20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30  (Lest 22465 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« på: 17. Mars 2016, 16:54 »
Sesongens viktigste kamp by far, Mackems tar den korte turen og det står uendelig mye på spill.
Dommer for dagen er Martin Atkinson, en av de bedre dommerne i motsetning til dommeren i Wear-Tyne, ubrukelige Robert "Bob" Madley. Atkinson har dømt oss to kamper tidligere denne sesongen, i hjemmekampene mot Villa og Chelsea. Han dømte også forrige gang vi hadde en tilsvarende viktig kamp, nemlig mot West Ham siste serierunde forrige sesong :)

Forrige gang Newcastle vant over Sunderland var i august 2011 (!) med 1-0 på SoL. De siste seks kampene har endt med tap, den dystreste statistikken av de alle. De to foregående kampene før det endte begge 1-1. Newcastle har altså ikke slått Sunderland på åtte kamper. Skulle det forøvrig bli uavgjort, sett pengene dine på 1-1. Åtte av de ni siste uavgjortkampene i disse oppgjørene har endt 1-1.

Norsk Tipping tilbyr 2.00 i odds på H, 3.20 og 3.30 på U og B. I alle dager...

Det har vært poengtert dette med at Sunderland har skiftet manager tre ganger en kamp før disse oppgjørene, hvor utfallet har vært at Sunderland har vunnet 3-0 hver gang (Poyet, di Canio og nå sist Allardyce). Så hvorfor skulle ikke Benitez gjør det samme, nemlig tape først for deretter vinne 3-0? :)
Black and white since 1996

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #1 på: 17. Mars 2016, 17:33 »
Advarsel: Litt langt innlegg

Veldig spent på denne kampen. Statistikken de siste kampene har ikke vært mye å skryte av og alt i alt må det jo snu en eller annen gang.
De siste sesongene har situasjonen i Newcastle og Sunderland vært ganske lik, her er statistikken fra 2010/2011 sesongen da vi var tilbake etter et år i Championship:

Lag                             Vunnet   Uavgjort   Tapt   Poeng
Newcastle                         72        48     99      264   
Sunderland                 55        67     97      232   

Dette er på de siste seks sesongene. En forskjell på 5,33 poeng i vår favør i snitt. Totalt har vi -84 i målforskjell og de -85.

Her ser dere hvordan seire mot Newcastle har sikret ny plass for Sunderland (skjønner jo at det er 36 kamper til da):
2014/15: 3 poeng fra nedrykk, klart svakere målforskjell, 6 poeng tatt mot oss.
2013/14: 5 poeng ned, 6 poeng tatt mot oss
2012/13: 3 poeng fra nedrykk, bedre målforskjell, 4 poeng tatt mot oss
2011/12: 9 poeng fra nedrykk, kun 1 poeng mot oss

Så det blir en spennende kamp, Sunderland virker til å mobilisere de ekstra prosentene mot oss, og i tillegg få en scoring eller to av et kaliber målscoreren aldri klarer å gjenta, men nå må vel tapsrekken ta slutt og hjemmefansen få noe å juble over?

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #2 på: 17. Mars 2016, 17:53 »
Bra innlegg Jonni-boy.

Er helt sykt hvordan dette har blitt. Det som er en bra ting tror jeg er at Sunderland har andre spillere denne gangen. Fletcher og Johnson virket alltid å plutselig finne magisk form mot oss, men de er nå borte. Khazri, N'Doye, Kirchoff, M'Vila og Kone har jo ikke samme erfaring. Dessuten er jeg fornøyd med at det er Mannone og ikke Panitilimon som står i mål.

Blir et massivt trykk i parken og jeg er sikker på at Rafa ordner opp mye av det defensive rotet som har vært (Leicester har ett (!) skudd på mål). Så da bunner det ut i om sjanser omsettes i mål.

PS: Kluivert har nå meldt seg tilgjengelig for å trene spissene våre til å score. Vet ikke hva jeg tenker om det.
Black and white since 1996

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #3 på: 17. Mars 2016, 18:57 »
Akselho: Det kommer an på om det er Newcastlekluivert eller Barcakluivert som melder seg :).

Viktig denne. Kanskje den viktigste... Dere som reiser over er heldige. Meget mulig det siste Tyne-Wear på en stund i serien. I alle fall PL. Vi ska slå Sunderland nå. Men disse kampene og eget liv, ja det er en sann klisje. Her må tenningsnivået opp noe så inni helvete. Gi juling er viktig, ta imot juling og gjøre noe konstruktivt utav det, like viktig... Mye løping, men med en tanke bak. Null tid og rom til bortelaget. Og kollektivt angrepsspill når sjansen byr seg.

Howay senor Rafa! Du har vel erfaring med en del gigantderby, vet ingen statistikk på hvordan det har gått, men dette må gå veien samme hva... Scenen er din:)
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #4 på: 18. Mars 2016, 05:39 »
The Mirror skriv at både Mbemba og Colo er klar til sundag!(?) Tvilar uansett på at Mbemba startar.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #5 på: 18. Mars 2016, 10:48 »
The Mirror skriv at både Mbemba og Colo er klar til sundag!(?) Tvilar uansett på at Mbemba startar.
Cisse og Mbemba er vel klare fra skade mens Colo er usikker

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #6 på: 18. Mars 2016, 11:20 »
Tror vel kanskje Mbemba har vært den største savnet av samtlige skader denne sesongen? Tror vi hadde tatt noen flere poeng hadde han vært på banen den siste perioden. Enormt boost om vi får han klar tenker jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #7 på: 18. Mars 2016, 12:27 »
Akselho: Det kommer an på om det er Newcastlekluivert eller Barcakluivert som melder seg :).

Kluivert hadde 13 mål på 37 kampar den sesongen han var i England, så heilt heilsvart var det vel ikkje? Instinktet og touchen var jo der både i Barca og Newcastle, sjølv om han utvilsamt var meir i sin prime i Spania. Der han også var del av eit langt betre lag.

Uansett: Om han tilbyr seg å coache angriperane, så trur eg han har noko å lære vekk til samtlege av dei. Det hadde for øvrig også vore OK å få tilbake bigamisten Papiss der framme.

Skogis

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #8 på: 18. Mars 2016, 13:50 »
Herregud kor eg glede meg til denne! Sitte nå på flyplassen og vente på flyet som ska ta meg hjem te kjerkå  :)

Har forøvrig satt 1500 kr på hjemmeseier med 0-2 HC til 10 i odds, HOWAY THE LADS  8)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #9 på: 18. Mars 2016, 15:33 »
Herregud kor eg glede meg til denne! Sitte nå på flyplassen og vente på flyet som ska ta meg hjem te kjerkå  :)

Har forøvrig satt 1500 kr på hjemmeseier med 0-2 HC til 10 i odds, HOWAY THE LADS  8)

Site i Køben ventar på 1805 flyet til Newcastle ;)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #10 på: 18. Mars 2016, 15:35 »
The Mirror skriv at både Mbemba og Colo er klar til sundag!(?) Tvilar uansett på at Mbemba startar.
Cisse og Mbemba er vel klare fra skade mens Colo er usikker

Ja, det var visst feil. Colo har ikkje trent, men Mbemba er klar ja.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #11 på: 18. Mars 2016, 16:42 »
Herregud kor eg glede meg til denne! Sitte nå på flyplassen og vente på flyet som ska ta meg hjem te kjerkå  :)

Har forøvrig satt 1500 kr på hjemmeseier med 0-2 HC til 10 i odds, HOWAY THE LADS  8)

Det blir jo 3-0. Gratulerer med 13500 kr £££££
Black and white since 1996

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #12 på: 18. Mars 2016, 17:25 »
Satser på at ting snur her. Colback x3, Mitro x 2 og Cisse x 1 = 6-0

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #13 på: 18. Mars 2016, 18:54 »
All in på søndag. Sunderland stiller mest sannsynlig med tre defensive midtbanespillere (M'Vila, Kirchhoff og Cattermole) så da er det bare for oss å gønne på!

                            Elliot

Janmaat - Lascelles - Mbemba - Colback

              Wijnaldum - Shelvey

Sissoko       -       Perez      -      Townsend

                          Mitrovic

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United-Sunderland 20.03.16 kl. 14.30
« Svar #14 på: 18. Mars 2016, 19:41 »
Hadde digget og sett det laget!
Black and white since 1996