20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kordan blei du Newcastle-fan?  (Lest 9307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #15 på: 23. April 2005, 02:10 »
Undertegnede var vel en 11-12 år da interessen for engelsk fotball begynte å melde seg. Valget falt den gang på Blackburn, som lå godt an til å vinne PL. På laget hadde de profiler som Henning Berg, David Batty, Alan Shearer og Chris Sutton, for å nevne noen. Sutton og Shearer var radarparet, og scoret mål i hytt og pine. Var ikke Shearer sist på ballen, var Sutton det, og omvendt. Selvsagt var det lett å bli glad i dette laget, selv om den store helten naturligvis var Alan Shearer. Så kom det herrens år 1996. Kevin Keegan bragte Alan Shearer til Newcastle Utd. for nærmere 150 mill. kroner (den gang). Rundt den samme tiden hadde undertegnede, etter utallige runder av CM sammen med en kjær fetter (for alle de som ikke bruker den mest naturlige betegnelsen, søskenbarn), blitt noe interessert i dette laget i sort og hvitt. Jeg visste forsåvidt hvem de var, uten at jeg tenkte noe mer over det. Men mitt søskenbarn var Newcastlesupporter, og dyttet litt av interessen over på meg. Så da overgangen var et faktum for Alan Shearer, tok det ikke lang tid før overgangen var et faktum også for undertegnede.
I desember samme år, tok undertegnede initiativet til å melde seg og sitt søskenbarn inn i Newcastle United Supporters Club. Nyttårsaften samme år, tok undertegnede og hans fetter mot til seg, og skrev et brev til NUFC, og ba om å få autografer (rekk opp hånda alle som har gjort det her) av spillere og ledere i klubben. 12. januar 1997 (undertegnedes fødselsdag), en knapp uke etter at Kevin Keegan sa takk for seg, kom svaret. Et A4-ark med autografer av samtlige spillere og samtlige i den sportslige ledelsen (før managerskiftet, naturligvis), som i dag henger i glass og ramme over senga. Fra da av var jeg solgt. Fra da av var min sjel solgt for en slikk og ingenting til Newcastle United Football Club. Og følelsene ble naturligvis(?) forsterket i de vonde årene under Kenny Dalglish (og jeg som trodde han var Frelseren...) og Ruud Gullit. Enda sterkere ble de i de gode dagene under vår andre frelser, Sir Bobby Robson. Og enda litt sterkere har de blitt i år. Min kjærlighet til denne klubben blir stadig større, jo mer motgang vi møter. Men tro ikke at medgangen har negativ effekt. Kjærligheten til klubben vokser mer og mer for hver dag, hver uke, hver måned og hvert år som går. Ingen vil noensinne kunne splitte meg og min kjære fotballklubb. Og jeg kommer til å gråte i ukesvis når Alan Shearer legger fotballskoene på hylla. Men som sagt, selv ikke det rokker ved min kjærlighet til verdens beste fotballklubb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
oooh....
« Svar #16 på: 23. April 2005, 14:08 »
Shivers and goosebumps
fikk jeg veffal :)

skulle likt å hatt det hengende over senga jeg åsså...men da måtte jeg tatt ned NUFC flagget, så det for være ;P
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #17 på: 23. April 2005, 14:10 »
Urk! Jeg får ikke lov til å henge opp sånt på annet enn kontoret. Jeg har forsøkt med et uskyldig skjerf i stua. Men neida. Det kunne ikke henge over maleriet. Så da spurte jeg hvor jeg kunne henge det. Da fikk jeg klar beskjed; Kontoret! Men bilen er MIN!
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Sånn kan det gå....
« Svar #18 på: 23. April 2005, 14:48 »
Er ikke så veldig mange rom på min 15kvm store hybel, å ikke har jeg dame heller (som det høres ut som du har ;) ) men det har gått bra tidligere, har fått lov å bruke både sengesettet og henge flagget hvor som helst...

Skulle likt å se den bilen da viss du har herredømme over den :)

Bjørn
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #19 på: 29. April 2005, 18:28 »
eg ble newcastlefan for leeeenge siden. meg og mamma var på nattåpent på et senter i nærheten, da vi var innom en sportsbutikk. og der hang den. jeg fant den tøffeste t-skjorten ever, og gren meg til å få den. seff var dette en newcastle-drakt, og siden har det bare ballet på seg :D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Beate Jenssen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #20 på: 29. April 2005, 18:57 »
Jeg ble Newcastlesupporter den dagen jeg forelska meg i en femogtjue år gammel spiss på det engelske landslaget....måneden var juni, året var 1996. Enklere blir det ikke :wink:

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #21 på: 29. April 2005, 22:25 »
Jeg ser mange her har vært gamle Blackburn supportere, og starta å "like" Newcastle etter shearer kom hit. Det jeg lurer på er, når shearer legger skoa på hylla, vil derre fortsatt være Newcastle Supportere da? eller finner dere ny klubb da ?  :roll:

Ikke for å være slem med dere ellerno, bare lurer.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #22 på: 29. April 2005, 23:18 »
Sitat fra: "BegBie"
Jeg ser mange her har vært gamle Blackburn supportere, og starta å "like" Newcastle etter shearer kom hit. Det jeg lurer på er, når shearer legger skoa på hylla, vil derre fortsatt være Newcastle Supportere da? eller finner dere ny klubb da ?  :roll:

Ikke for å være slem med dere ellerno, bare lurer.


Håper ikke de gjør det!!

Ble Newcastle fans da vi lå i 2 div. jeg. Knall tid det..

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #23 på: 30. April 2005, 08:52 »
Det kan trygt kalles medgangsupportere. Man skifter ikke klubb på grunn av en mann! Da bryr man seg bare om spilleren og ikke klubben. Har holdt med Newcastle i godt og vondt, og liker klubben på grunn av helheten. Ikke en spiller, men helheten!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #24 på: 30. April 2005, 16:16 »
For å si det sånn, jeg tviler på at jeg hadde endt opp hos det røde avskummet i Manchester, om Shearer hadde dratt dit. Jeg var på vei over til Newcastle allerede da Shearer ble kjøpt. Shearer forskyndet bare flytteprosessen. Om jeg husker riktig. I dag er det ingen fare med at jeg vil skifte klubb når Shearer legger opp. Jeg er solgt. Og ingen vil kunne kjøpe meg. Jeg har utviklet et kjærlighetsforhold til denne fotballklubben, og på tross av litt motgang innimellom, så går det relativt bra :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #25 på: 30. April 2005, 16:21 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg har utviklet et kjærlighetsforhold til denne fotballklubben, og på tross av litt motgang innimellom, så går det relativt bra :P


Jeg føler egentlig at kjærlighetsforholdet til klubben øker når vi gjør det dårlig. Kanskje litt rart, men... Selvsagt mer moro å gå med drakten på skolen dagen etter en seier, men vi gir ikke opp og går med drakten uavhengig av vær, dag og resultat i siste kamp. Vi håper foran hver kamp at det endelig skal snu, men blir utsatt for skuffelse på skuffelse helt til det endelig skjer. Og da er det deilig!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Beate Jenssen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 118
    • Vis profil
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #26 på: 30. April 2005, 17:55 »
Forelskelsen i Shearer varte lenge, men den dype kjærligheten til klubben varer evig.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #27 på: 12. Mai 2005, 15:40 »
Sitat fra: "Beate Jenssen"
Forelskelsen i Shearer varte lenge, .


også den varer evig
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #28 på: 12. Mai 2005, 18:05 »
Startet som 6 åring... med Beardsley! Hvilken mann han var.. Newcastle ble laget i mitt hjerte på 5 sek den gangen.. og det er det fremdeles.. noe jeg er utrolig glad over.. Elsker Newcastle  :)  :)
ignert Morten.

Evilbjarte

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 13
    • Vis profil
Kordan blei du Newcastle-fan?
« Svar #29 på: 12. Mai 2005, 19:23 »
Hmm... Tror jeg var ca. 10 år eller noe sånt da jeg begynte å følge med Newcastle. Mest pga. draktene og spillestilen, men også fordi alle idiotene og drittungene var Man U supportere.  :)
ake fuck, not war.