20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Europa League  (Lest 49765 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #150 på: 22. Mai 2013, 09:51 »
Altså, jeg kan jo skjønne det om han har ordnet seg reise sjøl, men det høres jo litt ut som han har reist med Chelsea-troppen, vært en del av Chelsea-troppen, og jublet med Chelsea-troppen, uten å være spilleberettiget til turneringen. Det forstår jeg ikke.

Hadde han reist selv, brukt en av Chelseas sannsynlige fribilletter og feiret sammen Chelsea-fans på tribunen kunne jeg lett ha forstått det. Men når han blander seg inn i feiringen sammen spillerne, blir mer opp på ærestribunen, får en medalje han ikke har rett på, og løfter trofeet sammen med lagkameratene, da stusser jeg veldig. Er det Chelsea som har ordnet dette, eller har han bare lurt seg til det på egenhånd, uten at noen så det og registrerte det?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #151 på: 22. Mai 2013, 12:08 »
 ::)
Synes det hadde vært mer merkelig om han ikke hadde dratt med troppen nedover. Han er jo en del av laget. Selv om han ikke har spilt i Europa for dem er han en viktig del av troppen, sikkkert både på trening og i form av det sosiale. Skulle ikke forundre meg at de brukte Ba som en "kopi" av Cardozo på trening.
I kampens hete bryr man seg ikke hvem som har spilt og ikke

"HEI!!! Du har ikke spilt!! Kom deg vekk herfra!! "

Det er mer:

"Hei! Bli med oss å feire, du er jo tross alt en del av laget og fortjener også å bli med!".
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #152 på: 22. Mai 2013, 13:12 »
Jeg skjønner Joakims skepsis. Synes det hele blir merkelig. Jeg er mer tilhenger av den ydmyke, beskjedne og tilbaketrukne spillertypen som blir brydd bare av tanken på å stjele rampelyset og sole seg i sin egen fortreffelighet. Det er ikke akkurat Bas fortjeneste at de står der med Europa League-trofeet i hånda. For meg virker det som det er en utbredt (u)kultur i Chelsea at spillere som ikke er med på finaledagens harde anstrengelser, på død og liv skal opp på tribunen for både å løfte trofé og motta medalje.

Da står det stor respekt av Scholes og Keanes tilbakeholdenhet i forhold til lagets Champions League-triumf i 1999. Begge var ikledd dress og overvar medaljeseremonien fra tribuneplass. De hadde verken drakt eller leggskinner under, som f.eks. John Terry, som tydeligvis fant det naturlig å være midtpunkt i overrekkelsen av Champions League-pokalen i fjor, samt årets Europa League-triumf!

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #153 på: 22. Mai 2013, 13:22 »
Greit nok at Ba burde holdt seg for god til å ta imot medalje, og være med opp og løfte trofeet? Nå ha jeg riktig nok ikke sett situasjonen, men om det skjedde, syntes jeg akkurat det er feil.

Likevel, skal folk hindre han i å feire sammen med spillere han tilbringer store deler av dagen sammen med hver eneste dag? Som sikkert er veldig gode venner av han også.
Kom igjen gutter, det er faenmeg noe av det aller dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Lukter rett og slett ekstrem  bitterhet over at han ikke er Newcastle-spiller lengre, spør du meg.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #154 på: 22. Mai 2013, 21:37 »
Likevel, skal folk hindre han i å feire sammen med spillere han tilbringer store deler av dagen sammen med hver eneste dag? Som sikkert er veldig gode venner av han også.
Kom igjen gutter, det er faenmeg noe av det aller dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Lukter rett og slett ekstrem  bitterhet over at han ikke er Newcastle-spiller lengre, spør du meg.
Så enig, så enig. Hadde vi vunnet EL denne sesongen hadde jeg faktisk forventet at Gouffran og Debuchy var med opp på podiet selv om de ikke hadde spilt for oss i turneringen. Man taper som et lag og man vinner som et lag.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #155 på: 22. Mai 2013, 22:32 »
Jeg hadde ikke forventet at spillere som ikke var spilleberettiget for turneringen var med opp på podiet og jublet sammen med laget. Vet ikke helt om jeg hadde forventet at de var med til finalen i det hele tatt. Jeg hadde dog forventet at de var med på bussturen gjennom byens gater. Det samme med Ryan Taylor.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #156 på: 23. Mai 2013, 01:05 »
Lukter rett og slett ekstrem  bitterhet over at han ikke er Newcastle-spiller lengre, spør du meg.

Jeg liker rett og slett ikke John Terry. Har ikke noe imot Ba. Selvfølgelig velger han en dobling av lønna og Champions League når en klubb som Chelsea banker på døra. Hvorfor skulle noen klandre ham? Dette mener jeg seriøst. Cabaye forsvinner mest sannsynlig i sommer. Måtte hell og lykke følge fyren! Synes det bare blir pinlig når folk som Terry, og for den saks skyld Ba, skal være med og feire et trofé som om de egenhendig utførte bragden. Demba Ba hadde nok ikke helt inntatt den posisjonen, vel å merke!

Og som Joakim skriver: Selvfølgelig skal de jo være med på feiringa. Det går som regel en buss med åpent tak gjennom byens gater som en markering for suksess etter endt sesong. Det er heller ingen som sier at de ikke kan innta gressteppet for å gratulere og dernest takke lagkamerater for god innsats. Dessuten er det ingen som sier at de ikke kan være med og drikke seg drita på champagne i garderoben og senere på byen, også det med lagkamerater. Men opp på podiet i kjent Terry-stil? Det er bare flaut!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #157 på: 23. Mai 2013, 08:46 »
Kjempeflaut å være med laget sitt å feire et trofe. Fryktelig flaut. Jeg er lettere sjokkert over at folk i det hele tatt reagerer på dette!  :ler:

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #158 på: 23. Mai 2013, 08:56 »
Nå har vel strengt tatt Terry vært en STOR del av laget som vant denne cupen? Selv om han var skadet i finalen, så har han jo spilt mange kamper tidligere, og vært en viktig bidragsyter i turneringen.

Såklart skal han være med å feire?!? Kan ikke skjønne de som mener noe annet.

At Ba er med på podiet kan jeg skjønne at folk reagerer på, men skulle vel bare mangle at han var med lagkameratene sine til Amsterdam og feira seieren med dem. De spiller på samme lag, trener sammen hver dag, og er gode venner. Såklart skal han få bli med på den største festen for Chelsea det året?

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #159 på: 23. Mai 2013, 09:12 »
Dæven, Daniel, tok deg ikke for å være en pinlig fyr. Du tar en John Terry med LEGGSKINNER(!) og full drakt, under dress, skjorte og slips, som attpåtil hever pokalen rett foran nesa på finaledagens kaptein, Frank Lampard, i forsvar? Wow.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #160 på: 23. Mai 2013, 09:23 »
Hehe, er såklart litt overkill i ta på seg leggskinn  :koko: :P

Men hvem er det som er fast kaptein på Chelsea egentlig? Hvem har ledet dem gjennom hele turneringen?

Hvis det er John Terry, ser jeg det som ett selvfølge at han mottar pokalen etter finalen, selv om han var skadet og ikke fikk spilt den ene kampen.

Hvis det er f eks Lampard som har vært kaptein gjennom sesongen, syns jeg det selvfølgelig er merkelig av John Terry og "ta æren".

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #161 på: 23. Mai 2013, 10:22 »
Det er dumt av Terry å kle seg i legg skinn og hele pakken under dressen ja. Det er dumt av Ba å være med opp å motta en medalje han ikke skal ha.

Men for guds skyld, skal man begynne å ekskludere folk fra en så stor ting for hele laget og klubben? Skal man liksom lage klikker der man distribuerer "feirings-andeler" basert på en subjektiv evaluering av hvor mye hver enkelt har bidratt til trofeet? kanskje noen spillere burde dele på en medalje også, dersom de bare har spilt en eller to kamper som innbyttere? ha det annenhver måned i trofeskapet? Eller kanskje den ene skal få være med opp og løfte pokalen, mens den andre får være med på festen?

Det hadde nok sendt ut helt fantastiske signaler til spillergruppen og gjort underverker for miljøet i garderoben det ja.....

Dæven, Daniel, tok deg ikke for å være en pinlig fyr. Du tar en John Terry med LEGGSKINNER(!) og full drakt, under dress, skjorte og slips, som attpåtil hever pokalen rett foran nesa på finaledagens kaptein, Frank Lampard, i forsvar? Wow.
Herreguddamann. Ingen forsvarer at dette. Problemet er jo det enormt trangsynte synet på at noen spillere skal eksluderes fra en spillergruppe som de er en like stor del av som alle andre. At de skal sitte igjen hjemme og ikke få lov til å støtte sine lagkamerater og glede seg sammen med de over det største øyeblikket i hele sesongen.




Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #162 på: 23. Mai 2013, 10:44 »
Virker som en del av dere aldri har vært et del av et lag og et samhold. Det å feire en stor tittel sammen kan gjøre underverker for samholdet. Og det er som oftest det å løfte pokalen man husker.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #163 på: 23. Mai 2013, 14:55 »
At Terry ikler seg drakt og leggskinner er i overkant, men jeg skjønner veldig godt at han, som Chelseas kaptein, er med på feiringen. Han har også rett til å motta vinnermedaljen, og at han løfter pokalen har jeg ingen problemer med. Det er helt naturlig at Terry er med på feiringen, selv om han ikke spilte finalen.

Det jeg ikke finner naturlig, er at Ba er med på alt. Greit at man vinner og taper som et lag, men Ba er vel strengt tatt ikke en del av laget som vinner EL? For meg blir det litt som en spiller som i løpet av sesongen har blitt solgt til et annet lag, skal komme tilbake og juble for seriegull sammen tidligere lagkamerater.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Europa League
« Svar #164 på: 23. Mai 2013, 15:08 »
Dette må da være tidenes ikke-sak.
Same old Shearer, always scoring!