20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2023  (Lest 18324 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #75 på: 23. Juni 2023, 14:43 »
Liker at vi får inn en midtbanespiller som også kan spille deffensiv midtbane. Synes det var litt synd at Bruno stadig måtte ligge så dypt i banen. Han gjorde en kjempejobb som dyptliggende, men savnet litt kreativiteten hans fremover. Joelinton har vel også blitt prøvd ut i en deffensiv rolle uten særlig hell.Tror vi kan se en litt friere Bruno neste sesong med denne signeringen. Deilig med en sentral midtbanespiller som kan prestere i flere roller. ::)
« Siste redigering: 23. Juni 2023, 14:54 av Eriksen »

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #77 på: 23. Juni 2023, 16:43 »
Leser at vi kanskje ser på andre alternativer enn Maddison. Synes dette ville vært veldig synd. En offensiv midt som garanterer rundt 15 målpoeng pr sesong i PL er meget sjelden vare. Når man i tillegg kan få han fra et nedrykkssalg og ikke risikere en "unproven" PL-spiller burde det i mine (amatør)øyne være en no-brainer.

Angående Tonali så er han jo spennende, men listen over italienske midtbanespillere som har blitt suksesser i PL er vel ganske kort? Trenger helt klart en eller to midtbanespillere til før en meget lang sesong.
« Siste redigering: 23. Juni 2023, 16:46 av Andymag »

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #78 på: 23. Juni 2023, 17:52 »
Leser at vi kanskje ser på andre alternativer enn Maddison. Synes dette ville vært veldig synd. En offensiv midt som garanterer rundt 15 målpoeng pr sesong i PL er meget sjelden vare. Når man i tillegg kan få han fra et nedrykkssalg og ikke risikere en "unproven" PL-spiller burde det i mine (amatør)øyne være en no-brainer.

Angående Tonali så er han jo spennende, men listen over italienske midtbanespillere som har blitt suksesser i PL er vel ganske kort? Trenger helt klart en eller to midtbanespillere til før en meget lang sesong.
Når det gjeder Maddison, så har vel ikkje han imponert noen på ei stund.... Som i landskampen mot Malta syntest eg ikkje han var god. Og når det sies at han foretrekker London og Tottenham så kan vi avslutte Maddison pratet som har vart altfor lenge. Kan ikkje dvele for lenge slik som vi har gjort i andre vinduer, der tiden renner ut og andre alternativer forsvinner til andre klubber.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #79 på: 23. Juni 2023, 20:01 »
Maddison hadde selvfølgelig vært bra, men om han som i følge medier nå skriver, ikke ser på Newcastle by som veldig attraktivt så må vi lete andre steder. Er vel heller ikke lenge siden Maddison, i følge medier, foretrakk Newcastle kontra Tottenham. Tror vi holder ut litt her. Han har et år igjen på kontrakten og kan gå "gratis" i løpet av neste år. Wilson og Trippier har nok fristet han for en overgang til Newcastle nå på landslagssamling.

Derimot så tror jeg vi fortsatt har Dominik Szoboszlai i kikerten. Blir nok ikke begge to, men dette er en spennende spiller som jeg har nevnt før.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #80 på: 23. Juni 2023, 20:51 »
Dominik Szoboszlai foretrekker jeg over Maddison.

Yngre, leder, sjeldent eller aldri skadet og vil tro han er en fighter som gir alt i alle kamper.

Kaptein på landslaget alt og virkelig en for fremtiden.

We also pretty much know what Maddison’s ceiling likely is - he’s in his prime.  Maddison is an excellent footballer, but he isn’t an elite one and never will be.  No-one would describe him as world class.  Szoboszlai‘s ceiling hasn’t been reached, and potentially he could be a genuine world-beater.
 
I wouldn’t be unhappy with either signing, but I know who I would be more excited about. 
« Siste redigering: 24. Juni 2023, 06:50 av snkz »

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #81 på: 24. Juni 2023, 09:40 »
Dominik Szoboszlai foretrekker jeg over Maddison.

Yngre, leder, sjeldent eller aldri skadet og vil tro han er en fighter som gir alt i alle kamper.

Kaptein på landslaget alt og virkelig en for fremtiden.

We also pretty much know what Maddison’s ceiling likely is - he’s in his prime.  Maddison is an excellent footballer, but he isn’t an elite one and never will be.  No-one would describe him as world class.  Szoboszlai‘s ceiling hasn’t been reached, and potentially he could be a genuine world-beater.
 
I wouldn’t be unhappy with either signing, but I know who I would be more excited about.
Er enig med deg Snkz !!  Dette med skader skal vi la telle høgt når vi velger ut den rette  ;) Og eg meiner vi har brukt lang tid på Maddisen, og må få ein avklaring asap!!!

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #82 på: 25. Juni 2023, 04:02 »
Blir jo naturligvis ingen rask avklaring så lenge Leicester kan by opp til budkrig på spilleren, så det blir et veldig rart argument i mine øyne.

«Maddison har ikke imponert noen på en stund». Vet ikke hva du ser på som imponerende, men 19 målpoeng på 30 kamper for et lag som endte på 18. plass er meget imponerende i min bok. Szoboszlai hadde 14 på 31 til sammenligning, for et bedre lag…

I tillegg vet vi at Maddison kan prestere i PL. Den garantien får man ikke med Szoboszlai.

Hvor dere får dette skade-argumentet fra skulle jeg også likt å se, for utifra de tallene jeg ser har Maddison konsekvent spilt flere kamper pr sesong enn Szoboszlai.
« Siste redigering: 25. Juni 2023, 04:08 av Andymag »

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #83 på: 25. Juni 2023, 10:35 »
Eg syntest ikkje det er så imponerende når laget til Maddison rykker ned til Championship. Og dei kampene eg har sett av Maddison syntest EG han ikkje har imponert. Blant anna landskampen mot Malta. Når det gjelder skader har eg eit ønske om at vi  kjøper spillere som ikkje er skadeforfulgt.

Captein_Kane

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 24
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #84 på: 27. Juni 2023, 08:32 »
Litt stille fra Newcastle nå! Tonali blir vel snart offesiell og vi kan gå over til neste! Tonali virker spenndene! :) Hvem blir neste signering er det store spørsmålet! Jeg syntes Maddioson er spenndene!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #85 på: 27. Juni 2023, 10:07 »
Tonali bekreftes vel nok i løpet av de nærmeste dagene.

Tino Livramento er nyeste vi blir linket med. Var skadet stort sett hele sesongen for Soton sist, men er jo et kjempe talent. Kan spille på begge backplassene.

Snakk om en overgangssum på £ 13 Mill. + Fraser.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #86 på: 27. Juni 2023, 15:36 »
Ryktes at de vil ha £30m for han nå, og at vi ikke er villige til å betale i nærheten av så mye.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #87 på: 27. Juni 2023, 22:16 »
https://twitter.com/Im_RobM/status/1673772208819142656?

"As I was told in January, #NUFC hadn't been in contact with Leicester over Maddison since last summer, and that remains the case up until this point. Obviously he's a good player, but we can and will do better."

Aldri hørt om fyren, men flere som mener han er nokså troverdig. Skal ha meldt om både Minteh, Gordon og Livramento i god tid før de andre journalistene. Minteh meldte han om i januar, og Livramento den 5 juni. Skrev "Been told that Anthony Gordon to #NUFC is now very likely to happen." 10 dager før han signerte. Har slik jeg har forstått det ikke meldt om særlig mye annet, så god treffsikkerhet.
« Siste redigering: 27. Juni 2023, 22:39 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #88 på: 28. Juni 2023, 05:15 »
Fabrizio Romano har "here we go" på Maddison til Tottenham. £40 mill + bonuser. Ble vel ikke noe budkrig likevel da. Leicester var kanskje litt redd for at Tottenham skulle finne noen andre å signere i mellomtiden, og dermed trekke seg fra dealen. Også for selger så er det er en risk i å dra det ut for lenge. Fikk de ikke solgt ham så ville de hatt en særdeles lite motivert spiller som ville gått gratis til neste år. Nå virker det uansett litt som at kun Tottenham var interesserte, i motsetning til hva media rapporterte.
« Siste redigering: 28. Juni 2023, 06:07 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #89 på: 28. Juni 2023, 11:05 »
Utrolig overrasket over at vi tydeligvis har trukket interessen vår ja. 40 mill høres ut som et kupp! Laget vårt skriker etter en spillertype som Maddison, så håper virkelig vi har en annen i kikkerten.