dette vil likne ein heil del på dei beste vårkampane i 2011/12-sesongen, då vi var veldig trivelege å sjå på (spesielt mot WBA, Stoke og Liverpool).

Med ein spiss à la Gomis og ein kantspelar som kan legge innlegg inn i januar, og vips så har vi ein større moglegheit til å alternere lagoppstilling utfrå motstandar. 1. omgangen i går, og kampen mot Chelsea, indikerer at vi har knekt ein del av koden mot topplaga. Kampen mot mackems indikerer at vi treng å jobbe meir med å bryte ned etablerte forsvar mot meir defensivt anlagte lag.


« Siste redigering: 11. Nov. 2013, 13:02 av Hans J »

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #535 på: 03. Jan. 2014, 16:53 »
Söderberg til Kalmar. Fornuftig valg, da han ikkje får spele fast i Molde. Kalmar ein bra klubb også.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #536 på: 08. Jan. 2014, 11:27 »
Sjekk på dette fantastiske bildet jeg kom over.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1506548_10151836986910754_409695271_n.jpg

Noen som kan navngi alle sammen? ;)

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #537 på: 08. Jan. 2014, 13:30 »
Sjekk på dette fantastiske bildet jeg kom over.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1506548_10151836986910754_409695271_n.jpg

Noen som kan navngi alle sammen? ;)

Steve Howey, John Beresford, Darren Peacock, Keith Gillespie, Warron Barton, Les Ferdinand, Robbie Elliott, Steve Watson, Lee Clark, Phillip Albert, (?Paul Kitson?) og Rob Lee.

For et lag vi har hatt.

Tremblem

  • Gjest
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #538 på: 08. Jan. 2014, 13:50 »
Sjekk på dette fantastiske bildet jeg kom over.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1506548_10151836986910754_409695271_n.jpg

Noen som kan navngi alle sammen? ;)

Må være mellom 94/95 - 96/97 dette?

Gjør et forsøk!  :nervøs:

Fra venstre: Steve Howey - ? - Darren Peacock - Keith Gillespie - Warren Barton - Les Ferdinand - Robbie Elliot - Steve Watson - ? - Philipe Albert - Paul Kitson - Rob Lee

De 2 jeg mangler har jeg null peil på?

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #539 på: 04. Feb. 2014, 21:38 »
tipper nr 2 er John Beresford. Han mellom Watson og Albert er nok Lee Clark
« Siste redigering: 04. Feb. 2014, 21:42 av bjørni »