20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir Bobby Robson  (Lest 30261 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Batty

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 536
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #15 på: 08. Aug. 2008, 06:36 »
Han er jo en gammel mann, og det er jo ikke helt uvanlig at mennesker dør når de blir gamle. Uansett en fantastisk karakter. Skulle ønske han var bestefaren min :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #16 på: 08. Aug. 2008, 15:33 »
Du snakker som om han har strøket med allerede, Hans Emil. Mannen er da fremdeles i aller høyeste grad i live, og da skal vi snakke om han på den måten. La oss ikke ta sorgen på forskudd.
Vi får sørge når mannen er død. Det er trist når mannen dør. Det er ikke trist så lenge han fremdeles er i live.
Mannen er 75 år gammel, han har uhelbredelig kreft. Selvfølgelig lever han på lånt tid. Og joda, det er synd. Men så lenge han lever, hvorfor være så triste?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #17 på: 08. Aug. 2008, 18:47 »
Eg visste ikke før no i alle fall at han hadde tapt kampen mot kreften, så eg forsåt ikke hvorfor man ikke skal vere deppa ?? 

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #18 på: 08. Aug. 2008, 18:48 »
Han har ikke tapt kampen ennå. Han har bare innsett at han kommer til å tape neste kamp.
Det er derfor vi ikke skal være deppa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #19 på: 08. Aug. 2008, 18:53 »
Ka i huleste huleboer. Skal ein ikkje vera deppa over at Robson har kreft og kommer til og dø om ikkje lenge heller nå.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #20 på: 08. Aug. 2008, 19:07 »
Poenget er at man skal være glad for at mannen er i live. Vi kan deppe når mannen er død. Enn så lenge lever han, og da kan vi vente med å deppe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #21 på: 08. Aug. 2008, 19:13 »
Ok, hadde ikke du blitt deppet om en 75 år gammel slekning av deg hadde fått besjed om at han eller hun kom til å dø ? 75 år er heller ingen alder i 2008.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #22 på: 08. Aug. 2008, 22:39 »
Selvfølgelig hadde jeg det. Men som Sir Bobby selv sier, jeg lever til jeg stuper.
Selv har jeg mistet en onkel i kreft. Jeg var for ung til å reagere noe over det når han først fikk kreft. Uansett, han levde så normalt som mulig, prøvde å få mest mulig ut av livet sitt i de 10 årene han kjempet mot kreften. Og selv om han ble såpass dårlig at vi ante at det nok gikk mot slutten, så tenkte i hvert fall ikke jeg nevneverdig mye over det, før det var slutt. Forskjellene er riktignok store. Min onkel fryktet døden, han hadde overhodet ingen planer om å akseptere døden. Kan hende at forsonte seg med det de siste timene, men neppe noe før den tid. Og han hadde selvfølgelig all grunn til det, den tid han ennå ikke hadde fylt 50 år.

Uansett. Selv om Sir Bobby Robson lever på lånt tid, så har han tenkt å gjøre mest mulig ut av den tiden han har igjen, hvor lenge det nå måtte være. Hvorfor skal vi deppe FØR han er død, når han selv har tenkt å leve til han stuper?

75 år er vel egentlig sånn omtrentlig gjennomsnittilg levealder for menn i Norge, såvidt jeg vet. Det er på ingen måte uvanlig at man faller fra etter man har rundet 70. Så jeg ser ikke helt hvorfor det skal være så ufattelig trist at en 75 år gammel mann nå ser lyset i enden av tunellen. Det er trist at det er kreft som tar livet av ham. Og det er synd, i og med at det er en så stor mann som Sir Bobby Robson. Men poenget mitt er at så lenge han lever, og har det bra, så kan vel vi også leve og ha det bra. Når han dør, så dør han. Da kan vi grine, mimre om the glory days og hedre mannens minne. Enn så lenge kan vi håpe at han får så mye tid som mulig med kona og familien sin, og at han får levd livets glade dager på den måten han selv ønsker det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #23 på: 08. Aug. 2008, 22:49 »
Poenget mitt er at eg i alle fall depper på grunn av nyheten om at han har tapt kampen mot kreften! Om du skjønner ?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #24 på: 08. Aug. 2008, 23:04 »
Jeg blir oppriktig trist når jeg leser disse sitatene til Sir Bobby. Tanken på at en slik mann lever sine siste måneder er trist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #27 på: 10. Aug. 2008, 21:49 »
Veldig trist å høre om Sir Bobby.Han er jo 75 så det er et langt menneskeliv han har levd og et fantastisk liv så det er ikke værst tenklig å gå når man har utretta det han har gjort i livet.Men det er uansett veldig trist å høre for Sir Bobby vill alltid stå høyt hos meg og ha den respekten han fortjener!.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #28 på: 04. Nov. 2008, 22:40 »
http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~1443848,00.html

The Sir Bobby Robson Foundation has reached the £1m mark in money raised for the detection and treatment of cancer.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson
« Svar #29 på: 04. Nov. 2008, 22:41 »
Ingen som helst tvil om at han fortjenar den Sir tittelen.