20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600  (Lest 17018 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #90 på: 03. Okt. 2015, 20:27 »
Vi tar mange poeng i år om Perez, Wijnaldum og Mitro viser samme form framover. Men enig i at Gouffran må ut fra sentral midt ja...
Vi kommer ikke til å ta mange poeng i år nei. Glem det. Med den manageren og det søplelaget, så blir det hardt å komme over 18. Plass. Det er faktisk realitetene
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #91 på: 04. Okt. 2015, 17:02 »
Støtte Pontare.
Selv etter en slik kamp vises det at der bor kvaliteter i dette laget. Problemene vi så i går har vi sett i flere år - der er ingen ledere i dette laget, og da faller alt sammen som et korthus. Til nå denne sesongen har vi i det minste unngått slike tap tidligere. Nå kom det, og det er nok ikke så sjokkerende at det kom borte mot Shitty.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #92 på: 05. Okt. 2015, 03:59 »
Ikke bare er Colo en dårlig leder, men han er jo i tillegg ikke god nok. Føler han er bankers på laget kun på grunn av kapteinsbindet. Ikke at vi har noen supergode alternativer, men slikt må jo ordnes i vinduene..

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #93 på: 05. Okt. 2015, 12:50 »
For å være helt ærlig, og med kampen noen dager på avstand, så er jeg ikke så urolig som jeg var på lørdag. 6-1 er aldri et godt tegn og er et forbløffende dårlig resultat, men jeg synes LANGT på nær at kampen var en 6-1 kamp. 2. omgang var forferdelig, særlig de første 20 minuttene, men 1. omgangen var VELDIG oppløftende. VI var tidvis det absolutt beste laget på Etihad, noe som ikke akkurat er vanlig kost for noen lag i PL, og hvis vi klarer å prestere som det mot lag som IKKE stiller med £300 millioner på motsatt banehalvdel, ja da tar vi 3 poeng i de kampene, det er jeg sikker på.

Poengfangsten så langt er grusom, og flere av kampene burde vi på papiret ha vunnet (spesielt kanskje mot Watford). Men vi har tross alt allerede møtt det som jeg antar blir topp 4 i år (City, Chelsea (slow starters, men fortsatt enormt mye bedre lag enn oss), Man.United og Arsenal), og sluppet unna med 2 poeng totalt. De kampene isolert sett har en poengfangst jeg ikke ville satt penger på før sesongen startet. Kan for så vidt føye til ett poeng mot Southampton her, som er langt fra noe dårlig lag det heller.

Jeg skal i hvert fall holde inne dommedagsprofetien jeg kjente på like etter kampen, jeg skal gi McLaren sine 10 eller 12 kamper (usikkert hva han egentlig ba om), og jeg skal vente til et punkt i sesongen der møtene med "topp 4" ikke utgjør 50% av kampene våre før jeg trykker på alarmknappen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #94 på: 05. Okt. 2015, 13:58 »
Enig. Skal huske på at Newcastle har vunnet 15 av de siste 66 kampene, så det er noe enkelt å gi skylda på McClaren for elendigheten. Han har hele veien sagt at dette ikke er gjort over natta. Han har også veldig gode poenger når han sier at mentaliteten i laget er feil - og at det har vært et problem i halvannet år sånn ca (jeg vil vel påstå dette er et enda eldre poeng).  Dette kombinert med at vi vel har hatt den på papiret vanskeligste sesongstarten av samtlige lag i PL (?) må tas med i betraktningen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #95 på: 05. Okt. 2015, 15:05 »
Enig med 2 siste inleggene. Første omgangen i dag viser at det bor mye i landet. Helt ærlig så tror jeg vi kommer til å løfte oss etter hvert. Men ja vi trenger absolutt noen med mer fighting spirit, erfaring og noen som står på og drar med seg talentene våre i kamp selv når ting går i mot oss. Men for meg er det svært oppløftende at vi har spillere som Mitro og Ayoze i klubben. Herlig å se på til tider!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #96 på: 05. Okt. 2015, 21:03 »
Enig. Skal huske på at Newcastle har vunnet 15 av de siste 66 kampene, så det er noe enkelt å gi skylda på McClaren for elendigheten. Han har hele veien sagt at dette ikke er gjort over natta. Han har også veldig gode poenger når han sier at mentaliteten i laget er feil - og at det har vært et problem i halvannet år sånn ca (jeg vil vel påstå dette er et enda eldre poeng).  Dette kombinert med at vi vel har hatt den på papiret vanskeligste sesongstarten av samtlige lag i PL (?) må tas med i betraktningen.

Godt oppsummert.
Samtidig var dette en kamp vi kunne "avgjort" i 1. omgang. Det andre målet var overhodet ikke offside, og vi hadde faktisk muligheter til et tredje før ManCity utlignet rett før pause.
Litt merkelig å se banens gigant i 1. omgang, Mbemba, være banens svakeste i 2. omgangen og direkte skyld i ledermålet til ManCity to-tre minutter etter hvilen. Det knuste jo laget fullstendig.


Men 1 ting har irritert meg litt over en lengre periode, det er at vi alltid skal spille med 2 defensive midtbanespillere. Det gjelder ikke bare McClaren. Men å bruke Gouffran i den posisjonen. Den får han ta. Samtidig viser det veldig tydelig lagets mangler på spillerfronten.
Han skal ha skryt for å tørre å spille med 2 spisser. Det var på tide.
På en annen side synes jeg at NUFC har 2 fantastiske indreløpere i Wijnaldum og Sissoko. Jeg mener at det er den posisjonen de er best i. Vi har en god offensiv back i Janmaat. Vi har, forhåpentligvis, en meget god offensiv midtbanespiller i Siem de Jong, en posisjon som også andre kan steppe inn i. Vi har sett nå at Ayoze og Mitrovic utfyller hverandre utmerket. Vi har også endelig fått en stopper med fart i bena i Mbemba.

Derfor, i mangelen på gode nok vinger, håper jeg McClaren og co tørr å spille en 4-4-2 diamant formasjon. En klassisk midtbane med 1 offensiv og 1 defensiv midtbanespiller, 2 indreløpere og backer som stormer i angrep når mulighetene byr seg.
Selvfølgelig skjønner jeg at dette ikke er mulig mot de aller beste lagene. Men med det kampprogrammet som venter nå bør det være mulig å styre spillet mye mer. Bruke Siem de Jong sitt eminente blikk for spillet sammen med Ayoze Perez og de andre offensive spillerne.

Med Dummett og Colback også snart tilbake vil vi uansett ha spillere som kan ta litt av ryddejobben defensivt og som samtidig er kapable til å spille ball til våre mer og bedre offensive spillere.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #97 på: 05. Okt. 2015, 21:08 »

Men 1 ting har irritert meg litt over en lengre periode, det er at vi alltid skal spille med 2 defensive midtbanespillere. Det gjelder ikke bare McClaren. Men å bruke Gouffran i den posisjonen. Den får han ta. Samtidig viser det veldig tydelig lagets mangler på spillerfronten.
Han skal ha skryt for å tørre å spille med 2 spisser. Det var på tide.
På en annen side synes jeg at NUFC har 2 fantastiske indreløpere i Wijnaldum og Sissoko. Jeg mener at det er den posisjonen de er best i. Vi har en god offensiv back i Janmaat. Vi har, forhåpentligvis, en meget god offensiv midtbanespiller i Siem de Jong, en posisjon som også andre kan steppe inn i. Vi har sett nå at Ayoze og Mitrovic utfyller hverandre utmerket. Vi har også endelig fått en stopper med fart i bena i Mbemba.

Derfor, i mangelen på gode nok vinger, håper jeg McClaren og co tørr å spille en 4-4-2 diamant formasjon. En klassisk midtbane med 1 offensiv og 1 defensiv midtbanespiller, 2 indreløpere og backer som stormer i angrep når mulighetene byr seg.
Selvfølgelig skjønner jeg at dette ikke er mulig mot de aller beste lagene. Men med det kampprogrammet som venter nå bør det være mulig å styre spillet mye mer. Bruke Siem de Jong sitt eminente blikk for spillet sammen med Ayoze Perez og de andre offensive spillerne.

Med Dummett og Colback også snart tilbake vil vi uansett ha spillere som kan ta litt av ryddejobben defensivt og som samtidig er kapable til å spille ball til våre mer og bedre offensive spillere.

Jøss, Frode!!!! Vi er enige!  :o

 :D

Rent bortsett fra at Sissoko bør få seg en god tenkepause på benken, drittlei av han pisser på laget med slett arbeidsmoral og dette konstante gnålet om at han vil spille for et CL-lag. Måtte være for Maccabi Tel-Aviv, Malmø eller Bate Borisov.
« Siste redigering: 05. Okt. 2015, 21:12 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #98 på: 06. Okt. 2015, 07:52 »
Kom ikkje SDJ på bana ein gong mot City?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #99 på: 06. Okt. 2015, 08:00 »
Nei, Lascelles, Tiote og Thauvin som kom innpå.
Like greit at en ikke utfordra de skjøre potene til De Jong slik den matchen ble.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #100 på: 06. Okt. 2015, 08:12 »
Sant nok. Viss han ikkje startar mot Norwich, då skjønnar eg ingenting!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #101 på: 06. Okt. 2015, 08:35 »
Jeg mener helt klart at han snart bør få sjanse fra start. Gjerne til fordel for Sissoko.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle 03.10.15 kl 1600
« Svar #102 på: 08. Okt. 2015, 00:54 »
What Frode said.

Er for tidlig å komme med dommedagsprofetier, og vi er tidvis gode i flere kamper. Nå kommer det "overkommelige" (relativt begrep) i overskuelig framtid. McLaren skal ikke få for mye pisk, men er så enig at mannskapet ikke brukes riktig mtp spillerkvaliteter. 4-4-2 diamant er helt klart veien å gå. Også bør vi klare 1,5 poeng i snitt neste 10. Hvis ikke blir det nedrykk med mindre vi ikke tar en Leicester.
Black and white since 1996