20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcaslte & forsvarsspill  (Lest 2738 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Newcaslte & forsvarsspill
« på: 15. Sep. 2005, 18:37 »
først: beklager hvis det er en tråd om dette allerede

Så.....
Hvorfor klarer vi ikke å få på føttene et stabilt og strukturert forsvarspill som kan fungere noenlunde? Først kan man spørre seg om spillerne? Gode nok eller ikke, vel.... Faktum er at de fleste fra de som startet i bakre firer'n ifjor er byttet ut. Så neppe spillerne?
Manager'n? Trodde kanskje Souness skulle klare å få til, om ikke skikkelig, et bedre forsvar enn det Robson gjorde. Men nei, det har han etter min mening ikke klart. Særlig etter å ha sett hvordan noen av målene har kommet i år. F.eks mot Bolton i helgen, forferdelig av Taylor, og mener å huske at det var Boumsong som 'dreit på draget' på et av målene mot ManU. Innser at mine 2 eksempler kanskje er litt lite å slå i bordet med, men mener tydelig å huske enn del annet rusk i forsvarsleddet siste sessongen selv om jeg ikke kommer på flere eksempler her og nå.
Så... ikke spillerne, ikke managern (eller managerne?)
Vel ?

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1 på: 15. Sep. 2005, 20:53 »
Ironisk nok har forsvaret til Newcastlke vaklet mer og mer i trå med de gode spillerne vi har hentet. Tidligere når vi manglet slagkraft fremover, særlig slutten av fjorårdssesongen, og et par kamper i år har forsvaret strålt. Vi har bl.annet fostret opp en som kan bli Englands største stopper om noen år, nemlig Stephen Taylor. Sammen med Boumsong og en backup i Bramble (evnt. rotasjon med taylor) har vi et av ligaens, kanskje europas beste midtstopperpar, det mangler bare en v-back før vi kan snakke om en av englands beste forsvar i det hele. MEN, nå som brikkene, tross i skadeproblemene, har begynt å falle på plass fremover, så svikter forsvaret. Typisk Newcastle?
ancs and Scousers, go to H***!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. Sep. 2005, 20:28 »
Har brikkene begynt å falle på plass fremover? Vi har bare fått inn noen nye offensive spillere, som skal hjelpe oss med å lage mål. Men foreløpig har vi ikke greid å lage mer enn ett eneste ett. Og det kom fra et av klubbens største talenter.
Ikke noen av de nye, fantastiske spillerne.

Vi har fortsatt ikke noen plan for hvordan vi skal spille, for å komme til flest mulig og best mulige målsjanser.

Så de defensive blunderne som har kommet i det siste, er ikke kommet pga større offensiv slagkraft. De har vel heller kommet som et resultat av at vi faktisk har blitt dårligere siden sist, på tross av at vi har handlet inn, på papiret, bedre spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 16. Sep. 2005, 20:48 »
Jeg syntes faktisk at det defensive i laget er bedre enn det offensive, om man ser på kampene. Men på papiret skal det offensive være på plass.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Sep. 2005, 21:59 »
På papiret er det offensive på plass, i og med at vi har gode spillere i sentrale offensive posisjoner. Men papiret hjelper oss ingen verdens ting når det praktiske ikke er i samsvar med det teoretiske.

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Sep. 2005, 22:06 »
Sitat fra: "Joakim"
Har brikkene begynt å falle på plass fremover? Vi har bare fått inn noen nye offensive spillere, som skal hjelpe oss med å lage mål. Men foreløpig har vi ikke greid å lage mer enn ett eneste ett. Og det kom fra et av klubbens største talenter.
Ikke noen av de nye, fantastiske spillerne.

Vi har fortsatt ikke noen plan for hvordan vi skal spille, for å komme til flest mulig og best mulige målsjanser.

Så de defensive blunderne som har kommet i det siste, er ikke kommet pga større offensiv slagkraft. De har vel heller kommet som et resultat av at vi faktisk har blitt dårligere siden sist, på tross av at vi har handlet inn, på papiret, bedre spillere.

Ja brikkene har falt på plass, og når jeg sier det, mener jeg brikkene i Souness nye lag. De spillerne som er kommet til har forbedret vårt potensiale fremover, men som sikkert du og har fått med deg har vi desverre ikke kunne stilt med alle de nye samtidig. Nærmest var vi sist uke mot Fulham med Owen og en mildt sagt småskadd Luque. Dette får vi diskutere når Newcastle starter med Luque, Emre, Parker og Dyer på midtbane, Owen og Shearer fremme. Jeg har ikke sagt at vi spiller dårligere bakover fordi vi har hentet inn offensive krefter. Hvordan er det mulig? Jeg nevner ingen grunn til dette, bare setter spørsmål om Newcastles uflaks i det siste.
ancs and Scousers, go to H***!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Sep. 2005, 22:09 »
Er skadene virkelig bare uflaks? Jeg har min tvil. Ikke at jeg vil peke ut noen syndere, men når vi har så forbanna mange på skadelista, er det da uflaks?

Joda, de nye spillerne vil helt klart forsterke oss offensivt, men vi må vite hvordan vi til enhver tid skal spille for at de skal få utnyttet sitt potensiale til fulle. Har Souness noengang hatt en plan for hvordan han skal spille fotball? Han vet jo ikke engang hvordan "kick and run" fungerer. Vi spiller en variant av "kick and run", men vi utnytter ikke mulighetene ved denne typen spillestil. For faktum er at vi kun sparker, men ingen løper.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #7 på: 17. Sep. 2005, 00:44 »
Det er vel ganske freidig å påstå at Newcastles manglende resultater de siste 30 kampene er basert på uflaks? For alle som har fulgt med klubben det siste året vil se at vi med Souness har mistet all plan i spillet. I dagens fotball holder det ikke bare med dyktige spillere. Spillerne må også gå sammen, og spille som et lag. Det gjør vi i ikke. Og jeg legger hovedtyngden av ansvaret på manageren. Det er hans hovedjobb og legge en plan for spillet, og velge spillere som best passer inn i denne planen. Det har han ikke, på noen som helst måte, fikset. Det betyr at han i utgangspunktet ikke makter å gjøre det som nettopp er hovedjobben sin. Han har sikkert forsøkt etter beste evne. Men det holder ikke!

Som leder i næringslivet ville jeg ikke vært i tvil om hva jeg ville ha gjort med en ansatt leder som ikke makter å gjøre jobben sin. Man må finne en erstatning for denne lederen.
Toon, Toon,
Black and white army

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #8 på: 17. Sep. 2005, 00:48 »
Vi har da i allefall mye bedre forsvar en for noen år siden. Noen som har sett sesong vidioen for 03/04? Der er det minst en forsvars tabbe i hver enste kamp. Det er vondt å se på... Hadde vi hatt dagens forsvar rekke den sesongen kunne det blitt svært bra. Vi putta jo!
FVM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 17. Sep. 2005, 13:38 »
Er vel noe som heter at man skal begynne bakerst når man skal lage et lag.
Nei, det sportslige har vært alt annet enn bra nok. Jeg mener bare at Souness skal få en sjanse til å spille med det laget han har kjøpt og bygget før vi gir han fyken, ikke med en midtbane som kunne spilt i The Championship.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 19. Sep. 2005, 09:58 »
Forsvaret var ikke altfor ille mot Blackburn igår. De kom jo til sine sjanser men ingen utpregede forsvarstabber igår, og vi ryddet fint unna flere ganger. Boumsong er ren kvalitet og kanskje inne på Top-5 lista over midtstoppere i Premier League. Baba er også bra på venstreback, dessverre så syns jeg at Carr på motsatt side har tapt seg siden overgangen fra Tottenham. Boumsong kunne vel også trenge en makker....

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 19. Sep. 2005, 11:02 »
chicken: Så du kampen i går?
Toon, Toon,
Black and white army

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19. Sep. 2005, 11:19 »
Jepp!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 19. Sep. 2005, 12:16 »
Forsvarsspillet var ok, men kunne helt klart vært bedre, og vi skal nok takke verdensklassekeeper Shay Given litt for at vi ikke slipper inn mål. Boumsong er ikke helt i form, men satser på at clean sheet og seier gjør at han kommer ut av det lille formfallet han har hatt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19. Sep. 2005, 16:41 »
Åssen kan dere si at Baba var bra, og at forsvaret gjorde jobben godt. Greit! De slapp ikke inn mål, men de ble heller ikke satt på all verdens av prøver. Jeg mener at også forsvarsspillere har et ansvar for å gi ballen til en annen spiller på SITT EGET LAG. Kanskje de har aller størst ansvar for nettopp dette. Babayaro var, med ett unntak, helt elendig i går. Taylor kløna masse med ballen. Bommer på ballen, og den treffer det andre beinet, er et eksempel. Han klarte i tillegg å prakke på seg selv to gule kort. Jeg vil ikke kalle det talentløst, fordi gutten har talent. Men vanvittig urutinert og dårlig var det. Boumsong var også en skygge av seg selv. Handser helt tydelig med vilje fordi han snubler og så videre. Han var ihvertfall langtifra den sjefen han skal være i forsvaret.

Forsvaret vårt var ikke bra i går. Det var mange ting som gjorde at vi ikke slapp inn mål. Vi har en fantastisk keeper, dommeren var vår 12. mann og Blackburn var ufarlige. Hadde vi møtt en skikkelig motstander hadde vi ligget under 3-0 etter en halvtime.

Vi vant kampen. That's it! Nå får vi bygge videre på det, samt at vi hadde en effektivitet som ikke lignet grisen.
Toon, Toon,
Black and white army