20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no  (Lest 16478 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« på: 29. Aug. 2011, 06:12 »
Det er med glede jeg registrerer at NewUtd.no er bare blir mer og mer populær. Jeg har drevet denne siden i syv år og har aldri sett på makan til besøkstall.

Antall besøkende per dag ligger nå på nærmere 5000 brukere. Forumet slår også alle rekorder og har til nå hatt 8200 innlegg hittil i august. Snittet de to siste årene har ligget på 3000 innlegg i måneden!





Det jeg ikke er like godt fornøyd med et kvaliteten på forumet som har droppet i takt med antall nye brukere. I tillegg er det skuffende at vi har har 220 medlemmer i TAN per dags dato. Håper at flere melder seg inn snarest mulig. Vi har også diskutert en del internt i teamet om hvordan vi skal angripe kvalitetssenkningen på forumet, og jeg tror at vi skal klare å snu utviklingen.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #1 på: 29. Aug. 2011, 11:21 »
Dette er bra. Er jo supert at det er så populært.
Håper og at kvaliteten kan gå oppover, for det er noe som trengs. Har gått for langt.
Skrev forresten om det på siden om "forumet"

Du gjør en fantastisk jobb Nordin.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #2 på: 29. Aug. 2011, 11:32 »
Veit dette har blitt diskutert før, men er det verdt det å stenge forumet for medlemmer? Eller er det for risky? Jeg tenker at man etterhvert må ta en slik sjanse for å få folk til å melde seg inn.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

wildkin

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 79
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #3 på: 29. Aug. 2011, 12:01 »
Jeg mener hvertfall at deler av forumet kan stenges for kun medlemmer, men nå ble vel det nedstemt sist det ble tatt opp såvidt jeg husker?


Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #4 på: 29. Aug. 2011, 12:31 »
For å få en meget seriøst forum, så er jeg enig i det Christian.
Jeg deler ikke samme visjon om at noen tråder skal kunne være åpne for "ukjent"
For de som er moderatorer osv videre er det enklest å enten forholde seg til et lukket eller et åpent forum. Ikke begge deler.

Å når det har skjedd, da er det lettere og holde orden på det stengte forumet"for medlemmer" slik at vist det går for langt, da kan enn f. eks få gult, rosa og rødt kort.
Da for man karantene, kansje 3 dager føste gang, så 5 dager så 7 osv...
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #5 på: 29. Aug. 2011, 12:37 »
Personlig så benytter jeg meg minimalt av dem ulike fordelene medlemskapet gir, jeg er stort sett kun inne å leser på forumet!   Men jeg velger uansett å betale medlemskapet fordi jeg synes dere bak klubben gjør en glimrende jobb, samt at kontingenten er en ubetydelig sum som jeg egentlig synes forumet aleina er verd.

Er ganske sikker på at medlemstallene ville eksplodert om forumet var lukket, så den støtter ihvertfall jeg!

Bare det å ha Christian m/flere til å poste alle transferlinkene slik at jeg selv slipper å tråle nettet synes jeg er verd 250 kr :P
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #6 på: 29. Aug. 2011, 12:39 »
Jeg stemmer for at forumet skal bli eksklusivt for TAN-medlemmer. Alle kan lese, men kun medlemmer får skrive. Evnt kan vi gjøre slik som ElvenKind har foreslått et annet sted, at ikke-medlemmer kan maks skrive så og så mange innlegg pr dag.

Det er for mange som snylter på gratistilbudet, men det forstår jeg godt. For alle de mest attraktive fordelene med medlemskap er gratis.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #7 på: 29. Aug. 2011, 13:16 »
Dersom en stenger av forumet for ikke-medlemmer, når det er 220 medlemmer av TAN, kan en vinke farvel til de 5000 daglig besøkende Nordin snakker om. Det er jo disse fem tusen som er potensielle medlemmer av TAN. Joda, noen ville sikkert reagert med å melde seg inn, men å stenge av forumet for ikke-medlemmer tror jeg allikevel er å skyte seg selv i foten kommersielt sett. Det gir kanskje resultater på kort sikt, men på lang sikt er det kommersielt selvmord. Selv Weiseth stengte ikke av forumet sitt på den måten. Det betyr selvfølgelig bare én ting: Det lønte seg ikke å gjøre det.

Vil man ha flere medlemmer av TAN må man opprettholde tilstrømningen til siden, og da er jeg overbevist om at et åpent forum er essensielt.

Jeg tror også avstengning ville vært en veldig upopulær beslutning. Det folkelige slagordet til newutd burde da blitt byttet om til "av supportere, for betalende supportere". Å erklære at vi som ikke er medlemmer av TAN er "snyltere", slik tveit gjør, synes jeg er spekulativt. Hele tankegangen i denne tråden er for meg en indikasjon på at newutd er i ferd med å bli en pengemaskin slik som forgjengeren. Samtalen deres gir inntrykk av at det er omsetningen til supporterklubben som er av overordnet verdi, og ikke samlingen og mobiliseringen av norske Newcastlesupportere i et "community". Idealismen later til å være svinnende.

Joda, TAN har "kun" 220 medlemmer, som for øvrig betyr en annuell omsetning på rundt 50-60 000 kr. Det tallet kommer antakelig til å stige betraktelig i løpet av noen år. TAN er en veldig ung norsk supporterklubb for et sært, middelhavsfarende, engelsk lag som ganske nylig spilte Championship-fotball. Vi spiller ikke i Champions League lenger, og jeg ble om dagen latterliggjort for å lufte forventninger om spill i UEFA Europa League til neste sesong. Da tror jeg ikke den eksisterende omsetningen og besøkstallet er dårlig, men over all forventning.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #8 på: 29. Aug. 2011, 13:28 »
Det hele ender opp med en vurdering av hva som er viktigst, høye besøkstall eller høyere medlemstall. Synes det er synd at ikke majoriteten her inne kan betale den "symbolske" summen på 250,-, og lurer på hva argumentene for å la være egentlig er. Synd hvis TAN må legges ned allerede som en følge av manglende oppslutning.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #9 på: 29. Aug. 2011, 13:46 »
Poenget er jo at det ikke er nok folk som melder seg inn for å sikre videre drift av klubben. Dette er jo en supporterklubb som drives på dugnad, og ingen tjener noe penger her. Jeg synes det er utrolig synd at Nordin som gjør en så fantastisk jobb med denne supporterklubben får så lite igjen for det. Og når medlemstallene uteblir, skjønner jeg godt at Nordin ikke er sikker på om han gidder å fortsette å drive, for medlemstallene illustrerer at folk ikke setter pris på det. Det jeg mener når jeg bruker ordet "snyltere" er at det er veldig mange som ofrer mye av fritiden sin for at norske supportere skal ha et skikkelig tilbud, men folk flest ser ikke ut til å være villig til å betale noe for det. Jeg er ganske sikker på at et evnt. overskudd i regnskapet vil gå til å forbedre tilbudet for oss supportere, og ikke i lommen til Nordin, selv om jeg personlig synes nordin hadde fortjent å putte litt i egen lomme. Det er jo tydelig at det er mange som setter pris på siden det viser jo de stadig økende visningstallene, men jeg skjønner ikke hvorfor ingen(så få) er villige til å melde seg inn.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #10 på: 29. Aug. 2011, 14:05 »
Jeg er forsåvidt enig med deg tveit, men å få folk til å melde seg inn som følge av dårlig samvittighet er ikke veien å gå synes jeg. Elitisme og å sette seg selv på pidestaller er ikke særlig innbydende for nye medlemmer. "Jeg har betalt så hvorfor snylter du?" inviterer iallefall ikke meg til å åpne lommeboka overhodet.

Grunnen til at medlemstallene er så lave vet jeg ærlig talt ikke. Reklame og folkeopplysning er nok to gode tips tror jeg. Et annet er differensiering der TAN-medlemmer får poste, mens andre kun har mulighet til å lese, selv om det er noe som jeg ikke er sikker på at lønner seg i det lange løp, jf. tidligere diskusjoner om emnet. Vi skal være ganske overbeviste før vi tar sjansen iallefall.

Dagens kontingent er jo så lav at det i seg selv ikke burde være noe stort hinder for folk flest. For meg er det viktigst at vi tross alt har et norsk supportersamfunn og det er det jeg betaler for, alt annet er bonus.

Den jobben som Nordin gjør/har gjort er beundringsverdig og at dette skal rives ned på grunn av noe så lite som et par hundre medlemmer i et land der vi etter alt å dømme har supportere i flere tusentall er bare trist. At bare rundt 4% av de daglig besøkende er medlemmer er jo smått utrolig!

TegneserieSkjære

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 635
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #11 på: 29. Aug. 2011, 14:12 »
Gledelig å høre! Og helt enig; du gjør en kjempejobb Nordin! :)
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #12 på: 29. Aug. 2011, 14:25 »
Dersom det virkelig er slik at målet med TAN og newutd er å tilfredsstille norske supportere, og det tviler jeg ikke et sekund på, hvorfor snakker dere da om å ta fra 5000 daglig visitterende supportere gleden av forumet? For å presse dem inn i en supporterklubb de ikke ville melde seg inn i frivillig? Det er noe fundamentalt galt med tankegangen her.

Og har de som har meldt seg inn i TAN gjort dette i ren veldedighet, eller fordi de virkelig ville dra nytte av tilbudene? Jeg tror de aller fleste meldte seg inn pga tilbudene. Og det er mange som har virkelig glede av supporterklubben. Det er imidlertid mange som parallellt ikke har noen interesse av det, og de har av den grunn ikke meldt seg inn. Vil man at flere skal ha interesse av innmelding, må man reklamere mer eller gjøre noe med tilbudene for å tiltrekke seg flere. Kanskje kan man konsultere med de større supporterklubbene og lære av de?

Det man ikke må gjøre, er å frata de supporterne som ikke vil inn det de allerede har, forlange penger av dem dersom de vil ha det tilbake, og i prosessen erklære at man utelukkende har handlet med deres velferd for øye.

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #13 på: 29. Aug. 2011, 14:45 »
Bruker selv bare forumet som TAN-medlem. Forumet betyr alt der, og jobben bak er viktig. Derfor betaler jeg 250 kr som mitt bidrag til at det er en klubb. Veldig bra at nettsiden vokser!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Ekstremt stor pågang på NewUtd.no
« Svar #14 på: 29. Aug. 2011, 14:55 »
Eg er medlem grunna at eg meinar det er viktig at det eksisterar ein norsk supportarklubb. Ved å melda meg inn og betala, so bidreg ein jo til dette. Ellers brukar eg mest forumet, der ein kan diskutera med andre likesinna. Ein kan stilla spørsmål og få svar på ting ein lurer på. Eg trur dei fleste som er Newcastle United-supportara treng å diskutera alt rundt klubben, og då er dette den beste plassen for nettopp det.