20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?  (Lest 10247 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #60 på: 11. Jan. 2008, 19:07 »
Er vi alle enige om dette? Jeg har vel flere ganger gitt uttrykk for at jeg IKKE er enig. Portsmouth-kampen var det verste jeg har sett av Newcastle på alle mine 11 år som supporter (jeg er en av de få som mener Liverpool-kampen var milevis bedre).

Men jeg mener samtidig at Pompey-kampen IKKE på noen måte er representativ for Sam Allardyces regime som manager. Jeg tror selv Harry Redknapp kan få oppleve en liknende kamp i løpet av sin tid som manager i Newcastle United, dersom det nå skulle bli han.

Jeg mener det er direkte håpløst å sparke mannen 9. januar. Selv om han ikke var Ashleys mann, så burde han fått ut sesongen. SÅ forferdelig dårlig var ting overhodet ikke under Sam Allardyce. Vi kan ikke se oss blind på de tre kampene i november.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #61 på: 11. Jan. 2008, 19:17 »
Diverse Newcastle-fans kan dessverre det.
Å male fanden på veggen er en av de mer populære hobbyene til alt for mange er jeg redd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #62 på: 11. Jan. 2008, 19:23 »
Det var ikke så forferdelig under Allardyce, men det var "NO improvement".....det var problemet! Og det var også en grunn til at "Attack, Attack, Attack" var en av de mest populære sangene på SJP i Allardyce perioden.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #63 på: 11. Jan. 2008, 20:17 »
No improvement er dine ord.
Selv om vi har vært langt under pari defensivt, så har vi faktisk vært bedre enn i fjor. Ikke mye, men bittelitt.
Vi har faktisk kjøpt inn en haug med forsvarsspillere, og flertallet av dem synes jeg har slått til ganske så greit. Enrique gjorde seg aldri bort i den tiden han spilte vback. Faye har vært solid i midtforsvaret, og har også imponert som DM. Beye har vært en hit på høyrebacken denne sesongen, selv om det tok en liten stund før han for alvor kom i gang. Cacapa har stort sett vært solid han også, men altfor mange nekter å tilgi det han viste mot Portsmouth, og vil inn i evigheten hevde at det var "den virkelige Cacapa". Rozenhal derimot, har overhodet ikke slått til. Men 1 "flopp", 2 "brukbare" og 2 "hits" av 5 forsvarskjøp er ikke så ille. Det burde være bevis godt nok på at vi faktisk har blitt bedre defensivt. Ikke mye, men litt. Men alle monner drar.

Midtbanen har vel vært det største problemet. Jeg irriterer meg også grønn over at vi aldri har fått ordentlig dreis på den. Alle er vi enige i at Butt ikke skal være playmaker, men med Smith, Geremi eller Faye ved sin side har han i alt for stor grad blitt det. Og det er ikke bra. Men vingene våre har vært positive. Zog er alltid en trussel, Milner jobber bestandig steinhardt og Duff har vært positiv etter comebacket. Nå har det ikke gitt det helt store utbyttet, men jeg vil tørre å påstå at til tross for en rekke elendige resultater i julestria og i de to kampene etter nyttår, så har vi vært på riktig vei. Jeg vil hevde at vi var på bedringens vei. Jeg vet at jeg er blind, døv og stokk dum, men jeg står knallhardt på at ting var på bedringens vei. Men ting har tatt veldig lang tid under Big Sam Allardyce, og det er vel det største problemet, dessverre. Beklageligvis er Allardyce så nøye i sitt arbeid, at det tar veldig lang tid.

Å synge "attack, attack, attack" synes jeg er direkte tåpelig. Det var ikke det at vi ikke evnet, eller ikke ønsket å angripe. Problemet var vel mer at vi ikke greide å bygge opp midtbanen og angrepet på en god nok måte, og at vi ikke greide å få tilstrekkelig med spillere til å være med på angrepene. Å ha to vinger, to svært så offensive backer og et par spisser er vel og bra, men da har vi ingen til å ta returballene sentralt i banen. Og det har i mine øyne vært problemet vårt. Vi har hatt altfor mange folk bredt, men altfor lite folk sentralt. Med Barton og Emre på midtbanen synes jeg det har sett rimelig greit ut. Og at vi bare spilte langt er en myte.

Sånn, nå har jeg skrevet en siste forsvarstale for Allardyce. Håper jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #64 på: 11. Jan. 2008, 20:34 »
Selv om vi har vært langt under pari defensivt, så har vi faktisk vært bedre enn i fjor. Ikke mye, men bittelitt.
Vi har faktisk kjøpt inn en haug med forsvarsspillere, og flertallet av dem synes jeg har slått til ganske så greit. Enrique gjorde seg aldri bort i den tiden han spilte vback. Faye har vært solid i midtforsvaret, og har også imponert som DM. Beye har vært en hit på høyrebacken denne sesongen, selv om det tok en liten stund før han for alvor kom i gang. Cacapa har stort sett vært solid han også, men altfor mange nekter å tilgi det han viste mot Portsmouth, og vil inn i evigheten hevde at det var "den virkelige Cacapa". Rozenhal derimot, har overhodet ikke slått til. Men 1 "flopp", 2 "brukbare" og 2 "hits" av 5 forsvarskjøp er ikke så ille. Det burde være bevis godt nok på at vi faktisk har blitt bedre defensivt. Ikke mye, men litt. Men alle monner drar.

Syntes også vi har vært bedre deffensivt og framgangen hadde nok også fortsatt hvis Allardyce hadde fått lov til å holde på lengre siden det ikke er lett å få til et godt forsvar der nesten ingen har spilt lenge sammen. For at et forsvar skal fungere godt må forsvaret være samspilt. Folk må kjenne hverandre godt. Når vi starter med et nærmest helt nytt forsvar sier det seg selv at det kommer til å ta tid før det blir bra. Jeg syntes forsvaret ble overaskende fort solid, men den store framgangen stoppet så. Den er jeg sikker på ville kommet hvis Sam hadde fått fortsatt lengre. Uansett håper jeg den nye manageren manageren lar de som spiller der få fortsette og ikke kjøper inn masse nye forsvarspillere (kan godkjenes hvis det er snakk om en veldig god spiller) for det mange av de nye har vist har etter min mening vært lovende.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #65 på: 11. Jan. 2008, 20:42 »
Vår nye manager, hvem det nå enn blir, bør sørge for å kjøpe inn backup på begge backene, fornye Taylors kontrakt og hvis Campbell kommer hopper jeg nærmest i taket. Bedre læremester for Taylor finnes ikke på denne jord (kanskje med unntak av Terry, men han driter vi i).

Det blir tre forsvarsspillere og en kontraktsforlengelse. Da har vi det vi skal ha defensivt, da kan vi begynne å bygge opp midtbanen. Et nytt anker er nødvendig, og en playmaker hadde vært flott. En høyreving hadde også gjort susen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #67 på: 12. Jan. 2008, 13:49 »
Det er ikke ofte jeg sier at jeg holder med Peter Reid i noe, og hadde jeg vært i Newcastle ville jeg vel blitt skutt for å si det, men tanken på en ung, britisk manager med erfaring fra lavere dimensjoner har slått meg, og jeg har overhodet ikke slått den fra meg. Samtidig, en ung manager som ikke heter Alan Shearer, og som ikke er "a sheet metal worker's son from Gosforth" vil fort kunne bli spist opp av fansen, hvis vi ikke helt får de resultatene vi ønsker når vi ønsker dem.

Mourihno er drømmen. Han kan virkelig gå inn i historien som en av de aller største managerne i engelsk fotballs historie dersom han får suksess med Newcastle. Men, vil Mourinho være sirkusdirektør i Sirkus Newcastle? Jeg har mine tvil.

Kjære Sir Bobby Robson. Jeg har forstått det som at du fortsatt har jevnlig kontakt med din læregutt fra tiden i Sporting og Barcelona. Jeg vil nå be deg om å gjøre en jobb for ditt kjære Newcastle igjen. Jeg vil be deg om å selge Newcastle United inn for Jose Mourinho. Få The Special One på gli, overbevis ham om at han, sammen med Mike Ashley, kan forvandle Sirkus Newcastle til en fornøyelsespark av de sjeldne. Jose Mourinho er faktisk i stand til å bygge en bro til fansen. Jose Mourinho er i stand til å vinne trofeer med Newcastle, det er jeg hellig overbevist om. Han er bedre enn sin læremester. Det tør jeg påstå. Han lar seg ikke pille på nesen, men vet samtidig å ikke distansere seg fra fansen. Han er verdensmester i tåkeprat og en slu taktiker av de sjeldne. Newcastle-jobben er kanskje tøffere enn England-jobben, men hvis du først lykkes, så får du så mye mer anerkjennelse, og det vil bli mye morsommere.
Så kjære Sir Bobby Robson, hjelp oss å lande The Special One!

Mike Ashley. Du vet vi har råd! Det vil hjelpe oss økonomisk og sportslig. Det vil hjelpe oss på kort sikt, det vil hjelpe oss på lang sikt. Vær så snill!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #68 på: 12. Jan. 2008, 16:31 »
Jose Mourinho er vel det beste vi kan få av tilgjengelige alternativer. Men, ser ikke helt hvordan det skal skje...
Deretter kommer jeg vel av direkte kjente navn på Sam Allardyce.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Sv: Geordiene ondskapsfulle og destruktive?
« Svar #69 på: 12. Jan. 2008, 17:41 »
Synes det er en god del mangel på støtte på spillererne. Blir som regel alttid rakka ned på av fansen.