20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 75634 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #330 på: 02. Feb. 2021, 23:20 »
Jeg slakter Steve Bruce sitt laguttak i dag.. Jeff Hendrick hva gjør den mannen egentlig og hva er det bruce ser i han. velger å starte med Saint maximin på benken... Jeg synes Schaer også spiller dårlig, skyter som han ikke tror på hva han gjør i en periode newcastle må score og sløser vekk muligheter... jeg trodde newcastle skulle vinne i kveld også etter seieren mot everton. Dem startet kampen og hadde kontroll helt til det ble svart... Almiron var newcastle sin klart beste spiller i dag...

Nå må vi vinne neste hjemmekamp til helgen, ellers tror jeg det blir tøft å holde seg...

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #331 på: 06. Feb. 2021, 18:26 »
På tide med ny og forbedret kontrakt på Steve Bruce?
Nei.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #332 på: 06. Feb. 2021, 19:30 »
På tide med ny og forbedret kontrakt på Steve Bruce?

Nei....
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #333 på: 06. Feb. 2021, 20:44 »
Dette laget har en viss grense for hvor langt det kan gå, og det er helt greit. Det som ikke er greit er hvor planløse og identitesløse vi har vert i månedsvis/år. Det er jo der kritikken har ligget hele tiden selv om ganske mange pundits i England ikke har evnet og forstått det.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #334 på: 12. Feb. 2021, 15:42 »
Fint, dette er et debattforum. Så godt med litt ulike meninger. Men jeg mener dere tre siste her bommer helt.

For å utdype jeg mener det er to ganske åpenbare hovedgrunner til at jeg reagerer på uttalelsene til Bruce. Dere kommenterer den ene, men overser den mest graverende, som er hovedgrunnen til at han ikke kan bli tatt seriøst,og overhode ikke fremstår som noe leder.

Så kan jeg begynne med den første. Så dere mener at Graeme Jones ikke har hatt noen innvirkning på laget før Everton-kampen. Interessant. Bruce har prøvd noen forskjellige formasjoner og enda flere kombinasjoner av folk i rare roller. Litt synd at han ofte har bomma grovt i hvilke varianter som står til de ulike motstanderne (5-4-1 mot Sheff. Utd. og 4-4-2 (med tre spisser utpå fra start) mot Arsenal i kampen etter som det verste eksempelet). Men Bruce har aldri spilt 4-3-3, så vidt jeg vet. "Kan han" den formasjonen? Litt rart at laget plutselig stiller opp i den formasjonen nå. Samme formasjon som har blitt dyrka i lag som har vært styrt av Jones/Martinez.

Dette er jo feil. Roberto Martinez har jo også benyttet en trebackslinje og hans foretrukne formasjon er jo 3-4-3/3-4-2-1.

https://www.transfermarkt.com/roberto-martinez/profil/trainer/4328

https://bleacherreport.com/articles/1424909-tighes-tactics-breaking-down-roberto-martinezs-3-4-3-formation

Graeme Jones sin foretrukne formasjon er 4-3-1-2 ifølge samme nettside.

Uansett, at Jones som kom inn og kanskje rakk 1 eller 2 treninger skal ha hatt så stor innvirkning på Everton kampen er jeg særdeles tvilsom til. Han er sikkert en dyktig og god trener, men alt med måte tenker jeg...

Vi startet sesongen veldig bra og lå høyt oppe med god heng på lagene over oss. Formduppen kom da laget og trenerteamet ble rammet av corona. I tillegg mistet én av trenerne, Stephen Clemence, sin far i omtrent samme tidsrom. Forøvrig tidligere keeperkjempe Ray Clemence, kjent fra Liverpool og Tottenham. Skjønner veldig godt at Bruce ønsket en ny trener inn i teamet.
At Steve Bruce og laget forøvrig har hatt en tøff høst/vinter kan man ikke fornekte. Man ser lag med mye bredere og bedre tropp slite voldsomt med skader og overbelastning eller hva det nå enn er og at resultatene blir deretter.

Jeg er heller ikke overrasket over at laget presterte bedre når ASM, Lascelles, Fraser, osv kom tilbake fra skader. Nå har vi jo fått noen nye skader og det kan jo bli spennende å se hva den utfordringen bringer med seg. Samtidig er det lettere å være spiss når "serveringen" fra ASM, Almiron og Fraser er der.


Managere lever jo ene og alene på resultater, og god tid har de jo ikke. Fotball er veldig ferskvare der. Jeg mener jo at vi har hatt mange veldig gode trenere i NUFC. Noen har funket andre ikke. Kenny Dalglish har jo vunnet ligaen med 2 forskjellige klubber. Det Sam Allardyce gjorde i Bolton. Resultatene han oppnådde der i tillegg til de store spillerne han fikk til klubben var jo en helt utrolig god prestasjon. Det er jo noen flere også. I NUFC funket det ikke.
At fotball er ferskvare er vår tidligere manager SBR et godt bevis for. Tok over en klubb med brukket rygg på nedrykksplass uten noen muligheter for store spiller invisteringer. Fikk fyken 5 år etterpå etter en 5. plass, der de foregående sesongene var 3. og 4. plass.


For å dra diskusjonen her enda litt lenger. Noen her drømmer om Eddie Howe. Han rykket jo ned med et Bournmouth lag som i mine øyne var bedre enn troppen NUFC har og hadde.
Prestasjonen han gjorde med Bournmouth under ett er uansett outstanding.

Om vi snur litt på det. Hvor god tid bør Arteta få i Arsenal? Lampard sitt ungdomsprosjekt i Chelsea holdt ikke lenge.......
Managere idag må være harde i huden.......

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #335 på: 23. Feb. 2021, 11:45 »


Tabellen siden jul.
For min del ligner dette veldig på Steve McClaren all over again. Resultatene vil komme ble det sagt, og der var enkeltkamper der vi spilte hederlig. Men vi er en Fulham-seier unna å ligge på nedrykk - og uavhengig av dette er 17. plass alt for svakt uansett.

Syns også det er litt vanskelig å sammenligne de tilfellene du nevner over med Bruce, da det er en gang slik at Bruce aldri har oppnådd de samme resultatene som de øvrige. Han har altså aldri bevisst at han evner utvikle et lag i PL til noe bedre enn maks 10. plass - og hvorfor skal han plutselig som en eldre manager plutselig bevise at han er noe annet enn en svak PL-manager? Han har en seiersprosent på 28,13 % i Premier League. Han har et målsnitt på 1,02 mål per kamp i PL. Det er ingen verdens ting fra Bruce sin karriere som tyder på at han over tid skal klare utvikle Newcastle videre sportslig. Akkurat som det var med Steve McClaren er det kun Mike Ashley som kunne funnet på å ansette Steve Bruce av samtlige PL-klubber. Fyren var i utgangspunktet død på dette nivået.

Den vinklingen med at Steve Bruce er lokal kan forsåvidt kastes i søpla. Ingen tilknytning til klubben som spiller, og fyrens uttalelser da han jobba i Sunderland angående Newcastle tyder ikke på en fyr med noen spesielle følelser for Newcastle United.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #336 på: 24. Feb. 2021, 00:52 »


Den vinklingen med at Steve Bruce er lokal kan forsåvidt kastes i søpla. Ingen tilknytning til klubben som spiller, og fyrens uttalelser da han jobba i Sunderland angående Newcastle tyder ikke på en fyr med noen spesielle følelser for Newcastle United.

Det var vel fordi han blei avvist av Newcastle som ung. Litt samme story som Shearer bare ikkje like populær..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #337 på: 04. Mars 2021, 09:13 »
Training ground 'bust-up'
This from the Mail Online.

***

Steve Bruce and Matt Ritchie were involved in a sensational training ground showdown in which the Newcastle boss physically confronted the winger and barged into him after being called a 'coward' by the player.

The expletive-laden bust-up — witnessed by stunned team-mates on Tuesday — leaves Bruce's position under threat, with several players no longer trusting the manager, especially after he publicly blamed them for Saturday's 1-1 draw with Wolves.

Ritchie was furious when Bruce, during his post-match interview, accused him of not passing on tactical instructions to the team amid the confusion before Wolves' equalising goal.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #338 på: 04. Mars 2021, 10:15 »
Ritchie skal ha blitt backet opp av lagkamerater. Tror de er lei at han skylder på spillerne i media, noe jeg skjønner veldig godt.

Men hei, vi rykker jo ned om vi bytter manager også så hva er vitsen? :) Kan jo ikke få oss noe bedre enn dette uansett til tross for at vi tilogmed allerede har fått en assistenttrener i klubben som sikkert hadde egnet seg bedre som manager enn Bruce!
« Siste redigering: 04. Mars 2021, 14:02 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #339 på: 04. Mars 2021, 15:21 »
Dette er ikke bra. Lukter nedrykk lang vei om laget begynner å rakne innvendig. Kan fort være slutten for Bruce dette nå om han ikke får 3 poeng mot West Brom. Når en manager begynner å klage på laget sitt viser vel det en mangel på ideer. Så det samme i Lampards siste uker i Chelsea.

Forstått det som at Ritchie er en meget populær spiller og leder innad i gruppen også, så snakk om dårlig håndtering av Bruce.
« Siste redigering: 04. Mars 2021, 15:25 av Andymag »

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #340 på: 04. Mars 2021, 19:14 »
Jeg skjønner liksom ikke logikken, hvorfor har han ikke blitt sparket enda? Vi er i stor fare for å rykke ned? Gir Ashley helt totalt faen? Denne gangen kommer vi ikke opp med en gang igjen. Jeg sier gi han fyken og gi Jones de siste kampene, tror det vil gjøre at spillerne får en boost også. Laget har trent 2 ganger visstnok etter uavgjort mot Wolves, det er jo bare helt sykt. Et 4 div lag i Norge trener mer.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #341 på: 04. Mars 2021, 19:48 »
Ja, virker som Ashley gir totalt faen. Han betalte for å få Bruce (utrolig nok) og det sitter nok langt inne å betale for å bli kvitt han. Sånn går det når denne klubben drives av amatører fra A-Å.
At Bruce ikke har fått det til kommer jo ikke som en veldig stor overraskelse for de som var i mot denne ansettelsen.

At Bruce også var et 10-11 valg viser jo også at Ashley tenker at det ikke er lett å få noen andre inn heller eller?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #342 på: 05. Mars 2021, 01:24 »
Spiller jo null rolle hvem som er manager så lenge Ashley sitter på toppen. Føler meg ganske sikker på at vi ikke rykker ned. Men kun fordi de 3 lagene under oss er virkelig dårlige fotballag.
Må ha ut svulsten i toppen. Blir vi ikke solgt før neste sesong tror jeg Bruce blir værende.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #343 på: 05. Mars 2021, 11:37 »
West Brom og Sheffield ja, men Fulham har faktisk ikke sett så gale ut i det siste.. Uheldige mot Tottenham i går, de var klart best i 2 omgang og fikk et mål annulert pga en tulleregel.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #344 på: 05. Mars 2021, 12:05 »
Fulham er en seier fra oss, og har bedre målforskjell. Og det er jo helt åpenbart hvem som er i best form. Dermed er det naiv å fortsatt tro at nedrykk ikke er en veldig realistisk utgang på sesongen.

Ingenting blir noensinne veldig bra under Ashley, men det bør være en meget overkommelig oppgave å finne en mer kapabel manager enn den særdeles uskikkete Steve Bruce, som kan få mer ut av denne stallen.

Som vanlig er det mye som tyder på at vi handler for sent, akkurat som da vi avventet sparkinga av McClaren, og som da Shearer fikk kun 8 matcher. Bruce burde vært borte til nyttår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida