20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 47042 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #165 på: 07. Jan. 2022, 18:40 »
Trippier er en kraftig oppgradering. Digne er ganske mye bedre enn Ritchie. Ramsey har vi ikke bruk for. Trenger en som demmer opp, og beskytter forsvaret. Om motstander får løpe gjennom midtbaneleddet gang på gang så hjelper det ikke om vi har Van Dijk der bak. Kamara eller Fofana mye bedre alternativer enn Ramsey.

Om vi har 3 stk på midtbanen, kan Ramsey være et fint alternativ...Si vi henter (litt urealistisk) Ndidi... Så kan Ramsey være en fin utfordrer til Willock, Shelvey, Longstaff osv som heller ikke er spessielt gode defensivt... Ramsey skal normalt holde høyere nivå enn alle disse...Om han er over 30, og vært skadeplaget, og mye usikkerhet rundt kvaliteten hans nå trenger ikke være krise....Vi skal unngå nedrykk. Så om vi henter 6-7 spillere som er "gode alternativer", men kanskje ikke direkte hever førsteelveren, så vil det både gi konkurranse og forhåpentlig skjerpe spillerne...Og vi kan kjøre Ramsey om han viser god form,,,eller Willock er ute av form osv...Om han flopper,,,så har vi tapt noen kroner, og kan slenge han på reservelaget/benken...Å rykke ned en sesong, til tross for at man rykker diirekte opp er vel over en milliard i tapte inntekter...Da vil det økonomisk sett lønne seg å hente noen utfordere og friskt blod...Om 300-500 millioner kroner øker sjansen for å redde plannen vesentlig,,,kontra risikere å tape en milliard å bli satt langt tilbake av et nedrykk, så vet jeg hva jeg ville gjort...Å hente Ramsey høres i utgangspunktet ut som et "kjøpelag kjøp". Men i nedrykksituasjonen vi er i, så kan blir saken en litt annen en....Vi skal hente spillere nå i januar som må prestere fra dag en slik at vi unngår nedrykk....Da blir det irrelevant hvor gamle de er....Det kan slå begge veier,,,han har erfaring på den ene siden, men er kanskje mett på den andre siden....Men om han ikke presterer, så får vi bare sette han på benken.... Koster neppe mye på grunn av nevnte grunner..Langt bak i køen i Juve, skadeplager, ikke vært det nivået han var spådd, blitt 30 år... Ser for meg vi kanskje må betale overpris i en god del situasjoner, siden alle vet hvor mye penger vi sitter på...Med mindre vi er sta og knallhardew i forhandlingene,,eller Financial Fair Play byner å jobbe serriøst,,,så vi kan spille på at vi "har ikke råd å overprise"....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #166 på: 07. Jan. 2022, 18:50 »
Joelinton har fått et nytt liv under Howe, men jeg er ikke trygg på at Joelinton skal redde oss fra nedrykk med sine 10/10 prestasjoner uke inn og uke ut.

Lurer på hvem vi går for som spiss. Ryktene sier at den plassen mye av pengene vil gå nå som Wilson er ute en stund.

Joelinton har blitt brukt feil hele tiden...I Hoffenheim var han venstreving? Han godt oppspillspunkt, god tilrettelegger, har mange egenskaper..Ikke hovedsakelig en målscorer...Han ble satt som spiss, og fikk ansvar å score målene våre, og med den prislappen, så kan det ikke være godt for selvtilitten på spillet generelt... Nå som vi ikke legger opp til at han skal være vår "9er" og score målene, og han får brukt styrkene viser han hvor god han egentlig er...Den prislappen var ikke høy uten grunn...Han ble på en rar måte sammenlignet med Firminho pga nasjonalitet og Hoffenheim fortid...Men sannheten er at Joelinton var en som i likhet med Firminho gjorde veldig mye bra arbeid for å gjøre de andre gode.....Kan ikke skjønne at vi hentet en "ving/falsk9", og finner ut først nå at han ikke burde spille spiss...

En ersatter for Wilson....Om han skal være dyr og høy kvalitet, bør dette være en spiller som kan bekle andre plasser, slik at han kan brukes på kanten eller noe når Wilson blir frisk...Om han er en "målscorer type", som er avhengig av spille spiss,,og ikke er spessielt god tilrettelegger eller utfyller Wilson,, vil han neppe fungere sammen med Wilson...Så da håper jeg på en mer kvikk kreativ, driblesterk, og delvis målfarlig, "ving/spiss" type blanding... Så vi får brukt både Wilson og den nye dyre spissen når Wilson blir frisk. For Wilson funker FANTASTISK, så det ville være veldig kjedelig å bare kunne bruke en av dem...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #167 på: 07. Jan. 2022, 18:55 »
Trippier er en kraftig oppgradering. Digne er ganske mye bedre enn Ritchie. Ramsey har vi ikke bruk for. Trenger en som demmer opp, og beskytter forsvaret. Om motstander får løpe gjennom midtbaneleddet gang på gang så hjelper det ikke om vi har Van Dijk der bak. Kamara eller Fofana mye bedre alternativer enn Ramsey.

Helt enig, vi trenger balanse. Eneste på midten som kan vinne ballen akkurat nå er Hayden, og han blir ikke satset på. Ja, vi trenger en som kan holde på ballen, men det er vel så viktig å kunne vinne ballen tilbake. Dersom vi får en slik spiller inn så tillater det oss å la de nye backene stå litt høyere i banen også.

Er ikke den største fan av eldre spillere selv men i vår situasjon akkurat nå så trenger vi noen med erfaring som kan prestere fra dag 1. Trippier har nok 3-4 gode år i seg fortsatt, er ikke så ille det. Spillere holder seg vanligvis i form lengre nå enn for 10 år siden.

Problemet med enkelte eldre spillere,,,er at de er ofte mette og på vei ned...De vil bare tjene sine siste kroner...Kluivert kom vell til oss for å tjene noen siste kroner uten motviasjon, og mett etter vært stjerne i Barca osv...For så å spille på nedrykskandidaat i PL... En ung sulten uredd spiller er ofte bedre....Chelsea hentet Drogba Chec, Carvahlo Robben, og en haug spillere fra mindre klubber som var maks 25 år og på vei opp...Newcastle er steg ned for Trippier etter Spurs og Atletico...Se for dere en spiller fra belgisk liga som ser på premier league som et steg opp,,,vil nok være langt mer sulten....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #168 på: 07. Jan. 2022, 18:59 »
Nei, kan ikke forvente at Joelinton fyller Ball-vinnende, indreløper og playmaker rollen slik han gjorde mot Man Utd. i hver kamp. Som det beistet han viste seg å være i den kampen. Men, kan jo hende han faktisk har funnet rollen sin nå og har fått etterlengtet selvtillit.

Hørte S.Longstaff var ute å sa at han briljerte på treningene. "De som er på lag med han vinner alltid!".

Synes vi skal fokusere i følgende rekkefølge:

1. Spiss (Skader)
2. Stopper
3. Ving (Pga. Skader på Fraser og Maximin).
4-5. Midtbanespiller
5-4. Venstre back

Fraser og Maximim kan være tilbake allerede til neste ligakamp. Evt kampen deretter. Jeg tenker at sålenge Joelinton og Fraser har løftet seg såpass så er jeg mer gira på ny VB eller SM enn ving. Vi scorer faktisk greit med mål, det er bakover det virkelig svir. Som vi snakket om over her så tenker jeg at en ryddegutt på midten er svært viktig. Det vil potensielt tillate både Shelvey/Willock og backene til å kunne angripe mer.

Maximin virker ekstremt skadeplaget og utsatt for skader...Halter av banen hver kamp og er ofte skadet....Vi trenger mer bredde når vår beste ving er såpass skadeplaget..."Backupen" ville fått mye spilletid pga skadene til Maximin, og vært fornøyd med spilletid og fått holdt seg i kamptrenging...Så det trenger ikke være en elendig backup som er fornøyd med å være backup i Newcastle...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #170 på: 07. Jan. 2022, 19:08 »


Litt humor inni det hele :)
No fate but what you make

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #171 på: 07. Jan. 2022, 19:13 »
Har mistet tilliten til Ritchie på back plass. Lewis har hatt noen gode kamper i det siste. Dersom han kan holde det oppe så er jeg enig i at vi burde prioritere andre posisjoner først. Og ja, jeg er enig i at en ny spiller på vingplass kan hjelpe. Men vi har god nok dekning der, da må det i så fall være en som går rett inni elveren.

God nok dekning? Hvem da? Fraiser? Murphy? Richy? God nok for å rykke ned kanskje ja...Eneste på Newcastle som holder godkjent nivå er Wilson, Maximin, keeperne......Uten Wilson og Maximin hadde vi hatt ca 0 poeng...Alle stopperne våre er elendig,,, Hadde troen på Lascelles men har ikke hatt utviklingen jeg håpet og gjør alt for mye tull...Alle backene våre er elendige....Alle sentrale midtbanespillerne...Willock var god da han scoret hver eneste kamp, men nå er han helt håpløs..Shelvey har enkelte gode pasninger når han får god tid, men er generelt svak... Longstaff virka som et av de mest spennende midtbanetalentene i england...Først og fremst Sean som dominerte den sesongen han fikk sine 10 første kamper..Matty virka ekstremt spennende etter man of match i debuten, men etter det har han vært udugelig...Var banens beste omtrent hver kamp. Ble skada før sommeren,,og da han kom tilbake på høsten var han ELENDIG, og har ikke sett et eneste glimt at det han viste første sesongen sin....Hayden var en av de som til tider fikk "godkjent".... Forsvaret vårt virker beruset...Alt de lærte av Benitez ble gradvis glemt under Bruce..Vet ikke om dette er trenerne sin feil eller spillerne,,,men forsvarspillet vårt er barnehagenivå...Gayle er langt fra nivået hvis vi skal kjempe om noe top 15.....

Hvordan kan du si god dekning? De vi har når alle er friske er ikke gode nok for PL engang....... Teller du antall spillere bare og ignorerer hvor elendige de er?

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #172 på: 07. Jan. 2022, 19:40 »
Problemet er jo at det blir ubalansert uansett hva man prøver på. Spiss, sentral midtbane, midtstopper, venstre back. En kan liksom ikke nedprioritere noen av dem.

Når jeg snakker om balanse mener jeg ikke at vi har mer kvaliteter noen steder på banen enn andre, for det har vel så og si alle. Jeg tenker mer på det å for eksempel ha 7 spillere på banen som har sine styrker offensivt og ikke er særlig gode deffensivt er ubalansert.



Se hvor elendig vi spiller...Gi ballen til Maximin,,,håpe på noe magisk..At han skal drible 20 stykker...Uten Wilson hadde vi ikke hatt eneste mål.... Vi er så grusomt offensivt at det er latterlig... Syns vi virker verre offensivt enn defensivt....Grunnen til at vi ser svak ut defensivt er at vi er så dårlige offensivt at vi mister ballen etter 2 pasninger,,,eller Maximin misslykkes å drible 3 mann....Eller mister ballen når han dribler på egen banehalvdel...Maximin skal ha direkte skyld i hvertfall 2-3 baklengsmål hvor han dribler på egen banehalvdel i farlig posisjon.... Og slå langt på Joelinton noe vi heldigvis er ferdig med......Etter Willock slutta å ha flaks med løpene sine og bøtte inn mystisk mye mål har han vært elendig.... Vi klarer ikke holde ballen i laget,,,vi klarer ikke spille oss oppover...Hvor absurd er det ikke å gi ballen til en spiller og håpe han skal drible et helt lag alene....Det er kanskje det smarteste vi kan gjøre, men det sier vel mer om hvor elendig vi er offensivt...Vi blir pressa bakover hele tiden fordi vi klarer ikke holde ballen og mister den i farlige posisjoner....Hvis vi ser bort ifra Maximin og Wilson, så er vi helt håpløse offensivt....Mange av stopperne våre virket generelt solide under Benitez, keeperne våre er til tider luksusproblem selv om denne sesongen har vært preget av formsvikt... Offensivt har vi null plan, og med skade på Wilson og Maximin er det tortur å se oss spille..... Med Hayden sammen med Shelvey/Longstaff i en 2 manns midtbane,,, Eller hvem som helst kombinert i en 3 manns midtbane vil jeg ikke si er så "ubalansert"....Det er bare mangel på kvalitet det står på.....Moderne midtbaner har gjerne en playmaker dypt..Typ Shelvey Longstaff.... En indreløper/ballvinner typ Longstaff Hayden... kombinert med en 3 midtbane spiller som gjerne er en brukbar begge veier, men ikke noe utpreget playmaker eller ballvinner...  Så med Shelvey dyp, bak fx Longstaff Willock,,,eller Longstaff eller bak Hayden og Willock....Er for meg en midtbane med balanse... Sier ikke vi er så fantastiske defensivt,,,men om vi ser på spillertypene, så er det balanse...Kvaliteten er bare elendig...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #173 på: 07. Jan. 2022, 19:48 »
Bra start med Trippier inn, og deilig at det skjer allerede ila første uken i januar!

Håper ikke vi gir opp Botman uten kamp, for her snakker vi solid stopper og fremtidig kaptein! Et alternativ til Botman kan være Jurriën Timber (Ajax), eller Maxence Lacroix (Wolfsburg). Unge solide stoppere, som spiller fast for klubben sin. Nå var vi muligheten til å være før en av de større klubbene!

Ellers, så synes eg at SM/SDM bør prioriteres, da ingen av de vi har no er gode nok! Her MÅ vi ha inn én, men helst to. En Bissouma/Elneny- type, i tillegg til en med litt mer offensive fibre i kroppen. Her har jo Wijnaldum og Ramsey vært linket, men vet ikke om eg vil ha noen av de(?). (måtte vært førstnevnte isåfall..). Hva med Ryan Gravenberch (Ajax)? En vi kan bygge laget rundt, er mye bedre enn det vi har, og bare 19/20 år!
Tenker også at Lingard kunne blitt en bra spiller for oss, slik han var for West-Ham. Tanker om han?

Som spiss så er Karim Adeyemi (Red Bull Salzburg) en eg kunne tenkt meg! Smart, hurtig, og god med begge bein. Går garantert til en større klubb innen kort tid.

Vi har muligheten å være før de større klubbene? Alle klubbene har samme mulighet å hente disse...Og pr dags dato sier ingenting at hvis de store klubbene vil ha disse spillerne, vil de velge oss fremfor dem...Det sier seg selv.... Hvis United eller noe vil ha en av disse, så går de dit fremfor Newcastle 1000 av 1000 ganger...Eneste håpet vi har et at toppklubbene ikke er interessert...Forstår ikke hva du mener at vi "endelig har mulighet å være før topplagene"...? Det har vi vel "alltid hatt", om vi hadde vært tidlig ute.... Eller "aldri hatt" om toppklubbene faktisk er interessert... Vi har kun kunnet hente spillere "før disse klubbene", om de ikke har bevist nok, og vi er tidlig ute og "gambler" på en ung/spennende spiller.... Så fort spillere som Wijnaldum viser høyt PL nivå er vi sjanseløs når lag som Liverpool kommer på banen,..(Ja vi rykket ned, men Wijnaldum hadde aldri valgt oss fremfor Liverpool, og mest sansynlig krevd å bli solgt selv om vi holdt plassen)....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #174 på: 07. Jan. 2022, 20:00 »
Bra start med Trippier inn, og deilig at det skjer allerede ila første uken i januar!

Håper ikke vi gir opp Botman uten kamp, for her snakker vi solid stopper og fremtidig kaptein! Et alternativ til Botman kan være Jurriën Timber (Ajax), eller Maxence Lacroix (Wolfsburg). Unge solide stoppere, som spiller fast for klubben sin. Nå var vi muligheten til å være før en av de større klubbene!

Ellers, så synes eg at SM/SDM bør prioriteres, da ingen av de vi har no er gode nok! Her MÅ vi ha inn én, men helst to. En Bissouma/Elneny- type, i tillegg til en med litt mer offensive fibre i kroppen. Her har jo Wijnaldum og Ramsey vært linket, men vet ikke om eg vil ha noen av de(?). (måtte vært førstnevnte isåfall..). Hva med Ryan Gravenberch (Ajax)? En vi kan bygge laget rundt, er mye bedre enn det vi har, og bare 19/20 år!
Tenker også at Lingard kunne blitt en bra spiller for oss, slik han var for West-Ham. Tanker om han?

Som spiss så er Karim Adeyemi (Red Bull Salzburg) en eg kunne tenkt meg! Smart, hurtig, og god med begge bein. Går garantert til en større klubb innen kort tid.

Så Wijnaldum er ikke en CM/DM med defensive fibre,, men en med mer offensive fibre?.. Han er en av verden beste defensive spillere... Han var den i hele PL som ferrest spillere hadde klart å drible seg forbi i Liverpool... Han var solid når han vant ballen og slo sjelden en feilpasning...Mens offensivt scoret han ekstremt sjeldent...Og han var veldig pasningssikker,,men når det kom til kreative målgivende pasninger var det svært lite han skapte....

VET IKKE OM DU VIL HA WIJNALDUM???????!?!??!?!??!? En av verdens desidert beste midtbanespillere...Se hvordan Liverpool forfalt uten han på midtbanen..Har aldri en feilpasning, dribler seg unna alle pressede situasjoner,,,er super solid defensivt..Mega løpssterk...Jeg føler det blir for dumt å forklare hvorfor han er så god...PSG Barca Liverpool alle de største klubbene i verden krigde om han, og jeg tror han kunne fått fast plass på allle lag i verden omtrent...Vet ikke om du vil ha han? Du vil heller spille med Longstaf?Shelvey?  Hvis vi får Wijnaldum må jeg klype meg i armen....Hvorfor skulle han i hele tatt gå til Newcastle nå? Er i en av 5 største favorittene til vinne CL, og spiller vel relativt fast,,,sammen med folk som Neymar Messi, Veratti...Så skal han til Newcastle å spille for unngå nedrykk?.... Kan du vennligst forklare hvorfor du ikke vet om du vil ha han?.....Mens Eleny i Arsenal som har vært direkte svakt stort sett hele karrieren i Arsenal vil du ha? Wijnaldum er en mer typisk "dyp midtbanespiller" enn Eleny som er mer enn beggeveis spiller, så skjønte ikke helt argumenteringen heller...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #175 på: 07. Jan. 2022, 20:32 »
Bra start med Trippier inn, og deilig at det skjer allerede ila første uken i januar!

Håper ikke vi gir opp Botman uten kamp, for her snakker vi solid stopper og fremtidig kaptein! Et alternativ til Botman kan være Jurriën Timber (Ajax), eller Maxence Lacroix (Wolfsburg). Unge solide stoppere, som spiller fast for klubben sin. Nå var vi muligheten til å være før en av de større klubbene!

Ellers, så synes eg at SM/SDM bør prioriteres, da ingen av de vi har no er gode nok! Her MÅ vi ha inn én, men helst to. En Bissouma/Elneny- type, i tillegg til en med litt mer offensive fibre i kroppen. Her har jo Wijnaldum og Ramsey vært linket, men vet ikke om eg vil ha noen av de(?). (måtte vært førstnevnte isåfall..). Hva med Ryan Gravenberch (Ajax)? En vi kan bygge laget rundt, er mye bedre enn det vi har, og bare 19/20 år!
Tenker også at Lingard kunne blitt en bra spiller for oss, slik han var for West-Ham. Tanker om han?

Som spiss så er Karim Adeyemi (Red Bull Salzburg) en eg kunne tenkt meg! Smart, hurtig, og god med begge bein. Går garantert til en større klubb innen kort tid.



Først og fremst: Utrolig gøy med aktivitet på forumet! Tror det vil vedvare videre jeg, da blir jeg så glad.  :)

Her tar du opp mange spennende talenter! Bla. Timber, Gravenberch, Lacroix og Adeyemi. Hadde vi ligget trygt på en 8 plass i PL så hadde dette vært signeringer her og nå. Men, siden vi er der vi er, trenger vi spillere vi vet presterer fra første stund. Eks. Joao Pedro, Fabio Silva og Max Aarons fra Watford, Wolves og Norwich. Kjempe talenter, men de trenger tid til å tilpasse seg ligaen og utvikle seg videre.

Wijnaldum vet vi jo hva står inne for. Lindgaard på lån hadde vært en kjempe signering for å øke dybden på skadeutsatte vinger. Maxi kan jo også tre inn i en spiss rolle i 4-2-2-2 om vi har vingene. Tenker det er slike spillere vi bør gå for nå som vi skal kjempe en kamp for å holde oss oppe.

Synes vi skal prøve å få mest mulig rutine inn nå i førsteomgang, gjerne på lån. (4 Lån kan vi fortsatt utføre).

Så blir det spennende med denne spiss signeringen. Får håpe denne er plass før Watford kampen. Gayle alene på topp blir for forutsigbart.

Om vi skulle signere enn spiss nr. 2 så hadde Ben Brereton Díaz fra Blackburn vært spennende.

"Hadde vi ligget trygt på en 8 plass i PL så hadde dette vært signeringer her og nå. Men, siden vi er der vi er, trenger vi spillere vi vet presterer fra første stund. Eks. Joao Pedro, Fabio Silva og Max Aarons fra Watford, Wolves og Norwich. Kjempe talenter, men de trenger tid til å tilpasse seg ligaen og utvikle seg videre."

Så du vet de vil prestere..Du bare vet det? Basert på?..... Gladenbach hadde kunnet spille seg inn fast i et topplag pr dags dato..... Husker du da vi henta Wijnaldum...Vår klart beste spiller den sesongen, rett fra Nederland.... Vi snakker spillere med landslagserfaring fra Nederland og årets spiller i Nederland...Du ville heller hatt en okey PL midtbane enn De Jong fra Ajax da han gikk til Spania? Eller De Ligt....Siden de "trenger tid å tilpasse seg"..... Med din teori er Veratti, Marquinhos, osv spillere som trenger tid, så vi bør heller lete i PL?......For de kommer fra den franeske ligaen....? De beste spillerne (totalt sett og også fra dag en) Newcastle har hentet senere år er Tiote, Cabaye og Wijnaldum som presterte alle fra dag en..Disse kom fra franske og nederlandske ligaen... Mener du spillere som Shelvey, Richey, Gayle, Clarke er "spillere vi vet vil prestere" pga PL erfaring,  mest spennende spillerne i Frankrike, Nederland trenger "for mye tid"..? Dumt av United å hente Bruno Fernandes da, og City å hente Ederson og Ruben Diaz.... Men Maguire "vet vi jo presterte" med en gang....

Lingard for å ha dybde på vingende ved skader?!?!?!?!? Lingard går RETT INN I LAGET...... Spent på hvordan du ville satt opp ett skadefritt Newcastle med Lingard som alternativ...Siden han skal "skape dybde ved skade"....En av beste spillerne i PL ifjor, presterer bra når han får sjansen i år og, og er grunn for United ikke lånte han ut. Tydeligvis god nok for at United regna med gi han en del spilletid, etter fantastiske sesongen i West Ham....Men for oss er han grei å ha som backup ved skader...En spiller som har fått mye spilletid i United gjennom årene, og tatt store steg opp.... I førsteomgang "usynlig god", og jobber ekstremt mye, og gjør alltid jobben sin...En av Mourinhos favoritt  spillere...Og nå har han tatt det offensive spillet sitt til ny dimensjon..... Reserve ved skader? Vi ligger på sisteplass på tabellen, men Lingard er ikke god nok for førsteelveren?.... En spiller som var nøkkelspiller for West Ham, og ville vært det i alle de klubbene som ligger og kjemper om en top 6 plasssering...... Men ikke god nok for førstelaget til Newcastle, sisteplassen i premier league......Kanskje jeg tar feil, men vil gjerne høre din begrunning for at han skal være resereve hvis noen blir skadet....

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #176 på: 07. Jan. 2022, 20:37 »
Ja, vi har kanskje ikke scoret så mye mål heller når vi sammenligner med andre lag. Ny spiss er jo noe som trengs uansett. Men det offensive spillet har faktisk bedret seg masse under Howe. Vi har sluppet inn like mye som Norwich, det er en prestasjon i seg selv. Når jeg snakker om dekning så mener jeg sammenlignet med andre posisjoner. Det kan selvsagt tenkes at ASM blir skadet igjen, men han har utrolig nok vært skadefri frem til desember. Når ASM er tilbake så har vi faktisk 2 vinger som presterer på et greit nivå, Joelinton og ASM. Men som noen andre nevnte så trenger vi vel egentlig nye spillere her også, som med alle andre posisjoner. Og ja jeg er egentlig enig i at en rotasjonspiller på ving også kunne vært noe, en som eventuelt holder høyere nivå enn Fraser. Når det er sagt så liker jeg det jeg har sett av Fraser også de siste kampene. Han og Joelinton har jobbet sokkene av seg.

Selvfølgelig er det fantastisk om vi kan hente unge spillere som kan løfte oss fra dag 1. Men jeg har ingenting imot å hente eldre spillere som løfter oss fra dag 1 slik som ståa er nå. Å hente inn 5-6 unge spillere som vil løfte oss umiddelbart er ganske urealistisk etter mitt syn. Dette ville sannsynligvis vært spillere som ville vært attraktive for klubber i CL. Å hente spillere som trenger tid til å utvikle seg eller tilpasse seg for å løfte oss har vi ikke tid til. Du nevner flere eksempler av spillere som lykkes umiddelbart da de kom til PL, men jeg kan gjerne lage en lang liste over spillere som ikke lykkes første sesongen i PL også. Arsenal ble nevnt som eksempel, vi så jo hvordan de talentene presterte de siste 2 sesongene. Det er først nå de virkelig har fått tilpasset seg og utviklet seg til å kunne prestere på dette nivået.

Når det kommer til Botman så virker jo dette som en ung spiller som kan løfte oss fra dag 1, så jeg sier ikke nei takk til den signeringen! Jeg har troen på at Trippier er profesjonell nok til å hjelpe oss mot nedrykk. Får ikke så mye primadonna vibber av han.
« Siste redigering: 07. Jan. 2022, 21:26 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #177 på: 07. Jan. 2022, 20:48 »
NUFC360
@NUFC360
Sven Botman is now actively pushing to leave Lille after Newcastle United made a second bid for him on Friday. #nufc [Telegraph]

---

Newcastle have reached an agreement with Sven Botman on personal terms of up to €4m per year. #nufc [
@RudyGaletti
]
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #178 på: 07. Jan. 2022, 22:11 »
Trippier er en kraftig oppgradering. Digne er ganske mye bedre enn Ritchie. Ramsey har vi ikke bruk for. Trenger en som demmer opp, og beskytter forsvaret. Om motstander får løpe gjennom midtbaneleddet gang på gang så hjelper det ikke om vi har Van Dijk der bak. Kamara eller Fofana mye bedre alternativer enn Ramsey.

Om vi har 3 stk på midtbanen, kan Ramsey være et fint alternativ...Si vi henter (litt urealistisk) Ndidi... Så kan Ramsey være en fin utfordrer til Willock, Shelvey, Longstaff osv
Sier ikke at Ramsey er en dårlig spiller. Som du skriver, hvis vi henter en spiller ala Ndidi så helt greit. Problemet er at vi ikke har noen Ndidi type i laget. Derfor er behovet for en slik spiller langt større enn en type som Ramsey. Tror ikke vi blir noe spesielt bedre defensivt med Ramsey i laget og det er jo her vi har slitt enormt til nå. Midtbanen evner ikke å presse motstander eller beskytte forsvaret.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #179 på: 07. Jan. 2022, 22:21 »
Bra start med Trippier inn, og deilig at det skjer allerede ila første uken i januar!

Håper ikke vi gir opp Botman uten kamp, for her snakker vi solid stopper og fremtidig kaptein! Et alternativ til Botman kan være Jurriën Timber (Ajax), eller Maxence Lacroix (Wolfsburg). Unge solide stoppere, som spiller fast for klubben sin. Nå var vi muligheten til å være før en av de større klubbene!

Ellers, så synes eg at SM/SDM bør prioriteres, da ingen av de vi har no er gode nok! Her MÅ vi ha inn én, men helst to. En Bissouma/Elneny- type, i tillegg til en med litt mer offensive fibre i kroppen. Her har jo Wijnaldum og Ramsey vært linket, men vet ikke om eg vil ha noen av de(?). (måtte vært førstnevnte isåfall..). Hva med Ryan Gravenberch (Ajax)? En vi kan bygge laget rundt, er mye bedre enn det vi har, og bare 19/20 år!
Tenker også at Lingard kunne blitt en bra spiller for oss, slik han var for West-Ham. Tanker om han?

Som spiss så er Karim Adeyemi (Red Bull Salzburg) en eg kunne tenkt meg! Smart, hurtig, og god med begge bein. Går garantert til en større klubb innen kort tid.



Først og fremst: Utrolig gøy med aktivitet på forumet! Tror det vil vedvare videre jeg, da blir jeg så glad.  :)

Her tar du opp mange spennende talenter! Bla. Timber, Gravenberch, Lacroix og Adeyemi. Hadde vi ligget trygt på en 8 plass i PL så hadde dette vært signeringer her og nå. Men, siden vi er der vi er, trenger vi spillere vi vet presterer fra første stund. Eks. Joao Pedro, Fabio Silva og Max Aarons fra Watford, Wolves og Norwich. Kjempe talenter, men de trenger tid til å tilpasse seg ligaen og utvikle seg videre.

Wijnaldum vet vi jo hva står inne for. Lindgaard på lån hadde vært en kjempe signering for å øke dybden på skadeutsatte vinger. Maxi kan jo også tre inn i en spiss rolle i 4-2-2-2 om vi har vingene. Tenker det er slike spillere vi bør gå for nå som vi skal kjempe en kamp for å holde oss oppe.

Synes vi skal prøve å få mest mulig rutine inn nå i førsteomgang, gjerne på lån. (4 Lån kan vi fortsatt utføre).

Så blir det spennende med denne spiss signeringen. Får håpe denne er plass før Watford kampen. Gayle alene på topp blir for forutsigbart.

Om vi skulle signere enn spiss nr. 2 så hadde Ben Brereton Díaz fra Blackburn vært spennende.

"Hadde vi ligget trygt på en 8 plass i PL så hadde dette vært signeringer her og nå. Men, siden vi er der vi er, trenger vi spillere vi vet presterer fra første stund. Eks. Joao Pedro, Fabio Silva og Max Aarons fra Watford, Wolves og Norwich. Kjempe talenter, men de trenger tid til å tilpasse seg ligaen og utvikle seg videre."

Så du vet de vil prestere..Du bare vet det? Basert på?..... Gladenbach hadde kunnet spille seg inn fast i et topplag pr dags dato..... Husker du da vi henta Wijnaldum...Vår klart beste spiller den sesongen, rett fra Nederland.... Vi snakker spillere med landslagserfaring fra Nederland og årets spiller i Nederland...Du ville heller hatt en okey PL midtbane enn De Jong fra Ajax da han gikk til Spania? Eller De Ligt....Siden de "trenger tid å tilpasse seg"..... Med din teori er Veratti, Marquinhos, osv spillere som trenger tid, så vi bør heller lete i PL?......For de kommer fra den franeske ligaen....? De beste spillerne (totalt sett og også fra dag en) Newcastle har hentet senere år er Tiote, Cabaye og Wijnaldum som presterte alle fra dag en..Disse kom fra franske og nederlandske ligaen... Mener du spillere som Shelvey, Richey, Gayle, Clarke er "spillere vi vet vil prestere" pga PL erfaring,  mest spennende spillerne i Frankrike, Nederland trenger "for mye tid"..? Dumt av United å hente Bruno Fernandes da, og City å hente Ederson og Ruben Diaz.... Men Maguire "vet vi jo presterte" med en gang....

Lingard for å ha dybde på vingende ved skader?!?!?!?!? Lingard går RETT INN I LAGET...... Spent på hvordan du ville satt opp ett skadefritt Newcastle med Lingard som alternativ...Siden han skal "skape dybde ved skade"....En av beste spillerne i PL ifjor, presterer bra når han får sjansen i år og, og er grunn for United ikke lånte han ut. Tydeligvis god nok for at United regna med gi han en del spilletid, etter fantastiske sesongen i West Ham....Men for oss er han grei å ha som backup ved skader...En spiller som har fått mye spilletid i United gjennom årene, og tatt store steg opp.... I førsteomgang "usynlig god", og jobber ekstremt mye, og gjør alltid jobben sin...En av Mourinhos favoritt  spillere...Og nå har han tatt det offensive spillet sitt til ny dimensjon..... Reserve ved skader? Vi ligger på sisteplass på tabellen, men Lingard er ikke god nok for førsteelveren?.... En spiller som var nøkkelspiller for West Ham, og ville vært det i alle de klubbene som ligger og kjemper om en top 6 plasssering...... Men ikke god nok for førstelaget til Newcastle, sisteplassen i premier league......Kanskje jeg tar feil, men vil gjerne høre din begrunning for at han skal være resereve hvis noen blir skadet....

Nå må du roe deg ned 3 hakk så du ikke blir oppfattet som den nye "Superswag" som en tid herjet her inne ;)

Du legger ord i munnen på folk som kanskje ikke helt stemmer med hva folk selv tenker/skriver.

For mitt vedkommende:

- Nei, jeg mener ikke at Newcastle bare skal lete i PL. Det jeg mener er at de i dette vinduet må finne spillere som i første omgang holder oss oppe. Trippier er en meget god signering sådan. Til sommeren er det fritt vilt om vi skulle holde oss i PL.

- Lindgaard var ikke ment som en dybde spiller ved skader. Tror han hadde vært fast inventar selv ved en skadefri tropp.

Prøve å balansere litt. Stille positive korte spørsmål til innlegg om du lurer på noe. Mitt råd ;)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.