20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 47033 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #390 på: 25. Jan. 2022, 20:25 »
Det kan godt hende Kondue er en bedre spiller i realiteten, statistikker betyr nå som sagt ikke alt. Enig angående Botman. Dersom valget var mellom Diego Carlos til 60 mill+ og Botman til 45 mill så er nå Botman mindre risikabelt til en billigere penge. Til tross for situasjonen vi er i så er 60-70 mill en helt sinnsyk sum, og vanskelig å kunne forsvare uansett situasjon (med mindre vi snakker om de beste av de beste forsvarerne da såklart).

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #391 på: 25. Jan. 2022, 20:45 »
https://www.givemesport.com/1827594-newcastle-transfer-news-amazing-315m-star-agrees-personal-terms-with-magpies

Dette er en overgang jeg kunne tenkt meg.

Er visst mange spillere som har "agreed personal terms" med Newcastle. Så får vi se hva som skjer de neste dagene.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #392 på: 25. Jan. 2022, 20:55 »
https://www.givemesport.com/1827594-newcastle-transfer-news-amazing-315m-star-agrees-personal-terms-with-magpies

Dette er en overgang jeg kunne tenkt meg.

Er visst mange spillere som har "agreed personal terms" med Newcastle. Så får vi se hva som skjer de neste dagene.

Det jeg lurer på er hvordan dette løses i praksis, når det er forbudt å kontakte eller inngå kontrakter med spillere under kontrakt med andre klubber. At det foregår under bordet og muntlig avtaler osv er jeg ikke i tvil om, men det utrykket der brukes jo som det er vanlig praksis, for meg virker det som det sikre tegn på at kilden er en bløff.. Mulig jeg tar feil.. leser også dette hos diverse "kilder".

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #393 på: 25. Jan. 2022, 21:00 »
Er nok griske agenter som er svaret og mye svada fra mediene.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #394 på: 25. Jan. 2022, 21:31 »
Det kan godt hende Kondue er en bedre spiller i realiteten, statistikker betyr nå som sagt ikke alt. Enig angående Botman. Dersom valget var mellom Diego Carlos til 60 mill+ og Botman til 45 mill så er nå Botman mindre risikabelt til en billigere penge. Til tross for situasjonen vi er i så er 60-70 mill en helt sinnsyk sum, og vanskelig å kunne forsvare uansett situasjon (med mindre vi snakker om de beste av de beste forsvarerne da såklart).

Maguire 80 millioner noen?

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #395 på: 25. Jan. 2022, 21:33 »
https://www.givemesport.com/1827594-newcastle-transfer-news-amazing-315m-star-agrees-personal-terms-with-magpies

Dette er en overgang jeg kunne tenkt meg.

Er visst mange spillere som har "agreed personal terms" med Newcastle. Så får vi se hva som skjer de neste dagene.

Skal vistnok være på vei / kontaktet av Inter. Lett valg for han da.




lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #399 på: 25. Jan. 2022, 22:50 »
Alt det som kommer om Bruno G. nå har kommet mange ganger om Diego Carlos. Det er en hard kamp der ute om å være først ute med nyhetene. Slått meg til ro med at ingenting er sikker før det er sikkert

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #400 på: 26. Jan. 2022, 07:45 »
Alt det som kommer om Bruno G. nå har kommet mange ganger om Diego Carlos. Det er en hard kamp der ute om å være først ute med nyhetene. Slått meg til ro med at ingenting er sikker før det er sikkert

Smart!  ;)

Allikevel, LITT spennende er det jo at det endelig skjer litt mer i Newcastle nå som Mike (C)Ashley eraen faktisk er historie.  :D
 
Vil dog føye til/påpeke her at om Sevilla og Monchi kan være noen vriompeiser å ha med og gjøre, så er vel ikke Lyon og Auluas det spor bedre...  :-X

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #401 på: 26. Jan. 2022, 08:31 »
https://www.givemesport.com/1827594-newcastle-transfer-news-amazing-315m-star-agrees-personal-terms-with-magpies

Dette er en overgang jeg kunne tenkt meg.

Er visst mange spillere som har "agreed personal terms" med Newcastle. Så får vi se hva som skjer de neste dagene.

Det jeg lurer på er hvordan dette løses i praksis, når det er forbudt å kontakte eller inngå kontrakter med spillere under kontrakt med andre klubber. At det foregår under bordet og muntlig avtaler osv er jeg ikke i tvil om, men det utrykket der brukes jo som det er vanlig praksis, for meg virker det som det sikre tegn på at kilden er en bløff.. Mulig jeg tar feil.. leser også dette hos diverse "kilder".

Så lenge klubben som eier spilleren sier det er greit, er det ikke noe problem å kjøre parallelle prosesser på dette. Er ganske vanlig såvidt jeg har forstått, og tidsbesparende.
No fate but what you make

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #402 på: 26. Jan. 2022, 09:50 »

Vil dog føye til/påpeke her at om Sevilla og Monchi kan være noen vriompeiser å ha med og gjøre, så er vel ikke Lyon og Auluas det spor bedre...  :-X

Haha, sant. Aulas er jo i tillegg spik spenna gæern.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #403 på: 26. Jan. 2022, 10:13 »
Føler vel at klubben i større grad må lære seg når de skal gå vekk fra en avtale. Tror det er brukt for mye tid både på Botman og Diego Carlos - og jeg syns faktisk ikke vi skal betale ut latterlige summer bare fordi vi er nyrike. Det vil også ha følger for kommende transfervinduer sett opp mot FFP. Også sett opp mot hvor mye tid som tilsynelatende er brukt på forhandlinger her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #404 på: 26. Jan. 2022, 11:06 »
Føler vel at klubben i større grad må lære seg når de skal gå vekk fra en avtale. Tror det er brukt for mye tid både på Botman og Diego Carlos - og jeg syns faktisk ikke vi skal betale ut latterlige summer bare fordi vi er nyrike. Det vil også ha følger for kommende transfervinduer sett opp mot FFP. Også sett opp mot hvor mye tid som tilsynelatende er brukt på forhandlinger her.

Helt enig. Tror fort Diego Carlos og Botman begge allerede har blitt dyre bekjentskaper for klubben i den forstand at man ikke har gått videre til andre alternativer fort nok.

Hvorvidt prislappene har bevegd seg til å bli latterlige fordi Newcastle er nyrike eller om det "bare er Januar vinduet generelt" er vel mer vanskelig å konkludere på. Hvis Sevilla ikke ønsker å selge Diego Carlos i januar så skjønner jeg at de setter prisen "skamhøyt" for å si det sånn.

Og sånn generelt for Januar, HVIS alt som er skrevet stemmer, så er det vanskelig å hente spillere denne månenden:
- Lingard VIL til Newcastle, men kun på lån, da er ikke Mænju fornøyd fordi de vil selge.
- Bayer Leverkusen var angivelig klare til å selge Bakker mot en "pen fortjeneste", da vil IKKE Bakker selv.
- Van de Beek ble tilbydt på lån, men ville ikke selv.-

Og i tillegg er det jo disse to fra Atalanta, Zapata og Gosens, som vi angivelig er enige med, og har tilbydt høyst anstendige summer til klubben, men også der fått avslag...