20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30  (Lest 16543 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« på: 25. Sep. 2015, 14:43 »
Drastiske grep må til for at vi ikke skal bli slaktet på hjemmebane. Mitt grep er å opprette kamptråden.

------------------Krul-------------------
Janmaat-----Mbemba--Colo---Haidara
-------------Colback--Gini--------------
Thauvin---------De Jong--------Aoyze
-----------------Mitrovic----------------

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #1 på: 25. Sep. 2015, 15:08 »
Drastiske grep må til for at vi ikke skal bli slaktet på hjemmebane. Mitt grep er å opprette kamptråden.

------------------Krul-------------------
Janmaat-----Mbemba--Colo---Haidara
-------------Colback--Gini--------------
Thauvin---------De Jong--------Aoyze
-----------------Mitrovic----------------

Liker det laget der, men i følgje physioroom så er Haidara dessverre(?) ute til midten av oktober, så vi er for øyeblikket uten nokon reine venstrebacker. 4 spillere er usikre før morgendagen, det er Janmaat, Tiote, Aarons og Colback. Spørst om ikkje Anita må spille venstreback. Håper for all del at han MC ikkje velger å starte med Willy og flytte ut Mbemba på backen, men av det eg har sett så langt så blir eg ikkje overraska om det skjer. Ein anna mulighet hadde jo vore å putte Aarons på backen om han er fit til kampen.

Håper at vi kanskje prøver ut 4-3-3 mtp kor dårlig ting har fungert så langt, men igjen så tviler eg på at MC viker fra 4-2-3-1 oppstillinga si.

Hadde vore interessant å sjå:

                      Krul

Janmaat - Colo - Mbemba - Aarons

                    Colback
       Gini                          De Jong

    Thauvin      Mitrovic        Perez

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #2 på: 25. Sep. 2015, 15:43 »
Aarons som back er selvmord. Ihvertfall mot et klasselag som Chelsea.

                         Krul

Janmaat - Mbemba - Colo - Colback   

                        Anita

             Sissoko - Wijnaldum   

 Thauvin                              Perez

                      Mitrovic

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #3 på: 25. Sep. 2015, 16:20 »
Dårlig dekning og mye skader i forsvaret vårt. Dummett, Haidara og S. Taylor er alle ute. 
Både Colback og Anita kan bekle en backrolle, men ingen av dem har fart nok til å temme Chelsea sine offensive kantspillere.
Kan sette Mbemba på backen og sette inn Williamson sentralt på laget som Eivind postet lenger oppe her. Da vil det også være et godt alternativ.
Selv velger jeg å gå for 3 bak og heller flere og sterkere spillere sentralt.

Mitt lag:
Krul
Janmaat - Coloccini - Mbemba
Colback
Thauvin - Wijnaldum - Sissoko - Perez
De Jong
Mitrovic

Veldig sterkt lag sentralt i banen, både offensivt og defensivt. Det svake punkt blir på backen, men både Janmaat og Mbemba har fart og kan dekke store områder.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #4 på: 25. Sep. 2015, 19:54 »
Kan dikke og dalle frem og tilbake med formasjon og oppsett.

Noe annet enn total grusing i morra vil overraske meg stort. Hazard, Remy og Pedro kommer til å ha tidenes fest.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #5 på: 25. Sep. 2015, 23:52 »
Hadde vi hatt fullt lag, ville jeg fra et defensivt perspektiv, ikke vært så veldig bekymret. Vi viste både mot Man Utd og Arsenal at vi er gode til å forsvare oss.... Når det er vår inngang til kampen, vårt eneste fokus.

Men med mangel på poeng, form, skader og prestasjoner under siste, blir det å sette penger på -2 HC på Chelsea......
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #6 på: 26. Sep. 2015, 01:45 »
Spille med Perez og Thauvin som vingbacker mot vinger som Hazard og Pedro er hvertfall selvmord, blir nok Colback eller Anita på venstrebacken, forhåpentligvis ikke Mbemba, for da vet vi jo hvem som stiller sentralt...

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #7 på: 26. Sep. 2015, 08:44 »
Muligens feil tråd, men hvor ser folket kampene i Oslo?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #8 på: 26. Sep. 2015, 09:38 »
Ingen av formasjonene ovenfor vil føre til at vi klarer å få poeng mot Chelsea tror jeg. Mitrovic kommer til å bli for  isolert på topp, blant annet. Chelsea er gode til å fylle opp i og rundt boksen med sine store spillere.  Over tid skaper det et trykk som gjør at få lag står i mot hvis motstanderen forsøker å forsvare seg til et poeng.

Dermed mener jeg at angrep kan være det beste forsvar når man møter et lag med så mange gode boksspillere. En måte å gjøre det på er å gå ut i en 4-4-2 formasjon med spisser a la Shearer/Ba og Bellamy  på topp, og en velfungerende Tiote med en Cabayesque partner på midten. Med en spiss som kan gå i bakrom, kan som regel  motstanderen ikke stå for høyt i banen. Vi kan dermed også  vi sette laget høyere (nå har vi Mbemba som faktisk kan ta unna bakromspasninger, whowho). Dermed får heller ikke motstanderen fylle opp i boksen så ofte.  I tillegg vil vi enklere kunne spille oss ut av press: med to spisser på topp vil skape mer rom for Shearer som kan plukke ned ballen og holde på den til vi får flyttet laget opp i banen (motsatte bevegelser fra spissene strekker forsvaret).

Denne formasjonen forutsetter derimot alle disse fire spillerne spesielt jobber som piska skinn. Når vi ikke har ballen er vi avhengig av at spesielt Bellamy jobber som førsteforsvarer og på denne måten hjelper midtbanen vår som i hovedsak vil være i undertall fordi så mange i lag dag spiller med fem på midten. Det var for øvrig denne oppskriften som gjorde at MFK vant ligagull i fjor (uten sammenligning altså). Gulbrandsens jobb som førsteforsvarer var uvurderlig, og han tvang ofte frem avklaringer som gjorde at MFK vant igjen ballen og kunne på nytt sette inn et press. I tillegg hadde vi da Chukwu som holdt på ballen. Begge jobba intenst.

Dessverre er alt dette ønsketenkning for Newcastle siden vi etter min mening ikke har et lag som passer til en 4-4-2 formasjon.


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #9 på: 26. Sep. 2015, 11:03 »
Er Tiote i det heile teke aktuell for å starta?! Er ikkje han både skada,ute av form og lite motivert?

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #10 på: 26. Sep. 2015, 11:17 »
Ja, tenkjer det samme eg og. Det Tiote har vist så langt i sesongen har vore skremmande dårlig og har har virka totalt ute av form, både fotballmessig og fysisk.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

marius91

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 208
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #11 på: 26. Sep. 2015, 11:26 »
Er Tiote i det heile teke aktuell for å starta?! Er ikkje han både skada,ute av form og lite motivert?
For mye å håpe på at denne spillern kommer tilbake skadefri, i form og motivert? Da er nemlig Tiote en klassespiller med stor K. men er vel som å tro på julenissen...

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #12 på: 26. Sep. 2015, 17:33 »
Newcastle United FC ‏@NUFC  3m3 minutes ago
TEAM NEWS: #NUFC v @ChelseaFC - Krul; Janmaat, Mbemba, Coloccini (c), Mbabu; Sissoko, Anita, Colback, Wijnaldum; Perez, Mitrović.

#NUFC subs v @ChelseaFC: Elliot, Williamson, Lascelles, Obertan, Thauvin, de Jong, Toney.

Mbabu, lol.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #13 på: 26. Sep. 2015, 17:35 »
Prøve å være litt mer positiv!

                         Krul

    Janmaat - Mbemba - Colo - Anita

                       
             Sissoko - Colback - Gini


              Aoyze - Mitro - Thauvin

Må spille kynisk, imidlertid la Sissoko/Gini komme på løp, samt Ayoze/Thauvin få komme med innlegg til Mitro, evt 45 graders pass ut til Gini/Sissoko på løp.

Blir nok noe helt annet vil jeg tro

Og ser av lagoppstillingen i forrige innlegg tyder på andre ting.

                         
« Siste redigering: 26. Sep. 2015, 17:38 av Geordie »
No fate but what you make

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 26.09.15 kl 18:30
« Svar #14 på: 26. Sep. 2015, 17:59 »
Spent på Mbabu, men ikkje den letteste kampen å debutere i. Tipper han skviser ut Mbemba på backen dessverre. Men uansett glad for at Willy er på benken. 

Ellers: Skuffende at De Jong er på benken og at Anita og Colback får fortsette mtp på elendig ting har fungert i det siste. Bra at Perez starter, Sissoko kunne ha starta på benken, makan til laber innsats dei siste kampene.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.