20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 47420 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #330 på: 20. Jan. 2022, 16:02 »
Uspesifisert London-klubb har lagt inn bud på Diego Carlos. Er vel fort West Ham. Herregud, typisk at denne sagaen ender sånn. Hadde gått til West Ham sjæl jeg, om jeg var han:) Vi ender vel opp med Issa Diop da

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #331 på: 20. Jan. 2022, 18:51 »
Står vel nå snart på om vi bare skal rykke ned og bygge derifra og holde penga i banken i januar eller om vi skal satse mange penger, utfallet blir uansett usikkert.

Synes nesten det virker som hele Europa er ute etter å få oss ned en divisjon, om styret/Howe har gjort sine forberedelser godt nok før januar vinduet. (Vet det er et vanskelig vindu som andre også påpeker).

Synes dog det er litt rart vi ikke har klart å signere noen solide forsterkinger på lån. Det kan være vinn vinn for begge parter.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #332 på: 20. Jan. 2022, 19:01 »
Om vi ser på Tranfermarkt.com så synes jeg de verdsetter spillernes markedsverdi ganske fornuftig. Trippier har en markedsverdi på € 18 Mill. og vi er vel enige i at denne handelen var en god deal. Chris Wood derimot har de verdsatt til € 6 mill.

Diego Carlos er verdsatt til € 45 Mill. (Klopp ønsket jo han som fast inventar med Van Dijk tilbake i tid).

Legger ved Tranfermarkt sin verdsetting av spillere i Newcastle for de som ikke allerede har sett denne:

https://www.transfermarkt.com/newcastle-united/startseite/verein/762
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #333 på: 20. Jan. 2022, 19:08 »
Uspesifisert London-klubb har lagt inn bud på Diego Carlos. Er vel fort West Ham. Herregud, typisk at denne sagaen ender sånn. Hadde gått til West Ham sjæl jeg, om jeg var han:) Vi ender vel opp med Issa Diop da

Bra du la til "Om jeg var han"  :P :)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3023
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #334 på: 20. Jan. 2022, 19:52 »
Uspesifisert London-klubb har lagt inn bud på Diego Carlos. Er vel fort West Ham. Herregud, typisk at denne sagaen ender sånn. Hadde gått til West Ham sjæl jeg, om jeg var han:) Vi ender vel opp med Issa Diop da

Bra du la til "Om jeg var han"  :P :)

Er visstnok Tottenham som er den andre klubben. Hehe.....vanskelig valg.

1. Tottenham, bra lag her og nå, med en meget bra trener som mest sannsynlig forsvinner når han ser hva for en gnier Levy er. Kommer aldri til å satse stort med nåværende styre.

2. Newcastle, en klubb som garantert kommer til å satse stort, men faren er stor for en tur nedom Championship først
No fate but what you make

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #335 på: 20. Jan. 2022, 23:08 »
Nå er der mye rykter rundt lingard på lån, det er vell en type "overgang" som bør gå raskt unna, men er kanskje vell optimistisk med tanke på helgens kamp.

Nå går det snart inn i siste uke av overgangsvinduet, tror dette kan bli galskap det siste døgnet når panikken virkelig kommer.

Watford- Norwich på søndag, hvilket resultat er minst ille? U? Om vi taper og watford vinner så ser det jævlig ut.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #336 på: 21. Jan. 2022, 07:50 »
Nå er der mye rykter rundt lingard på lån, det er vell en type "overgang" som bør gå raskt unna, men er kanskje vell optimistisk med tanke på helgens kamp.

Nå går det snart inn i siste uke av overgangsvinduet, tror dette kan bli galskap det siste døgnet når panikken virkelig kommer.

Watford- Norwich på søndag, hvilket resultat er minst ille? U? Om vi taper og watford vinner så ser det jævlig ut.

Egentlig ikke et tema som hører jeg hjemme i denne tråden sånn i utgangspunktet, og ikke rettet spesielt mot deg tommyok, mer en generell refleksjon. MEN... en liten tankevekker er det jo at det virker som den eneste sjansen denne klubben har til å holde seg i PL er å signere "en halv ny start 11'er". Ca. samme laget berget plassen ifjor, tilogmed  med Stiv Brus som head coach. Man kan jo begynne å lure på hva som har skjedd...

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #337 på: 21. Jan. 2022, 07:57 »
Watford-Norwich spilles i kveld. Må krysse fingrene for uavgjort her. Men ja, denne deadline-day kan bli spennende å følge med på 😄

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #338 på: 21. Jan. 2022, 08:02 »
Jeg håper inderlig at klubben har "alternativer på blokka" til Diego Carlos, for det begynner å se vanskelig ut og hente ham. Det må da finnes andre alternativer "der ute" som er bedre enn de vi allerede har, som tydeligvis er opplest og vedtatt for dårlige. Hva med f.eks. Holding som sliter med spilletid i Arsenal, eller Gomez i Liverpool? Er det helt umulig å få disse på lån ut sesongen? Kan Alaves være villige til slippe Lejeune hvis de får en kjapp profitt? Savner han nå.

Leser at Lingaard overgangen nå er "complicated" fordi han ønsker å stå fritt til sommeren, mens Mænju ønsker å selge i januar. Da ryker vel snart den også dessverre.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #339 på: 21. Jan. 2022, 10:41 »
Watford-Norwich spilles i kveld. Må krysse fingrene for uavgjort her. Men ja, denne deadline-day kan bli spennende å følge med på 😄

Men det hadde passet bedre for "resten av helga" om denne kampen gikk på søndag....  :-X

https://www.nufcblog.co.uk/2022/01/21/lyon-defender-now-on-nufcs-radar-serie-a-duo-keen-to-sign-as-club-eye-several-deals-report/

Nå linkes vi til belgiske Jason Denayer, fra Lyon. 26 år gammel stopper og fast mann i troppen til det belgiske landslaget. Har ikke sett han kjempemye, verken for Lyon eller Belga (han spilte vel ikke fast under EM i fjor sommer), men helt klart en oppgradering. Når det er sagt, heller ikke her har man vel funnet den enkleste klubben i Europa og forhandle med, i alle fall ikke hvis det fortsatt er Aulas som er president i Lyon...(?)

Zapata og Gosens fra Atalanta nevnes igjen også. "Players keen" iflg. rapportene....

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3023
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #340 på: 21. Jan. 2022, 11:29 »
« Siste redigering: 21. Jan. 2022, 23:18 av coxie »
No fate but what you make

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #341 på: 21. Jan. 2022, 15:18 »
Jeg ser også helst at vi går for spillere med proven PL-verdi nå. Den situasjonen vi er i nå tillater ikke mange bomkjøp om plassen skal berges. Trippier er jo i så måte meget gledelig.

Ser gardyspeedfan påpeker at Cabaye, Tiote og Wijnaldum var gode kjøp fra mindre ligaer, og det stemmer jo. Men du må ha rimelig kort hukommelse for å glemme alle bomkjøpene vi har gjort fra Ligue 1 og Eredivisie også. Bruker vi dette vinduet på bomkjøp ala Cabella, De Jong (x2), Thauvin, Riviere og Saivet er vi i kjempetrøbbel.

Bissouma, Tarkowski, Lingard, Digne osv er ikke verdens mest sexy navn, ei heller spillere med potensiale til å ta oss opp på CL-nivå (Bissouma mulig unntak), men føler meg trygg på at dette er spillere som ville fått jobben gjort nå umiddelbart.

Forhåpentligvis er Trippier et tegn på at Howe og eierne tenker i samme baner.


PS: så må jeg jo si at jeg blir litt oppglødd av nyheten om at Diego Costa plutselig er tilgjengelig hehe. Spillere som fans av alle andre lag hater er deilige å ha.

Såklart vil noen floppe. Dette gjelder også spillere fra Premier League...Ta fx Willock som man skulle tro var en direkte forsterkning...Vært ganske laber denne sesongen...Richy, Shelvey kan kanskje ikke kalles bomkjøp, men det er tross alt disse "sikre PL signeringene" som ikke er gode nok for å holde oss oppe...Er dette den type kjøp vi ser etter nå?....

Willock hadde kun en halv sesong for oss som fast i PL, før det var det jo mye benk, så nei vil ikke kalle kjøpet av han et trygt PL kjøp.

Vil heller ikke akkurat påstå at Matt Rithcie er en grunn til at vi ikke holder oss oppe, en helt ok PL-spiller som fint kan gjøre en jobb i laget (der vi er nå). Så ble han jo også hentet for å få oss opp til PL igjen da, det må du ikke glemme.

Shelvey har selvfølgelig vært direkte svak i flere sesonger nå. Men så ble vel disse to også kjøpt for 5-6 år siden da. Spillere som holder seg stabilt gode så lenge i PL er jo en sjeldenhet. Ikke blir  de yngre heller, noe som ikke er deres feil.

Føler allikevel ikke at du helt svarer på argumentene mine her. Som vi gjorde med Rithcie, Diame osv i Championship så gikk vi for spillere som vi hadde god grunn til å tro at ville få jobben gjort i det kortsiktige målet som var opprykk, fordi de hadde vist at de var gode spillere i Championship. Det er noe tlsvarende vi må gjøre nå, da vi ikke har tid til å vente på at spillere fra kontinentet blir vant med ligaen etc.

Townsend ville ikke bli med ned i Championship, og ble solgt....Dermed trengte vi en høyreving...Okey, så Richy ble hentet for å få oss opp med hell....Da kan jeg si Shelvey og Townsend ble hentet i januarvinduet for å få oss til å redde plassen uten hell.... 2 engelske etablerte premier league spillere....Vår beste spiller den sesongen var soleklart Wijnaldum som kom rett fra Nederlandske ligaen... Skjønner ikke at du bruker alderen mot Shelvey....Han er 29 år, og burde være i sin beste alder....

Richy er ikke en av grunnen til at vi er på nedrykk?....Han er en av mange middels alternativer til vingplassene, og jeg føler vi skriker etter en forsterkning på venstrebacken... Dubravka, Maximin og Wilson er spillere som holder nivået...Resten av laget er relativt middemådig på alle plasser... Det gjelder stopperne, Richy, Manquillo, hele sentrale midtbanen.....Vil du ikke heller trekke frem Richy som venstreback som en av våre svakere ledd...? Vi er tross alt på nedrykk for en grunn, og har vært spådd i nedrykkstriden år etter år, men har klamret oss til 12 plasser... Hvis vi skal ta steget opp fra nedrykkstriden år etter år er i mine øyne Richy og stort sett hele laget i bestefall typiske "15. plass" spillere, som kan gjøre en "grei jobb"... Med "15 plass spillere", mener jeg spillere, som kan rotere i et lag, som fort kan havne i nedrykkstriden.... Har aldri følt at hverken Shelvey eller Richy har hatt nivået til å løfte oss til et top 10 lag, men kun har vært relativt fast på laget på grunn av mangel på investeringer....

"Det er noe tlsvarende vi må gjøre nå, da vi ikke har tid til å vente på at spillere fra kontinentet blir vant med ligaen etc."  Vi har ikke tid?.... Nei.....Ingen sier vi har tid...... Men her sitter du bombastisk å sier at spillere på kontinentet trenger tid eller "må bli vant med" ligaen....Må jeg gjenta Wijnaldum sin første sesong? Cabaye sin første sesong? Cisse sin første sesong? Dubravka..Enrique... Janmaat...Debuchy...  Almiron gikk forøvrig rett inn og hevet oss og storspilte under Benitez og var en av grunnene til at vi kjempet oss vekk fra nedrykkstriden...  Demba Ba sin første sesong... Eller må jeg gjenta at vi hentet 2 ENGELSKE , ETABLERTE PREMIER LEAGUE SPILLERE, i Townsend og Shelvey i januarvinduet FOR Å REDDE PLASSSEN og RYKKET NED?....

Du vil ikke ha Carlos fra Sevilla? Fremfor en stopper fra Palace eller whatever "som ikke trenger tid"...???

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #342 på: 21. Jan. 2022, 15:55 »
Blir litt slitsomt å svare deg når du legger ord i munnen min, ikke svarer på mine argumenter og bygger stråmenn.

Gå opp og les hva jeg skriver. Du har helt rett i at vi har truffet godt på spillere som Cabaye, Gini, Cisse etc. Men jeg ba deg også huske på alle bomkjøpene vi har hatt fra disse ligaene. Spørsmålet er om vi har råd til å gamble på det nå (om vi heller har mulighet på noen "proven" PL-spillere, som jeg ikke vet om vi har), der vi ligger på tabellen. Jeg tror nei, men det er selvfølgelig en skjønnssak. Jeg skrev at jeg "HELST" ser at vi går for PL-spillere.

Skal vi se på vår egen historikk med spillere fra Frankrike og Nederland er vi vel godt nede på 20% maks når det kommer til vellykkede kjøp. Det er odds jeg liker dårlig der vi er nå, og ingenting tilsier at vi sitter på noen speidere med god kunnskap som kan bedre den odddsen.

Jeg sa at jeg selvfølgelig ikke er uenig i at Shelvey er ræv.

Jeg tror ikke det var Rithcie sin ide å bli plassert på venstreback. Tror dette heller viser tomrommet vi har hatt på den plassen, og jeg har aldri sagt noe annet.

Townsend ga oss en god innsats den våren og kan ihvertfall ikke klandres for det nedrykket (tror han het Mc et eller annet).

Demba Ba kom til oss fra West Ham som spiller i Premier League og hadde 7 mål på 12 PL kamper der.

Har aldri sagt at PL-spillere vil garantere oss fra nedrykk da jeg ikke heter Jehova. Jeg tror det vil gi oss en bedre sjanse når vi har mindre enn en halv sesong igjen. Kan selvfølgelig ta feil.

Jeg har sagt at jeg er veldig positiv til Carlos. 2. plass i La Liga er også en litt annen bakgrunn enn Ligue 1 og Eredivisie.

Merker jeg blir litt sliten av å svare/korrigere deg så lar det bli med det.

LES det andre skriver, ta noen rolige åndedrag og les en gang til før du svarer så vil nok dette bli mye lettere.

...
« Siste redigering: 21. Jan. 2022, 16:02 av Andymag »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #343 på: 21. Jan. 2022, 16:03 »
Ja, vi har kanskje ikke scoret så mye mål heller når vi sammenligner med andre lag. Ny spiss er jo noe som trengs uansett. Men det offensive spillet har faktisk bedret seg masse under Howe. Vi har sluppet inn like mye som Norwich, det er en prestasjon i seg selv. Når jeg snakker om dekning så mener jeg sammenlignet med andre posisjoner. Det kan selvsagt tenkes at ASM blir skadet igjen, men han har utrolig nok vært skadefri frem til desember. Når ASM er tilbake så har vi faktisk 2 vinger som presterer på et greit nivå, Joelinton og ASM. Men som noen andre nevnte så trenger vi vel egentlig nye spillere her også, som med alle andre posisjoner. Og ja jeg er egentlig enig i at en rotasjonspiller på ving også kunne vært noe, en som eventuelt holder høyere nivå enn Fraser. Når det er sagt så liker jeg det jeg har sett av Fraser også de siste kampene. Han og Joelinton har jobbet sokkene av seg.

Selvfølgelig er det fantastisk om vi kan hente unge spillere som kan løfte oss fra dag 1. Men jeg har ingenting imot å hente eldre spillere som løfter oss fra dag 1 slik som ståa er nå. Å hente inn 5-6 unge spillere som vil løfte oss umiddelbart er ganske urealistisk etter mitt syn. Dette ville sannsynligvis vært spillere som ville vært attraktive for klubber i CL. Å hente spillere som trenger tid til å utvikle seg eller tilpasse seg for å løfte oss har vi ikke tid til. Du nevner flere eksempler av spillere som lykkes umiddelbart da de kom til PL, men jeg kan gjerne lage en lang liste over spillere som ikke lykkes første sesongen i PL også. Arsenal ble nevnt som eksempel, vi så jo hvordan de talentene presterte de siste 2 sesongene. Det er først nå de virkelig har fått tilpasset seg og utviklet seg til å kunne prestere på dette nivået.

Når det kommer til Botman så virker jo dette som en ung spiller som kan løfte oss fra dag 1, så jeg sier ikke nei takk til den signeringen! Jeg har troen på at Trippier er profesjonell nok til å hjelpe oss mot nedrykk. Får ikke så mye primadonna vibber av han.

 men er sterkt uenig i negativiteten enkelte har til å hente KLASSESPILLERE fra Nederland Frankrike etc som kunne hevet top 6 lag i PL....

Ærlig talt Garyspeedfan, hvor mange spillere fra Ligue 1 og Eredivise har gått rett inn og forsterket et topp 6 lag i PL de siste 10 årene? De klubbene er som regel smarte nok til å la klubber lenger ned på tabellen ta risikoen fra de ligaene, med god grunn.

Gjelder å tenke litt før du bare slenger ut påstander eller? Og av de få som kan nevnes er vi ikke i nærheten av å være i en posisjon til å hente noe tilsvarende nå.

Ja mye dumme kjøp i top  6 klubbene, som ikke lot småklubbene ta "risken"....
Fabinho, Suarez, Bernardo Silva fra Monaco til City, Essien, Chec, Drogba, Mendy(gikk rett inn på City og var tiltenkt venstrebacken, men ble alvorlig skadet), Christian Eriksen fra Ajax til Spurs, Eden Hazard, Lloris, Martial, Kochelny, ....Nei du har nok rett i at de er smarte og ikke lar småklubbene ta risikoen... Flesteparten av disse spillerne var det ikke engang spørsmål om skulle gå til en toppklubb...Bare hvilken...Hvis jeg tar med portugisiske ligaen som er på nogenlunde samme nivå som den franske og nederlandske, så har vi Cristiano Ronaldo, Bruno Fernandes, Carvalho, Ferreira, Bosingwa, Ruben Diaz, Ederson bare for å nevne noen jeg kommer på i farta....

Ja jeg burde nok tenke før jeg slenger ut påstander......

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #344 på: 21. Jan. 2022, 16:06 »
Ja, vi har kanskje ikke scoret så mye mål heller når vi sammenligner med andre lag. Ny spiss er jo noe som trengs uansett. Men det offensive spillet har faktisk bedret seg masse under Howe. Vi har sluppet inn like mye som Norwich, det er en prestasjon i seg selv. Når jeg snakker om dekning så mener jeg sammenlignet med andre posisjoner. Det kan selvsagt tenkes at ASM blir skadet igjen, men han har utrolig nok vært skadefri frem til desember. Når ASM er tilbake så har vi faktisk 2 vinger som presterer på et greit nivå, Joelinton og ASM. Men som noen andre nevnte så trenger vi vel egentlig nye spillere her også, som med alle andre posisjoner. Og ja jeg er egentlig enig i at en rotasjonspiller på ving også kunne vært noe, en som eventuelt holder høyere nivå enn Fraser. Når det er sagt så liker jeg det jeg har sett av Fraser også de siste kampene. Han og Joelinton har jobbet sokkene av seg.

Selvfølgelig er det fantastisk om vi kan hente unge spillere som kan løfte oss fra dag 1. Men jeg har ingenting imot å hente eldre spillere som løfter oss fra dag 1 slik som ståa er nå. Å hente inn 5-6 unge spillere som vil løfte oss umiddelbart er ganske urealistisk etter mitt syn. Dette ville sannsynligvis vært spillere som ville vært attraktive for klubber i CL. Å hente spillere som trenger tid til å utvikle seg eller tilpasse seg for å løfte oss har vi ikke tid til. Du nevner flere eksempler av spillere som lykkes umiddelbart da de kom til PL, men jeg kan gjerne lage en lang liste over spillere som ikke lykkes første sesongen i PL også. Arsenal ble nevnt som eksempel, vi så jo hvordan de talentene presterte de siste 2 sesongene. Det er først nå de virkelig har fått tilpasset seg og utviklet seg til å kunne prestere på dette nivået.

Når det kommer til Botman så virker jo dette som en ung spiller som kan løfte oss fra dag 1, så jeg sier ikke nei takk til den signeringen! Jeg har troen på at Trippier er profesjonell nok til å hjelpe oss mot nedrykk. Får ikke så mye primadonna vibber av han.

 men er sterkt uenig i negativiteten enkelte har til å hente KLASSESPILLERE fra Nederland Frankrike etc som kunne hevet top 6 lag i PL....

Ærlig talt Garyspeedfan, hvor mange spillere fra Ligue 1 og Eredivise har gått rett inn og forsterket et topp 6 lag i PL de siste 10 årene? De klubbene er som regel smarte nok til å la klubber lenger ned på tabellen ta risikoen fra de ligaene, med god grunn.

Gjelder å tenke litt før du bare slenger ut påstander eller? Og av de få som kan nevnes er vi ikke i nærheten av å være i en posisjon til å hente noe tilsvarende nå.

Ja mye dumme kjøp i top  6 klubbene, som ikke lot småklubbene ta "risken"....
Fabinho, Suarez, Bernardo Silva fra Monaco til City, Essien, Chec, Drogba, Mendy(gikk rett inn på City og var tiltenkt venstrebacken, men ble alvorlig skadet), Christian Eriksen fra Ajax til Spurs, Eden Hazard, Lloris, Martial, Kochelny, ....Nei du har nok rett i at de er smarte og ikke lar småklubbene ta risikoen... Flesteparten av disse spillerne var det ikke engang spørsmål om skulle gå til en toppklubb...Bare hvilken...Hvis jeg tar med portugisiske ligaen som er på nogenlunde samme nivå som den franske og nederlandske, så har vi Cristiano Ronaldo, Bruno Fernandes, Carvalho, Ferreira, Bosingwa, Ruben Diaz, Ederson bare for å nevne noen jeg kommer på i farta....

Ja jeg burde nok tenke før jeg slenger ut påstander......

 :-\