20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 287437 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Politikk
« Svar #45 på: 04. Mai 2005, 19:57 »
Har jeg sagt at Ap er i ferd med å vende nesa mot venstre? Slik det står i dag, så vet jeg ærlig talt ikke hvor partiet står hen. Og det er synd. Jeg skulle gjerne sett at Arbeiderpartiet kunne fortalt meg bedre hvor hen de står, om de beveger seg mot høyre eller venstre. Helst ser jeg at Ap vender så mye til venstresiden til mulig, for det er der partiets røtter er. Med Gro ved roret begynte dragningen mot høyresiden for Arbeiderpartiet, og man har mer eller mindre forlatt sine røtter. Partiet må finne igjen røttene sine, og da er de tre ordene som ble nokså berømt etter Aps landsmøte "Fagbevegelse, fagbevegelse, fagbevegelse" viktige stikkord. Arbeiderpartiet må vende tilbake til sine røtter, samtidig som de holder tritt med samfunnets utvikling. Men så lenge Arbeiderpartet sikrer en sosialistisk flertallsregjering til høsten, så er jeg happy.

Og ja, revolusjonen er like om hjørnet, så det er best du løper, Magnar :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #46 på: 04. Mai 2005, 22:00 »
Det viktigste for AP er å finne seg en posisjon i det hele tatt. De må slutte å ljuge og finne ut hva de mener om ting. Heldigvis forstår folk det, og mange av AP-veteranene går til FRP. FRP er det nye partiet for arbeiderne.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #47 på: 19. Mai 2005, 15:24 »
Det er supert, Olav. Flott at vi har framtidige FRP-velgere.

La oss forøvrig hylle en stor politiker - John I Alvheim. Han har gjort ekstremt mye bra for folk. Nå går han av med pensjon, og han vil bli dypt savnet.
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Politikk
« Svar #48 på: 19. Mai 2005, 15:47 »
Sitat fra: "Mack"
Det er supert, Olav. Flott at vi har framtidige FRP-velgere.

La oss forøvrig hylle en stor politiker - John I Alvheim. Han har gjort ekstremt mye bra for folk. Nå går han av med pensjon, og han vil bli dypt savnet.


Tror det er bra at han trekker inn årene nå ass!! Han begynner å bli gammel og hisser seg fort opp under diskusjoner.
Han vil nok sikkert være i kulisene i FRP framover..

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #49 på: 19. Mai 2005, 15:54 »
John Alvheim vil garantert ikke være å finne i kulissene til FRP framover. Målet hans er ihvertfall å kutte ut politikken helt. Om han klarer det vet jeg ikke. Men du har rett i at Alvheim har en tendens til å bli hissig. Han har mange ganger vært hissig med rette. Pål T Jørgensen sa i sin hilsen til Alvheim at han ville være den første han ringte til om han trengte en hissig pensjonist i studio. Det kan derfor være ganske sannsynlig at vi vil få se Alvheim på TV2 i framtiden.

Men at Alvheim har gjort mye for de syke og svake i samfunnet kan ingen stikke under en stol. Han blir sint når han ser urettferdighet - og det er kanskje med rette.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #50 på: 22. Mai 2005, 17:43 »
I disse dager er det landsmøte i FRP. Jeg får selvsagt ikke vært med, men følger med så godt jeg klarer. Gleder meg veldig til neste utgave av Fremskritt dukker ned i postkassa. Det er glimrende lektyre, og jeg vil anbefale dere alle å melde dere inn i FRP slik at også dere kan få lese dette stoffet.

Er forresten veldig godt fornøyd med årets landsmøte.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #51 på: 01. Juni 2005, 22:47 »
FRPs landsmøte ble utrolig vellykket, og jeg tror vi kan gjøre det veldig godt når høsten kommer. Tenk at Vålerenga tar gull omtrent samtidig med at FRP vinner valget. Det blir to gull på kort tid.

Som dere kanskje har fått med dere har vi i Norge fått en ny åndsverkslov. En lov som sikrer dere at dere kan kopiere CDer inn på MP3-spillere. FRP som sto for forslaget til denne loven fikk med seg de rød-grønne suppepartiene, og klarte dermed å få til et flertall. For de av dere som ikke kjenner til Ulf Erik Knudsen var det han som var saksordfører for denne saken. En glimrende politiker jeg vil anbefale dere alle å stemme på når høsten kommer.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Politikk
« Svar #52 på: 02. Juni 2005, 01:00 »
Sitat fra: "Joakim"
Har jeg sagt at Ap er i ferd med å vende nesa mot venstre? Slik det står i dag, så vet jeg ærlig talt ikke hvor partiet står hen. Og det er synd. Jeg skulle gjerne sett at Arbeiderpartiet kunne fortalt meg bedre hvor hen de står, om de beveger seg mot høyre eller venstre. Helst ser jeg at Ap vender så mye til venstresiden til mulig, for det er der partiets røtter er. Med Gro ved roret begynte dragningen mot høyresiden for Arbeiderpartiet, og man har mer eller mindre forlatt sine røtter. Partiet må finne igjen røttene sine, og da er de tre ordene som ble nokså berømt etter Aps landsmøte "Fagbevegelse, fagbevegelse, fagbevegelse" viktige stikkord. Arbeiderpartiet må vende tilbake til sine røtter, samtidig som de holder tritt med samfunnets utvikling. Men så lenge Arbeiderpartet sikrer en sosialistisk flertallsregjering til høsten, så er jeg happy.

Og ja, revolusjonen er like om hjørnet, så det er best du løper, Magnar :lol:


Du får sette deg ned å høre på intervjuet av Jens Stoltenberg på CDa Rødt, der han forklarer meget greit hvilke verdier hans parti står for.
AP er et stort parti, Norges største. Dette fordi de er til for folk flest, det vil si arbeiderne. Dette forklarer veldig greit deres nære bånd til LO, som alle vet om, akkurat som Høyre og etterhvert KrF blir støttet av kaksene, men noe som også skjer i det skjulte. Ettersom AP er et såpass stort parti er det derfor ofte åpne debatter i AP om viktige spørsmål. Dette er helt naturlig.
De ønsker ikke skattelettelse for de som har mest fra før av, slik dagens regjering vil. Skatter er ikke et onde. Skatten er et spleisalag for at folk flest skal leve trygt og godt, som vi gjør over noen andre i verden, grunnet verdiene staten er bygget opp på. Der vil jeg forøvrig si at samtlige partier forutenom FrP, en populistisk ropert, er klare på hva de vil bruke pengene på og ikke på.
I motsetning til FrP vil ikke AP ha amerikanske tilstander. Helsetjenester, skoletjenester og andre offentlige goder skal ikke legges ut på anbud, og staten skal være til for å gi den tryggheten til alle, enten du er tjener 3 millioner i året eller 120 000.
Hva EU angår, er det et jævla vanskelig spørsmål, såpass vanskelig at jeg er usikker. Store deler av fiskenæringen langs kysten, som i 94 sa klart nei, er nå ja-tilhengere. De klarer ikke å konkurrere med EU-landene rett og slett.

Forøvrig kan jeg med sikkerhet si at Jens Stoltenberg i tillegg til å være en dyktig politiker, også er et utrolig snilt og omtenksomt menneske.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #53 på: 02. Juni 2005, 09:09 »
Det var da svært så rosende ord til Jens Stoltenberg. Selv om jeg mener Kristin Halvorsen har enda verre meninger, vil jeg påstå at hun er en bedre politiker. Jeg har ikke hørt på den CDen, men det er nok neppe noen interessant CD. Alle vet jo at Jens skifter mening oftere enn undertøy. Partiet hans gjør iallefall det. Jeg nevnte tidligere Knut Storbergets uttalelser på TV kontra det han stemte på Storting, og nå Jens Stoltenbergs uttalelser i innvandringspolitikken kontra det han stemmer på Stortinget.

Å sammenlikne LOs innflytelse og makt i AP med Høyres gaver blir også helt feil. LO styrer AP helt! Man ser det i avgjørelser og man ser det ved at de har tre medlemmer i APs sentralstyre. For meg som er LO-mann blir det helt feil. Jeg liker absolutt ikke at mine medlemspenger blir brukt på denne måten. At APs tilhengere lar Gerd-Liv rævkjøre Jens er også vanskelig for meg å fatte. Hovedforskjellen er at LO kjøper politisk innflytelse. DET ER GALT!

Dagens regjering ønsker skattelette. Det har ingenting å gjøre med at det er mest til de som har mest. Da har du ikke forstått noe. Hovedpoenget er å gi mer til alle! Alle er enig i at skatter er et spleiselag, men det er galt å spleise over 50% av sin inntekt. Det har dagens regjering gjort noe med. Jeg er også sikker på at de vil gjøre mer for de med lave og midlere inntekter enn noen rød-grønn suppe vil klare. Grunnen til at de med en del penger har fått skattelette er at man skal sikre arbeidsplasser og hindre utflagging. Man vil også slippe at de flytter til andre land for å slippe at staten røver fra dem pengene. Det er det som sikrer at vi nå og i framtiden kan ha et godt velferdssystem. Og det er det som kan sikre at de med lave og midlere inntekter nå kan få lavere skatter. Det er dette som er sosialt, og man kan kjøre det enda lenger - helt til FRPs sosiale linje ved å fjerne bomstasjoner og senke avgifter på bil. Det ville vært bra for barnefamilier, spesielt i distriktene. Det er ingen partier som er imot skatter og spleiselag, Kristoffer. Men det er forskjell på å spleise, og å bli frastjålet mesteparten av inntekten sin.

At du kaller FRP en populistisk ropert har jeg bare ventet på. HVORFOR er FRP populistiske? Hva legger du i uttrykket populistisk? FRP snur ikke nesa etter vinden. Når det gjelder AP derimot kan man finne utallige eksempler på det. Jeg nevnte noen. Mulig du snakker om Alvheims kamp for enkeltindivider, og om så skulle være tilfelle er jeg stolt.

FRP har aldri vært for å legge offentlige goder ut på anbud. Dette er usannheter - direkte løgn - fra de forhenværende sosialdemokratene, nå sosialistene. Staten skal fortsatt sikre gode tilbud til hver enkelt pasient eller pleietrengende. Men det er viktig at pengene følger pasienten. FRP vil at brukeren selv skal kunne få bestemme hvem som skal hjelpe dem! Det er det som er velferd! Det er det som kan sikre best mulig tilbud de som trenger det.

Når det gjelder EU er vi nok omtrent enige. Jeg heller mer til NEI enn til ja. Vi klarer oss godt utenfor, og vi ser det ikke har gått så altfor bra med de landene som har blitt med (jmfr Sverige). En annen ting er at vi nå ser både franskmenn og hollendere si klart nei til en ny grunnlov. Når folk i de to landa er lei, skjønner jeg at dette ikke er noe for oss.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #54 på: 08. Juni 2005, 13:52 »
Håpet om å slippe at de rød-grønne partiene får makta øker. Kanskje vi slipper å se Norge satt mange tiår tilbake i tid.

FRP gjør det bedre og bedre på målingene.

Dette er virkelig godt nytt!
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #55 på: 08. Juni 2005, 18:39 »
Interessen for politikk kommer gjerne med alderen. Flott at du får sansen for FRP. Jeg har lenge hatt en interesse for politikk, men det er først i de senere år at jeg har forstått det. Var ikke klar over FRPs glimrende politikk før jeg virkelig satte meg inn i sakene. Det er lett å tro på propagandaen i norsk media.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Politikk
« Svar #56 på: 08. Juni 2005, 22:25 »
Det er FRP og fortsatt høyrepolitikk som på sikt vil føre Norge mange år tilbake. Det sosialistiske alternativet er det ENESTE reelle alternativet til det beste for Norge. Og det er utrolig synd at FRP har så stor oppslutning. Det er virkelig ikke bra for det norske folk og vårt samfunn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #57 på: 08. Juni 2005, 22:31 »
Hva er vitsen med økte trafikkbøter? Alle på Stortinget stemte mot FRPs forslag om å redusere bøtesatsene igjen, selv om Knut Storberget gjentatte ganger i media at AP vil redusere de.

Bøtene for trafikkforseelser gikk i 2005 fra å være en preventiv måte å straffe lovbrytende billister, til å bli en ren avgift billistene må betale. Bare en måte å flå bilistene på.

FRP vil igjen komme med et nytt forslag om å redusere bøtesatsene. Dermed får AP enda en gang sjansen til å gjøre som de har lovt. Men de beviser vel enda en gang at de ljuger det norske folk rett i trynet.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #58 på: 11. Juni 2005, 10:39 »
Det er ikke annet enn nydelig, Magnus. Ekstremt vakkert.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #59 på: 11. Juni 2005, 11:53 »
FRP sanker flest stemmer i distriktene. Det sier vel det meste det?!

FRP - for folk flest!
Toon, Toon,
Black and white army