20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 47463 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #240 på: 11. Jan. 2022, 22:39 »
Leser nå 25£, det er 300 milioner kroner.. for chris wood..

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #241 på: 11. Jan. 2022, 23:12 »
£25 mill for å frata Burnley sin mest målfarlige spiller som nå blir vår mest målfarlige spiller de neste månedene? ;) Er 25 mill virkelig så mye i dagens marked? 25 mill sprenger ikke banken, 50-80 mill derimot... Jeg har faktisk troa på denne, om det hjelper oss på kort sikt så skal det ikke mye til før det er verdt alle pengene. Burnley sies å være rasende på å miste spissen sin, det virker ikke som om de jubler over de 25 millionene.

Hvordan hadde vi følt det dersom Wood var skadet og et Burnley med spisskrise erstattet han ved å kjøpe en skadefri Wilson fra oss for £25 mill pund? Jeg vet hvem som hadde ledd best da. Wilson blir selv 30 i februar og har scora færre mål enn Wood de siste 4 sesongene. At Wood har scora 3 mål denne sesongen er ikke mye å skryte av, men det betyr ikke at han plutselig er blitt en dårlig spiller.

Igjen, det eneste som betyr noe er at vi får inn spillere som kan hjelpe oss å holde plassen. Ikke handle for fremtiden.
« Siste redigering: 11. Jan. 2022, 23:29 av Eriksen »

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #242 på: 11. Jan. 2022, 23:28 »
Jeg er forsåvidt enig, men jeg mener på langt nær han er verdt 300 mill, syns summen er syk for en 30 åring.. men desperate tider krever desperate avgjørelser. kan jo bli tidenes genistrek eller tidenes verste kjøp.

Positive er at vi nå har spiss til helgen:)

Få på plass en god stopper nå, så ser vi veldig styrket ut.
Og midtbane:)

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #243 på: 11. Jan. 2022, 23:58 »
Jeg visste ikke at Trippier og Wood har samme agent. Nå prøver han å selge inn enda en av sine spillere.

Jeg er klar over at agenter har mye makt og det er vanskelig å komme utenom dem i forhandlinger osv osv. Men man kan også spekulere i at ingen i klubben egentlig styrer sjappa nå og at man slår til på tilbudene fra en god selger. Vi får se.

https://www.nufcblog.com/2022/01/11/384948/

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #244 på: 12. Jan. 2022, 09:05 »
Får nesten bare drite litt i økonomien i dealen her, og se på hvilken spillertype vi får inn. Har nivået til 10+ mål i PL inne som nevnte av Andymag, har tilstedeværelsen og fysikken på topp som er total mangelvare nå. Hjelper greit på med god erfaring fra å unngå nedrykk tenker jeg.
En lite sexy, men fornuftig signering. Veldig viktig å ha han klar til Watford - går rett inn på laget da.

Inntrykk av at Mitrovic ville vært ansett som en jækla bra signering her inne, men Wood har vel hakket vassere stats å vise til på dette nivået (Wood scorer mål hvert 221. minutt vs Mitro hvert 290. minutt. Wood har totalt 49 PL-scoringer, Mitro 24. 
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #245 på: 12. Jan. 2022, 09:31 »
Tror Wood kan vise seg å bli en bra signering!

Enig i at det ikke er den mest sexy signeringen, men hadde vel egentlig ikke forventet Mbappe og Lewandowski inn i Januar heller når man ligger nest sist i Premier Leauge. Denne Ekitike(?) unggutten fra Frankrike er jo selvfølgelig langt mer spennende i form av potensiale og at han angivelig er et kjempetalent. Men i den situasjonen Newcastle befinner seg for øyeblikket, så tror jeg Chris Wood, med sin PL erfaring, kan bli vel så god og ha. Prislappen er som den er, det fikk ikke klubben gjort noe med, og "proven Premiership players" som det kalles der borte, det koster det. Og for å si det sånn: ville vi heller møtt Watford til helga med £25 mil mere på bok, og uten Chris Wood? Ikke undertegnede i alle fall.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #246 på: 12. Jan. 2022, 12:25 »
Jeg visste ikke at Trippier og Wood har samme agent. Nå prøver han å selge inn enda en av sine spillere.

Jeg er klar over at agenter har mye makt og det er vanskelig å komme utenom dem i forhandlinger osv osv. Men man kan også spekulere i at ingen i klubben egentlig styrer sjappa nå og at man slår til på tilbudene fra en god selger. Vi får se.

https://www.nufcblog.com/2022/01/11/384948/

Han har også Son  :b

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #247 på: 12. Jan. 2022, 12:33 »
Jeg visste ikke at Trippier og Wood har samme agent. Nå prøver han å selge inn enda en av sine spillere.

Jeg er klar over at agenter har mye makt og det er vanskelig å komme utenom dem i forhandlinger osv osv. Men man kan også spekulere i at ingen i klubben egentlig styrer sjappa nå og at man slår til på tilbudene fra en god selger. Vi får se.

https://www.nufcblog.com/2022/01/11/384948/

Han har også Son  :b

Haha. Hadde vært noe! Men faktisk redd for et Alli-framstøt

https://www.transfermarkt.com/caa-base-ltd/beraterfirma/berater/674

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #248 på: 12. Jan. 2022, 12:41 »
Alli er en helt grei spiller, men han har elendige holdninger. Noe som også har ødelagt karrieren hans. Fabricio skriver at vi er på utkikk etter enda en spiss. Kanskje Wood var en midlertidig løsning og en sikkerhet dersom vi ikke finner noe annet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3023
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #249 på: 12. Jan. 2022, 12:57 »
Alli er en helt grei spiller, men han har elendige holdninger. Noe som også har ødelagt karrieren hans. Fabricio skriver at vi er på utkikk etter enda en spiss. Kanskje Wood var en midlertidig løsning og en sikkerhet dersom vi ikke finner noe annet.

Er nok inne på noe her, tipper Wood er ment som en nødløsning fram til sommeren. Langt fra noe drømmesignering, og ikke verdt 20-25 mill pund, men er han med på å redde plassen tror jeg ikke mange bryr seg om det. Er positiv jeg i hvert fall. Spiller med arbeidsmoral, som kan krige på topp og forhåpentlig skape rom for andre, samt holde i ballen. Spesielt under Bruce ble vi jo rent i senk i de fleste kampene. Ikke rart målene rant inn bak, når man blir overkjørt i 90 minutter kamp etter kamp.   
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #250 på: 12. Jan. 2022, 14:12 »
Tror det er snakk om at de ønsker å få inn en spiss til dette vinduet. Hvor på prioriteringslista det ligger er en annen sak. Jeg mener det er viktigere med SM og MS akkurat nå.

Inntrykk av at Mitrovic ville vært ansett som en jækla bra signering her inne, men Wood har vel hakket vassere stats å vise til på dette nivået (Wood scorer mål hvert 221. minutt vs Mitro hvert 290. minutt. Wood har totalt 49 PL-scoringer, Mitro 24.

Til sammenligning har Wilson mål hvert 217. minutt i sin PL karriere. Ganske likt med Wood. De er jevngamle. Det eneste som skiller Wood fra Wilson er forskjellige individuelle ferdigheter og at Wilson har hatt bedre form sålangt denne sesongen. Og at Wilson har 59 mål men samtidig har spilt et par sesonger mer.
« Siste redigering: 12. Jan. 2022, 14:15 av Eriksen »

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #251 på: 12. Jan. 2022, 14:38 »
Jeg visste ikke at Trippier og Wood har samme agent. Nå prøver han å selge inn enda en av sine spillere.

Jeg er klar over at agenter har mye makt og det er vanskelig å komme utenom dem i forhandlinger osv osv. Men man kan også spekulere i at ingen i klubben egentlig styrer sjappa nå og at man slår til på tilbudene fra en god selger. Vi får se.

https://www.nufcblog.com/2022/01/11/384948/

Han har også Son  :b

Har den godeste Son en sånn utkjøpsklausul da tro?  ::)

Hvis dette angivelig kom frem via agenten i forbindelse med at Newcastle landet Trippier avtalen så er det ikke så fryktelig langt unna inside handel. Skal kanskje være forsiktig med å drive sånn i det lange løp...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #252 på: 12. Jan. 2022, 15:04 »
Tror det er snakk om at de ønsker å få inn en spiss til dette vinduet. Hvor på prioriteringslista det ligger er en annen sak. Jeg mener det er viktigere med SM og MS akkurat nå.

Inntrykk av at Mitrovic ville vært ansett som en jækla bra signering her inne, men Wood har vel hakket vassere stats å vise til på dette nivået (Wood scorer mål hvert 221. minutt vs Mitro hvert 290. minutt. Wood har totalt 49 PL-scoringer, Mitro 24.

Til sammenligning har Wilson mål hvert 217. minutt i sin PL karriere. Ganske likt med Wood. De er jevngamle. Det eneste som skiller Wood fra Wilson er forskjellige individuelle ferdigheter og at Wilson har hatt bedre form sålangt denne sesongen. Og at Wilson har 59 mål men samtidig har spilt et par sesonger mer.

Se der ja. Og jeg antar at de fleste av oss anser Wilson som en ganske grei spiss.
Så vil jeg vel påstå at det er gode muligheter for at Wood vil få endel flere sjanser skapt til seg i Newcastle enn i Burnley. Har dermed grei tro på at han kanskje vil putte litt flere mål resten av sesongen for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #253 på: 12. Jan. 2022, 15:48 »
Jeg visste ikke at Trippier og Wood har samme agent. Nå prøver han å selge inn enda en av sine spillere.

Jeg er klar over at agenter har mye makt og det er vanskelig å komme utenom dem i forhandlinger osv osv. Men man kan også spekulere i at ingen i klubben egentlig styrer sjappa nå og at man slår til på tilbudene fra en god selger. Vi får se.

https://www.nufcblog.com/2022/01/11/384948/

Han har også Son  :b

Har den godeste Son en sånn utkjøpsklausul da tro?  ::)

Hvis dette angivelig kom frem via agenten i forbindelse med at Newcastle landet Trippier avtalen så er det ikke så fryktelig langt unna inside handel. Skal kanskje være forsiktig med å drive sånn i det lange løp...

Er vel akkurat dette Wolves har holdt på med de siste årene

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3023
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #254 på: 12. Jan. 2022, 16:13 »
Er neppe uvanlig dette i forballverden, at agentene bruker informasjonen de har for å dytte spillerne sine rundt. Tror det bare er en fordel om Newcastle er på godfot med den noen gode, og seriøse, agenter. Og vil tro Newcastle har fått en drøss med tilbud fra agenter om spillere hist og pist.

For de som ikke husker det, så var det bakgrunnen for disputten mellom Keegan og Wise i sin tid. Wise hentet spillere Keegan ikke ville ha, for å smøre en agent de ville være på godfot med. 
No fate but what you make