20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 47420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #360 på: 22. Jan. 2022, 16:00 »
https://www.transfermarkt.com/newcastle-united/alletransfers/verein/762

Gir en ganske god oversikt på transfers senere år. For hver Wijnaldum, Tiote og Cabaye, har det vært mange Marveux, Saivet, Haidara, Lazaar, Cabella, de Jong, m.fl.

Er vel flere av disse som ble bomkjøp pga. at det var spillere vi strengt tatt ikke trengte eller hadde en plan for,  samt at vi har hatt en lang rekke med rævva managere.

Som nevnt oppi her et sted, ønsker bare vi nå forsterker hver eneste posisjon vi kan, med spillere Howe mener han kan bruke. Finnes ingen garantier.

Huff, den lista der går kaldt nedover ryggen. En annen ting jeg savner litt diskusjoner rundt er; Hvor mange av de som slår igjennom er kjøpt på Januar? Da tenker jeg ikke bare oss, men PL generelt. Jeg tipper det er veldig få.

Januar signeringer er jo ofte fordi det har oppstått en situasjon, skader, dårlige prestasjoner osv. Få klubber er villige til å selge, og prisene høye. Det gjør vell at klubber generelt er villige til å ta større risiko i januar enn ved sommer vinduet. Andy Carroll er vell ett typisk eksempel, Liverpool var desperate etter salg av Torres som kanskje var ett enda dårligere kjøp..

Men, det er også spillere som har slått igjennom via januar vinduet. Første jeg kommer på er solskjær og Bruno. Suarez, van dijk, coutinho (X2 KANSKE?).

Men det beste er å slippe å havne i en posisjon der man er avhengig av januar vinduet

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3023
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #361 på: 23. Jan. 2022, 10:54 »
Howe regner med "noen nye ansikter" den neste uka, får vi se hva som skjer? Mye rykter:

- Mitchel Bakker fra Leverkusen. Nederlandsk venstreback, 21 år.
- Agenten til Diego Carlos er i Sevilla for å prøve overbevise de om å selge til Newcastle
- Yves Bissouma fra Brighton (er vel under etterforskning for voldtekt, så tviler)
- Jesse Lingard igjen
- Dele Alli vil visstnok til Newcastle. Håper det er på lån i så fall, skeptisk til han der.
« Siste redigering: 23. Jan. 2022, 10:59 av Geordie »
No fate but what you make

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #362 på: 23. Jan. 2022, 11:20 »
Howe regner med "noen nye ansikter" den neste uka, får vi se hva som skjer? Mye rykter:

- Mitchel Bakker fra Leverkusen. Nederlandsk venstreback, 21 år.
- Agenten til Diego Carlos er i Sevilla for å prøve overbevise de om å selge til Newcastle
- Yves Bissouma fra Brighton (er vel under etterforskning for voldtekt, så tviler)
- Jesse Lingard igjen
- Dele Alli vil visstnok til Newcastle. Håper det er på lån i så fall, skeptisk til han der.

Spent på denne Bakker, bare såvidt sett ham i CL for PSG selv mens Tuchel var der. Virker som Bayer L. er villige til å selge, så her må vi bli enige med Bakker, altså stikk omvendt av Diego Carlos situasjonen og andre targets vi har mislyktes med (Botman).

Diego Carlos tror jeg snart det bare er å gi opp og se på andre alternativer? Er også litt spent på om Lascelles skade kan bli en «blessing in disguise» som åpner for at Fede Fernandez får spilletid når når han er skadefri. Han har jo tidvis vært veldig solid.

Deler skepsisen til Dele Alli egentlig. Kunne en Almiron som hadde jobbet litt med sluttproduktet sitt vært like bra?
Tenker at Lingaard er langt mer interessant, men der er vel problemet at han bare vil til Newcastle på lån (noe som egentlig er forståelig nok), mens Mænju vil selge (hvilket også er forståelig).

Tror vi går en spennende uke i møte, og håper i det minste på en eller to nye inn før første februar.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #363 på: 23. Jan. 2022, 11:22 »
Lindgard, Bakker og Carlos er vel de jeg håper mest på fra din liste, Geordie.

Andre navn vi også er linket med de siste 2-3 dagene:
- Pape Abou Cissé, Midtstopper fra Olympiakos
- Robin Gosens, Venstre back fra Atalanta
- Duvan Zapata, spiss fra Atalanta
- Aaron Ramsey, sentral midtbane fra Juventus (Skal visstnok ha opprørt ledelsen i Juve med å avvise vårt forsøk på å låne han).
- Loyd Kelly, Midtstopper fra Bournemouth
- Hamza Choudhury, Sentral midtbane fra Leicester
- James Tarkowski, Midtstopper fra Burnley
- Marcos Senesi, Midtstopper fra Feyenoord
- Attila Szalai, Midtstopper fra Fenerbahce SK
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #364 på: 23. Jan. 2022, 11:28 »
Spent på om det kan bli noe av disse Atalanta spillerne som er linket, hva tror dere om de? Særlig Gosens virker bra, strålende for Tyskland i EM i fjor sommer.

Ramsey på €400 000 i uka er det bare å glemme slik jeg ser det. Liker også at Tarkowski dukker opp som et alternativ igjen, Choudury har jeg ikke sett så mye, men kanskje han kan være det midtbane ankeret vi savner i Haydens skadefravær? PL erfaringen til de to sistnevnte veier tungt føler jeg.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #365 på: 23. Jan. 2022, 11:37 »
Howe regner med "noen nye ansikter" den neste uka, får vi se hva som skjer? Mye rykter:

- Mitchel Bakker fra Leverkusen. Nederlandsk venstreback, 21 år.
- Agenten til Diego Carlos er i Sevilla for å prøve overbevise de om å selge til Newcastle
- Yves Bissouma fra Brighton (er vel under etterforskning for voldtekt, så tviler)
- Jesse Lingard igjen
- Dele Alli vil visstnok til Newcastle. Håper det er på lån i så fall, skeptisk til han der.

Og det der er bar ett lite utvalg, sykt uvant å lese om alt det der daglig, vi er jo 80% av ryktene i hele fotballverden om dagen.

Av spennede så kan jo Zapata slenges på, ser det florerer rykter rundt denne overgangen. Er en veldig typisk newcastle signering, når vi egentlig bør prioritere forsvar, så hentes det spiss. Får litt Asprilla vibber over denne! :)

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #366 på: 23. Jan. 2022, 15:13 »
Zapata er en av mine favorittspillere, han er helt enorm. Men allikevel håper jeg hovedfokuset ligger på andre posisjoner. Med tanke på at det er såpass lenge til neste kamp så har de jo fortsatt relativt god tid på seg. Står vel et privatfly parat til å frakte hvemsomhelst ned til ørkenen

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #367 på: 24. Jan. 2022, 18:17 »
Ser ut som det kan bli Lingard inn på lån, og det er forsåvidt bra. Både han og Alli ville vært en forsterkning for all del, men det jeg ikke skjønner er at de ikke ser ut til å prioritere en sentral midtbanebauta.
Der har vi INGEN for øyeblikket, hverken Shelvey, Longstaff eller noen andre holder godt nok nivå, og for øyeblikket så er vår sentrale midtbane bare ett stort hull som motstanderne spaserer gjennom..

Jeg er overbevist om at en spillertype som hadde liknet på Kante eller Høibjerg ville berget plassen i PL, og synes synd på forsvaret vårt dersom vi ikke får inn kvalitet i leddet foran de

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #368 på: 24. Jan. 2022, 18:51 »
Får vi ikke inn en solid signering på midten så har vi feilet dette vinduet er min mening, så helt enig navimer.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #369 på: 24. Jan. 2022, 19:53 »
https://www.nufcblog.com/2022/01/24/sevilla-tell-newcastle-they-will-sell-carlos-for-38m/

Nå rapporteres at Sevilla vil selge for £38 mil. Newcastles siste bud som ble avvist var angivelig på £30 mil.
Da tenker jeg litt sånn: hvis man mener han var verdt å by £30 mil. for, er da de 8 siste for mye? I Newcastles tilfelle, med et skrikende behov for en stopper og MED dype lommer, så mener jeg at her er det bare å bla opp og close dealen fortest mulig. Spesielt etter at Tottenham angivelig også har meldt sin interesse nå.

Ellers enig med dere navimer og Fluffy at vi gjerne skulle hatt et deffansivt rivjern inn. Allikevel blir det litt sånn at nesten uansett hvilken posisjon man forsterker, så kan man argumentere for at andre posisjoner trenger å forsterkes minst like mye. Ergo er det liksom helt umulig å unng at man ikke nedprioriterer en posisjon når man forsterker en annen, fordi det trengs forsterkninger så og si på alle posisjonjer.

Heldigvis så snakkes det fortsatt om mange forsterkninger siste uka, og vi har vært linket til deffansive midtbanespillere også. Senest Bissouma på Brighton, og noen mer ubeskrevne blad fra Ligue 1?

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #370 på: 24. Jan. 2022, 20:15 »
Veldig interessant og overraskende lesing.

https://www.givemesport.com/1826836-newcastle-transfer-news-confidence-magpies-will-sign-66m-real-leader

How good is Carlos?
This is a defender who is primarily about carrying the ball and passing it, as opposed to winning it back.
Per fbref, he is comparable to Juventus defender Matthijs De Ligt statistically and is excellent at bringing the ball out of defence and distributing it to his team-mates.
But in terms of his defensive numbers, they are actually pretty poor.
He is in the bottom 50 per cent of defenders across Europe’s top five leagues when it comes to pressures, tackles, interceptions, clearances, and aerial duels won.
It is debatable as to whether he will be able to improve Newcastle on his own; this is a player who thrives when his team has the ball. Newcastle often don’t have the ball.
At £30m, this deal for Carlos feels like something of a gamble, even if he is coming in from a top club in a top league.
« Siste redigering: 24. Jan. 2022, 20:17 av snkz »

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #371 på: 24. Jan. 2022, 20:20 »
Hvordan konkluderer man ut ifra den lesingen? En veldig kapabel og høyst interessant spiller, men kanskje ikke en "perfect fit" for Newcastle?

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #372 på: 24. Jan. 2022, 20:43 »
Hvordan konkluderer man ut ifra den lesingen? En veldig kapabel og høyst interessant spiller, men kanskje ikke en "perfect fit" for Newcastle?

At han trenger en solid type alle kondue i Sevilla ved siden av seg som sørger for det «defensive». På samme måte som VVD for alle han spiller med i midten bak til å se bedre ut defensivt enn det de egentlig er så gjør Kondue det også med Carlos. Men, tiden vil vise her. Dette er bare hva folk som ser spansk fotball mener og tenker.

Er alltid Kondue som har blitt sett på som «rivjernet» sentralt i forsvaret på Sevilla. Ett tap av han ville være mer kritisk for dem enn av Carlos.

Her må han partnes opp med «kløner» ala Lacelles osv. ingen solid defensiv trygghet å hente her.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #373 på: 24. Jan. 2022, 22:27 »
Carlos er uansett langt bedre enn det vi har i dag. Fernandez og Shär vil blomstre med han, tror jeg. Så har vi nok en til midtstopper i bakhode, enten nå i januar eller i sommer.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #374 på: 25. Jan. 2022, 10:37 »
Christian Eriksen til Brentford.

Tenker at det vel er helt ok at vi ikke gamblet der, men potensiell oppside for Brentford er selvfølgelig enorm her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida