20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?  (Lest 10224 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« på: 01. Des. 2007, 00:53 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article2980358.ece

Joey Barton er en mann som sier akkurat det han mener, og sier i dag noe som få om noen andre har sagt i så klar tekst før han.
Han kaller rett og slett Newcastle-fansen ondskapsfulle etter Liverpool-kampen spesielt. Limer inn et par quotes fra han:

“I came to the club expecting this famous crowd getting behind us, but I’ve yet to see that. Instead, it’s been vicious,”

Barton has been stunned by the negative vibes exuding from the stands since his £5.8 million summer move from Manchester City and feels the need to tackle the issue head on. “I don’t think I’ve heard a crowd this vicious,” he said. “There is a fear factor. During the Liverpool game Peter Crouch came up to me and said the same thing. That shocked me. Our next home game is against Arsenal and if we go out there and are greeted with that sort of atmosphere we’ll lose again.”

“Without people behind us we can’t achieve anything and I know other players feel the same,” he said. “You look at the calibre of players here over the last ten years, like Patrick Kluivert, Jermaine Jenas and Scott Parker, and this crowd has been vicious enough to eat players up. They are top, top players and they didn’t do so well here.”

“When you think about it, you can understand it. It’s easy for someone to buckle in that kind of atmosphere. If things don’t work out players move on and will just think it’s not for them. But if fans stay behind the team then you will get the players playing to their best.

“I understand the fans’ frustration, but the foreign players hear the jeers and boos and it must be really difficult for them. They’ve come here and played 13 games and already the crowd are baying for blood.”

Dette er en av grunnene til at jeg digger Barton. Han legger ingenting imellom. Og jeg syns han har meget gode poenger her også, dessverre!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #1 på: 01. Des. 2007, 01:16 »
Å si at de har vært ondskapsfulle synes jeg er å ta vel hardt i, kjære Joey.
Jeg skjønner at du kan oppleve den knallharde kritikken som urettferdig. Det er den kanskje delvis også. Men Toon Army har alltid vært kravstore. Kanskje litt for kravstore enkelte ganger. Men sånn er det nå en gang her oppe. Og det bør du venne deg til, Joey.

Men flesteparten på tribunene vil stille seg bak laget og spillerne hvis samtlige spillere bare yter maks innsats i hver eneste kamp, og gjør et ærlig forsøk. Det er greit å tape for et bedre lag. Det er forsåvidt greit å ha en dårlig dag. Men innsatsen skal ALLTID ligge i bunn. Hvis ikke så fortjener man all den kritikken man kan få.

Men ja, jeg er enig i at buingen ikke hjelper usikre spillere i særlig stor grad. Men akkurat det tror jeg bare man på en eller annen måte må lære seg å ignorere. De spillerne som ikke har greid det, har ikke overlevd lenge i denne klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #2 på: 01. Des. 2007, 07:28 »
Jeg var rett og slett flau når jeg satt å så på Liverpool kampen. Delvis over prestasjonen på banen, men mest over de patetiske Newcastle supporterene som buet på alt og alle. De buet på Carr når han ble byttet inn etter et langt skadeavbrekk, de buet på Alan Smith da han ble kåret til banens beste, de sang "Big Sam for England" sammens med Liverpool supporterene for å nevne noe. Jeg gidder ikke skrive mer om "verdens beste supportere" for Barton sier egentlig det meste om hva jeg mener.

Det eneste som manglet var at "You Never Walk Alone" ble sunget av Newcastle supporterene.
« Siste redigering: 01. Des. 2007, 07:32 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #3 på: 01. Des. 2007, 08:37 »
Kampen mot LFC er den desidert dårligste hjemmekampen jeg har sett i mine 15-16 år som NUFC supporter! Et rettferdig resultat hadde vært om Torres putta hattrick og LFC hadde vunnet med over dobbelt så mye enn de gjorde med sine 3 mål! "Vi" derimot hadde kun 1 kvalifisert målsjanse, skuddet til Alan Smith som gikk like utenfor i første omgang, ellers produserte vi INGENTING!
Så hva er det spillerne forventer? At supporterne skal applaudere dem av banen etter en slik mildt sagt begredlig forestilling på hjemmebane!?

Hvorfor Carr ble buet på kan vel ha sammenheng med hva som skjedde på slutten av forrige sesong da han blant annet var en av Roeder sine vanskligstilte og nektet å takke supporterne for støtten igjennom sesongen og heller tusslet rett i garderoben. Slike ting blir jo lagt merke til av fansen, og hjelper ikke for en allerede upopulær person som i tillegg hadde en meget svak fjorårsesong!

Hvorfor Smith ble buet på da han ble kåret til banens beste har jeg ingen god forklaring på bortsett fra at jeg synes det er totalt unødvendig å kåre banens beste NUFC spiller i en slik kamp da stort sett alle var LANGT UNDER PARI!!

Og hva Sam Allardyce gjelder så må han begynne å levere resultater, ihvertfall om han skal spille slik fotball han gjør nå, da er resultatene det enste som kan redde han fra å bli "slaktet"! Han får ikke 6-8 år på seg i NUFC som han gjorde i Bolton, og disse klubbene kan heller ikke sammenlignes på noen som helst måte!

Nå må resultatene komme, for jeg håper inderlig at vi skal slippe nok et managerbytte, er lei av disse nå, og tror Sam Allrdyce og spillerne har mer inne enn hva de har fått vist hittil. Ingenting er bedre enn å starte oppturen i desember mnd ved å vinne borte over et formsvakt Blackburn lag senere idag..........

Lykke til.....
« Siste redigering: 01. Des. 2007, 08:47 av Frode »

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #4 på: 01. Des. 2007, 08:59 »
Hvis jeg skulle ha skrevet et innlegg her hadde det blitt helt likt Asbjørn sitt, jeg ble flau når jeg hørte fansen bue.

Ja, det var en RÆVA prestasjon, men det hjelper ingenting å latterliggjøre flere av spillerne. Jeg tror aldri Newcastle blir en toppklubb hvis ikke fansen begynner blir mer tålmodige og "milde". Desverre kommer det aldri til å skje! Verdens beste fans meg i ræva!!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #5 på: 01. Des. 2007, 10:47 »
Joey Barton har helt rett. Og Frode: Laget har skiftet manager alt for ofte, og til felles for årene etter Robson, så har vi helt manglet en spillestil. Det har gått på tilfeldigheter og innfallsmetoden, og jeg mener at det er en stor del av årsaken til våre svake resultater tidligere. Når da publikum buer ut egne spillere, så blir de redde for å gjøre feil, og prøver å "stikke seg unna" søkelyset på banen. det betyr at ingen eller ihvertfall få, tør å ta ansvar. Tenk bare selv på hvordan du tenker om dine egne prestasjoner hvis medspillere og fans buer deg ut isteden for å oppmuntre til et nytt forsøk.

Det er greit at Carr ikke er vår favoritt, men når man buer ut egen spiller som kommer tilbake etter et kangt skadeavbrekk, ja da skyter man seg selv i foten. det begynner etterhvert å bli mange tilfeller av folk som er mobbet ut av klubben, og Dyer er jo det best kjente eksempelet. Greit at han var mye skadet og at han ikke var den som dro lasset, men alle potensielle ny espillere vil merke seg hva som skjedde, og heller velge en annen klubb.

Tidligere var Toon army en av grunnene til at spillere kom til klubben, npå kan de tvert i mot hindre at spillere kommer til klubben.
Det står jævlig bra i artikkelen, at supporter stammer fra support...

Jeg ble selv fan av nufc pga toon army og KK. Nå er KK borte, og det er jaggu toon army også. Der andre lag har en 12 mann på laget i sine hjemmekamper, har vi det ikke. det betyr at løvens hule faktisk er verre for oss en for bortelaget.

Takk

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #6 på: 01. Des. 2007, 10:55 »
Det Barton sier og Asbjørn sier skrev jeg rett etter kampen i kamptråden Newcastle - Liverpool. Enig med dere.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #7 på: 01. Des. 2007, 11:26 »
Etter 96-sesongen så har Newcastlefansen blitt totalt forandra, desverre. Joey Barton har mange gode poeng.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #8 på: 01. Des. 2007, 12:30 »
Joey Barton har helt rett. Og Frode: Laget har skiftet manager alt for ofte, og til felles for årene etter Robson, så har vi helt manglet en spillestil. Det har gått på tilfeldigheter og innfallsmetoden, og jeg mener at det er en stor del av årsaken til våre svake resultater tidligere.
Les da hva jeg skriver! Jeg håper jo at Allardyce er rett mann, og både tror og håper at både manager og spillere har mer inne enn de har fått vist til nå, noe jeg også skrev i mitt innlegg lenger oppe!! Men på den annen side er det jo klart at vi både spillemessig og resultatmessig må forbedre "oss" betraktelig, og jeg skjønner også at Toon Army blir "lettere" oppgitt når vi presterer så dårlig som det vi har gjort i de 2 siste hjemmekampene (de 2 siste bortekampene er heller ikke mye å skryte av)! Synes nesten det er for mye forlangt å forvente at supporterne skal applaudere laget av banen etter flere slike begredlige kamper på rappen...

Men som sagt har jeg ingenting imot Allardyce å håper at han klarer å snu dette og dermed gi seg selv tid til å gjøre de forandringene han mener klubben trenger.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #9 på: 01. Des. 2007, 12:33 »
Men faktum var at endel av publikum var begynt å vende seg mot laget på stillinga 0-0 jo (!!!) som Barton sier. Da er det i mine øyne rett og slett for ille. Spesielt når en motspiller som har spilt landskamper for England på diverse mindre hyggelige plasser i pausen allerede kaller det de verste fansen han har vært borti. Da er noe galt, og slik bør det ikke være.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #10 på: 01. Des. 2007, 13:04 »
Joey Barton har helt rett. Og Frode: Laget har skiftet manager alt for ofte, og til felles for årene etter Robson, så har vi helt manglet en spillestil. Det har gått på tilfeldigheter og innfallsmetoden, og jeg mener at det er en stor del av årsaken til våre svake resultater tidligere.
Les da hva jeg skriver! Jeg håper jo at Allardyce er rett mann, og både tror og håper at både manager og spillere har mer inne enn de har fått vist til nå, noe jeg også skrev i mitt innlegg lenger oppe!! Men på den annen side er det jo klart at vi både spillemessig og resultatmessig må forbedre "oss" betraktelig, og jeg skjønner også at Toon Army blir "lettere" oppgitt når vi presterer så dårlig som det vi har gjort i de 2 siste hjemmekampene (de 2 siste bortekampene er heller ikke mye å skryte av)! Synes nesten det er for mye forlangt å forvente at supporterne skal applaudere laget av banen etter flere slike begredlige kamper på rappen...

Men som sagt har jeg ingenting imot Allardyce å håper at han klarer å snu dette og dermed gi seg selv tid til å gjøre de forandringene han mener klubben trenger.

Hvem er det som forventer at man skal applaudere laget av banen etter flere slike begredlige kamper på rappen?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #11 på: 01. Des. 2007, 13:30 »
...de sang "Big Sam for England" sammens med Liverpool supporterene for å nevne noe.

>> Feil. Jeg satt sentralt plassert på SJP, og jeg hørte INGEN Newcastle-fans synge sammen med Liverpool-fansen mot Sam Allardyce (Jeg registrerer riktignok at enkelte medier sier det). Hva derimot flere seksjoner gjorde, var å klappe til Liverpool-fansen. For øvrig er heller ikke jeg fan av buing.

Jeg syns kritikken til Joey Barton er helt på jordet. Kritikken kommer etter to horrible hjemmekamper der 1-7 i målforskjell er status, og knapt en eneste målsjanse var å spore. På bakgrunn av slike resultater, er fansen - den moderne fotballens eksistensgrunnlag - i sin fulle rett til å gjøre hva faen de vil! Det er fansen som betaler spillernes latterlige lønninger for å gjøre noe de i utgangspunktet skal trives med å gjøre. Newcastle spiller som om fotball var en straff. Ingen hadde buet på SJP om Newcastle hadde tapt en jevn kamp 1-0. Når man taper 3-0 i en kamp som mest rettferdig skulle endt med minst 8 baklengs, stiller alt seg annerledes.

At han videre trekker Patrick Kluivert inn som et eksempel på en spiller som ikke lyktes i nordøst pga. fansen, er jo helt hinsides. Kluivert hadde mange år i Barcelona; en klubb som i absolutt alle sammenhenger er på helt andre nivåer enn Newcastle, både på det positive og negative. Når 100 000 på Nou Camp har bestemt seg for å vende spillerne ryggen, vil litt buing på SJP til sammenlikning oppleves som ren adventskos foran peisen hjemme i stua. At Kluivert ikke lyktes i nordøst, skyldes ene og alene usunne holdninger. De gangene han gadd å vise litt av sitt repertoar, viste han hele England at han hadde potensiale til å ta Premier League med storm. Om han hadde giddet.

Ja, Newcastle er en svært vanskelig klubb å være en del av. Allikevel vil jeg påpeke at vi i internasjonal sammenheng er smågutter i forhold til det som skjer når fansen i mektige klubber i Spania og Italia vender laget og manageren ryggen. Og selv i Spania og Italia er det småtteri i forhold til unntakstilstandene som potensielt kan oppstå i land i Asia og Sør-Amerika.

At det fins folk der ute som kan bringe suksess til Newcastle, er jeg ikke i tvil om. Hva jeg derimot frykter, er at kun en internasjonalt merittert manager er i stand til å gjøre det. En manager som greier å stå rakrygget i det 80 000 tilskuere på Santiago Bernabeu buer infernalsk og vinker med sine hvite lommetørkler - for deretter å snu faenskapen til ligaseier noen måneder senere - er nok den typen som Newcastle trenger. At vi per nå er attraktive nok, tviler jeg på. Men med Premier Leagues femte rikeste eier ved roret, er det potensiale.

I alle tilfeller bør Sam Allardyce få hele sesongen på seg, uansett hvordan det går underveis. Det kan jo hende at han i motsetning til sine forgjengere greier å vende det hele...

« Siste redigering: 01. Des. 2007, 13:32 av Jarle »

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #12 på: 01. Des. 2007, 14:10 »
At enkelte viser sin misnøye etter kampslutt med buing etter de to siste hjemmekampene er forståelig, men at man buer og slenger dritt til enkeltspillere under kampens gang er forkastelig og høres ingen steds hjemme. Hvilke andre PL supportere er det som oppfører seg slik? At man kan gå imot eget lag/spillere på stillingen 0-0 og 0-1 er ikke annet enn latterlig. Enkelte Newcastle supportere forlot stadion lenge før kampen var over for at de ikke orket å høre på alt faenskapet som ble slengt mot egne spillere og manager.

Det skal sies at supporterene som viser slik oppførsel ikke er blant de trofaste som reiser på alle bortekampene, men enkelte lavpanna idioter som dessverre har fått tak i sesongkort. At de ikke selger billettene sine på ebay og heller bruker pengene på noe de liker er en gåte.
« Siste redigering: 01. Des. 2007, 14:25 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #13 på: 01. Des. 2007, 14:31 »
...de sang "Big Sam for England" sammens med Liverpool supporterene for å nevne noe.

>> Feil. Jeg satt sentralt plassert på SJP, og jeg hørte INGEN Newcastle-fans synge sammen med Liverpool-fansen mot Sam Allardyce (Jeg registrerer riktignok at enkelte medier sier det). Hva derimot flere seksjoner gjorde, var å klappe til Liverpool-fansen. For øvrig er heller ikke jeg fan av buing.

Jeg syns kritikken til Joey Barton er helt på jordet. Kritikken kommer etter to horrible hjemmekamper der 1-7 i målforskjell er status, og knapt en eneste målsjanse var å spore. På bakgrunn av slike resultater, er fansen - den moderne fotballens eksistensgrunnlag - i sin fulle rett til å gjøre hva faen de vil! Det er fansen som betaler spillernes latterlige lønninger for å gjøre noe de i utgangspunktet skal trives med å gjøre. Newcastle spiller som om fotball var en straff. Ingen hadde buet på SJP om Newcastle hadde tapt en jevn kamp 1-0. Når man taper 3-0 i en kamp som mest rettferdig skulle endt med minst 8 baklengs, stiller alt seg annerledes.

At han videre trekker Patrick Kluivert inn som et eksempel på en spiller som ikke lyktes i nordøst pga. fansen, er jo helt hinsides. Kluivert hadde mange år i Barcelona; en klubb som i absolutt alle sammenhenger er på helt andre nivåer enn Newcastle, både på det positive og negative. Når 100 000 på Nou Camp har bestemt seg for å vende spillerne ryggen, vil litt buing på SJP til sammenlikning oppleves som ren adventskos foran peisen hjemme i stua. At Kluivert ikke lyktes i nordøst, skyldes ene og alene usunne holdninger. De gangene han gadd å vise litt av sitt repertoar, viste han hele England at han hadde potensiale til å ta Premier League med storm. Om han hadde giddet.

Ja, Newcastle er en svært vanskelig klubb å være en del av. Allikevel vil jeg påpeke at vi i internasjonal sammenheng er smågutter i forhold til det som skjer når fansen i mektige klubber i Spania og Italia vender laget og manageren ryggen. Og selv i Spania og Italia er det småtteri i forhold til unntakstilstandene som potensielt kan oppstå i land i Asia og Sør-Amerika.

At det fins folk der ute som kan bringe suksess til Newcastle, er jeg ikke i tvil om. Hva jeg derimot frykter, er at kun en internasjonalt merittert manager er i stand til å gjøre det. En manager som greier å stå rakrygget i det 80 000 tilskuere på Santiago Bernabeu buer infernalsk og vinker med sine hvite lommetørkler - for deretter å snu faenskapen til ligaseier noen måneder senere - er nok den typen som Newcastle trenger. At vi per nå er attraktive nok, tviler jeg på. Men med Premier Leagues femte rikeste eier ved roret, er det potensiale.

I alle tilfeller bør Sam Allardyce få hele sesongen på seg, uansett hvordan det går underveis. Det kan jo hende at han i motsetning til sine forgjengere greier å vende det hele...



Strålende innlegg! Applauderer for denne Jarle!

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #14 på: 01. Des. 2007, 14:51 »
Teamtalk

But Frank Gilmour, chairman of the Independent Newcastle United Supporters' Association, believes Barton should shut up or risk facing the fans' frustrations himself.

"If (Barton) says we don't have the right to criticise, then he wants to learn," said Gilmour. "He obviously knows nothing about the north-east and its passion for football. That performance was from a clueless manager who did not know what he was doing, that was the fans' opinion.

"For (Barton) to come out and say that, he has lost it.

"He has been at the club five minutes and hasn't put in a good performance yet. For him to then turn around and criticise the fans is totally wrong. He should have kept his mouth shut.

"He will learn what happens after you criticise Newcastle fans. It takes a long, long time for us to forgive. I would be very, very surprised if he doesn't get a reaction at Blackburn."

Gilmour believes fans have been patient with Allardyce but insists there is a growing sense among supporters that the former Bolton boss is struggling.

"I was one of the fans who shouted 'you don't know what you're doing'," Gilmour added.

"We know how the game should be played - not as well as managers because they get paid a lot of money to actually organise the teams - but we could see that the balance was not right (against Liverpool) and that was an absolutely shocking performance."


Ein smule urovekkande,
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!