20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 17/09: West Ham - Newcastle  (Lest 35375 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« på: 14. Sep. 2006, 21:49 »
Ja, med bortemøtet med Levadia i UEFA Cupen unnagjort kan vi begynne å se frem til søndagens møte med West Ham i London på Boleyn Ground, eller Upton Park som jeg fortsatt foretrekker.

En veldig vanskelig kamp for oss. Vi vant tilsvarende oppgjør ifjor, men mye takket være 3 mål av Owen som nå er uaktuell pga skade.
Vertene våre West Ham er i øyeblikket 2 poeng foran oss, og har med en OK start kommet litt bedre igang enn oss. Riktignok må vi helt tilbake til første runden for å finne West Hams eneste seier som kom hjemme mot Charlton. Ett tap er ikke noen krise da det kom mot Liverpool, mens uavgjort mot Watford ikke skremmer noen. Heller ikke uavgjort hjemme forrige helg mot Villa. En kamp der bortelaget kanskje hadde fortjent alle 3 poengene mest.

Uansett skal alldeles ikke Newcastle ta lett på denne kampen. For lett blir det ikke. West Ham er gode nok til å slå oss, og vi er nok gode nok til å slå dem. Ergo kan det fort bikke begge veier. Det som er helt sikkert er at vi må være på tå hev i 90 minutter og har ikke råd til å gjøre slurvefeil som vi har gjort både i bortemøtet med Villa og senest mot Fullham på hjemmebane forrige helg. Kan vi unngå det, og samtidig få til å spille vårt spill så skal vi by West Ham på motstand. Forhåpentligvis mer enn de kan klare å takle.

Som vanlig i Newcastle United avhenger også alt av skadesituasjonen i klubben. Venstrebacken er atter en gang et utsatt punkt dersom Babayaro ikke er klar til Søndag, og Bernard fortsatt er litt unna kampformen. Også i midtforsvaret er det tynt dersom skaden Bramble måtte ut med idag er alvorlig nok til å sette ham ut av spill i den nærmeste fremtid. I såfall får vi bare håpe at Taylor er "fit for fight" og kan steppe inn. Ellers blir det Ramage, som egentlig bare er en nødløsning, til tross for at han gjorde en OK figur idag.
Ellers er det vel liten tvil om at Shay Given skal vokte buret vårt.

På midtbanen har vi flust av alternativer. Og etter at kapteinen vår Parker gjennomførte en grei kamp idag uten de helt store problemene er han antagelig klar til kamp mot West Ham på Søndag.
Eneste hodebryet da er at Solano sliter med en skade, men James Milner fortjener muligheten på høyrevingen, så det løser seg selv rimmelig greitt. Ellers kan alltids Duff ta turen over fra motsatt side dersom det skulle være nødvendig. Det gjør rom for N'Zogbia på venstrekanten, noe som utelukkende er positivt, så lenge han ikke matches for hardt. Emre og Parker forsvarer begge plassene sine sentralt til gangs. Med andre ord er ikke midtbanen noe problem for oss.

Fremover derimot kan det se dårligere ut. Det avhenger først og fremst av Ameobis problemer, som ingen ende vil ta, iallfall ikke med det første ser det ut til.
Martins er uansett bankers, og jeg syns han viser merkbar fremgang nesten for hver kamp nå. Er alltid villig og skal ha for at han prøver, teknikk og fart er det ikke noe å si på. Bare han får vendt seg til PL nå så tror og håper jeg at han kan bli en hit på topp. Så gjenstår det å se hvem han får med seg. Ameobi er førstevalg dersom han kan spille. Ellers debuterte jo Sibierski relativt bra med et mål idag. Og ettersom dette er PL og ikke Europacup kan jo Rossi spille også.

Har vi dagen skal vi klare å stelle i stand trøbbel for West Ham, kanskje tilogmed ta med oss nordover igjen alle poengene også.

Kan også legge til at kampen ikke er oppsatt iflg C+ sine hjemmesider. Kan kanskje ha noe med at den egentlig skulle vært spilt på lørdag, men er flyttet pga UEFA Cup kampen. Eller er dette bare noe jeg innbiller meg?
Den gode gamle radiolinken som ligger på første siden i tråden til Hans Emil om radio- og streaming linker funker sikkert. Og tar jeg ikke helt feil dukker det også opp en stream i tide til kampen.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #1 på: 15. Sep. 2006, 00:12 »
Dette er virkelig den viktigste kampen hittil i årets Premier Leauge. Med seier har vi fått en o.k start, og går inn i Liverpoolkampen med overskudd og selvtillit, mens hvis vi taper kan vi gå mørke tider i vente. Jeg er redd et tap mot West Ham fører til frustrasjon, som igjen fører til tap mot både Liverpool, og Man Utd som venter like rundt hjørnet. Tipper dette laget:

Given
Carr - Moore - Bramble - Bernard
Milner - Emre - Parker - Duff
Martins - Siberski

Et lag som absolutt kan slå West Ham, men vi trenger både marginer, og ikke minst: KONSENTRASJON!

MaKo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 542
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #2 på: 15. Sep. 2006, 19:23 »
Både Ameobi og Babayaro er klare til West Ham kampen, og tror begge blir brukt.
Bernard er ikke i kamp form enda, så blir nok neppe brukt i denne kampen og Bramble er usikker. Owen, Dyer og Solano er ikke med i troppen..

Jeg tror dette laget:
Given
Carr - Moore - Taylor - Baba
Duff - Parker - Emre - N'Zogbia
Martins Ameobi

EDIT: Etter min egen mening er det vår beste midtbane..

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #3 på: 15. Sep. 2006, 19:25 »
Vi er gode nok til å slå West Ham, men det er avhengig av at vi spiller på vårt beste, og at ballen ikke alltid går høyt og langt, men at vi kan sette fart på den langs bakken.

Jeg håper først og fremst at vi greier å få med oss ett poeng. Jeg er redd for at forsvaret vårt skal klusse det til igjen, og er livredd for at vi ikke greier å få til et offensivt spill som involverer Martins i større grad.
Det er lov å slå lange baller om vi har mulighet til å slå i bakrom til Martins, eller om Ameobi/Sibierski kan stusse ballen i bakrom. Men vi må huske på når vi slår innlegg fra kant at Martins ikke er noen Jostein Flo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #4 på: 15. Sep. 2006, 19:28 »
Dette blir inga lett oppgave.
tror me taper på grunn av forsvaret våras ikkje er godt nok for Pl ..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #5 på: 15. Sep. 2006, 19:58 »
Sitat fra: "MaKo"

Jeg tror dette laget:
Given
Carr - Moore - Taylor - Baba
Duff - Parker - Emre - N'Zogbia
Martins Ameobi


Dette laget ser spennende ut, men jeg blir ikke overrasket om Milner spiller fra start. Det fortjener han i hvert fall. Men hvem skulle han spilt på bekostning av?

Eventuelt måtte Ameobi blitt nedgradert til benkplass, slik at vår fremre del  (med Milner) ville sett nogenlunde slik ut:


----------Emre-Parker---------
---------------------------------
--------------Zog---------------
Milner----------------------Duff
------------Martins-------------


En får vann i munnen av en slik offensiv kraft. Se på det! Ikke langt bak verdensklasse, hvis alle er 100%

Men så var det forsvaret...
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #6 på: 16. Sep. 2006, 03:04 »
----------Emre-Parker---------
---------------------------------
--------------Zog---------------
Milner----------------------Duff
------------Martins-------------

Ereksjonelt. Men jeg tror at Roeder innser at med et så dårligt forsvar vi har, tørr vi ikke ta sjangsen på å spille så offansivt. Tipper det blir en vanlig 4-4-2

given
carr-moore-brmable-baba
milner-parker-emre-duff

Det er greit nokk at vi har mange klassespillere, men vi må få spillet til å fungere.. Håper martins finner nettmaskene mot hammers!
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #7 på: 16. Sep. 2006, 12:07 »
La meg foreslå denne startelleveren:

------------Given-----------------
-----------------------------------
Carr---Moore-Taylor---Babayaro
-----------------------------------
---------Parker-Emre------------
-----------------------------------
Milner--------Zog------------Duff
-----------------------------------
-------------Martins--------------



 :twisted:  :twisted:  :twisted:
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #8 på: 16. Sep. 2006, 12:13 »
Skal også legges til at West Ham ble slått av Palermo hjemme med 0-1 på Torsdag i Uefa Cupen.

----------------GIVEN---------------------

CARR---MOORE---TAYLOR---BABAYARO
-----------------PARKER-------------------
DUFF-------------EMRE---------N'ZOGBIA

----------MARTINS---AMEOBI-------------

Tror det blir denne, og den kan funke. Vi spiller en defensiv formasjon med Parker trukket tilbake, men allikevelø stiller med et offensivt mentalt lag.

På benken finner vi Harper, Ramage, Sibierski, Butt, Milner.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

shpetim

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 671
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #9 på: 16. Sep. 2006, 13:13 »
Forsvaret, forsvaret,forsvaret, my god, er det hvertfall 10 lag i PL som har dårligere forsvar enn oss, det går da bra med dem. Sett sjansene du har så vinner du kampen, Chelsea, som har det beste forsvaret i PL, de har da sluppet innn like mange mål de også. Er ikke der hovedproblemet ligger.

1.Deffensive midtbanespiller,Parker,han er for mye med opp,han prøver å være Lampard,men det skjer ikke,du skal være Makelele og bare bli bakider,du har ikke noe å gjøre oppe, Emre er der.
2.Ballwatching. Forsvaret sin feil ? managern ? Midbanen ? Vingene? backene?
3.Setter ikke sjansene.Alle lag har sjanser uansett hvem og hva du spiller mot.Du vet de kommer, OG Når de kommer sett dem, for ellers så setter mostanderen dem i ditt mål.
4.Etablert spill. variere.

----------------Given---------------
---carr --taylor-- moore-- Nzoggy--
--Duff ---Butt(deffensive)--Parker(off)-- Emre--
---martins---- siberski/ameobi.---
ax

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #10 på: 16. Sep. 2006, 14:16 »
Roeder avslappet foran møtet med gamleklubben

Skrevet av Tore, 16 september 06

Glenn Roeder er avslappet foran møtet med gamleklubben, og dens supportere. Han bruker ikke tiden foran kampen til å bekymre seg for en eventuell fiendtlig mottagelse på ærverdige Upton Park. Han foretrekker å konsentrere seg om seg og sine, slik en lojal og rettfokusert manager skal, spør du meg.

Han forteller ifølge telegraph.co.uk at han vil fokusere på kampen og egne tilhengere, i stedet for å bry seg om hjemmelagets småampre supportere som krevde hans avgang for noen år siden: “Jeg vil, som motstanderens manager, jobbe mer for å få en god mottagelse av mitt lags egne supportere“. Glenn Roeder fikk sparken som West Ham-manager for tre år siden, etter deres nedrykk fra den øverste divisjonen.

Jeg tenker ikke noe på det. På slutten av min managerkarriere i West Ham, fant jeg ut at livet kan være veldig kort.”

Under tiden i West Ham fikk Glenn Roeder på et tidspunkt hjernesvulst, noe han omtalte som at han “traff stangen” profesjonelt sett, men følingen med døden forandret hans syn på fotball. “Jeg føler meg ganske glad med den måten jeg har klart å gå videre med livet på“, forteller han. “Noen av de små tingene som skjer innad i en fotballklubb er ting som hadde plaget meg for en tid tilbake, men nå tillater jeg meg selv at de går over mitt hode, og jeg bekymrer meg ikke for dem.”

Du kan drepe deg selv ved å bekymre deg hele tiden, og 99 % av tingene man bekymrer seg for skjer ikke“, avsluttet en gjennomtenkt Newcastle-manager. Så spørs det om vår kjære lagleder kan bevise for gamle og nye kritikere at han er den rette styrmannen for Newcastleskuta når Newcastle reiser til London for å møte West Ham i morgen.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #11 på: 16. Sep. 2006, 15:59 »
Given
Carr-Taylor-Moore-Baba
Milner-Parker-Emre-Duff
Martins-Ameobi

Benk:Zog, Harper, Ramage/Bramble, Sibierski, Butt

Håper på dette laget! Tvilsomt alikevel at Milner får starte, skal vel være fornøyd med alt annet enn tribunen, han!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NUFCern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 983
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #12 på: 16. Sep. 2006, 17:21 »
I utgangnspunktet er jeg fornøyd med uavgjort her, men sier absolutt ikke nei takk til en Newcastle-seier!

Hadde vært strålende om vi hadde vunnet denne kampen, så vi kan gå inn i møtet mot Liverpool med selvtillitt.

Håper og tror på dette laget:

Given
Carr Moore Taylor Baba
Duff Emre Parker N'Zogbia
Martins Ameobi

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #13 på: 16. Sep. 2006, 23:08 »
Sitat fra: "NUFCern"

Given
Carr Moore Taylor Baba
Duff Emre Parker N'Zogbia
Martins Ameobi


Laget blir nok seende slik ut ja, dersom Shola er 100 %.
Hvis ikke, tipper jeg at Milner og Duff spiller vinger, Zogbia forflyttes mer sentralt offensivt, mens Emre og Parker blir værende sentralt på midten.

Det ville NOK vært lurest å kjørt en deffensiv 4-4-2 formasjon, kanskje med en tilbaketrukken spiss, og et anker, samt 3 fungerende midtbanespillere utenom + en alenevandrende spiss.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
17/09: West Ham - Newcastle
« Svar #14 på: 16. Sep. 2006, 23:18 »
Spør du meg vil det beste være å kjøre en skikkelig Newcastle-formasjon, altså klassisk offensiv 4-4-2 med 2 rene spisser og aktive vinger i form av Milner og Duff.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida