20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Southampton - Newcastle 10.03.22 kl. 20.30 TV2 Sport Premium 2  (Lest 2726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Da blir det PL neste sesong. ::) Slik som lagene under oss holder på så må vi jo tape resten omtrent for å rykke ned nå. Og det skjer selvsagt ikke. Deilig! Watford og Norwich ligger 12 og 14 poeng bak med 1 mer spilt, og ser generelt svake ut. Resten av lagene virker fortsatt ganske svake, og forspranget er allerede stort, hvor noen har flere kamper spilt. Og 4 av disse lagene må da passere oss på en eller annen måte.
« Siste redigering: 11. Mars 2022, 01:44 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Burn banens beste for min del! Alle jobber jo egentlig ræva av seg!

Herlig seier!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Wood gjør også en strålende jobb så jeg ikke glemmer han!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Bare å ta av seg hatten for det kollektivet Howe har bygd i løpet av relativt kort tid. Dårlig første omgang, mye bedre andre. Synes spesielt Shelvey spiller seg opp i andre, men også Willock og Murphy.



Også er det veldig godt å høre at kommentatorene kommer med velfortjente stikk i retning Steve Bruce, selv om de burde vært tøffe nok til å komme med de stikkene da han var manager.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Wood gjør også en strålende jobb så jeg ikke glemmer han!

Enig! Dubravka og Targett kan også nevnes. Synes Targett gjorde veldig mye bra. Alle signeringene fra januar viste seg frem i dag. Samt de boris nevner i andre omg, for meg så skjerpet spesielt Murphy seg i stor grad.
« Siste redigering: 10. Mars 2022, 22:35 av Eriksen »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Helt vanvittig det Howe har fått til. Når du ser på spillerne som er ute i tillegg er det egentlig helt sykt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Vi hadde neppe vært i en nedrykksstrid dersom Howe var manager fra starten av sesongen.

Jeg må si det - Wood har vært et bra kjøp. Kan hende han er borte sommeren 2023, og scoringene er for få av - men måten han spiller andre gode på, og bidrar til at vi holder ballen høyere på banen - undervurdert som fy.

For en deilig dag. Borteseier for Newcastle, og Glimt med nok en seier i Europa. For en tid å være i live på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Vi hadde neppe vært i en nedrykksstrid dersom Howe var manager fra starten av sesongen.

Jeg må si det - Wood har vært et bra kjøp. Kan hende han er borte sommeren 2023, og scoringene er for få av - men måten han spiller andre gode på, og bidrar til at vi holder ballen høyere på banen - undervurdert som fy.

For en deilig dag. Borteseier for Newcastle, og Glimt med nok en seier i Europa. For en tid å være i live på!

Wood har ikke vært vår beste signering noensinne, og har vært tidvis litt svak. Men jeg er slettes ikke sikker på om vi hadde tatt like mye poeng i disse kampene med Dwight Gayle på topp, nettopp på grunn av alle hodeduellene han vinner, måten han bruker styrken til å holde på ballen og at han binder opp forsvarere. På målet til Joelinton mot Brentford for eksempel, så setter han 2 forsvarere ut av spill slik at Joelinton enkelt får headet den i mål. Overpris? Ja. Men med omstendighetene tatt i betraktning, med Gayle som alternativet, så synes jeg bidraget har vært ganske verdifullt. Har mine tvil på at Gayle ville scoret noe særlig flere mål heller.

Deilig å få "sikret" plassen allerede med alle skadene vi har, og kunne se frem til en skadefri stall med gode forsterkninger til starten av neste sesong.
« Siste redigering: 11. Mars 2022, 01:43 av Eriksen »

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Eit fantastisk resultat i går kveld for våre gutter 8).  Og samtidig eit KJEMPESTEG unna nedrykk!!
Fekk ikkje sett kampen, men har fått sett målene og noen av dei største sjansene. Etter som eg forstår var det ein dårlig 1 omg frå vår side, og ein god 2 omg ?

Det gjekk "Troll i ord" og Wood fekk seg sin første i går, og det var ei flott scoring.  Og Bruno si scoring var spesiell .... Ser ut som eit hælspark frå Bruno dette, og det ser ut som teknikken til den mannen er enorm :-*.
Ser ut som vår keeper hadde nokre kjemperedninger også. Var me heldige som klarte å få med oss 3 poeng i går, eller var det ein omgang til kvart av laga ?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Soton har kun et tap tidligere hjemme denne sesongen. De har vel etter hva jeg har skjønt heller ikke tapt der på et halvår? Bare for å sette ytterligere i kontekst.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Var kanskje ikke den mest velspilte kampen vår, men sterkt å komme tilbake og vinne etter å ligge under, på bortebane, mot et godt lag.  :) Ikke ofte vi har klart de senere år.

Må være sykt irriterende for Hassenhuttl at det var to nysigneringer som putta for oss også  ::)

Blir spennende å se hva vi klarer mot et Chelsea i uvær på søndag. Klarer Chelsea å være proffe og fullføre sesongen på en god måte, eller gjør usikkerheten rundt klubben at de kollapser?
« Siste redigering: 11. Mars 2022, 11:46 av Geordie »
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Eit fantastisk resultat i går kveld for våre gutter 8).  Og samtidig eit KJEMPESTEG unna nedrykk!!
Fekk ikkje sett kampen, men har fått sett målene og noen av dei største sjansene. Etter som eg forstår var det ein dårlig 1 omg frå vår side, og ein god 2 omg ?

Det gjekk "Troll i ord" og Wood fekk seg sin første i går, og det var ei flott scoring.  Og Bruno si scoring var spesiell .... Ser ut som eit hælspark frå Bruno dette, og det ser ut som teknikken til den mannen er enorm :-*.
Ser ut som vår keeper hadde nokre kjemperedninger også. Var me heldige som klarte å få med oss 3 poeng i går, eller var det ein omgang til kvart av laga ?

Første omgang styrte Soton, andreomgang var vel heller jevn, om ikke vi var litt bedre. Totalt sett så nok Soton litt bedre ut spillmessig, men vi kan ikke forvente å kjøre over Soton borte med dette mannskapet heller. Var negativ til pause, men til slutt så var det absolutt en godkjent forestilling, også spillmessig.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Det jeg også setter pris på er at vi står opp med laget og presser de høyt ved utspark. Slike ting plager  motstander laget mye, stresser de og enkle feil gjøres fort.

Generalprøve om 2 dager. Chelsea borte blir tøft. Usikkerheten rundt klubben kan gå til vår fordel. Rart å tenke på at det kanskje blir siste gang vi møter Chelsea på mange mange år om de går konk og kastes ned i liga systemet.

Takker til Geordie for start av kamptråd og seier :)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Vi må tilbake til før jul (mot City) for å finne forrige gang vi slapp inn mer enn ett mål i en match.

Meget imponerende. Skyldes noe av signeringene av Burn, Trippier og Targett naturligvis, men sier enda mer om jobben Howe har gjort. Dette var mitt største ankepunkt mot Howe da forsvarspillet vårt jo var hovedårsaken til alle problemene våre. Utrolig digg å få mine tvil motbevist på denne måten.

Og hvordan Bruce aldri helt så verdien i Schar er så beskrivende at det grenser til det latterlige.

Også på tide å evaluere januarvinduet, og så langt ligner dette en total suksess. Viktigheten av Burn, Targett og Wood (ja i aller høyeste grad) kan ikke undervurderes. Burn og Targett har stabilisert oss bakover og Wood har vist seg som en befriende spiss å ha.

Tror ikke det er tilfeldig at Willock og Fraser plutselig har blomstret igjen etter at Wood kom. Skaper mye rom å bevege seg i ved at han som regel holder seg sentralt. ASM funket med godt med Wilson da han gjerne går innover når Wilson tar løp ut, men Fraser ser vi er avhengig av litt plass på kanten sin for å blomstre. Flere innlegg har også gitt Willock flere muligheter til å time løp inn i boks eller fylle opp returrommet.

Utrolig deilige forbedringer å se. Ikke minst fighten som virker å være gjeninnstilt i laget. Hadde vi kommet under 1-0 under Bruce tror jeg vi ville tapt denne med 2-3 mål.
« Siste redigering: 11. Mars 2022, 14:28 av Andymag »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Leste at Willock også hadde slitt voldsomt med hjemlengsel etter overgangen, og at Howe har brukt MYE tid med han. Virker som det begynner å hjelpe :)
No fate but what you make