20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 74989 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #210 på: 28. Sep. 2020, 10:13 »
Må bare skyte inn: Spilte vel ikke 4-4-2 under Pardews knallsesong. Cisse kom inn og spilte spydspiss, mens Ben Arfa og Ba bekledde vingene.
Ba sutra sommeren etter og trua med å forlate dersom han ikke fikk spille spiss. Pardew valgte da å spille Ba spiss og Cisse ving. Alle veit hvordan det gikk for Cisse.

Formasjon er tildels litt avsporing - men ingen tvil om at tida da King Kev og Sir Bobby styrte skuta, så var på mange måter 4-4-2 standarden. Ting har endret seg siden den gang.

Jeg tror også at Bruce har et ønske om at vi skal bli et mer offensivt, spillende lag. Jeg har bare ikke trua på at han er en god nok fremoverlent manager på treningsfeltet for å klare det. Der er flere tilfeller de siste årene på lag som har begrensa spillermateriale, men allikevel har maktet dyrke en mer spillende spillestil under unge, fremadstormende managere. Jeg peker også langt på vei til mitt eget Glimt og arbeidet som er gjort der de siste årene med en klar spillefilosofi, og evnene til å utføre dette av kapabel trener selv med midler langt under hva de store lagene i ES har å rutte med.
Bruce er ikke der, har aldri vært der på PL-nivå, og jeg har vansker for å skjønne at det skal skje når mannen begynner å bli voksen i gamet.

Så ble vi sist sesong reddet utrolig mange ganger av Dubravka. I går var Darlow fantastisk god for oss, og antakeligvis det som gjør at vi tar ett poeng i kampen.
« Siste redigering: 28. Sep. 2020, 10:16 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Chronus

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #211 på: 28. Sep. 2020, 14:00 »
Jeg tenker at formasjon, enten det er 3-5-2 eller 4-4-2, ikke er det største problemet. Det jeg er redd for er at Bruce ikke klarer å engasjere og videreutvikle spillere, få de til å bry seg om en spillestil og mentalitet, og terpe samhandlinger i laget. Gang på gang så ser jeg spillere som ikke vet hva de skal gjøre når de får ballen, virker som de blir stresset med en gang og finner ikke medspillere. Feilpasninger florerer i hver eneste kamp. Klarer vi å holde på ballen litt så går det sakte litt frem og tilbake før det ender med en lang ball i rom eller opp på en enslig spiss.

Se på f.eks Brighton eller Leeds, der går kula bestemt mellom lagdelene og spillere forflytter seg for å gjøre seg spillbare. Det er en tydelig stil og identitet. Det mangler vi, og har gjort i mange år egentlig (lenger tilbake enn Bruce). Nå har Bruce holdt på en stund og fått inn en del nye spillere som er hans egne, men kan ikke se den store forandringen eller forbedringen. Det er litt for mye tilfeldighet rundt spillet vårt og ofte så er det enkeltprestasjoner her og der som avgjør om vi vinner kampen eller ikke.

For meg så har vi alt for store mangler i troppen. I motsetning til mange andre så er jeg ikke så bekymret for spissplassen. Ja, det er deilig med en Vardy eller Kane som dunker inn mål i alle slags forhold, men for meg så er det resten av sentral-linjen som er for svak. Spillere som kan og tør holde litt på ballen og som treffer medspillere med pasningene sine. Som tør styre spillet litt.

Vi har blitt linket med en rekke spillere i det siste, men det ser ut til at vi sitter stille i båten og håper at Hendrick, Fraser, Lewis & Wilson skal berge plassen vår i PL. Ashley er nok ikke villig til å bruke mer penger utover det vi har hatt fra tidligere salg av spillere, men for at vi skal få en fremdrift i klubben så er vi nødt til å investere og Bruce er nødt til å vise at han kan fornye seg.

En Rugani, en Soumare, en Milik og kanskje en Smalling på lån hadde gjort seg, men en etter en blir også disse snappet opp av klubber rundt oss. Å som jeg lengter etter den dagen vi kjøper 2 kvalitetspillere til 20-40 millioner i samme vindu.

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #212 på: 28. Sep. 2020, 15:16 »
Nye spillere under Steve Bruce er litt som å pisse i buksa for å holde varmen..  Mannen har aldri vært en god nok manager til å utvikle positiv fotball, og kommer aldri til å bli det.

Problemet vårt er at ingen "gode" managere har lyst til å jobbe under Ashley nettopp på grunn av mangel på ambisjoner.

Beklager for ett innlegg som ikke har noen verdi i diskusjonen, men følte bare for å kalle en spade for en spade

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #213 på: 28. Sep. 2020, 16:38 »
Benitez hadde mye svakere spillere enn det Bruce har nå.

Hadde han virkelig det? Inn er kommet spillere som er litt bedre offensivt, men samtidig svakere defensivt. Men ja, Joelinton, ASM, Lewis, Wilson, Fraser klinger litt bedre enn Rondon, Ayoze Perez, Kenedy, Merino, Mitrovic, Lejeune.

Uansett, Benitez hadde ikke mannskap til å ta oss noe særlig høyere enn hva han gjorde. Den defensive taktikken og filosofien hans kan vi jo diskutere om vi liker eller ikke.
Min mening er at heller ikke Steve Bruce har spillere gode nok til å kjempe noe særlig høyere enn litt under midten av tabellen. Det synes jeg er realistisk.

Kan hende Steve Bruce er kjedelig og har en kjedelig filosofi og taktikk. Statistikker taler heller ikke hans vei. Samtidig så er det ikke mange managere som har ført lag som Hull, Wigan og Birmingham til opprykk til PL og holdt dem der, ihvertfall noen sesonger. Førstnevnte klubb tok han også til FA cup finalen og dermed Europa League.


Jeg skulle gjerne hatt et mer spennende navn som trener for klubben. Men jeg tror ikke det er der problemet er. Se hva West Ham fikk av Pellegrini. En manager som har vært i Real Madrid, Manchester City, og flere gode lag og som har en veldig god CV. Spiller offensivt og lagene hans har ofte veldig mye ball. Står for flere spennende signeringer i de klubbene han har vært i. I West Ham derimot fikk han det bare ikke til. Selv om han helt åpenbart fikk inn flere av de spillerne han ønsket, teknisk gode spillere som Lanzini, Felipe Anderson, Pablo Fornals, osv.

Jeg tror bare at for NUFC sin del, skal de opp et nivå til så må vi ha inn bedre spillere. Steve Bruce eller en annen manager, å komme blant topp 6 idag er beintøft. Faktisk topp 8 er også en utrolig vrien oppgave når vi ser signeringene Everton, Wolverhampton, Leicester, osv gjør.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #214 på: 28. Sep. 2020, 17:41 »
Benitez diskusjonen skal jeg virkelig ikke fortsette, det at det er kjedelig og at Benitez ikke er noe mer eksotisk er ikke poenget. Topp 8 eller 10 er heller ikke poenget, men når vi blir rundspilt av Brighton andre året på rad så tyder det på en manager som ikke har lært. Vi ble rundspilt av Watford, Brighton, Southampton, Sheffield U, Aston Villa, Norwich x2, Palace, Everton, Leicester x2, pluss noen topplag. Jeg forventer ikke at vi skal ta noen steg under Ashley og Bruce..virkelig ikke. Men jeg forventer at vi klarer å kontrollere motstanderer av samme kvalitet som oss, det har vi ikke klart spesielt bra. At vi har en plan (jeg ser ikke en tydelig plan slik det er nå). Når jeg ser nufc og PL så finner jeg nesten ikke lag som er dårligere til å bruke ballen. Vi har like gode spillere som mange andre lag rundt oss, men satt i system så skorter det på mye.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #215 på: 29. Sep. 2020, 08:14 »
Nye spillere under Steve Bruce er litt som å pisse i buksa for å holde varmen..  Mannen har aldri vært en god nok manager til å utvikle positiv fotball, og kommer aldri til å bli det.

Problemet vårt er at ingen "gode" managere har lyst til å jobbe under Ashley nettopp på grunn av mangel på ambisjoner.

Beklager for ett innlegg som ikke har noen verdi i diskusjonen, men følte bare for å kalle en spade for en spade

Syns dette innlegget er spot on -dessverre (misforstå meg rett)!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #216 på: 29. Sep. 2020, 11:17 »
Synes det er litt rart at ikke alle de beste managerne går for 4-4-2 når det åpenbart er det som er best i alle tilfeller.. Er jo en utrolig spennende formasjon. De burde jo også bytte nasjonalitet til Engelsk, da blir spillerne umiddelbart 10% bedre.

Chronus

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 7
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #217 på: 29. Sep. 2020, 14:46 »
Fra Steve Bruce i dag:
Sitat
I totally understand we didn't play well enough on Sunday or the week before, but I don't think it's got anything to do with style of play. Nobody questioned us about our style of play against West Ham. I don want to change, but I've had to be really patient with it... We  need to be flexible(with tactics), we see other other teams like West Ham matching up Wolves & Arsenal also doing it. But I agree our performance levels need to improve, there's no question about that.

Så ingen problemer med spillestilen altså. Og han er fullt klar over at prestasjonene er dårlig.

Lurer egentlig litt på hva han driver med på trengingsfeltet...

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #218 på: 17. Okt. 2020, 23:11 »
Snart jul og denne nissen mangler fortsatt plan og identitet..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #219 på: 19. Okt. 2020, 09:20 »
Sitat
The most worrying statistic is the number of shots Newcastle are allowing on their goal, which could suggest a problem with the midfield balance.

Newcastle United currently allowing shots at a rate of 17.2, after Saturday's defeat to Manchester United.

The last Premier League team to surpass that over a season was Sunderland in 2016/17, who were relegated as the division's bottom club and conceded 69 goals in the process, an average of almost two per match.

Dette syns jeg er et stort tankekors når du ser hvor defensivt anlagt Bruce er. Selv om han er defensivt anlagt makter han jo allikevel ikke være god defensivt heller. Dette er jo en trend videreført fra forrige sesong, bare enda verre nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #220 på: 19. Okt. 2020, 09:54 »
Hvor lenge får mannen sitte ved roret? Ashley må jo også se hvor elendig fotball vi spiller for tida. Regner med Ashley føler han har handlet inn spillere som kan brukes til mer offensivt spill enn det Bruce har stått for hittil..

Kan umulig se for meg at Bruce sitter lenge hvis vi havner i en langvarig tapsrekke.
Spørsmålet blir da hvem i all verden som ønsker jobben i en klubb med 0 ambisjoner..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #221 på: 19. Okt. 2020, 10:19 »
Verste er jo at jeg syns jo vi har vist mer ambisjoner på overgangsmarkedet enn på lenge under Ashley. Derfor syns jeg det er ekstremt frustrerende at vi har en så svak manager til å forvalte dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #222 på: 19. Okt. 2020, 14:26 »
Bruce har jo levert helt oki poengmessig. Hvordan vi fremstår på banen tror jeg Ashley driter fullstendig i, bare regnestykke går opp. Tror ikke Bruce er i nærheten av sparken engang. Vi er nr 12 etter 5 kamper, så er jo laaaangt unna krise enda..

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #223 på: 19. Okt. 2020, 16:04 »
Sitat
The most worrying statistic is the number of shots Newcastle are allowing on their goal, which could suggest a problem with the midfield balance.

Newcastle United currently allowing shots at a rate of 17.2, after Saturday's defeat to Manchester United.

The last Premier League team to surpass that over a season was Sunderland in 2016/17, who were relegated as the division's bottom club and conceded 69 goals in the process, an average of almost two per match.

Dette syns jeg er et stort tankekors når du ser hvor defensivt anlagt Bruce er. Selv om han er defensivt anlagt makter han jo allikevel ikke være god defensivt heller. Dette er jo en trend videreført fra forrige sesong, bare enda verre nå.
Newcastle United have the worst shots on target per game (2.4 avg) than any other Premier League team this season.
Newcastle United have faced more shots per game (avg 18.2) than any other Premier League team this season.
Det er jo ikke bedring. Vi har startet sesongen akkurat som sist sesong. Vi topper de negative statestikkene igjen.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #224 på: 19. Okt. 2020, 20:01 »
Snart jul og denne nissen mangler fortsatt plan og identitet..

Med tanke på at han kom sommeren 2019 er det ganske skremmende.
Bare Bruce selv som vet hva planen er tydeligvis.

Snart halvveis i 3 års kontrakten nå og Ashley slenger nok snart en 6 års kontrakt på bordet.